Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Το Dacia Sandero Stepway αναβαθμίστηκε τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά, ενώ για ακόμα μια φορά αποδεικνύει – ότι δικαίως- κερδίζει τον τίτλο του πιο value for money αυτοκίνητο της αγοράς.

Τυχαίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι το Sandero σημείωσε τις υψηλότερες πωλήσεις λιανικής στην Ευρώπη το 2017 και συγκεκριμένα ταξινομήθηκαν 2,1 εκατομμύρια μονάδες σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, το 65% των πωλήσεων αυτών, αποτελούσε η πιστώνονται στην πιο “περιπετειώδη” έκδοση, τη Stepway.

Όλα τα παραπάνω αναφέρθηκαν για να αντιληφθείτε ότι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο τόσο για την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο όσο και για τη Dacia. Η νέα γενιά κρατάει όλα εκείνα τα στοιχεία, που ανέβασαν εξαρχής το Sandero Stepway στην κορυφή, χωρίς να επηρεαστεί -ταυτόχρονα- το κόστος κτήσης και χρήσης. Ειδικά στην έκδοση LPG που έχουμε στα χέρια μας, η επιλογή του είναι… μονόδρομος.

Τραβάει τα βλέμματα

Αναμφίβολα, η απερχόμενη γενιά του Dacia Sandero Stepway ακολουθούσε μια λιτή και πολύ διακριτική εξωτερική σχεδίαση, χωρίς να έχει αυτό το “κάτι” που θα έκανε κάποιον να γυρίσει το κεφάλι του. Με σιγουριά αναφέρουμε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τη νέα! Διανύοντας τα πρώτα μας χιλιόμετρα εντός πόλης (παραλάβαμε το αυτοκίνητο με μόλις 11 χιλιόμετρα) , μαγνήτισε αρκετά βλέμματα στο πέρασμά του και σίγουρα τα crossover χαρακτηριστικά του και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (174 mm με φορτίο) συμβάλλουν σε αυτή την αντίδραση των περαστικών.

Το σημαντικότερο στοιχείο όμως που διαφοροποιείται από τον προκάτοχό του είναι τα εμπρός και πίσω φώτα, τα οποία εγκαινιάζουν τη νέα φωτεινή υπογραφή της μάρκας, σχήματος Υ. Μάλιστα, προσφέρονται με τεχνολογία LED από τον βασικό εξοπλισμό, βελτιώνοντας αισθητά την ορατότητα τη νύχτα.

Ακόμα, ξεχάστε τα μεγάλα αυτοκόλλητα “Stepway” στις εμπρός πόρτες, μιας και η έκδοση αναφέρεται πλέον κάτω από τη νέα γρίλια της μάσκας, καθώς και στις αρθρωτές ράγες οροφής, οι οποίες μπορούν να μεταφέρουν αποσκευές βάρους έως και 80 κιλών. Το σύνολο ολοκληρώνουν αισθητικά τα μαύρα προστατευτικά και οι ποδιές που προστατεύουν το αμάξωμα από γδαρσίματα.

Ολική μεταμόρφωση

Το εσωτερικό “φωνάζει” από μακριά ότι αναβαθμίστηκε, με τη Dacia να το εφαρμόζει με τον καλύτερο τρόπο και σε όλα τα επίπεδα. Το ταμπλό έχει γίνει πιο μοντέρνο, με καλύτερης ποιότητας σκληρά πλαστικά και νέα σημεία “ντυμένα” με μαλακό υλικό και ανοιχτόχρωμο ύφασμα. Δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι οι μηχανικοί (και οι σχεδιαστές) ασχολήθηκαν για να παραδώσουν μια σύγχρονη και ποιοτική καμπίνα. Στόχος επετεύχθη!

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, για τη “δική” μας περίπτωση, υπάρχει μία οθόνη αφής 8,0 ιντσών, η οποία “τρέχει” ένα απλό και χρηστικό λογισμικό. Έχει άμεση απόκριση στις εντολές του χρήστη, ενώ εξοπλίζεται με όλους τους σύγχρονους τρόπους συνδεσιμότητας smartphone, καθώς και Apple CarPlay και Android Auto.

Δεν υπάρχει φυσικό περιστροφικό κουμπί για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος, παρά μόνο το παραδοσιακό χειριστήριο πίσω από το νέο τιμόνι. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, που σίγουρα παρέχει περισσότερες πληροφορίες, αλλά παραμένει πιστό στην κλασική μονόχρωμη φιλοσοφία.

Ευτυχώς, η νέα γενιά Sandero Stepway δεν υιοθέτησε τα εργονομικά φάουλ της προηγούμενης γενιάς. Επομένως, όλοι οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων βρίσκονται στην πόρτα του οδηγού, όπως και τα κουμπιά ρύθμισης των εξωτερικών καθρεφτών. Από πλευράς ευρυχωρίας, ανέκαθεν το Sandero Stepway είχε άνετους χώρους τόσο στην καμπίνα όσο και στον χώρο αποσκευών. Το νέο μοντέλο έρχεται με μεγαλύτερο μεταξόνιο, συνεπώς η φιλοξενία τριών ενήλικων στο πίσω κάθισμα είναι ακόμα ένα “κλικ” πιο απροβλημάτιστη.

Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων, μπορεί να καλύψει κάθε οικογενειακή ανάγκη. Να σημειώσουμε ότι οι διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι φθάνουν τα 21 λίτρα, με χώρο αποθήκευσης κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο 1,4 λίτρων (προαιρετικά), στις πόρτες και στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων.

Με “καθαρούς” κινητήρες

Οι νέοι κινητήρες του Sandero Stepway πληρούν τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές ρύπων, Euro 6D-Full. Υπάρχει επιλογή ανάμεσα από δύο 3κύλινδρους 1.0 turbo κινητήρες 90 και 100 ίππων, βενζίνης και διπλού καυσίμου (βενζίνη-LPG) αντίστοιχα. Η τελευταία περίπτωση, η οποία είναι και αυτή που έχουμε στα χέρια μας, συνδυάζεται αποκλειστικά με νέο χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Ο 1.0 TCe αποδίδει 100 ίππους και η ροπή των 170 Nm γίνεται αισθητή από τις 2.000 rpm και μετά. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση για τη βενζίνη είναι από 5,8 – 6 lt./100 km, ενώ όταν το αυτοκίνητο κινείται με υγραέριο η μέση κατανάλωση σκαρφαλώνει στα 7,4 με 7,7 lt./100 km. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ρεζερβουάρ για την κατηγορία του είναι μεγάλα.

Αναλυτικότερα έχουμε 40 (ωφέλιμα) λίτρα για υγραέριο και 50 λίτρα για βενζίνη, χαρίζοντας μια πραγματική συνολική αυτονομία εντός πόλης της τάξεως των 1.150 χιλιόμετρα (περίπου 350 χιλιόμετρα LPG και 800 χιλιόμετρα με βενζίνη). Οι εκπομπές ρύπων CO2 βρίσκονται κάτω από 122 g/km με αποτέλεσμα να κατατάσσεται στα αυτοκίνητα με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Άνετο και ήσυχο

Στον δρόμο το νέο Dacia Sandero Stepway είναι πιο στιβαρό, κάτι απολύτως φυσιολογικό και αναμενόμενο, μιας και βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF του ομίλου της Renault. Το νέο σύστημα ανάρτησης έχει βελτιωθεί αισθητά και σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο μεταξόνιο, η σταθερότητα του μοντέλου έχει ανέβει επίπεδα. Ταυτόχρονα, είναι άνετο και απορροφάει τους κραδασμούς και τους θορύβους από τον δρόμο, κρατώντας τους επιβάτες… ήρεμους, γεγονός που οφείλεται αφενός στην καλύτερη ποιότητα των υλικών που έχει χρησιμοποιήσει η εταιρεία, αφετέρου στη μείωση της κλίσης του εμπρός παρμπρίζ κατά 1 cm, μειώνοντας σημαντικά τους αεροδυναμικούς θορύβους.

Με λίγα λόγια

Ξεχάστε το Dacia Sandero Stepway που γνωρίζατε! Η νέα γενιά, δεν έκανε απλά ένα μικρό βήμα προς το σύχρονο design και την καλύτερη ποιότητα, αλλα ένα… τεράστιο άλμα! Η τιμή; Προσιτή, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει (ή “καλομάθει” εάν θέλετε) η Dacia. Φυσικά, δεν του λείπουν ηλεκτρονικά συστήματα που βοηθούν, προστατεύουν και ψυχαγωγούν τους επιβάτες, ενώ υπάρχει μεγάλος κατάλογος προαιρετικών επιλογών για το… κάτι παραπάνω.

Κρατάει λοιπόν άξια τον τίτλο του καλύτερου Value For Money αυτοκινήτου και σε αυτή τη γενιά ίσως το… value ανέβηκε παραπάνω, ενώ η τιμή έμεινε σε πολύ δελεαστικά επίπεδα. Μιλώντας όμως για κόστος, η τιμή εκκίνησης του Sandero Stepway είναι τα 14.380 ευρώ στην έκδοση Life και με τον 1.0 turbo κινητήρα των 90 ίππων. Προσθέστε σε αυτή την τιμή τα 5 έτη εγγύησης, καθώς και δωρεάν οδική βοήθεια 3 ετών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG Style

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 100 PS/ 5.000 rpm
Ροπή: 170 Nm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 177 km/h
Μεικτή κατανάλωση: Βενζίνη – 5,8 lt./100 km LPG – 7,4 lt./100 km (εργοστασιακές τιμές)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Βάρος: 1.176 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.099/1.848/1.587 mm (με ράγες οροφής)
Μεταξόνιο: 2.604 mm
Τέλη Κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Χώρος αποσκευών: Από 410 λτ.
Τιμή: 15.880 ευρώ (το αυτοκίνητο δοκιμής)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς στρίβει υπό πίεση το νέο Dacia Sandero Stepway; (+video)
Στην Ελλάδα τα νέα Dacia Sandero Streetway & Stepway (+τιμές)
Dacia Duster Air & Sandero Black Touch στο Παρίσι

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto