Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback N Performance

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Ήταν να μην πάρει φόρα! Η Hyundai μετά το «καυτό» 5θυρο i30 N δημιουργεί αντίστοιχη έκδοση και για το 4θυρο κουπέ i30 Fastback, και εμείς δοκιμάζουμε το νέο μοντέλο στην πιο ισχυρή του έκδοση με τους 275 ίππους.

Εδώ και ένα χρόνο περίπου η Hyundai χτίζει μια νέα γκάμα γρήγορων εκδόσεων των μοντέλων της, με μαγιά από τους καλύτερους (π.χ. επικεφαλής του σχετικού τμήματος Ν είναι ο Albert Biermann, πρώην επικεφαλής της BMW M), αλλά και χρησιμοποιώντας πολύτιμη τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από την εμπλοκή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. To πρώτο –στην Ευρώπη– δείγμα γραφής ήταν το εξαιρετικό 5θυρο Hyundai i30 N και πλέον τη σκυτάλη παίρνει το 4θυρο κουπέ i30 Fastback που αποκτά και αυτό μια πιο σπορ «N» επιλογή. Το αυτοκίνητο προσφέρεται με δύο εκδόσεις ισχύος 250 και 275 ίππων ενός 2λιτρου turbo κινητήρα, με τη δεύτερη έκδοση (ονομάζεται Performance) να είναι και το πεδίο της δοκιμής μας.

Τιμολογιακά, προς το παρόν η Hyundai στη χώρα μας δεν έχει ανακοινώσει τον πλήρη τιμοκατάλογο του i30 Fastback N, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέσα στο πρώτο 10ήμερο του Ιουνίου. Όμως, με βάση τις πρώτες πληροφορίες, το κόστος για την έκδοση των 250 ίππων αναμένεται να είναι κοντά στα 28.500 ευρώ, ενώ για αυτή των 275 ίππων λίγο πιο πάνω από τα 30.000 ευρώ.

Δυναμική εμφάνιση

Με το i30 Fastback η Hyundai έκανε τη διαφορά στη μικρομεσαία κατηγορία φέρνοντας ένα πολύ ελκυστικό 4θυρο κουπέ μοντέλο, το οποίο πατά πάνω στις μοντέρνες γραμμές του μικρομεσαίου i30 τελευταίας γενιάς. Στην κορυφαία έκδοση N οι γραμμές αυτές τονίζονται ακόμη περισσότερο κερδίζοντας σε δυναμισμό μέσω της προσθήκης πιο σπορ προφυλακτήρων εμπρός-πίσω που φιλοξενούν και μια κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή, πλαϊνών σπόιλερ, αλλά και ειδικής σχεδίασης ζαντών αλουμινίου 19 ιντσών. Μένοντας λίγο παραπάνω στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουμε επιπλέον τις διπλές εξατμίσεις στα άκρα του προφυλακτήρα, αλλά και την διακριτική μικρή αεροτομή σε μαύρο χρώμα πάνω στην πόρτα του χώρου αποσκευών, που δίνουν το κάτι παραπάνω αισθητικά.

Εσωτερικό με σπορτίφ στοιχεία

Στο εσωτερικό του i30 Fastback N η Hyundai έχει προσθέσει τα ίδια στοιχεία που συναντούμε στο αντίστοιχο τμήμα του 5θυρου i30 N, τα οποία φροντίζουν να προσφέρουν μια πιο σπορτίφ ατμόσφαιρα στους επιβάτες, παρά τους μουντούς, μαύρους χρωματισμούς που κυριαρχούν στην καμπίνα. Έτσι, τα καθίσματα διαθέτουν μια νέα σχεδίαση για να προσφέρουν καλύτερη στήριξη του σώματος στους επιβάτες, το τιμόνι με την παχιά στεφάνη έχει κόκκινες ραφές και τα χαρακτηριστικά κουμπιά για τα οδηγικά setup N Grin Control (δυστυχώς όχι σε γαλάζιο χρώμα όπως στο 5θυρο i30 N που είχαμε δοκιμάσει), ενώ κόκκινες ραφές συναντούμε και στον επιλογέα ταχυτήτων, στα καθίσματα και το κεντρικό υποβραχιόνιο. Επιπλέον αυτών, η Hyundai έχει τοποθετήσει στην ευκρινή οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας και το απαραίτητο μενού του N Grin Control, που δείχνει σε ποιο οδηγικό mode έχει σεταριστεί το μοτέρ, ο ήχος της εξάτμισης, η ανάρτηση, το τιμόνι κ.ο.κ. Στο ποιοτικό κομμάτι, τα μαλακά και σκληρά στην αφή υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα διαθέτουν καλό φινίρισμα και συναρμογή, ενώ σε ό,τι αφορά στους χώρους, το i30 Fastback N θα φιλοξενήσει χωρίς προβλήματα 4 επιβάτες με τις αποσκευές τους (πορτ-μπαγκάζ 450 λίτρων).

Turbo μοτέρ για γρήγορες επιδόσεις

Ο 2λιτρος T-GDI (turbo) βενζινοκινητήρας που αναπαύεται κάτω από το καπό του i30 Fastback N αποδίδει στην έκδοση Performance 275 ίππους ισχύος στις 6.000 σ.α.λ. και 38.6 κιλά ροπής (με Overboost) διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. To μοτέρ αυτό συνδυάζεται με ένα ειδικά εξελιγμένο για την έκδοση 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων σφιχτής κλιμάκωσης, το οποίο διαθέτει και rev-match, ώστε στα συνεχή κατεβάσματα να μη χάνεται καθόλου απόκριση για τη μεταφορά της δύναμης στους εμπρός τροχούς. Οι επιδόσεις που προσφέρει ο συνδυασμός είναι πολύ γρήγορες, αφού το 0-100 km/h έρχεται σε 6.1 sec και η τελική αγγίζει τα 250 km/h. Από πλευράς λειτουργίας, σε απλούς, καθημερινούς ρυθμούς το μοτέρ εκμεταλλεύεται τα κυβικά και τη ροπή του για να προσφέρει μια ελαστικότητα που εκπλήσσει σε ένα μεγάλο φάσμα περιστροφής του. Όταν ο οδηγός όμως θελήσει να κινηθεί πιο γρήγορα, τότε ο συνδυασμός μοτέρ-κιβωτίου αποκαλύπτει τη δυναμική του, η οποία είναι πραγματικά εκρηκτική: Σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ του γκαζιού ο κινητήρας αποκρίνεται άμεσα και προσφέρει απλόχερα όλη τη δύναμή του στον οδηγό, την ίδια στιγμή που το κιβώτιο με το πειστικό κούμπωμα αποδεικνύεται σωστά κλιμακωμένο για να μην πνίξει το μοτέρ και να το βοηθήσει να περάσει επίσης άμεσα τη δύναμη και τη ροπή στους εμπρός τροχούς. Διαθέσιμα είναι και τα 5 οδηγικά set-up του N Grin Control (Eco, Sport, Normal, N, N Custom) που καθορίζουν αντίστοιχα την απόκριση του μοτέρ. Στο «N» η λειτουργία του κινητήρα είναι πραγματικά εκρηκτική, δίνοντας την ευκαιρία στον οδηγό να απολαύσει στο μέγιστο τις δυνατότητές του, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος τα ρυθμιζόμενα κλαπέτα της εξάτμισης ανοίγουν και κλείνουν με τέτοιον τρόπο ώστε ο ήχος που φθάνει στα αυτιά του να είναι απλά πωρωτικός. Στο «Eco» από την άλλη το μοτέρ μπαίνει σε μια ελαφρώς πιο «ράθυμη» λειτουργία με στόχο να μειώσει την κατανάλωση. Αυτή, πάντως, συνολικά βρίσκεται σε υψηλά νούμερα, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταγράψαμε μια μέση τιμή κοντά στα 12,0 λίτρα/100 χλμ. – ένα νούμερο που απαιτεί αρκετή… αυτοσυγκράτηση για να μειωθεί.

«N» όπως λέμε απόλαυση!

Στο δρόμο το Hyundai i30 Fastback N εστιάζει αποκλειστικά στην απόλαυση του οδηγού του, όντας ένα πραγματικά σπορ μικρομεσαίο μοντέλο χωρίς συμβιβασμούς. Το στιβαρό πλαίσιο, η ενισχυμένη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, τα μεγάλα φρένα, το ηλεκτρονικό μπλοκέ και οι μπάρες θόλων εμπρός και πίσω (η δεύτερη είναι ορατή μέσα στο πορτ-μπαγκάζ), δημιουργούν ένα σύνολο που μπορεί να προσφέρει μοναδικές στιγμές οδηγικής ευχαρίστησης τόσο σε μια στριφτερή επαρχιακή διαδρομή, όσο και στην πίστα. Ανάλογα με τη ρύθμιση που έχει επιλέξει ο οδηγός στο N Grin Control (ρυθμίζει την απόσβεση της ανάρτησης και τη λειτουργία του μπλοκέ και του ESP, εκτός από την απόκριση και τη λειτουργία του μοτέρ και τον ήχο της εξάτμισης που προείπαμε) το i30 Fastback N διαμορφώνει αντίστοιχα τα οδικά χαρακτηριστικά του, παραμένοντας βέβαια πάντα πιστό στο σπορ του χαρακτήρα του. Το ζήτημα είναι πόσο «σπορ» θέλει να είναι ο οδηγός του. Έτσι, στα set-up Eco και Normal το αυτοκίνητο αποδεικνύεται ευκολοδήγητο και σχετικά ξεκούραστο στην καθημερινή οδήγηση, αν και κάποιες λίγο ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης στα περάσματα από τις ανωμαλίες του δρόμου, όπως και ο χαρακτηριστικά μικρός κύκλος στροφής, σου αποκαλύπτουν συνεχώς το τι έχεις στα χέρια σου. Επιλέγοντας το Sport ή ακόμη περισσότερο το Ν ή το N Custom από τα διαθέσιμα οδηγικά set-up, τότε αποκτάς ένα αυτοκίνητο που σου προσφέρει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και παράλληλα μια απόλυτη αίσθηση σιγουριάς σε κάθε σου κίνηση. Στις πιο απαιτητικές διαδρομές το i30 Fastback N αποδεικνύεται εκπληκτικά σταθερό, με αντιδράσεις άκρως ουδέτερες ακόμη και στο όριο, αλλά και με φρένα σχεδόν απόλυτης απόδοσης και κορυφαίας αποτελεσματικότητας. Αν το βάζαμε ακριβώς απέναντι στο εξαιρετικό 5θυρο i30 N τότε θα παρατηρούσαμε μόνο μια ελαφρώς μεγαλύτερη υποστροφική τάση (λόγω των έξτρα 87 κιλών του Fastback) μέσα στην στροφή, που όμως εκμηδενίζεται άμεσα από τη λειτουργία του μπλοκέ. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η απόλαυση του οδηγού είναι ο Νο1 προορισμός του Hyundai i30 Fastback N και αυτό αν μη τι άλλο το καταφέρνει σχεδόν στο απόλυτο, ανταποκρινόμενο στο μέγιστο βαθμό των απαιτήσεων αυτού που θα το αποκτήσει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 275 PS/6.000 rpm
Ροπή: 38.6 kgm/1.750-4.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.1 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 178 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 436,1 €
Βάρος: 1.516 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.455/1.795/1.419 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: Λίγο πιο πάνω από 30.000€

Δημοφιλή στο Protothema.gr