Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέα Alfa Romeo Stelvio 2.2D 210 PS Veloce

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η Alfa Romeo ανανεώνει την επιβλητική Stelvio και η έκδοση Veloce των 210 ίππων είναι εδώ για να τονίσει ακόμη περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του πρώτου SUV της μάρκας.

Όταν πριν από 3 χρόνια η Alfa Romeo παρουσίασε τη Stelvio, πολλοί –και κυρίως οι φανατικοί οπαδοί της εταιρείας– ήταν αυτοί που αντιμετώπισαν τουλάχιστον με σκεπτικισμό την προσπάθεια της ιστορικής μάρκας να μπει για πρώτη φορά στην ιστορία της στην κατηγορία των SUV. Ήταν δύσκολο λοιπόν για τους «alfisti» να κατανοήσουν στο μυαλό τους, πώς μπορεί μια Alfa να είναι υπερυψωμένη – αν και υπερυψωμένες Alfa υπήρχαν και στο παρελθόν όπως για παράδειγμα η 156 Crosswagon – και παράλληλα να διατηρεί όλα τα μοναδικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά των δημιουργημάτων της μάρκας.

Η Stelvio ωστόσο κατάφερε να διαγράψει τις αμφιβολίες τους. Όχι μόνο γιατί ήταν –και συνεχίζει να είναι– πραγματικά όμορφη, αλλά και γιατί σε όλες τις εκδόσεις της βγάζει έναν σπορ χαρακτήρα που λίγα SUV μπορούν να προσφέρουν, με αποκορύφωμα βέβαια την κορυφαία έκδοση Quadrifoglio των 510 ίππων. Σήμερα, έφθασε η ώρα να υποδεχτούμε στην αγορά την ανανεωμένη εκδοχή του ιταλικού SUV. Η νέα Stelvio είναι λοιπόν εδώ και εμείς, επωφελούμαστε από την άρση των περιορισμών του lockdown και δοκιμάζουμε σε όλα τα μήκη και πλάτη της Αττικής το μοντέλο στην σπορτίφ έκδοση Veloce.

Εντυπωσιακό σπορ SUV

Η εξωτερική εμφάνιση της Stelvio δεν αλλάζει κατά την ανανέωσή της και έτσι, συνεχίζουμε να έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο θελκτικά –και υπό γωνίες, αδιαμφισβήτητα εντυπωσιακά– SUVτης μεσαίας-μεγάλης κατηγορίας. Η Alfa Romeo μαεστρικά θα λέγαμε έχει εκμεταλλευτεί στο ακέραιο τις διαστάσεις του πλαισίου και έχει χτίσει πάνω του ένα καμπυλόγραμμο μυώδες 5θυρο αμάξωμα. Στοιχεία όπως τα μεγάλα εμπρόσθια φώτα που πλαισιώνουν τον σε σχήμα «V» θυρεό της Alfa Romeo, αλλά και το πίσω μέρος με το μικρό σε μέγεθος παρμπρίζ και το ανασηκωμένο τμήμα πάνω από τα φώτα, συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν επιμέρους και πάλι το αυτοκίνητο. Ειδικά τώρα για την πιο σπορτίφ έκδοση Veloce της δοκιμής μας, ξεχωρίζουμε τις μαύρες δαγκάνες των φρένων και κυρίως τις τεράστιες σκουρόχρωμες ζάντες των 20 ιντσών, που εκτός των άλλων τονίζουν και τον οδικό δυναμισμό του αυτοκινήτου.

Πιο πολυτελές εσωτερικό με ενέσεις επιπλέον λειτουργικότητας

Στο εσωτερικό της ανανεωμένης Stelvio η Alfa Romeo έχει τονίσει περαιτέρω την παρεχόμενη ποιότητα κατασκευής και επιπλέον την εργονομία και τη λειτουργικότητα που προσφέρεται. Η μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο έχει να κάνει με τη νέα οθόνη 8,8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων που βρίσκεται ψηλά στην κονσόλα, η οποία είναι πλέον αφής, με νέο λογισμικό και μεγαλύτερο σε έκταση χάρτη για το σύστημα πολυμέσων. Καινούργια, με περισσότερη πληροφόρηση και νέα γραφικά είναι και η οθόνη TFT των 7 ιντσών που βρίσκεται μέσα στον σπορτίφ πίνακα οργάνων. Περαιτέρω αλλαγές στο εσωτερικό αφορούν στο επανασχεδιασμένο τιμόνι με τους έξτρα διακόπτες χειρισμού, το δέρμα που «ντύνει» τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, αλλά και την διακριτική πλακέτα στα χρώματα της ιταλικής σημαίας που βρίσκεται πίσω από τη βάση του λεβιέ. Συνολικά, αναβάθμιση έχουμε και σε όλα τα υλικά και επενδύσεις της καμπίνας, με αποτέλεσμα η ανανεωμένη Stelvio να τονίζει περισσότερο από ποτέ την πολυτέλεια του χαρακτήρα της, δίνοντας μια ατόφια premium αίσθηση σε οδηγό και επιβάτες.

Στο πεδίο των χώρων 4 ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν χωρίς παραχωρήσεις στο εσωτερικό της Stelvio. Λόγω του υπερυψωμένου τούνελ της μετάδοσης δύσκολα θα χωρέσει και ένας μεσαίος καθήμενος στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Το πορτ-μπαγκάζ έχει βάθος αλλά υστερεί σε ύψος λόγω της μετάδοσης και του χώρου που απαιτεί το σύστημα επισκευής ελαστικού. Έστω και έτσι όμως, τα 525 λίτρα χωρητικότητας επαρκούν και με το παραπάνω για τις ανάγκες των επιβατών.

Πολιτισμένος diesel με γρήγορες επιδόσεις

H ανανεωμένη diesel Stelvio Veloce διατίθεται αποκλειστικά με την κορυφαία από πλευράς ισχύος έκδοση του γνωστού αλουμινένιου 2.2 lt. turbodiesel κινητήρα της Alfa Romeo. Η ονομαστική απόδοση του μοτέρ αυτού αγγίζει και πάλι τους 210 ίππους ισχύος όμως πλέον αυτοί αποδίδονται στις 3.500 σ.α.λ. από 3.750 σ.α.λ. πριν. Η ροπή αγγίζει τα 47.9 kgm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με το 8άρι αυτόματο και με χειροκίνητη λειτουργία κιβώτιο της ZF, που διαθέτει και σταθερά paddles αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι.

Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με έναν κινητήρα που φροντίζει να κρύβει από πλευράς κραδασμών και θορύβου στη καμπίνα τη diesel υπόστασή του, καταφέρνοντας παράλληλα να προσφέρει γρήγορες επιδόσεις. Ειδικότερα η άφθονη ροπή του που παρέχεται από πολύ χαμηλά, εκμεταλλεύεται την αμεσότητα στην αλλαγή των σχέσεων που παρέχει το εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο αλλά και την άμεση λειτουργία της τετρακίνησης, για να προσφέρει στην πετρελαιοκίνητη Stelvio των 210 ίππων ένα πολύ γρήγορο 0-100 km/h σε 6.6 sec (με επιλεγμένο το Dynamic πρόγραμμα του Alfa D.N.A.). Σίγουρα, λείπει η εκρηκτικότητα αλλά και ο πιο σπορ θόρυβος –παρά τις διπλές εξατμίσεις – ενός turbo βενζινοκινητήρα αντίστοιχης ισχύος (σημειώστε ότι υπάρχει και επιλογή με τον 2λιτρο turbo των 280 ίππων), όμως ακόμη και από τη diesel Stelvio δεν λείπει η σπορ «ψυχή». Στο πεδίο της κατανάλωσης, η μέση τιμή που καταγράψαμε με το αυτοκίνητο δεν ξεπέρασε τα πολύ καλά 7.9 lt./100 km, ενώ ακόμη και υπό συνθήκες πίεσης η Stelvio diesel δεν ξεπερνά τα 8.8-8.9 lt./100 km.

Σπορ στο δρόμο και με πολύ καλή άνεση

Στο δρόμο η ανανεωμένη Alfa Romeo Stelvio Veloce εμφανίζει οδηγικά ένα σπορτίφ χαρακτήρα που δεν συναντούμε συχνά σε SUV μοντέλα. Βασισμένη πάνω στην νεότερη πισωκίνητη πλατφόρμα της ιταλικής μάρκας και εφοδιασμένη με την –επίσης πισωκίνητων καταβολών– τετρακίνηση Q4, η Stelvio εμφανίζεται άμεση στις αντιδράσεις της και παράλληλα ντελικάτη παρά το αυξημένο της βάρος, με αίσθηση που συχνά δεν δίνει στον οδηγό της την εντύπωση ότι οδηγεί ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Στις στροφές, η Stelvio στρίβει πολύ πειστικά, με μικρές κλίσεις από το αμάξωμα και συνολικά με ουδέτερες αντιδράσεις, εκμεταλλευόμενη την αμεσότητα που προσφέρει η παρουσία του αρχικά πισωκίνητου συστήματος τετρακίνησης (μεταβάλλει συνεχώς τη μεταφορά της ροπής από το 0:100 στο 50:50 εμπρός-πίσω). Παράλληλα, πολύ καλή δουλειά έχουν κάνει οι τεχνικοί της Alfa Romeo στο πεδίο της άνεσης και της ποιότητας κύλισης, αφού η Stelvio και παρά τους τροχούς με τις ζάντες των 20 ίντσων, δεν «κοπανά» όταν περνάει από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δεν μεταφέρει το θόρυβο της κύλισής της. Συνολικά η Stelvio Veloce είναι ένα SUV που χαίρεσαι να το οδηγείς τόσο στο ταξίδι (σε ευθεία και στριφτερή, επαρχιακή διαδρομή), όσο και στην καθημερινότητά σου, και αυτό είναι σίγουρα μια διαπίστωση που για πολύ λίγα SUV θα μπορούσαμε να κάναμε.

Συμπέρασμα

Με το γερμανικό ανταγωνισμό να καραδοκεί, η ανανεωμένη Stelvio ρίχνει πλέον στο παιχνίδι ένα τουλάχιστον εφάμιλλο επίπεδο πολυτέλειας, μια εμφάνιση που την κατατάσσει ανάμεσα στις ομορφότερες της κατηγορίας, αλλά και έναν οδικό και οδηγικό δυναμισμό που λίγα SUV των διαστάσεών της μπορούν να προσφέρουν. Το κόστος κτήσης παραμένει πάντα υψηλό, επιβαρυμένο και από την ελληνική φορολογία (67.000 ευρώ για τη diesel Veloce, οι τιμές ξεκινούν από τα 57.000 ευρώ για την Stelvio βενζίνης 2.0 turbo των 200 ίππων).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 2.143 cc
Ισχύς: 210 PS/3.500 rpm
Ροπή: 47.9 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.6 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.6 l/100 km (NEDC)
Εκπομπές CO2: 146 gr/km (NEDC)
Τέλη κυκλοφορίας: 270,1 €
Βάρος: 1.745 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.687/1.903/1.632 mm
Μεταξόνιο: 2.818 mm
Χώρος αποσκευών: 525 lt.
Τιμή: από 67.000 € (Veloce 210 PS)

Δημοφιλή στο Protothema.gr