Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C5 X Plug-in Hybrid

Ελλάδα 6:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Citroen C5 X Plug-in Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C5 X Plug-in Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μετά το C5 Aircross, που είναι το καλύτερο αυτοκίνητο στη σύγχρονη ιστορία της, η Citroen παρουσιάζει το C5 X που δίνει έμφαση στην άνεση, την ευρυχωρία και στο κύρος.

Advertisement
Advertisement

Το C5 X είναι για εκείνους που θέλουν το απόλυτα άνετο αυτοκίνητο, με πλούσιους χώρους, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στην εταιρεία που κάνει δεκαετίες τώρα αυτή τη δουλειά.

Η Citroen επαναπροσδιορίζει τη θέση της στην κατηγορία με τις λιμουζίνες, δίνοντας το δικό της «τόνο» με ένα μοντέλο που δε μοιάζει με τα άλλα των «παραδοσιακών» κατασκευαστών premium sedan. Η περίπτωση του C5 X, είναι πάνω από όλα ενδιαφέρουσα, μιας και έχει έρθει στο προσκήνιο, χάρη στην τόλμη της Citroen, που δε διστάζει να συνδυάσει στοιχεία από φαινομενικά «αταίριαστες» κατηγορίες.

Advertisement
Advertisement

Μη βιαστείτε να σκεφτείτε το κλισέ της Porsche με την Taycan και την Taycan Cross, που ουσιαστικά «άνοιξε το δρόμο» στα μοντέλα αυτού του είδους. Εδώ μιλάμε για έναν από τους πλέον mainstream κατασκευαστές με δυναμική παρουσία στις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της αγοράς, που δείχνει για άλλη μια φορά τόλμη, φέρνοντας φόρμες και χαρακτηριστικά στον πραγματικό κόσμο, λογικά τιμολογημένα, τιμώντας με τον καλύτερο τρόπο το ένδοξο παρελθόν.

Ακόμα και η εμφάνιση του C5 X, είναι ένα τέτοιο στοιχείο, μια τέτοια παραπομπή στο παρελθόν, όπου τα αυτοκίνητα της Citroen, πάντα ξεχώριζαν καθότι γοητευτικά, χωρίς κατ’ ανάγκη να μπορούν να θεωρηθούν όμορφα.

Advertisement

Στην προκειμένη περίπτωση, αυτό που παρατηρεί κανείς άμεσα, είναι οι διαστάσεις που καθιστούν το C5 X πραγματικά επιβλητικό. Η fastback διαμόρφωση του αμαξώματος, δεν «χαμηλώνει» οπτικά το πίσω μέρος, δίνοντας μια αίσθηση όγκου που «έρχεται» ως λογική συνέχεια του εμπρός μέρους με το αυξημένο πλάτος. Το σύνολο στέκεται πάνω σε τροχούς 19 ιντσών, που όμως δε «προκαλούν» με το μέγεθός τους, μιας και δείχνουν πολύ ταιριαστοί ως διάσταση με αυτό το προφίλ.

Τα μαύρα τόξα πάνω από τους τροχούς, συμβάλλουν με τη σειρά τους στη διαμόρφωση της επιβλητικής εικόνας καθώς αυξάνουν έτι περαιτέρω το μέγεθος των τροχών στο μάτι. Ταυτόχρονα, αποτελούν τη λεπτομέρεια που τονίζει και την SUV διάσταση του αυτοκινήτου, που έχει αυξημένη απόσταση (19,5 εκατοστά) από το έδαφος. Όλα αυτά, έχουν τη σημασία τους στο πως το αυτοκίνητο «ρολάρει» και στην αίσθηση που δίνει στον οδηγό του.

Advertisement

Πάμε όμως να δούμε τι γίνεται στο εσωτερικό. Εκεί όπου η πολυτέλεια και η λειτουργικότητα συνθέτουν ένα σύνολο που θέλει να σε κρατήσει για πολλές ώρες, άνετο και ξεκούραστο έχοντας διανύσει μεγάλες αποστάσεις. Τα καθίσματα, ως μέρος του προγράμματος Citroen Advanced Comfort, προσφέρουν κορυφαία άνεση, ενώ διαθέτουν θέρμανση, ψύξη και… μασάζ, κάνοντας ακόμα πιο απολαυστικές τις διαδρομές. Είτε μιλάμε για την τυπική της καθημερινότητας, είτε εκείνη του ταξιδιού.

Advertisement

Καθώς η καμπίνα είναι αρκετά μεγάλη σε όλες τις διαστάσεις και τα εμπρός καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, έχει ξεχωριστή σημασία να πούμε πως είναι πολύ χρήσιμη η τοποθέτηση χειριστηρίων για την ρύθμιση του καθίσματος του συνοδηγού ψηλά στην αριστερή πλευρά για χειρισμό είτε από τον οδηγό, είτε από τους πίσω επιβάτες. Αν και εδώ που τα λέμε, πολύ δύσκολα ο πίσω επιβάτης θα αισθανθεί την ανάγκη να «σπρώξει» το συνοδηγό πιο μπροστά λόγω έλλειψης χώρου για τα πόδια του…

Είναι δεδομένη πάντως και η απόλαυση της διαδρομής για τους πίσω επιβάτες, όπου καθοριστικό ρόλο παίζει τόσο η ευρυχωρία, όσο και η άνεση από το κάθισμα αλλά και την ανάρτηση που πραγματικά στην περίπτωση του C5 X κάνει τη διαφορά. Θα έρθουμε όμως και σε αυτό, πιο κάτω, για αυτό ας εστιάσουμε στη διάταξη των οθονών και διακοπτών που είναι μοναδική στη γκάμα των Citroen. Με τους ελάχιστους δυνατούς φυσικούς διακόπτες και την premium διάθεση από τα υλικά σε όλες τις επιφάνειες το μεγάλο Citroen δημιουργεί την αύρα της λιμουζίνας σε οδηγό και επιβάτες.

Ο οδηγός έχει μπροστά του τη μικρή οθόνη πίσω από το τιμόνι αλλά και την απολύτως μεγαλύτερη, λίγο πιο μπροστά και πιο ψηλά. Μιλάμε για το Head Up Display, που είναι το μεγαλύτερο που υπάρχει, με διαγώνιο -μπροστά στα μάτια του οδηγού- που εκτείνεται στις 21 ίντσες! Η οθόνη που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, έχει διαγώνιο 12 ιντσών και εκεί προβάλλονται όλα τα απαραίτητα δεδομένα που μπορεί να αναζητήσει κανείς από ένα πλήρες και απόλυτα ενημερωμένο σύστημα infotainment.

Δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού μιλάμε για τη ναυαρχίδα της Citroen, οπότε και κάπου εδώ, επισημαίνουμε πως δεν πρέπει να μας εκπλήσσει η πληρότητα του εξοπλισμού. Αυτό που όμως όσο και να προσπαθήσει κανείς, δεν μπορεί να μη θαυμάσει, είναι η απόλυτη άνεση που προκύπτει από το συνδυασμό του εξαιρετικού πλαισίου EMP2 (ίδιο με εκείνο του C5 Aircross) με την ανάρτηση που απογειώνει την άνεση.

Η τεχνολογία που έχει εφαρμοστεί στην ανάρτηση, δεν είναι ξένη στη γκάμα της Citroen. Είναι η τελευταία εξέλιξη της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης «Advanced Comfort Active Suspension» η οποία τοποθετείται στα νέα μοντέλα της μάρκας. Το συγκεκριμένο σύστημα εξελίχθηκε για να μεταφέρει στη σύγχρονη εποχή τα πλεονεκτήματα της υδροπνευματικής ανάρτησης που χαρακτήριζε τις κορυφαίες της προτάσεις κατά το παρελθόν.

Η λειτουργία της στην πράξη, έρχεται να συνδυαστεί με την πολιτισμένη λειτουργία του βενζινοκινητήρα και την τελείως απαλλαγμένη από κραδασμούς κίνηση όταν το αυτοκίνητο κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, κάνοντας το C5 X να δείχνει ανώτερο από οποιαδήποτε λιμουζίνα μπορεί να έχει οδηγήσει κανείς. Είναι χαρακτηριστικό το ότι καμία ελληνική κακοτεχνία δεν μπορεί να τη φέρει σε δύσκολη θέση, καθώς και με την εξαιρετική ηχομόνωση το σύνολο πραγματικά παραπέμπει σε άλλο επίπεδο.

Καθώς είσαι μέσα στο C5 X, έχεις διαρκώς την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε μία κατάσταση «πλεύσης», με ένα αρκετά μεγάλο σε πάχος στρώμα νερού να παρεμβάλλεται ανάμεσα σε σένα και το δρόμο. Αυτό μάλιστα, γίνεται ακόμα πιο έντονα αισθητό, όταν επιταχύνεις απότομα ή όταν αντίστροφα, φρενάρεις, με το «βούτηγμα» εμπρός ή πίσω αντίστοιχα να δείχνει τη διάθεση της λιμουζίνας της Citroen να σε κρατήσει σε συνθήκες απόλυτης άνεσης.

Σε δρόμο με στροφές, οι κλίσεις δεν είναι τόσο μεγάλες όσο τις αισθάνονται οι επιβάτες αλλά και πάλι, είναι αρκετές για να κάνουν το C5 X να ξεχωρίζει. Ως μέρος του χαρακτήρα του, αποδέχεσαι αυτή τη συνθήκη, εξοικειώνεσαι και το εμπιστεύεσαι, μόνο και μόνο για να αντιληφθείς λίγο πιο μετά, πως μπορείς να κάνεις πολύ γρήγορα περάσματα από την αγαπημένη σου διαδρομή, καθώς τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά.

Το υβριδικό σύνολο σου δίνει το πλεονέκτημα του να κινείσαι με ρεύμα στην πόλη και να διεκπεραιώνεις τις μετακινήσεις αυτές (θεωρητικά έως και για 63 χιλιόμετρα) χωρίς να σου λείπει τίποτα. Ένα στοιχείο που «μετράει» στα plug-in υβριδικά, που το έχει το C5 X αλλά δεν είναι δεδομένο για όλα τα μοντέλα του είδους, είναι πως η μπαταρία του μπορεί να φορτιστεί από τον κινητήρα στην πορεία- με λίγο αυξημένο κόστος σε σχέση με την πρίζα όμως.

Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου, είναι επαρκής για κάθε συνθήκη και χάρη στην αμεσότητα της απόκρισης, δείχνει μεγαλύτερη από ότι είναι. Η ροπή των 360 Nm είναι εξαιρετική και βοηθάει στο να μην χρειάζεται «ξεζούμισμα» ο κινητήρας για να πάρει ο οδηγός το μέγιστο της απόδοσης. Εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς πως το θηριώδες σε διαστάσεις μοντέλο, δεν είναι για να του «ορμάει» ο οδηγός αλλά αβίαστα «προμοτάρει» περισσότερο τις χαλαρές μετακινήσεις.

Στην επαφή μας με τη ναυαρχίδα της Citroen, έχοντας και το δεδομένο πως έπρεπε να δούμε όσο το δυνατόν περισσότερο κομμάτι από τις επιδόσεις και τη διάθεση του αυτοκινήτου, δεν πετύχαμε την κατανάλωση που περιμέναμε.

Είναι σίγουρο πως το C5 X με το υβριδικό σύνολο των 225 ίππων, μπορεί και να «γράψει» κάτω και από τα 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα που είδαμε κατα τη διάρκεια της δοκιμής μας αρκεί η φόρτιση της μπαταρίας του να είναι τακτική. Αν δεν είναι μπορεί να φτάσει κάπου μεταξύ των 6,0 και των 7,0 λίτρων.

Τιμή που όπως και να έχει είναι ιδιαίτερα καλή για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και του βάρους. Υπό το ίδιο πρίσμα και η τιμή του Citroen C5 X που οριακά ξεπερνά τα 50 χιλιάρικα, είναι πολύ καλή αναλογικά με το πόσο καλό και πλήρες σύνολο είναι.

Εφόσον η Citroen το είχε στη φαρέτρα της, έκανε πολύ καλά και το πρόσθεσε στην γκάμα των μοντέλων που διαθέτει στη χώρα μας. Είναι μια πρόταση που ούτως ή άλλως, δε θα κάνει τις πωλήσεις που θα τραβήξουν την εταιρεία στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξη αλλά σίγουρα θα παίξει το ρόλο του τεχνολογικού «τοτέμ», διαφημίζοντας τις χάρες των μοντέλων της Citroen συνολικά- και ως τέτοιο, είναι πραγματικά εντυπωσιακό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Κινητήρας: 1.598 cc, ηλεκτροκινητήρας
Iσχύς βενζινοκινητήρα: 179 PS/6.000 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 250 Nm/1.750 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 81,0 kW/ 110 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 320 Nm
Συνδυαστική ισχύς/ ροπή: 225 PS / 360 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 233 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου/δοκιμής): 1,2 lt/100 km/ 4,9 (με γεμάτη μπαταρία), 6,5 (με άδεια) lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία/ μπαταρία: 63 km / 12,4 kWh
Εκπομπές CO2: 27 gr/km
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.805 x 1.815 x 1.485 mm
Μεταξόνιο: 2.785 mm
Βάρος: 1.797 kg
Χώρος αποσκευών: 485 lt
Τιμή: Από 50.900 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα απόσυρση από την Citroen!
Νέο Citroen C5 Aircross: Καθίστε αναπαυτικά παρακαλώ…
Citroen Oli: Η αλλαγή στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ; (+video)