Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πώς το «Ν» άλλαξε τη Hyundai

  • Βασίλης Τσακίρογλου (tsak@protothema.gr)

Πόσο μεγάλο είναι το διάστημα ανάμεσα σε δύο διαδοχικά γράμματα της αλφαβήτου, ας πούμε ανάμεσα στο Μ και το Ν; Φιλοσοφικής φύσης το ερώτημα, αν όμως εστιάσουμε στα της αυτοκίνησης, για τη Hyundai η μετάβαση στην εποχή «Ν» αποτελεί ένα κολοσσιαίο άλμα, από αυτά που αποτολμούνται εξαιρετικά σπάνια -αν όχι ποτέ- στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Για τον Albert Biermann το «Ν» ήταν μια εξίσου μεγάλη απόφαση ζωής. Διότι ο Albert Biermann είναι Γερμανός. Μεγάλωσε με το όνειρο να δουλέψει στο τμήμα βελτίωσης επιδόσεων για τα σπορ και αγωνιστικά μοντέλα κάποιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδανικά δε της BMW. Σπούδασε στο Πολυτεχνείο του Άααχεν και η πρώτη του δουλειά ήταν, όντως, στη BMW.

Συγκριτικό: BMW Z4 M40i VS Porsche 718 Cayman

Όταν τον προσέγγισε η Hyundai, περίπου το 2014, ο Biermann είχε ήδη ταυτιστεί με τις κατακτήσεις του περίφημου τμήματος Μ της βαυαρικής εταιρείας. Έως ότου αποφασίσει να μετακομίσει στην Κορέα, ο Albert Biermann είχε εργαστεί επί 32 χρόνια στη BMW Motorsport GmbH (ή απλώς BMW M GmbH). Μολονότι το 2015 όταν και ανέλαβε καθήκοντα στη Hyundai ήταν πλέον 58 ετών, ο Albert Biermann φαινόταν καθ’ όλα έτοιμος και πρόθυμος να αρχίσει από το μηδέν. Και το απέδειξε: Πήρε από το χέρι τη Hyundai και την πέρασε απέναντι, από το δικό του Μ -όπως το γνώρισε από μέσα και τόσο καλά όσο κανείς άλλος- στο Ν. «Ν» όπως Nuerburgring και Nordschleife, «Ν» όπως Namyang όπου και εδρεύει η Hyundai στην Κορέα.

Γι’ αυτό και το i30 N δεν είναι απλώς μια έκλαμψη, μια αλλόκοτη παρέκβαση της στιγμής στο κεφάλι κάποιου ανώτατου μάνατζερ. Αντιθέτως, ένα από τα πιο hot μοντέλα στην κατηγορία των hot hatches είναι το όχημα μέσω του οποίου μεταλλάσσεται και μεταμορφώνεται η ίδια η Hyundai. Όσο για τον ίδιο τον Albert Biermann, το αποτέλεσμα της δουλειάς του εκτιμήθηκε τόσο, ώστε σήμερα έχει προαχθεί σε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Hyundai, ο πρώτος μη-Κορεάτης στον οποίον δόθηκε αυτό το προνόμιο. Φυσικά, στον ίδιο όμιλο και κατά παρόμοιο τρόπο είχε ανελιχθεί ο Peter Shreyer, σημερινός πρόεδρος της Kia. Διακεκριμένος σχεδιαστής, πιο γνωστός για το Audi TT, ο επίσης Γερμανός Schreyer υπογράφει το σχήμα όλων των μοντέλων της Kia -και ταυτόχρονα τον απόλυτο εξευρωπαϊσμό της. Ο Biermann έκανε το ίδιο, από τη δική του σκοπιά -των σπορ επιδόσεων και της οδηγοκεντρικής προσέγγισης- στη Hyundai. Εννοείται βάσει σχεδίου και με τις ευλογίες της ανώτατης κορεατικής διοίκησης, μιας και τα «θαύματα» δεν γίνονται πια κατά τύχη.

Συγκρίνουμε: Audi R8 V10 VS McLaren 720S VS Porsche 911 Carrera S

Οδηγώντας το i30N, μετά από το πρώτο σοκ της γνήσιας οδηγικής απόλαυσης, μετά και από τη συμβίωση με ένα αυτοκίνητο που διεκδικεί σοβαρά δάφνες σε όλους τους επιμέρους κρίσιμους τομείς (πλην του υπερβολικά μετριοπαθούς εσωτερικού διακόσμου), δεν μπορείς παρά να στρέψεις το βλέμμα στο τι προσπαθεί να κάνει η Hyundai. Το εγχείρημα αφορά στη δημιουργία μιας υπο-μάρκας, εξού και μετά τον ντόρο που ξεσήκωσε το i30N και η επιτυχία του, το «Ν» προστίθεται και προσδιορίζει κι άλλα μοντέλα, όπως το i30 Fastback, το Veloster και το Tucson. Παράλληλα η Hyundai λανσάρει τη N-Line, δηλαδή τις σπορτίφ πινελιές σε κάποιες ειδικές εκδόσεις των αυτοκινήτων της, κατά τα πρότυπα πολλών άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Μαζί με τον Biermann ο οποίος ανέλαβε το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης, στη Hyundai μετακόμισε από την M και ο Thomas Schemera. Υπό την ιδιότητά του ως επικεφαλής Στρατηγικής Προϊόντων, ο Schemera παρουσιάζει τη συνταγή του i30N και εμμέσως τη γενικότερη φιλοσοφία της Hyundai ως εξής: «Στα αυτοκίνητα της σειράς Ν δεν θα βρεις φανταχτερά φρένα Brembo ή τα μπάκετ της Recaro. Γιατί θέλουμε να κρατήσουμε το κόστος χαμηλά. Για τα παιδιά που ψάχνουν τη διασκέδαση στο N. Φυσικά, θα ήταν πολύ πιο εύκολο να βάλουμε απλώς τα Brembo στο αυτοκίνητο, αντί γι’ αυτό όμως πήραμε φρένα που φτιάχνει η Hyundai για κάποιο μεγαλύτερο μοντέλο και τα τοποθετήσαμε στο i30Ν».

Κάπως έτσι, υπό την καθοδήγηση δύο Γερμανών «εγκεφάλων» και με τη συνέργεια των Κορεατών που δεν θα ησύχαζαν εάν δεν μεταμόρφωναν τη Hyundai σε μια σύγχρονη μεγάλη δύναμη στην παγκόσμια αρένα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το i30N χρίστηκε πρεσβευτής και σημαιοφόρος. Βέβαια, εάν ως προς τα φρένα και τα καθίσματα αποφεύχθηκαν οι εισαγωγές και προτιμήθηκαν τα εκ των ενόντων εξαρτήματα, ως προς τα ελαστικά οι προθέσεις της Hyundai για διεκδίκηση της κορυφής «προδόθηκαν»: Η Pirelli κλήθηκε να κατασκευάσει έναν ειδικό τύπο ελαστικών, κομμένων και ραμμένων ακριβώς για το i30N. Αυτός κι αν είναι αδιάψευστος δείκτης του πόσο σημαντικό είναι το συγκεκριμένο μοντέλο.

300 χλμ. στην εθνική με ένα ηλεκτρικό. Γίνεται;

Ταυτόχρονα με τα βήματα (ή, ακριβέστερα, τα άλματα) προς τα εμπρός, ο Albert Biermann επισημαίνει το πώς η Hyundai εφαρμόζει ευλαβικά την παραδοσιακή συνταγή: «Είμαστε από τους ελάχιστους που επιμένουμε ακόμη να γράφουμε χιλιόμετρα στο Nordschleife. Χρησιμοποιούμε επαγγελματίες αγωνιζόμενους για να βελτιώνουμε διαρκώς, μέσα από ανελέητες δοκιμές στο παλιό σιρκουί του Nuerburgring τα αυτοκίνητα. Τηρούμε το παραδοσιακό μίνιμουμ των 10.000 χιλιομέτρων οδήγησης στο όριο. Έτσι φτιάξαμε το i30N».

Το «Ν» περιποιεί τιμή στο Nuerburging μιας και η Hyundai έχει εγκαταστήσει εκεί το ευρωπαϊκό παράρτημα του κέντρου Έρευνας και Εξέλιξης των νέων της αυτοκινήτων. Με άλλα λόγια το N κατέχει το δικαίωμα να αποκαλεί την διαβόητη Πράσινη Κόλαση σαν «το σπίτι του».

Συνεπώς, μέσω ενός μοντέλου εκτός του κυρίαρχου συρμού, η Hyundai επιδεικνύει πόσο έχει αλλάξει. Έως πριν από μόλις μερικά χρόνια ο κορεατικός βιομηχανικός γίγαντας κοίταζε στον φανταστικό του καθρέπτη και έβλεπε τον εαυτό του σαν Atos, σαν Accent, σαν Elantra, σαν Coupe. Και ήταν ικανοποιημένος. Σήμερα φτιάχνει ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο, το βάζει μπρος και το εξαπολύει με το γκάζι τέρμα σε εκείνον τον παλιό καθρέφτη. Η ίδια η Hyundai κάνει κομμάτια την εικόνα που είχε καθιερώσει στον κόσμο της αυτοκίνησης -και το απολαμβάνει. Διαλύει την αυτο-αντίληψη και την αυτο-εκτίμησή της, θέτοντας τον πήχη της ποιότητας και των επιδόσεων πιο ψηλά ακόμη και από τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Στη θέση των καταξιωμένων αντιπάλων της, οποιοσδήποτε εχέφρων θα προβληματιζόταν, θα ανησυχούσε. Διότι αυτή η Hyundai, η Hyundai των μοντέλων Ν, είναι μια άλλη Hyundai. Και είναι επικίνδυνη…

Διαβάστε τις δοκιμές του Hyundai i30N και του Hyundai i30N Performance

Δημοφιλή στο Protothema.gr