Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Οι νέες Alfa Romeo Giulia GTA και GTAm πατάνε άσφαλτο

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr)

Η άγρια “Ιταλίδα” των 540 ίππων πατάει άσφαλτο και παρουσιάστηκε επίσημα στον… ιερό χώρο της Alfa Romeo, το κέντρο δοκιμών του Balocco.

Το λανσάρισμα του νέου εντυπωσιακού sedan υψηλών επιδόσεων, Alfa Romeo Giulia GTA, επανέφερε στο προσκήνιο ένα θρυλικό όνομα για τον χώρο του αυτοκινήτου, αποτείνοντας φόρο τιμής στη Giulia GTA του 1965. Η μάρκα παρουσίασε την έκδοση παραγωγής της νέας Giulia GTA και την “ακραία” εκδοχή της, την Giulia GTAm στο κέντρο δοκιμών του Balocco. Πιο συγκεκριμένα, η επίσημη αποκάλυψη έγινε στις πρώην εγκαταστάσεις της Autodelta, όπου τη δεκαετία του 1960 γεννήθηκε η Giulia Sprint GTA.

Να θυμίσουμε ότι η Giulia GTA –και η πιο «ειδική» Giulia GTAm– βασίζεται πάνω στην κορυφαία Giulia Quadrifoglio. Διαθέτει τον ίδιο, αλουμινένιο V6 Bi-Turbo των 2,9 λίτρων, ο οποίος μετά από νέες ρυθμίσεις, μαζί με ένα επίσης νέο σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο της Akrapovic, αποδίδει πλέον 540 ίππους (+30 PS).

Στο πεδίο των επιδόσεων, με τη βοήθεια του launch control από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το 0-100 km/h της νέας Giulia GTA έρχεται σε μόλις 3.6 sec.

Σημαντικό στοιχείο της υπόστασης της GTA και της GTAm αποτελούν και τα μέτρα ελάφρυνσής τους. Οι μηχανικοί της Alfa Romeo εργάστηκαν σκληρά για να βελτιώσουν την αεροδυναμική απόδοση και το κράτημα, αλλά κυρίως για να μειώσουν το βάρος, ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία με την Giulia GTA του 1965. Το αποτέλεσμα είναι η νέα Giulia GTA να είναι πιο ελαφριά κατά 100 κιλά συγκριτικά με την Quadrifoglio (συνολικό βάρος μόλις 1.520 κιλά). Για να επιτύχουν το στόχο τους χρησιμοποίησαν όσο το δυνατόν περισσότερο υλικά όπως τα ανθρακονήματα, αλλά και άλλα συνθετικά υλικά.

Στο εσωτερικό, η GTA συνδέεται με τους αγώνες και τα τα καθίσματα, το ταμπλό, τις επενδύσεις των θυρών, αλλά και τις κολόνες να είναι επενδεδυμένες με Alcantara. Αναφορικά με την GTAm, η ύπαρξη του κλωβού ασφαλείας, των αγωνιστικών ζωνών ασφαλείας 6 σημείων, η απουσία επενδύσεων στις πίσω πόρτες και οι μπροστά πόρτες που ανοίγουν με το τράβηγμα ενός ιμάντα αντί των κλασικών χειρολαβών, τονίζουν περαιτέρω τη σύνδεση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η Alfa Romeo επωφελήθηκε τη συνεργασία της με τη Sauber Engineering, η οποία μετρά περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας στους αγώνες, 27 εκ των οποίων στην Formula 1. Η βαθιά γνώση και εμπειρία της Ελβετικής εταιρείας, όσον αφορά στην αεροδυναμική έπαιξαν βασικό ρόλο στο σχεδιασμό, εξέλιξη και παραγωγή τμημάτων  της νέας Giulia GTA, όπως τα ρυθμιζόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα. Ειδικότερα η GTAm μπορεί να διαμορφώσει την αεροδυναμική της απόδοση σε κάθε πίστα σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Παράλληλα, τόσο η GTA, όσο και η GTAm χρησιμοποιούν ένα νέο διαχύτη που ενισχύει το ground effect.

GTA και Autodelta
Τα αρχικά GTA που σημαίνουν “Gran Turismo Alleggerita”, εμφανίστηκαν το 1965 με την Giulia Sprint GTA. Πρόκειται για μια ειδική έκδοση της Sprint GT, η οποία δημιουργήθηκε για την έγκριση τύπου στους αγώνες και παρουσιάστηκε την ίδια χρονιά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Άμστερνταμ. Το αμάξωμα την Giulia Sprint GT αντικαταστάθηκε με ένα πανομοιότυπο από αλουμίνιο και το βάρους μειώθηκε από τα 950 κιλά της έκδοσης δρόμου στα μόλις 745 κιλά της αγωνιστικής. Μια δεύτερη αλλαγή αφορούσε στον κινητήρα των 1.570κ.εκ. με τους δύο εκκεντροφόρους που στην έκδοση δρόμου είχε την εντυπωσιακή για την εποχή απόδοση των 115 ίππων.

Οι μηχανικοί της Autodelta, του πρώτου επίσημου αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo, κατάφεραν να αυξήσουν την ισχύ στους 170 ίππους, με τις επιτυχίες στους αγώνες να ακολουθούν πολύ σύντομα με τρία συνεχόμενα “Challenge Europeo Marche”, δεκάδες εθνικά πρωταθλήματα και εκατοντάδες νίκες σε όλο τον κόσμο. Από τότε το όνομα GTA αποτελεί συνώνυμο των σπορ μοντέλων της Alfa Romeo και σύμβολο επιτυχίας. Αντίστοιχα θρυλικό είναι και το όνομα της “Autodelta”, οι εγκαταστάσεις της οποίας στο Balocco αποτελούν σημείο αναφοράς για την ιστορία της μάρκας.

Παραγωγή και τιμή στην Ελλάδα
Συνολικά θα κατασκευαστούν 500 αριθμημένες μονάδες, ενώ οι τυχεροί ιδιοκτήτες θα έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν από μια σειρά ειδικών χρωματισμών που επιμελήθηκε το Centro Stile Alfa Romeo, αλλά και συλλεκτικά δώρα, όπως το ειδικά σχεδιασμένο κράνος της Bell και η αγωνιστική φόρμα της Alpinestars.

Σε ό,τι αφορά τώρα στην τιμή της Alfa Romeo Giulia GTA, αυτή μετά και από όλους τους «ντόπιους» φόρους, κοστίζει στην Ελλάδα ούτε λίγο ούτε πολύ 247.000 ευρώ! Για την Giulia GTAm το κόστος είναι 254.000 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι κρύβεται πίσω από το λογότυπο GTA της Alfa Romeo (video)
Ο νέος πρόεδρος της Alfa Romeo στο μουσείο της μάρκας
Πότε θα κάνει το ντεμπούτο της η Alfa Romeo Tonale;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto