Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD Q4

Ελλάδα 5:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD Q4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD Q4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αν ψάχνετε ένα SUV αυτής της κατηγορίας πρέπει να λάβετε την Alfa Romeo Stelvio σοβαρά υπόψη.

Advertisement
Advertisement

H Alfa Romeo δεν είναι ακριβώς ο άμεσος συνειρμός όταν σκέφτεται κανείς SUV. Είτε γιατί μπήκε αργά στην κατηγορία, είτε γιατί ξεκίνησε ψηλά, είτε γιατί πρόβαλε πολύ τη Stelvio QV που από πλευράς τιμής είναι στην στρατόσφαιρα του απίθανου για τους κοινούς θνητούς. Και ας είναι αυτοί φανατικοί Alfisti.

Τα παραπάνω όμως αδικούν τις καθημερινές εκδόσεις της Stelvio. Εκδόσεις σαν την Sprint με τον κινητήρα πετρελαίου των 2.200 κυβικών και των 190 ίππων, που αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση. Και όχι μόνο σε τομείς που περιμένεις από μια Alfa Romeο να ξεχωρίζει αλλά και συνολικά. Της ποιότητας και της τιμής συμπεριλαμβανομένων.

Advertisement
Advertisement

Η Stelvio λοιπόν δεν περνά απαρατήρητη. Τόσο γιατί δεν τη συναντάς σε κάθε γωνία, που λέει ο λόγος, αλλά και γιατί το σχήμα της είναι και όμορφο και δυναμικό. Με στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει, όπως η μάσκα και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, με έντονες καμπύλες που της εξασφαλίζουν μια συνολικά δυναμική εμφάνιση, με ικανή απόσταση από το έδαφος για να  δηλώνει τη SUV υπόσταση αλλά και με όμορφες ζάντες. Που παραπέμπουν στις εποχές που η Alfa Romeo ήταν στα ντουζένια της και τα SUV ούτε καν αναφορά στο μεγάλο λεξικό του αυτοκινήτου.

Αναφορές δευτέρου επιπέδου στο ένδοξο παρελθόν υπάρχουν και στο εσωτερικό, π.χ. στον πίνακα οργάνων, ενώ κατά τα άλλα η σχεδίαση είναι σύγχρονη, η ποιότητα πολύ καλή το ίδιο και η συναρμογή -τα καφέ δέρματα του αυτοκινήτου της δομικής μας είναι εξαιρετικά τόσο από πλευράς ποιότητας όσο και χρωματικής επιλογής- η εργονομία χωρίς προβλήματα (ΟΚ, όσοι δεν ξέρουν θα ψάξουν αρχικά το μπουτόν της εκκίνησης που είναι στο τιμόνι) και οι χώροι άνετοι.

Advertisement

Στα πλαίσια της ανανέωσης οι θέσεις και οι θήκες στην κεντρική κονσόλα για όλα αυτά που όλοι έχουμε πάνω μας -από κλειδιά και smartphone μέχρι ακουστικά Bluetooth- έχουν γίνει πλέον και πιο πολλές και πιο πρακτικές. Από την άλλη και τα συστήματα υποβοήθησης είναι παραπάνω από αρκετά και οι δυνατότητες διασύνδεσης ικανοποιητικές και το σύστημα infotainment εύχρηστο.

Έτσι οι μετακινήσεις είναι άνετες, με την απαραίτητη για την κατηγορία δόση πολυτέλειας, καθώς και ξεκούραστες, γεγονός που οφείλεται και στην πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης, Που κατορθώνει να απορροφά τις περισσότερες από τις ανωμαλίες των δρόμων και ταυτόχρονα να ελέγχει και τις κινήσεις και τις κλίσεις του αμαξώματος. Πρόβλημα πρόσφυσης λόγω της τετρακίνησης φυσικά και δεν υπάρχει.

Advertisement

Για όλα αυτά οι μηχανικοί της Alfa Romeo βασίστηκαν στο πολύ καλό πλαίσιο Giorgio, που από τη στιγμή που αντέχει τους 510 ίππους της Stelvio QV -και ακόμα περισσότερους- φυσικά και δεν έρχεται ποτέ σε δύσκολη θέση από τους 190 της συγκεκριμένης έκδοσης.

Που ως τιμή μπορείς να μην εντυπωσιάζουν ακουστικά αλλά το κάνουν οδηγικά. Ο diesel των 2.143 κυβικών δηλώνει σχεδόν σε κάθε περίπτωση δυναμικά το παρόν, με καλή απόκριση από χαμηλά και χωρίς να γίνεται ενοχλητικός ακουστικά. Ταυτόχρονα συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο των οχτώ σχέσεων, που είναι και γρήγορο και σωστά προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του τετρακύλινδρου turbo diesel.

Advertisement

Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε 7,6 δεύτερα για το 0-100 km/h και μια τελική ταχύτητα 210 km/h, τιμές ιδιαίτερα καλές. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τα σχεδόν 1.750 κιλά του βάρους και τη μέση κατανάλωση που δύσκολα θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 8,0 lt/100 km. Που στην εθνική ή αν ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι δείξει μια μικρή αυτοσυγκράτηση.

H Stelvio λοιπόν αξίζει της προσοχής σας. Τόσο γενικά, ως μοντέλο, όσο και ειδικά ως έκδοση Sprint 2.2 TD Q4 με το αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση. Η οποία έχει και εξαιρετική τιμή, που ξεκινά από τις 43.000 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD AT8 Q4
Κινητήρας: diesel 2.143 cc
Ισχύς: 190 PS,
Ροπή: 450 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση (lt/100 km): 5,6 lt/100 km (δική μας: 8,3 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 161 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.687 x 1.903 x 1.632 mm
Μεταξόνιο: 2.818 mm
Βάρος: 1.745 kg
Χώρος αποσκευών: από 525 έως 1.600 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 109 ευρώ
Τιμή: Από 43.900 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρώτη δοκιμή: Νέα Alfa Romeo Stelvio 2.2D 210 PS Veloce
Οι νέες Alfa Romeo Giulia GTA και GTAm πατάνε άσφαλτο
Στα γερμανικά πρότυπα η ποιότητα της Alfa Romeo