Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross 1.2 Puretech

Ελλάδα 16:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross 1.2 Puretech

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross 1.2 Puretech

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με αναβαθμισμένο στιλ και πιο σύγχρονο ψηφιακό πακέτο, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross διατηρεί αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά της κορυφαίας άνεσης και της πρακτικότητας, που συνεχίζουν να του δίνουν τον τίτλο του πιο ολοκληρωμένου οικογενειακού SUV στην κατηγορία του.

Advertisement
Advertisement

Ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα για όσους σχεδιάζουν ή πωλούν (ακόμα και για εμάς που γράφουμε για) αυτοκίνητα είναι το πως θα κερδίσουν τον αγοραστή με την πρώτη ματιά. Άλλοι «τσιμπάνε» με την εμφάνιση, άλλοι με τις οθόνες και τον ψηφιακό υπερκαταναλωτισμό, άλλοι -που όλο και λιγοστεύουν- με τις  αχαλίνωτες φαντασιώσεις για τα κλάσματα των δευτερολέπτων του «0-100».

Στην περίπτωση του Citroen C5 Aircross αρκεί μία και μόνο κίνηση: να βγεις από το αυτοκίνητο που οδηγείς μέχρι εκείνη την στιγμή, ό,τι να είναι αυτό, από Yugo μέχρι Rolls-Royce και να αφήσεις το σώμα σου να βυθιστεί στο κάθισμα του οδηγού.

Η εμπειρία είναι -πιστέψτε μας- καταλυτική. Και δεν έχει αντίστοιχο προφανώς όχι μόνο στην κατηγορία αλλά και σε αυτοκίνητα κόστους πολλών εξαψήφιων ευρώ. Η αίσθηση πανάκριβου καναπέ ενός φημισμένου interior design οίκου και η άνεση που διατρέχει το σώμα σου είναι μία εμπειρία που ξεπερνά την στενή αυτοκινητική διάσταση.

Advertisement
Advertisement

Αυτή και μόνο η υπερβατική άνεση που νιώθεις από την πρώτη στιγμή θα μπορούσε να είναι και ο μοναδικός λόγος να αγοράσει κανείς ένα C5 Aircross. Πόσω  μάλλον όταν υπάρχουν αρκετοί και εξίσου σοβαροί λόγοι που καθιστούν το μεσαίο SUV της Citroen ίσως την πιο ξεχωριστή περίπτωση στην κατηγορία του.

Οι λέξεις “Citroen” και “ξεχωριστό” δεν είναι η πρώτη φορά που πηγαίνουν μαζί. Το ιστορικό νήμα πηγαίνει δεκαετίες πίσω, όταν η γαλλική εταιρία πρωτοπορούσε και άφηνε ανεξίτηλο το στίγμα της στην εξέλιξη του αυτοκινήτου όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Σήμερα που η ίδια κινείται μέσα στα ασφυκτικά πλαίσια ενός γενικότερου γαλλο-γερμανικού γκρουπ και που -παρ’ όλα αυτά- καταφέρνει να συντηρεί την δική της μοναδική ταυτότητα.

Advertisement

Το C5 Aicross ήταν μέχρι στιγμής το πιο τρανταχτό παράδειγμα για την επιμονή αλλά και την δυνατότητα της Citroen να κάνει τα πράγματα διαφορετικά. Ένα σούπερ άνετο και πρακτικό οικογενειακό SUV, το οποίο εκτιμήθηκε δεόντως από τους συνειδητοποιημένους αγοραστές αυτής της κατηγορίας, έχοντας ήδη πίσω του έναν σημαντικό κύκλο πωλήσεων στα τέσσερα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά.

Advertisement

Αυτά τα τέσσερα χρόνια είναι το τυπικό χρονικό διάστημα για μία ανανέωση στο μέσο της ζωής ενός μοντέλου. Και εν μέσω της γενικότερης αναστάτωσης και των ηλεκτρικών ανακατατάξεων που συμβαίνουν στην αυτοκινητοβιομηχανία, το αναβαθμισμένο C5 Aircross έρχεται να συνεχίσει την εξαιρετική πορεία του. Βελτιωμένο όπου χρειαζόταν και εκσυγχρονισμένο όπου η εταιρία -αλλά και η αγορά- έκριναν ότι ήταν απαραίτητο.

Αν και σχεδιαστικά δεν έχει αλλάξει η κεντρική ιδέα του σχήματος, υπάρχουν αρκετά επιμέρους στοιχεία που εκμοντερνίζουν σημαντικά την εικόνα του νέου C5 Aircross. To μεγαλύτερο βάρος της ανανέωσης το σηκώνει το επανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, με τη νέα μάσκα που πιάνει από άκρη σε άκρη το αμάξωμα (και ένα πολύ εντυπωσιακό οπτικό στοιχείο με δύο ρίγες από χρώμιο) και τα καινούργια φωτιστικά σώματα με τα LED ημέρας σε σχήμα V.

Advertisement

Την πιο μοντέρνα αισθητική του εμπρός μέρους ολοκληρώνει ο νέας σχεδίασης προφυλακτήρας με νέες εισαγωγές αέρα και περισσότερες ακμές από το παρελθόν.

Στο πίσω μέρος υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα και ελαφρά διαφοροποιημένος προφυλακτήρας, ενώ το σύνολο των αλλαγών ολοκληρώνουν κάποια νέα χρώματα στην παλέτα του μοντέλου και νέας σχεδίασης ζάντες.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περισσότερες και πιο αξιοπρόσεκτες. Το ταμπλό είναι σε μεγάλο βαθμό επανασχεδιασμένο, προσδίδοντας έναν αναβαθμισμένο αέρα ποιότητας και προσεγμένης κατασκευής.

Η νέα κεντρική κονσόλα είναι σαφώς πιο πρακτική, διαθέτοντας περισσότερες θήκες για μικροαντικείνεμενα και ένα τεράστιο -ψυχόμενο- ντουλαπάκι στο κεντρικό υποβραχιόνιο.

Υπάρχει επίσης και θέση για επαγωγική φόρτιση των κινητών τηλεφώνων. Ενώ σε διαφορετική θέση ψηλότερα στο ταμπλό είναι τοποθετημένη και η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment των 10 ιντσών.

Το ψηφιακό πακέτο του αυτοκινήτου περιλαμβάνει εκτός από την συγκεκριμένη οθόνη έναν σύγχρονο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12 ιντσών, ο οποίος μπορεί να στερείται τα φαντεζί γραφικά του αντίστοιχου 3008, όμως έχει πληθώρα πληροφοριών και είναι ευανάγνωστος.

Ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων αλλά και ο διακόπτης για τα προγράμματα οδήγησης Grip Control έχουν πλέον την μορφή που συναντάμε και στα υπόλοιπα μοντέλα του γκρουπ.

Οι λίγες -και κάπως αυστηρές- ενστάσεις αφορούν τα σκληρά πλαστικά τα οποία είναι λίγο παραπάνω σε ποσότητα από τον ανταγωνισμό. Ενώ και το σύστημα infotainment, χρειάζεται ένα φρεσκάρισμα στο User Interface ώστε να γίνει πιο εύχρηστο και ελκυστικό στο μάτι (κάτι που πάντως αφορά ολόκληρο το γκρουπ και όχι μόνο την Citroen).

Από εκεί και πέρα, μπαίνουμε στο “γήπεδο” της Citroen. Τα καθίσματα στα οποία αναφερθήκαμε στην αρχή, τα οποία εντάσσονται στην γενικότερη προσέγγιση “Advanced Comfort Control” είναι απίστευτα άνετα και πραγματικά ίσως να είναι και ο πιο σημαντικός λόγος να αγοράσει κανείς το αυτοκίνητο.

Σε αυτή την πρωτοφανή αίσθηση άνεσης έρχεται να προστεθεί ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας: η κορυφαία ευρυχωρία που απολαμβάνουν οι επιβάτες, τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω.

Οι τελευταίοι έχουν στην διάθεσή τους τρία ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία μπορούν να μετακινηθούν κατά 15 εκατοστά εμπρός-πίσω, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα για ανάκλιση της πλάτης τους, για ακόμα πιο άνετα ταξίδια.

Οι χώροι για τα γόνατα και πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία των μεσαίων SUV, με bonus το γεγονός ότι κάθονται αρκετά ψηλά και έτσι έχουν άπλετη ορατότητα προς τα έξω (κάτι ιδιαίτερα καίριο αν μετακινούνται παιδιά σε αυτά).

Την συνολική αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης ολοκληρώνει το τεράστιο πορτμπαγκάζ των 580 λίτρων, το οποίο μπορεί να φτάσει έως και τα 720 λίτρα, αν τραβηχτούν εντελώς εμπρός τα πίσω καθίσματα. Ο χώρος αυτός μάλιστα είναι ιδιαίτερα πρακτικός, με αρκετά κανονικό σχήμα και χαμηλό κατώφλι.

Στα μηχανικά μέρη, δεν υπάρχουν κάποιες τρανταχτές αναβαθμίσεις, παρά οι αναμενόμενες μικρορυθμίσεις που κάνει η κάθε εταιρία σε κάποια επιμέρους σημεία που επιδέχονται βελτιώσεων. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας οδηγήσαμε την έκδοση με τον κινητήρα 1.2 Puretech των 130 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Aisin και την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Πρόκειται για έναν συνδυασμό δοκιμασμένο και καταξιωμένο στον χρόνο, που για άλλη μια φορά αποδεικνύεται η χρυσή τομή για το C5 Aircross. Πολιτισμένο και αρκετά ελαστικό το μοτέρ, τραβά με όρεξη από χαμηλά, έχει γεμάτες μεσαίες και σε προκαλεί να κινηθείς και στις ψηλές στροφές αν και με λίγο θόρυβο παραπάνω.

Συνδυάζεται και πάλι ιδανικά με το ΕΑΤ8, ένα κιβώτιο που παρά το ότι δεν είναι διπλού συμπλέκτη, έχει πολύ στρωτή και άμεση λειτουργία, ακόμα και σε δύσκολα σενάρια, όπως το κατέβασμα πολλών ταχυτήτων. Για πιο γρήγορες αντιδράσεις, υπάρχουν paddles στο τιμόνι ενώ και στο πρόγραμμα sport η απόκριση γίνεται σαφώς πιο καίρια στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, η μέση τιμή που πήραμε για τα εκατοντάδες χιλιόμετρα που κάναμε ήταν γύρω στα 8,8 λίτρα/100 χλμ., με το τυπικό χαλαρό οικογενειακό ταξίδι στην εθνική να μένει και κάτω από τα 8 λίτρα με προσεκτική οδήγηση. Νούμερα μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, με δεδομένο επίσης τον όγκο και το βάρος του οχήματος, που ξεπερνά τα 1.400 κιλά ανάλογα την έκδοση.

Πέρα από τον κινητήρα, αυτό που χαρακτηρίζει από την πρώτη στιγμή που θα κινηθείς με το C5 Aircross είναι η απίστευτη λειτουργία της ανάρτησης. Για άλλη μια φορά η Citroen εφαρμόζει την τεχνολογία των αμορτισέρ με τα υδραυλικά στοπ, και μάλιστα σε βελτιωμένη έκδοση, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που σε αυτόν τον τομέα ξεπερνά κατά πολύ τα δεδομένα της κατηγορίας του και θυμίζει εξελιγμένη αερανάρτηση ενός πολύ ακριβότερου αυτοκινήτου.

Ο τρόπος που το C5 Aircross περνά πάνω από κάθε ανωμαλία που υπάρχει σε άσφαλτο και χώμα κάνει την έκφραση “μαγικό χαλί” να μοιάζει λίγη για να περιγράψει την απόλυτη απομόνωση της καμπίνας από όσα συμβαίνουν κάτω από το αμάξωμα.

Η μεγάλη απόσταση των 23 εκατοστών από το έδαφος αλλά και η έξυπνη επιλογή σε 55άρια ελαστικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας προσθέτουν έξτρα πόντους σε αυτό το μοναδική επίπεδο άνεσης, που σίγουρα πρέπει να δοκιμάσεις για να πειστείς ότι μπορείς να το αποκτήσεις σε αυτοκίνητο στην περιοχή των 30 χιλιάδων ευρώ.

Το ακόμα πιο ενδιαφέρον στην περίπτωση του C5 Aircross είναι ότι αυτή η ανάρτηση είναι μεν μαλακή, αλλά όχι και πλαδαρή. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχουν κάποιες κλίσεις στις στροφές, είναι όμως περιορισμένες και δεν οδηγούν σε “παρατράγουδα”. Το αντίθετο μάλιστα.

Αν συνηθίζεις την λειτουργία της ανάρτησης και την αίσθηση από το τιμόνι, θα ανακαλύψεις ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο σε κάθε είδους διαδρομή, ευκολοδήγητο και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, ακόμα και αν χρειαστεί να οδηγήσεις σε ένα δύσκολο ορεινό δρόμο με στροφές και διαρκείς εναλλαγές πορείας.

Προφανώς και το κύριο πεδίο δράσης του είναι το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο (και μάλιστα με πλήρες… οικογενειακό φορτίο), όπου η κορυφαία άνεση συνδυάζεται με πολύ καλή ηχομόνωση αλλά και μία ευχάριστη αίσθηση σταθερότητας και ευθυβολίας στις υψηλές ταχύτητες.

Όσο για τις πέραν της ασφάλτου διαδρομές, τα 23 ολόκληρα εκατοστά της απόστασης από το έδαφος και τα προγράμματα οδήγησης στο Grip Control κάνουν τα πάντα για να ξεπεράσουν τις αναστολές της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς. Με σύνεση και προσοχή, το C5 Aircross θα φτάσει αρκετά μακριά και σίγουρα πολύ πιο άνετα από πολλά αντίστοιχα SUV της αγοράς.

Στα συν και η εξαιρετική ορατότητα από την ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης αλλά και η επαρκής ευελιξία για τα 4,5 μέτρα του αμαξώματος, στοιχεία που βοηθούν αρκετά όποιον αποφασίσει να κινηθεί μακριά από την σιγουριά της ασφάλτου.

Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο C5 Aircross ήταν και παραμένει μία πολύ ξεχωριστή περίπτωση στην κατηγορία του. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με δυο-τρία αποκλειστικά δικά του στοιχεία, που το ξεχωρίζουν από οτιδήποτε άλλο υπάρχει στα μεσαία SUV και “φωτογραφίζουν” με ακρίβεια το αγοραστικό του κοινό.

Η άνεση της ανάρτησης και των καθισμάτων είναι το στοιχείο που “βγάζει μάτια” και όσο και να ψάξει κανείς δεν θα βρει αντίστοιχη αίσθηση στα “γήινα” αυτοκίνητα σε αυτά τα χρήματα.

Η πρακτικότητα και οι χώροι είναι το άλλο κομμάτι που και εκεί βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα ανάμεσα στον όποιο ανταγωνισμό. Και τέλος, το driveline κινητήρα-κιβωτίου βρίσκεται πλέον στην απόλυτη ωριμότητά του και με εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και οικονομίας.

Με δεδομένο ότι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές οι τιμές πώλησης στην χώρα μας δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα (θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τις πρώτες ημέρες του Σεπτέμβρη), το σίγουρο είναι ότι το C5 Aircross παραμένει ξεκάθαρα το καλύτερο Citroen της γενιάς του.

Και σε κάθε περίπτωση αποτελεί το πιο ολοκληρωμένο SUV της αγοράς για όσους βάζουν την άνεση και τις ξεκούραστες οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες στην κορυφή των προτεραιοτήτων τους. Ένα βαθιά ουσιαστικό αυτοκίνητο, για εκείνους που μπορούν να εκτιμήσουν τις αξίες της Citroen και την προσπάθειά της -εκείνα τα καθίσματα!- να παραμένει πιστή σε αυτές.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Citroen C5 Aircross 1.2 Puretech EAT8
Κινητήρας: 1.199 cc
Ισχύς: 130 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm/ 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,3 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,5 / 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 147 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.500 x 1.840 x 1.670 mm
Μεταξόνιο: 2.730 mm
Βάρος: 1.420 kg
Χώρος αποσκευών: 580 lt
Τιμή: από 31.500€ (35.300€ το EAT8)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Citroen e-Berlingo
Δοκιμή: BMW 220d
Δοκιμή: Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid