Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Vs Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS

  • του Κώστα Χαριάτη, Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η άφιξη του νέας γενιάς Nissan Juke αναζωπυρώνει τη μάχη των κόμπακτ crossover μοντέλων της ελληνικής αγοράς. Πώς στέκεται το οδηγοκεντρικό και φρέσκο ιαπωνικό όχημα απέναντι στο στυλάτο Citroen C3 Aircross;

Μία από τις συνέπειες του μεγάλου ενδιαφέροντος που δείχνει το κοινό για την κατηγορία των crossover οχημάτων είναι και η τάση εξειδίκευσης που παρατηρείται στις σχετικές προσπάθειες των κατασκευαστών. Δύο τέτοια πρόσφατα παραδείγματα είναι το Citroen C3 Aircross και το Nissan Juke. Πιο συγκεκριμένα, το γαλλικό μοντέλο παρουσιάζεται ως ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο πόλης και το νέας γενιάς ιαπωνικό ως ένα crossover με σπορ αποχρώσεις.  Πάντως η συνταγή για να θεωρείται επιτυχημένη θα πρέπει να περιλαμβάνει και στοιχεία όπως η πρακτικότητα, η λειτουργικότητα και φυσικά η ασυνήθιστη σχεδίαση.

Νεότερο από τα δύο το Nissan, που αποδεικνύει ότι οι Ιάπωνες ξέρουν να σχεδιάζουν και κατασκευάζουν όμορφα και ιδιαίτερα πράγματα, ανάμεσα σε αυτά και τα αυτοκίνητα. Η πρώτη γενιά του Juke, για να μην πλατιάσουμε, προκάλεσε σωρεία αρνητικών σχολίων με την εμφάνισή του. Πάντως, όπως και σε κάθε περίπτωση λατρείας ή μίσους αναγνωριζόταν, χάρη στη μοναδικότητά του και κυρίως στην πιο εκκεντρική μάσκα που εμφανίστηκε ποτέ σε mainstream μοντέλο από την εποχή του FIAT Multipla. Η άρτι αφιχθείσα νέα γενιά έχει σαφώς διαφορετική προσέγγιση, τουλάχιστον οπτικά, δείχνοντας εξαρχής ότι ξέρει τι θέλει. Με πολλά αισθητικά στοιχεία από το Nissan Micra, έντονες ακμές και ένα προφίλ που διαθέτει και κάποια στοιχεία από κουπέ, το νέο Juke έχει έντονη παρουσία στον δρόμο. Το C3 Aircross έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζει με τα υπόλοιπα μοντέλα της Citroen , κάτι που είναι και λογικό και απόλυτα εμφανές, ενώ αυτό που δεν αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη ματιά είναι ότι δείχνει μικρότερο από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Με τρικ όπως το παιχνίδισμα στο προφίλ του που τραβά τα βλέμματα και κρύβει τα μεγάλα φτερά, οι σχεδιαστές του κατάφεραν και να κρύψουν τις εξωτερικές του διαστάσεις και παράλληλα να δείχνει φρέσκο αισθητικά.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων δεν χρειάζεται ενδελεχής μελέτη προκειμένου να αντιληφθεί κανείς ότι οι Γάλλοι ξεκαθαρίζουν μεμιάς τις προθέσεις τους, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της χρηστικότητας-πρακτικότητας και των χώρων. Γεγονός είναι ότι στην καμπίνα του C3 Aircross υπάρχουν πολλές μικρές, αλλά σχετικά ρηχές θήκες για αντικείμενα και ποτήρια, γεγονός που -αν μη τι άλλο- καθιστά την καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο εύκολη και βολική. Αντίστοιχα «μελετημένο» στον τομέα αυτόν αποδεικνύεται το Juke, με τις βαθιές ποτηροθήκες στα άκρα του ταμπλό και τη μεγάλη θήκη για κινητό τηλέφωνο εμπρός από τον επιλογέα. Χωροταξικά, το ιαπωνικό μοντέλο είναι πλέον σε θέση να καυχιέται ότι διαθέτει ένα από τα πιο άνετα εσωτερικά. Σε αυτό βοήθησε στο μέγιστο η νέα πλατφόρμα CMF-B και η αύξηση του μεταξονίου (2.636 mm), που από την πλευρά της προσφέρει αυξημένους χώρους στους πίσω επιβάτες, πρωτίστως για τα γόνατα και δευτερευόντως για τα κεφάλια. Η αλήθεια είναι ότι ένας υψηλόσωμος επιβάτης θα πρέπει να κάνει κάποιες θυσίες για να βρει την κατάλληλη θέση, ενώ η κλειστοφοβική αίσθηση συνεχίζει να υφίσταται λόγω των μικρής επιφάνειας πίσω παραθύρων.

Στην περίπτωση του C3 Aircross υπάρχει μία σαφώς πιο έντονη αίσθηση ευρυχωρίας που προκύπτει από την καλύτερη διάταξη των καθισμάτων, που διαθέτουν μεγαλύτερη έδρα και σύρονται έως και 15 cm, αλλά και από τον περισσότερο αέρα για τα κεφάλια των πίσω. Το Juke από την άλλη έχει να επιδείξει μια σαφώς καλύτερη θέση οδήγησης που θα βολέψει κάθε οδηγό ανεξαρτήτως ύψους. Αναμφίβολα πλεονέκτημα και για τα δύο αποτελεί το γεγονός ότι μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες  μιας οικογένειας σε ό,τι αφορά τον χωροταξικό τομέα. Ο κοινός παρονομαστής τους είναι τα +400 lt στο χώρο των αποσκευών που τα τοποθετεί αμφότερα στο πάνω άκρο της κατηγορίας, με αυτόν του Juke να υπερτερεί, έστω και οριακά (422 lt έναντι 410 lt του C3 Aircross. Οσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού, το Juke έχει σαφές προβάδισμα αφού τα πλαστικά του δείχνουν ανώτερης ποιότητας, με εξαιρετική ποιότητα συναρμογής. Σχεδιαστικά επίσης είναι πιο φρέσκο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το C3 Aircross δείχνει παλιό. Το αντίθετο μάλιστα.

Στο θέμα των κινητήρων, αμφότερα διαθέτουν 3κύλινδρα τούρμπο μοτέρ. Στη συγκεκριμένη έκδοση του C3 Aircross βρίσκουμε το πολλάκις βραβευμένο μηχανικό σύνολο Puretech 1,2 lt με απόδοση 110 PS, το οποίο συνδυάζεται με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η ροπή των 20,9 kgm από χαμηλά εξασφαλίζει την ευκολία χρήσης μέσα στην πόλη, χωρίς την ανάγκη συχνών αλλαγών και με αξιοσημείωτη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Κάτω από το καπό του νέου Juke έχει τοποθετηθεί ο προερχόμενος από τη Renault κινητήρας που βασίζεται στο 4κύλινδρο μοτέρ των 1,33 lt από τον οποίο έχει αφαιρεθεί ένας κύλινδρος, με την ισχύ να φτάνει τους 117 PS, με το σύνολο να αποδεικνύεται αρκούντως αποτελεσματικό στην πράξη. Τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας του, η γεμάτη ροπή του (20,4 kgm σε λειτουργία overboost) από σχετικά χαμηλές rpm και η καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων κάνουν το Juke να κινείται αξιοπρεπέστατα, σε βαθμό που ο οδηγός να μην αισθάνεται την έλλειψη μιας μεγαλύτερης ισχύος. Το μόνο μελανό σημείο του έχει να κάνει με τα φρένα, όχι ως προς την απόδοση αλλά ως προς την αίσθηση του μεσαίου πεντάλ, που δείχνει κάπως σπογγώδες σε έντονη πίεση.

Η άνεση κατά την κύλιση είναι ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο μοντέλων της κατηγορίας crossover. Το κοινό στο οποίο απευθύνονται οι δύο αντίπαλοι θα εκτιμήσει περισσότερο τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και το επίπεδο άνεσης που εξασφαλίζουν, μια και κατορθώνουν να απομονώνουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες των δρόμων. Και πιστέψτε με, σε συνθήκες όπου αμφότερα θα γράψουν τα περισσότερα χιλιόμετρα, όπως στο αστικό περιβάλλον, είναι πιο σημαντικό να μην ταλαιπωρούνται τα οπίσθιά σου από το να κερδίσεις μερικά δέκατα του δευτερολέπτου σε κάποια στροφή. Εδώ το C3 Aircross υπερέχει, με τις πιο μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων να χαρίζουν αξιοσημείωτη άνεση, ενώ οι κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και το πιο «χαλαρό» πάτημα δεν δημιουργούν προβλήματα στην οδική συμπεριφορά ή αντιδράσεις που αιφνιδιάζουν τον οδηγό.

Από την άλλη, οι μηχανικοί της Nissan προσπάθησαν να εξασφαλίσουν στο νέο Juke μια πιο σπιρτόζικη αίσθηση. Και επειδή στην προκειμένη περίπτωση τα δομικά του χαρακτηριστικά, όπως η απόσταση από το έδαφος και το βάρος, δεν λειτουργούν θετικά, προσπάθησαν να τα ντριμπλάρουν, υιοθετώντας μία σαφώς πιο ενδοτική ανάρτηση, η οποία δεν κουράζει, τουλάχιστον σε διαδρομές εκτός αστικού κύκλου, ικανή να αντεπεξέρχεται αποτελεσματικά σε (σχεδόν) κάθε κακοτεχνία του δρόμου. Πάντως ο πιο σχολαστικός θα διακρίνει στο ιαπωνικό μοντέλο ένα μεγαλύτερο «βάθος», μία πιο upper class αίσθηση στον τρόπο που συνδυάζεται το πλαίσιο με την ανάρτηση.

Συμπερασματικά, το C3 Aircross κερδίζει στο νήμα την κόντρα με το Juke. Απέναντί του, ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, δεν ρίχνει λευκή πετσέτα: καταφέρνει να στέκεται με αξιώσεις και σε αρκετά σημεία (εμφάνιση, τιμόνι, οδική συμπεριφορά) να υπερτερεί. Όμως το συνολικό πακέτο που προσφέρει το γαλλικό μοντέλο είναι στα σημεία καλύτερο σε τομείς όπως η ευρυχωρία και η άνεση, δύο σημαντικών παραγόντων για την επιλογή ενός νέου αυτοκινήτου.

KEY TECH

CITROEN
H έκδοση δοκιμής του C3 Aircross είναι η συλλεκτική «Origins», η οποία δημιουργήθηκε για να τιμηθούν τα 100 χρόνια του Γάλλου κατασκευαστή. Βασικά χαρακτηριστικά οι μπρονζέ σχεδιαστικές λεπτομέρειες στην εμπρός μάσκα, οι γκρι χρώματος υφασμάτινες ταπετσαρίες με χρυσή απόχρωση, η επιγραφή «Origins», η διακοσμητική λωρίδα στο ταμπλό με χρυσό περίγραμμα και τα προστατευτικά πατάκια.

NISSAN
O χιλιάρης κινητήρας DIG-T του Nissan Juke διαθέτει άμεσο ψεκασμό με κεντρικά τοποθετημένο μπεκ, διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού, ειδική επίστρωση χιτωνίων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate και φίλτρο σωματιδίων. Από το μενού δεν λείπει η λειτουργία overboost, κατά την οποία και για χρονικό διάστημα 25 δευτερολέπτων, αυξάνεται η μέγιστη τιμή της ροπής κατά 2,0 kgm, φτάνοντας τα 20,4 kgm. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται με μεγαλύτερη ασφάλεια μια προσπέραση, ενώ η παραπάνω λειτουργία επιτυγχάνεται όταν στο κιβώτιο έχει επιλεγεί η 2η ή μία μεγαλύτερη σχέση.

TECH

CITROEN  C3 AIRCROSS 1.2 PURETECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, i3, TURBO
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.154/1.756/1.597 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.604 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410 lt

NISSAN JUKE 1.0 DIG-T

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3 TURBO
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.210/1.800/1.595 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.636 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 422 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
CITROEN
110 PS @ 5.500 rpm
20,9 KGM @ 1.750 rpm

NISSAN
117 PS @ 5.250 rpm
20,4 KGM (ΜΕ OVERBOOST) @ 1.750-3.750 rpm

0-100 km/h
CITREN
10,1”
NISSAN
10,4”

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
CITROEN  45 ΛΙΤΡΑ
NISSAN 46 ΛΙΤΡΑ

ΒΑΡΟΣ
CITROEN  1.254 kg
NISSAN 1.182 kg

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km)
CITROEN  TEST 7,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 6,2
NISSAN TEST 7,4 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,9

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
CITROEN : 633 km
NISSAN: 621 km

ΚΙΛΑ/ΙΠΠΟ
CITROEN : 11,4 kg/ps
NISSAN: 10,1 kg/ps

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
CITROEN : 190 km/h
NISSAN: 180 km/h

CO2
CITROEN : 141 g/km
NISSAN: 135 g/km

TIMH
CITROEN : ΑΠΟ €16.800
NISSAN: ΑΠΟ €17.900

Διαβάστε επίσης:

Πλησιάζει η ώρα του Nissan Ariya (video)

Νέο Citroen C4: Ριζική αλλαγή (+video)

Από Δευτέρα τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας

Δημοφιλή στο Protothema.gr