Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 EAT8

Ελλάδα 8:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

H γαλλική εταιρία συνεχίζει να διαφοροποιείται σε κάθε επίπεδο από τον ανταγωνισμό. Σε σημείο που αναρωτιέσαι ποιος μπορεί να είναι αυτός.

Advertisement
Advertisement

Θα μπορούσε να πει κανείς πως στη Citroen έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να επαναπροσδιορίσουν πλήρως το στίγμα τους στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τόσο στο τομέα της άνεσης, όσο και σε αυτόν του ντιζάιν.

Μία απόδειξη αυτού αποτελούν τα δύο νέα X μοντέλα της μάρκας. Το μεγαλύτερο C5 X το έχουμε δοκιμάσει ήδη, ενώ πλέον έφτασε η ώρα και για το μικρότερο C4 X.

Το οποίο δεν είναι και τόσο μικρό αφού το μήκος του ξεπερνά κατά 24 εκατοστά εκείνο του πεντάθυρου C4. Αξιοσημείωτο είναι πως όλη η αύξηση του μήκους αφορά στο αμάξωμα με το μακρύτερο πίσω πρόβολο, καθώς το μεταξόνιο έχει παραμείνει το ίδιο.

Advertisement
Advertisement

Άλλωστε, στο C4 X όλο το ενδιαφέρον εντοπίζεται στο πίσω μέρος (το εμπρός είναι πανομοιότυπο με του C4 που γνωρίζουμε ήδη) με τη μεγαλύτερη κλίση της οροφής που απλώνει όσο πρέπει για να συνδυάσει το crossover σχήμα με την αίγλη που εκπέμπει μία λιμουζίνα. Κάτι που η σχεδιαστική ομάδα της Citroen έχει φέρει εις πέρας με επιτυχία, τουλάχιστον για όσους συγκινούνται από τέτοιου είδους σχήματα.

Όπως και να έχει το C4 Χ καταφέρνει να εκπέμπει ένα… λιμουζινέ κύρος και να είναι τόσο μπάνικο όσο χρειάζεται. Τι θέλω να πω; Πως καταφέρνει να δείχνει ταυτόχρονα ελκυστικό και ταπεινό. Προσθέστε και τα σχεδόν 16 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος και έχετε ένα πακέτο που τα κάνει σχεδόν όλα.

Advertisement

Και με τον πιο άνετο τρόπο αφού πραγματικά ο συνδυασμός των μαλακών υλικών στα «καναπεδάτα» καθίσματα με επένδυση υφάσματος/ δερματίνης και της ανάρτησης με τα «προηγμένα» αμορτισέρ δημιουργούν ένα μαγικό χαλί που καταπίνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Advertisement

Πράγματι, το C4 X έχει τον τρόπο του για να προσφέρει πολύ υψηλά επίπεδα άνεσης ενάντια στην -όπου υπάρχει- κακής ποιότητας άσφαλτο. Ταυτόχρονα, η προσεγμένη ηχομόνωση διασφαλίζει μια εξαιρετική κύλιση που κάνει το ταξίδι μία ευχάριστη υπόθεση.

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι προφανώς η πιο συμφέρουσα με τον τρικύλινδρο 1.200άρη να προσφέρει 130 ζωηρούς ίππους που συνεργάζονται άψογα με το πολύ καλό στη λειτουργία του αυτόματο 8άρι κιβώτιο.

Αλλάζει στο σωστό timing τις σχέσεις του, ομαλά και δίχως κομπιάσματα, καθώς και αρκετά γρήγορα στο σπορ πρόγραμμα. Η τρικύλινδρη χροιά του είναι γλυκιά και περιορίζεται από την πολύ καλή -όπως είπαμε- ηχομόνωση, ενώ σε γενικές γραμμές η κατανάλωση κυμαίνεται στα 8,0 με 8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Advertisement

Δεν χρειάζεται να είναι μάντης κανείς γα να πει πως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με υψηλά επίπεδα άνεσης έχει ένα αρκετά πιο soft στήσιμο από ένα άλλο. Έτσι, το C4 X παίρνει λίγο μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, ενώ «βουτάει» λίγο περισσότερο στα φρένα και το αντίθετο στην απότομη επιτάχυνση.

Αυτές, βέβαια, είναι περιπτώσεις τις οποίες σπάνια θα συναντήσει κανείς με το C4 X αφού το ίδιο απευθύνεται στο προφίλ του οδηγού που θέλει να κινείται άκοπα και όχι σε ρυθμούς… GTi. Δίχως να ξεχνάμε την ικανότητα του γαλλικού crossover να κινείται και σε βατούς χωματόδρομους…

Βγαίνοντας από το C4 X εκτιμάς τους μεγάλους χώρους για τους επιβάτες. Παρά την κλίση της οροφής οι πίσω έχουν περίσσεια αέρα πάνω από τα κεφάλια τους) με το πορτμπαγκάζ να είναι βαθύ (αλλά με στενό άνοιγμα) και να ξεκινά από τα 510 λίτρα.

Το ταμπλό είναι το γνωστό του C4 και έχει τις γνωστές δύο οθόνες (η αφής είναι 10 ιντσών, των οργάνων 5,5 ιντσών) με τα αναβαθμισμένα γραφικά. Ταυτόχρονα, οι πολλές θήκες και η κονσόλα δύο «επιπέδων» είναι πολύ βολική.

Κάτι που αξίζει να σημειώσουμε είναι τα ποιοτικά άλματα που έχει κάνει η Citroen στην ποιότητα και τη συναρμολόγηση των υλικών. Και αυτό δεν το λέμε τυχαία, αλλά έχοντας περάσει από τα χέρια μας άλλα Citroen με 30 και 40 χιλιάδες χιλιόμετρα και να μην ακούγεται… κιχ!

Συνοψίζοντας, θα έλεγα πως το C4 X είναι ένα πολύ ξεχωριστό μοντέλο, για ένα πολύ ξεχωριστό αγοραστικό κοινό. Είναι από τα αυτοκίνητα που από την πρώτη ματιά ή θα το προσπεράσεις ή θα του ρίξεις και δεύτερη.

Για όσους κάνουν το τελευταίο θα νιώθουν τυχεροί για μια επιλογή που ταξιδεύει υπεράνετα, που καταφέρνει να «λειαίνει» την κακή άσφαλτο, που μπορεί να κινηθεί και πέρα από αυτή. Και όλα αυτά απολαμβάνοντας ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού (περιλαμβάνει στάνταρ LED προβολείς, κάμερα οπισθοπορείας, 18άρες ζάντες κ.α), από συστήματα υποβοήθησης και συνδεσιμότητας μέχρι όλα τα κομφόρ για όλη την οικογένεια.  

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 EAT8
Κινητήρας: 1.199cc
Ισχύς: 130 PS/ 5.500rpm
Ροπή: 230 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,7 l/100 km (εργοστασιακή), 8,0 l/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 129 gr/km
Βάρος: 1.294 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.600 / 1.800 / 1.525 mm
Μεταξόνιο: 2604 mm
Χώρος αποσκευών: 510 / 1.364 λίτρα
Τιμή: από 32.600 € (από 27.400 €, η χειροκίνητη έκδοση με τους 100 ίππους)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
Δοκιμή: Toyota Corolla Hachback 1.8 140 PS Hybrid
Δοκιμή: Citroen C5 X Plug-in Hybrid