Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΝΕΑ

Ποια κατηγορία αυτοκινήτων προτιμούν οι μισοί Έλληνες;

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Μικρά, supermini, μικρομεσαία, μεσαία, μεγάλα… Ο οδηγός καλείται να επιλέξει μέσα από έναν ωκεανό κατηγοριών που ικανοποιεί όλα τα γούστα. Τα στοιχεία, όμως, δείχνουν πως για τους μισούς Έλληνες υπάρχει ένα segment… και κανένα άλλο.

Με το «γκάζι» πατημένο συνέχισε η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου τον Μάιο του 2021, όπως καταδεικνύουν τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα τον περασμένο Μάιο ταξινομήθηκαν 10.850 καινούρια επιβατικά στην Ελλάδα έναντι 4.497 τον αντίστοιχο μήνα του 2020, καταγράφοντας αύξηση 141,3%.

Συγκριτικά, ωστόσο, με τον Μάιο του 2019 σημειώθηκε πτώση 21,6%, κάτι που δείχνει πως απέχουμε αρκετά ακόμα από τα προ-κορωνοϊού επίπεδα.

Ανάλογη είναι η εικόνα και σε επίπεδο Α’ πενταμήνου. Το διάστημα Ιανουάριος-Μάιος 2021 οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 44.487, αυξημένες κατά 50% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 (28.321) και μειωμένες κατά 15,1% σε σχέση με του 2019 (52.424).

Από ποια κατηγορία ψωνίζει ο Έλληνας;

Όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία, τη μεγαλύτερη ζήτηση γνωρίζει το B-Segment, με το μερίδιό του το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους να είναι μια ανάσα από το 50% (49,7%). Τι σημαίνει αυτό; Πώς σχεδόν ένα στα δύο καινούρια αυτοκίνητα που ταξινομούνται είναι είτε supermini (π.χ. Toyota Yaris, Peugeot 208, VW Polo), είτε B-SUV (Peugeot 2008, Renault Captur, Ford Puma).

Μεγάλο είναι το ποσοστό και του C- Segment (33,6%) το οποίο απαρτίζεται από τις υποκατηγορίες των συμβατικών μικρομεσαίων (π.χ. VW Golf, Ford Focus, Hyundai i30) και των C-SUV (Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Hyundai Tucson).

Η τρίτη θέση καταλαμβάνεται από τα αυτοκίνητα πόλης (Hyundai i10, Peugeot 108, Renault Twingo), τα οποία το διάστημα Ιανουάριος-Μάιος 2021, κατέλαβαν μερίδιο 10,7%.

Και από εκεί και πέρα το… χάος με μοναδική έκλαμψη εκείνη των μεσαίων οικογενειακών (D-segment), τα οποία σημείωσαν 4,3%.

Που οφείλεται η κυριαρχία του B-Segment;

Με μεγαλύτερες διαστάσεις από το παρελθόν, ευελιξία εντός του αστικού τοπιού, καμπίνα που προσφέρει χωρίς παραχωρήσεις χώρο για έως και 4 άτομα και σπορτίφ εμφάνιση, τα supermini κερδίζουν συνεχώς έδαφος και αμβλύνουν το χάσμα που τα χώριζε με τα μικρομεσαία. Μην ξεχνάμε και τη διαφορά στη τιμή ανάμεσα στα μοντέλα των δύο segments.

Από τη μεριά τους τα B-SUV συγκεντρώνουν όλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των supermini, σερβίροντας ταυτόχρονα macho εμφάνιση, γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος, ικανοποιητικό χώρο αποσκευών και εποπτική θέση οδήγησης.

Στην εξίσωση πρέπει να προστεθούν και τα αποδοτικά κινητήρια σύνολα των παραπάνω κατηγοριών που συνδυάζουν χαμηλή κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων, με επαρκή δύναμη για άνετες περιηγήσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣHΣ:
Peugeot 2008: Το Ελληνικό Car Of The Year σαρώνει σε πωλήσεις
Τα SUV που αγοράζουν οι Έλληνες – TOP 10 τριμήνου
Αγορά αυτοκινήτου: Οι πιο δημοφιλείς μάρκες

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto