Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jeep Avenger 1.2T 100 PS

Ελλάδα 9:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Jeep Avenger 1.2T 100 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jeep Avenger 1.2T 100 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σε μία ιδιαίτερα έξυπνη κίνηση η Jeep προσφέρει το Avenger και με κινητήρα βενζίνης, μη στερώντας το ελληνικό κοινό από ένα γεμάτο προσωπικότητα και νεανικό στιλ μικρό SUV.

Advertisement
Advertisement

Η θέση του Avenger στο γενεαλογικό δέντρο της Jeep είναι αν μη τι άλλο πολύ ιδιαίτερη, με πολλές πρωτιές και νέα δεδομένα. Πρόκειται για το μικρότερο σε διαστάσεις αυτοκίνητο (αν εξαιρέσουμε το αρχετυπικό Willys) της εταιρίας στα πάνω από 80 χρόνια της ιστορίας της.

Είναι το πρώτο που σχεδιάστηκε εξ’ αρχής ως αμιγώς ηλεκτρικό και αυτό που κέρδισε για πρώτη φορά τον τίτλο το αυτοκινήτου της χρονιάς στην Ευρώπη. Το διαβατήριό του είναι επίσης ευρωπαϊκό, καθώς όχι μόνο αποτελεί προϊόν του γκρουπ Stellantis, αλλά σχεδιάστηκε με βάση τα ευρωπαϊκά οδηγικά ήθη και κατασκευάζεται και στην Ευρώπη.

Μέσα σε όλες αυτές τις ιδιαιτερότητες, έρχεται να προστεθεί και άλλη μία. Ενώ η αρχική πρόβλεψη για την ύπαρξή του ήταν η μετάβαση της Jeep στην ηλεκτροκίνηση, στην πορεία έγινε προφανές ότι θα μπορούσε να υπάρξει και μία μικρή «παρασπονδία». Να προσφερθεί δηλαδή σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης και με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Advertisement
Advertisement

Ο λόγος για να γίνει αυτό είναι προφανής. Η κατηγορία των B-SUV είναι το «νομισματοκοπείο» της ευρωπαϊκής αγοράς, με πάνω από 2,2 εκατομμύρια μονάδες ετησίως, και όλους τους μεγάλους κατασκευαστές να δίνουν τον υπέρ πάντων αγώνα για να επικρατήσουν (πολύ δε περισσότερο όταν τα μαντάτα από το ηλεκτρικό μέτωπο δεν είναι και τα καλύτερα δυνατά).

Υπό αυτό το πρίσμα, έστω και αν ξεκίνησε ως ηλεκτρικό, το Avenger δεν θα μπορούσε να λείπει από την κεντρική σκηνή της αγοράς, εφοδιασμένο πλέον και με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πολύ δε περισσότερο όταν το υπόβαθρο ήταν ήδη έτοιμο και δοκιμασμένο μέσα από τις αμέτρητες προτάσεις που έχει ήδη έτοιμες το γκρουπ Stellantis με όλες τις μάρκες του.

Advertisement

Συνεπώς, και στην περίπτωση του βενζινοκίνητου Avenger έχουμε μία ακόμα εκδοχή του βασικού πακέτου της εταιρίας, με το πλαίσιο CMP, τον τρικύλινδρο κινητήρα turbo των 1,2 λίτρων στην έκδοση με τους 100 ίππους, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς και όλο το ηλεκτρονικό και ψηφιακό πακέτο τεχνολογικών που είναι γνωστό από άλλα μοντέλα του γαλλο-γερμανικού ομίλου.

Advertisement

Στην περίπτωση του Avenger πάντως, αυτό που κάνει την διαφορά, όχι μόνο στους τύπους αλλά και στην ουσία, είναι ότι οι άνθρωποι της Jeep ανέλαβαν να του προσδώσουν έναν διαφορετικό χαρακτήρα, πολύ πιο κοντά στο καταξιωμένο pedigree της αμερικάνικης εταιρίας, έστω και η βάση είναι αμιγώς ευρωπαϊκή.

Το πρώτο και πιο χαρακτηριστικό σημάδι ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει εδώ είναι η πολύ όμορφη σχεδίαση του αμαξώματος. Πολύ compact σε διαστάσεις και με μία ιδιαίτερα εμφανή νεανική αύρα, το Avenger διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός Jeep, από τους τετράγωνους θόλους, τη μάσκα με τα επτά κάθετα χωρίσματα, τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά και πολλά ακόμα.

Advertisement

Το τελικό αποτέλεσμα είναι άκρως κολακευτικό και ιδιαίτερα ελκυστικό, με το Avenger να αναδεικνύει έντονα τον «αέρα» ενός μοντέλου που ανήκει στην οικογένεια της Jeep, έχοντας όμως γίνει πολύ μοντέρνο και με πολύ νεανική αισθητική.

Με το μήκος να ξεπερνά ελαφρά τα 4 μέτρα είναι ιδιαίτερα compact σε διαστάσεις, αν και η τοποθέτηση των τροχών στα τέσσερα άκρα του αμαξώματος ξεγελά το μάτι και του προσδίδει έναν σχεδιαστικό «τσαμπουκά» που αρέσει και το κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα στα μοντέλα ολόκληρης της κατηγορίας.

Το DNA της Jeep γίνεται εμφανές και σε άλλα πιο ουσιαστικά σημεία, όπως την μεγάλη απόσταση από το έδαφος που φθάνει τα 20 εκατοστά. Αλλά και τις εξαιρετικές off road γωνίες (προσέγγισης 20 μοίρες, ράμπας 20 μοίρες και διαφυγής 35 μοίρες), αριθμοί που όπως θα δούμε παρακάτω εξασφαλίζουν την ιστορική συνέχεια της Jeep ακόμα και σε αυτό το εντελώς ευρωπαϊκό της μοντέλο.

Οι διαφοροποιήσεις από το ηλεκτρικό είναι αρκετά περιορισμένες και μόνο κάποιες αλλαγές στη μάσκα αλλά και η αναπόφευκτη εξάτμιση στο πίσω μέρος θα δώσουν το στίγμα ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένας θερμικός κινητήρας. Στο εσωτερικό πάντως, οι αλλαγές είναι περισσότερες και προφανώς αναγκαίες.

Λόγω της ύπαρξης του κιβωτίου ταχυτήτων, η πολύ πρακτική διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας του ηλεκτρικού με το τεράστιο ντουλαπάκι έχει αλλάξει, καθώς την θέση του έχει πάρει ο επιλογέας ταχυτήτων. Και πάλι πάντως μένει αρκετός χώρος για ένα ανοιχτό ντουλάπι αλλά και θέσεις για ποτηροθήκες και ένα ακόμα μικρότερο ντουλαπάκι στο υποβραχιόνιο.

Από εκεί και πέρα, το Avenger παραμένει ένα πολύ καλοφτιαγμένο και προσεγμένο έως την παραμικρή λεπτομέρεια μικρό SUV, με πολύ όμορφη σχεδίαση στο ταμπλό, φροντισμένη εργονομία και διάκοσμο που αν και κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά, δεν θα ενοχλήσει κανένα καθώς δείχνουν να έχουν εξαιρετική συναρμολόγηση και αντοχή στον χρόνο.

Η ψηφιακή διάσταση του Avenger υποστηρίζεται από δύο οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων με ποικίλες δυνατότητες διαμόρφωσης των πληροφοριών, και μία 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων.

Η οθόνη αυτή είναι ιδιαίτερα ελκυστική στην όψη, με κορυφαία ανάλυση και φωτεινότητα, ενώ αποτελεί και το κέντρο ελέγχου των δεκάδων ρυθμίσεων του Avenger και των πολλών ψηφιακών παροχών του (από ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay μέχρι over-the-air ενημερώσεις).

Οι χώροι για επιβάτες είναι ίσως το πιο αδύνατο κομμάτι του Avenger, αν και βέβαια θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη ότι από άποψη διαστάσεων είναι στο κάτω όριο της κατηγορίας, όντας ένα αυτοκίνητο με πιο αστικό προσανατολισμό.

Στα πίσω καθίσματα χωρούν δύο επιβάτες, οι οποίοι δεν θα στριμωχτούν αλλά και δεν θα βρουν άπλετο χώρο, ιδίως μπροστά από τα γόνατα. Δεν θα βρουν επίσης κάποιες θήκες στις πόρτες, ενώ προσφέρεται μόνο μία θύρα USB για φόρτιση κινητών συσκευών.

Τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα στον χώρο αποσκευών, όπου τα 380 λίτρα είναι μία αρκετά ικανοποιητική τιμή. Πολλώ δε μάλλον όταν το άνοιγμα της πίσω ηλεκτρικής πόρτας είναι ιδιαίτερα μεγάλο, το κατώφλι αρκετά χαμηλά τοποθετημένο ενώ και το σχήμα του πορτ-μπαγκάζ είναι κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Στον δρόμο, το βενζινοκίνητο Avenger μας άφησε από την πρώτη κιόλας στιγμή την ίδια θετική εντύπωση και την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που έχει εκείνο το κάτι ξεχωριστό που το διαχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Η πρόθεση του γκρουπ Stellantis να μην «στεγνώσει» την Jeep από το ιστορικό της παρελθόν και να κρατήσει όσο γίνεται περισσότερο την αύρα ενός μοναδικού κατασκευαστή, γίνεται με επιτυχία και στο βενζινοκίνητο Avenger, το οποίο σε κερδίζει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα στο τιμόνι του.

Το στιβαρό πλαίσιο και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης είναι εκείνα που ξεχωρίζουν αμέσως, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ένα αυτοκίνητο που κινείται με στιβαρό πάτημα και εξαιρετική άνεση σε μία ευρεία γκάμα συνθηκών, είτε μέσα στην πόλη είτε στα ταξίδια εκτός αυτής.

Συνδυασμένο με ένα επαρκές σε αίσθηση τιμόνι και καλά φρένα, το Avenger είναι άκρως απολαυστικό σε κάθε είδους διαδρομή, όντας ευέλικτο, άμεσο στις αντιδράσεις του και με μία σπιρτάδα που σε ξαφνιάζει.

Σε αυτό συμβάλλει και ο κλασικός πλέον κινητήρας του γκρουπ, που ως συνήθως ξεχωρίζει για την ελαστικότητά του στις μεσαίες στροφές και την ικανότητά του να κινεί σβέλτα και χωρίς να φαίνονται τα μόλις 100 άλογά του το Avenger .

Το μηχανικό κιβώτιο έχει σωστό κούμπωμα των σχέσεων και καλή κλιμάκωση, έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τον κινητήρα, και να τον διατηρεί στο σωστό φάσμα στροφών ώστε να κρατά και την κατανάλωση χαμηλά.

Κάτι που σε γενικές γραμμές επιτυγχάνει, καθώς σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο με λελογισμένες  «οικογενειακές» ταχύτητες, μπορεί να κρατηθεί κάτω από τα 7 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ αν πιεστεί δεν θα διστάσει να ξεπεράσει τα 8 λίτρα.

Βέβαια, η λογική πίσω από αυτό το μοτέρ είναι να παραμένεις μέσα στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του, όπου πραγματικά εντυπωσιάζει, και δεν χρειάζεται να το πιέζεις ψηλά όπου όχι μόνο «ξεφουσκώνει»  (όπως είναι αναμενόμενο) αλλά φέρνει στην επιφάνεια τον τρικύλινδρο χαρακτήρα του και θόρυβο.

Σε κανονικούς ρυθμούς πάντως, το Avenger είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο και άνετο, ταξιδεύει αθόρυβα και με ξεχωριστή σταθερότητα, ενώ κάπου στο βάθος υπάρχει και μία σπορτίφ διάσταση για όποιον θέλει να αναζητήσει και αυτή την πλευρά του.

Όσο για τις εκτός δρόμου διαδρομές, τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος είναι ο καλύτερος σύντροφος, ενώ και τα προγράμματα του Selec-Terrain (Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow) σε συνδυασμό με το Hill Descent κάνουν το μικρό Avenger να ξεχωρίζει ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας του.

Συμπερασματικά, το Avenger είναι μία από τις ευτυχέστερες στιγμές στην πρόσφατη ιστορία της Jeep, έστω και αν το συγκεκριμένο μοντέλο ξεφεύγει από τις αμερικάνικες ρίζες και είναι ένα αμιγώς ευρωπαϊκό προϊόν.

Αφήνοντας στην άκρη την ηλεκτρική διάσταση της ύπαρξής του, και μένοντας στο μοντέλο της δοκιμής μας με τον κινητήρα βενζίνης, αυτό που πρέπει να ειπωθεί σε όλους του τόνους είναι ότι με ένα μαγικό τρόπο το Avenger καταφέρνει να ξεχωρίζει και να διατηρεί σε μεγάλες δόσεις την ιδιαιτερότητα ενός Jeep.

Όμορφο και ελκυστικό από κάθε του γωνιά, καλοφτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, με κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά εντός και εκτός ασφάλτου, το Avenger με τον τρικύλινδρο turbo και τα 100 άλογα είναι ένα μικρό SUV που απολαμβάνεις να οδηγείς και να ζεις με κάτι τόσο ζωντανό και γεμάτο από την διάθεση να κάνει τα πράγματα διαφορετικά από τους άλλους.

Στην χώρα μας το βενζινοκίνητο Avenger διατίθεται σε μία μόνο έκδοση, την Altitude, η οποία είναι πάρα πολύ πλούσια εξοπλισμένη, διαθέτοντας όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης καθώς και πολλές ακόμα ευκολίες, όπως το hands-free ηλεκτρικό άνοιγμα της πίσω πόρτας, κάμερα παρκαρίσματος, ασύρματη φόρτιση κινητού και πολλά ακόμα. Μεταξύ αυτών και ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της JBL, ίσως ό,τι καλύτερο μπορεί να βρει κανείς σε αυτή την κατηγορία χρημάτων.

Η τιμή του διαμορφώνεται στις 23.390 ευρώ, ποσό ιδιαίτερα ανταγωνιστικό για τα δεδομένα της κατηγορίας και με βάση το πληθωρικό πακέτο εξοπλισμού (πρακτικά δεν λείπει τίποτα) αλλά και την διάσταση της μοναδικότητας που έχει καταφέρει να συντηρήσει το Avenger πέρα από την ηλεκτροκίνητες συμβάσεις και τις ευρωπαϊκές εταιρικές δεσμεύσεις.

Παραφράζοντας μία παλιά διαφήμιση της εταιρίας, δεν έχουμε παρά να πούμε ότι ακόμα και στα b-SUV, Jeep υπάρχει μόνο ένα. Και το γεμάτο προσωπικότητα και νεανική διάθεση Avenger είναι η καλύτερη απόδειξη ότι η παράδοση της Jeep μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει, κόντρα σε κάθε σύγχρονο… ρεύμα της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Jeep Avenger 1.2T 100 PS
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS/5.500 rpm
Pοπή: 205 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 6,1 lt/100 km /7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 125-127 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.084/1.776/1.528 mm
Μεταξόνιο: 2.562 mm
Βάρος: 1.255 kg
Χώρος αποσκευών: 380-1.275 lt
Τιμή: Από 23.390 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Jeep Avenger
Jeep Avenger: Η τέχνη της γοητείας
Το Jeep Avenger και σε νέα έκδοση e-Hybrid