Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes CLA 180 d

  • Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)

Aν η hatchback μικρομεσαία Α-Class ή η sedan εκδοχή της δεν είναι αρκετή για σας, η 2η γενιά της CLA έρχεται να αποτελέσει -για ακόμη μια φορά- τον ιδανικό τρόπο να διαφοροποιηθείτε από οτιδήποτε συμβατικό στο εν λόγω segment.

H δεύτερη γενιά του γερμανικού μοντέλου έρχεται, μάλιστα, σε μια από τις καλύτερες συγκυρίες για τη Mercedes με έναν οργασμό από νέες προτάσεις. Άλλωστε, η προχωρημένη σε σχεδίαση νέα CLA πλαισιώνεται πλέον και από μια νέα sedan εκδοχή με «αυστηρότερες» γραμμές αλλά εξίσου δυναμικό look. Στα της νέας CLA τώρα, το 4θυρο κουπέ μοντέλο έχει αλλάξει σε σχεδίαση δανειζόμενο όλα τα νέα στοιχεία που γνωρίσαμε μέσα από τη Α-Class. Έτσι, το εμπρόσθιο μέρος παραμένει ίδιο, ενώ το πίσω είναι αρκετά πιο ευφάνταστο συγκριτικά με το παρελθόν θυμίζοντας και πάλι μια μικρογραφία της μεγάλης CLS. Η νέα πλατφόρμα ΜFA χάρισε στη μικρομεσαία Γερμανίδα μεγαλύτερες διαστάσεις και κατά συνέπεια καλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Με μήκος 4.688 χλστ., η νέα CLA είναι -συγκριτικά με τον προκάτοχό της- μακρύτερη κατά 48 χλστ., φαρδύτερη κατά 53 χλστ., το μεταξόνιο έχει φτάσει στα 2.729 χλστ. (+30 χλστλ.), ενώ και τα μετατρόχια είναι αυξημένα κατά 63 και 55 χλστ. αντίστοιχα. Παράλληλα, o αεροδυναμικός συντελεστής παρέμεινε στο 0,23, μια τιμή ρεκόρ που είδαμε από την προηγούμενη κιόλας γενιά.

Περνώντας τώρα στην καμπίνα της νέα CLA, η εικόνα είναι γνώριμη από τη hatchback version. O τεχνολογικός διάκοσμος συμπληρώνεται από τις δύο μεγάλες οθόνες 10.25 ιντσών, ενώ και πάλι το παρών δίνει το σύστημα πολυμέσων MBUX ο χειρισμός του οποίου μπορεί να γίνει και μέσω φωνητικών εντολών. Ο οδηγός ή ο συνεπιβάτης μπορεί να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες των εφαρμογών μέσω της φράσης «Hey Mercedes», και έτσι, σε δεύτερο χρόνο, να χειριστούν το σύστημα χωρίς τη χρήση των διαθέσιμων buttons. Kαι εδώ, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας, οι τομείς της ποιότητας και της συναρμογής βρίσκονται στο υψηλότερο άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Οι εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο για τα κεφάλια, κάτι που δε συμβαίνει για τους πίσω, ειδικά όταν πρόκειται για άτομα πέραν του μετρίου αναστήματος (λόγω της κλίσης της οροφής που δημιουργεί η κουπέ σχεδίαση). Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 460 λίτρων, όντας μικρότερος κατά 10 λίτρα συγκριτικά με το παρελθόν.

H νέα γενιά της CLA επωφελείται από το μακρύτερο μεταξόνιο και τα μεγαλύτερα μετατρόχια και έτσι, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, έχουμε να κάνουμε με ένα οδηγοκεντρικό και ομοιογενές πλαίσιο. To γερμανικό 4θυρο κουπέ είναι σταθερό τόσο στις υψηλές ταχύτητες, όσο σε διαδρομές με στροφές. To στιβαρό πλαίσιο «φωνάζει» για περισσότερη ιπποδύναμη με τους 116 ίππους του 1,5 ντίζελ να κινούν αξιοπρεπώς το αμάξωμα. Προφανώς και η πετρελαιοκίνητη CLA δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο, κάτι που γίνεται περισσότερο αντιληπτό κατά τη διάρκεια των επιταχύνσεων. Ωστόσο, το συγκεκριμένο μοτέρ ξεδιπλώνει το ταλέντο του στο ταξίδι, όπου μπορείς να διατηρήσεις εύκολα ένα γρήγορο tempo οδήγησης χωρίς προβληματισμούς. Αρωγός σε όλες τις περιπτώσεις είναι το πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic. Παράλληλα, στη συγκεκριμένη έκδοση, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με ισχυρές δόσεις οικονομίας, αφού με φειδώ στο δεξί πεντάλ η κατανάλωση βρίσκεται ακόμη και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. (μέση δοκιμής 6,7 λτ./100 χλμ.).

Συνολικά, η Mercedes CLA 180 d είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση στην μικρομεσαία premium κατηγορία. Αν θελήσεις, όμως, να συνδυάσεις την εκλεπτυσμένη σχεδίαση με τις επιδόσεις, η επιλογή μιας ισχυρότερης έκδοσης είναι μονόδρομος.

Νέα γενιά vs Προηγούμενη
+48 χλστ. μακρύτερη
+53 χλστ. φαρδύτερη
-2 χλστ. χαμηλότερο ύψος
+30 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.729)
+63 χλστ. μεγαλύτερο μετατρόχιο εμπρός
+55 χλστ. μεγαλύτερο μετατρόχιο πίσω
+17 χλστ. περισσότερος χώρος για τα κεφάλια των εμπρός επιβατών
-10 λίτρα στο χώρο αποσκευών (460 λτ. συνολικά)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.461 cc
Iσχύς: 116 PS/4.000 rpm
Ροπή: 260 Nm/1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,7 sec
Μέση κατανάλωση δοκιμής (/100 km): 6,7 lt
Εκπομπές CO2: 105 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.688/1.830/1.439 mm
Βάρος: 1.490 kg
Χώρος αποσκευών: 460 lt
Τιμή: 35.250 €


Διαβάστε επίσης: Δοκιμή-Toyota RAV4 2.5 lt. Hybrid AWD-i

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto