Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 N Performance

  • Σπύρος Χώτος

Η Hyundai δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερο προάγγελο της νέας σειράς «καυτών» εκδόσεων N των μοντέλων της από το νέο i30 N. Η δοκιμή της πιο hardcore έκδοσης Performance των 275 ίππων έρχεται για να το δείξει με τον πλέον πειστικό τρόπο.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Είναι σίγουρα μια από τις πολυαναμενόμενες αφίξεις της χρονιάς. Όχι τόσο για εμπορικούς λόγους, όσο κυρίως ως μια απτή απόδειξη του τι μπορεί να καταφέρει μια εταιρεία-κολοσσός όπως η Hyundai, όταν στοχευμένα και με πολύ δουλειά αποφασίζει να μπει σε μια κατηγορία αυτοκινήτων ιδιαίτερη, όπως αυτή των μοντέλων επιδόσεων. Με μαγιά λοιπόν από το Motorsport, αλλά και έχοντας βάλει επικεφαλής έναν άνθρωπο που κουβαλάει χρόνια εμπειρίας σε αυτοκίνητα του είδους (τον Albert Biermann, πρώην υπεύθυνο της BMW M), η Hyundai δημιούργησε το νέο «καυτό» i30 N. Όπου «N» βάλτε το γράμμα που θα φέρουν όλες οι εκδόσεις υψηλών επιδόσεων των μοντέλων της μάρκας που θα ακολουθήσουν, αφού στόχος των κορεατών είναι η νέα σειρά N να αποτελέσει μια μεγάλη οικογένεια γρήγορων μοντέλων.

Το i30 N είναι λοιπόν το πρώτο μοντέλο της νέας σειράς αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων N της Hyundai και πλέον, το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία έχει δημιουργήσει δύο εκδόσεις του νέου της «καυτού» χάτσμπακ, την «απλή» με ισχύ 250 ίππων και την ισχυρότερη, αλλά και πιο σκληροπυρηνική έκδοση Performance με τους 275 ίππους. Τιμολογιακά, αμφότερες οι επιλογές συνοδεύονται από αρκετά συμφέρουσες τιμές, αφού η έκδοση των 250 ίππων έχει κόστος 26.990 ευρώ, ενώ η Performance της δοκιμής μας κοστίζει 28.750 ευρώ.

Σπορ εμφανισιακά χωρίς να προκαλεί

i30 N Test 640a (14)

Η σχεδίαση του αμαξώματος του νέου i30 N βασίζεται πάνω σε αυτήν της νεότερης γενιάς του Hyundai i30, με τις απαραίτητες βέβαια επεμβάσεις και προσθήκες που του χαρίζουν μια πιο σπορ –αλλά όχι προκλητική– παρουσία. Έτσι, αλλαγμένος είναι ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας που φιλοξενεί πιο μεγάλες πλαϊνές εισαγωγές και ένα διακριτικό σπόιλερ με κόκκινο σιρίτι, στο πλάι έχει προστεθεί ένα ακόμη μαύρο σπόιλερ, ενώ πίσω ξεχωρίζει ο πιο δυναμικός προφυλακτήρας με τον ευδιάκριτο διαχύτη, τις διπλές εξατμίσεις και την κόκκινη λωρίδα ανάμεσά τους, αλλά και η νέας σχεδίασης πίσω αεροτομή με το τριγωνικό φως φρένων. Οι αλλαγές στην εμφάνιση ολοκληρώνονται με τα πίσω αεροδυναμικά πλαϊνά πτερύγια, τα λογότυπα N και τις ζάντες 19 ιντσών της έκδοσης Performance. Ιδιαίτερα μνεία πρέπει να κάνουμε στο ειδικό γαλάζιο εξωτερικό χρώμα του μοντέλου της δοκιμής μας (προαιρετικό), που προέρχεται από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Hyundai Motorsports και τονίζει ακόμη περισσότερο την παρουσία του i30 N στο δρόμο.

Σπορτίφ ατμόσφαιρα και στο εσωτερικό

i30 N Test 640a (19)

Όπως και στο αμάξωμά του, έτσι και στο εσωτερικό το νέο Hyundai i30 N εκπέμπει τον σπορ χαρακτήρα του, χωρίς όμως να προκαλεί, αφού άλλωστε μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιηθεί από τον ιδιοκτήτη του ίσως ακόμη και στην καθημερινότητά του. Έτσι, υπάρχουν νέα σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ χαμηλότερα τοποθετημένα, ένα νέο τιμόνι που φέρει και τα ειδικά γαλάζια μπουτόν για τα προγράμματα οδήγησης N Grin Control του αυτοκινήτου, αλουμινένια πεταλιέρα, καθώς και ένας μικρότερος σε μέγεθος επιλογέας ταχυτήτων, με χαρακτηριστική στρογγυλή λαβή. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με το τιμόνι και τον λεβιέ ταχυτήτων να βρίσκονται στη σωστή απόσταση, ενώ και ο αλλαγμένος πίνακας οργάνων με την οθόνη στο κέντρο του παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και ενδείξεις. Φυσικά, ψηλά πάνω στο ταμπλό υπάρχει και η ευκρινέστατη οθόνη των 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, που φιλοξενεί και τις δυνατότητες παραμετροποίησης του συστήματος N Grin Control System. Ποιοτικά, το εσωτερικό επενδύεται με μαλακά και σκληρά στην αφή πλαστικά, που διαθέτουν καλή συναρμογή και ικανοποιητικό φινίρισμα. Οι χώροι παραμένουν αναλλοίωτοι σε σχέση με αυτούς των απλών εκδόσεων του μοντέλου, με το πορτ-μπαγκάζ να περιορίζει ελαφρώς τη χωρητικότητά του στα 381 λτ. από 395, εφόσον ο οδηγός τοποθετήσει την αφαιρούμενη (!) πίσω μπάρα ακαμψίας.

N Grin Control: Τα μαγικά κουμπιά…

i30 N Test 640a (17)

Το σύστημα παραμετροποίησης N Grin Control βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό του νέου Hyundai i30 N και μέσω αυτού ο οδηγός μπορεί να επιλέξει διαφορετικά set-up που αλλάζουν την απόκριση του κινητήρα, τον ήχο της εξάτμισης, την αίσθηση από το τιμόνι, την απόσβεση της ανάρτησης, τη λειτουργία του διαφορικού και του ESP, ενώ εμπλέκεται ή όχι και το σύστημα rev-match. Υπάρχουν 3 κύριες επιλογές για χρήση σε δρόμο (Eco, Normal, Sport) και 1 (N) για χρήση και σε πίστα, ενώ προστίθεται και η N Custom, όπου ο οδηγός μπορεί να θέσει σε όποιο set-up αυτός επιθυμεί κάθε ένα από τα παραπάνω στοιχεία του αυτοκινήτου. Η επιλογή του κάθε set-up γίνεται μέσω των ανάλογων γαλάζιων κουμπιών πάνω στο τιμόνι: Το αριστερό για τα Eco, Normal και Sport, ενώ το δεξί για το N και το N Custom.

2λιτρος turbo για γρήγορες επιδόσεις

i30 N Test 640a (15)

Η Hyundai εφοδιάζει το νέο i30 N με τον 2λιτρο T-GDI κινητήρα βενζίνης της σειράς Theta, ο οποίος αποδίδει στην περίπτωση της Performance έκδοσης 275 ίππους ισχύος στις 6.000 σ.α.λ. και 353 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.450 σ.α.λ. (με Overboost 378 Nm ροπής για 18 δλ.). Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με ένα ενισχυμένο 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, που βοηθά τον κινητήρα να επιτύχει αρκετά γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 km/h σε 6.1 sec). Στην πράξη το μοτέρ του i30 N εμφανίζει μια ελαστικότητα που εκπλήσσει, την ίδια στιγμή που σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού η απόκριση είναι τόσο άμεση, ώστε να μην «κρεμάσει» τον οδηγό ακόμη και όταν αυτός βρίσκεται με μια σχέση κάτω στο κιβώτιο. Υπεύθυνο για αυτό είναι και το σύστημα rev-match του κιβώτιου, το οποίο προσαρμόζει τις στροφές του κινητήρα κατά τις αλλαγές των σχέσεων για να μην υπάρξει έλλειμμα απόδοσης, βοηθώντας τον οδηγό στην πλήρη επιτάχυνση. Μέσω του N Grin Control, ο οδηγός στο set-up «Eco» μπορεί να θέσει σε λίγο πιο «ράθυμο», αλλά πάντα δυναμικό set-up την απόκριση του κινητήρα με στόχο τη χαμηλότερη κατανάλωση, ενώ αντίθετα στην επιλογή «N» η απόκρισή του είναι η πιο δυναμική δυνατή και οι επιδόσεις πραγματικά καταιγιστικές. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε και στον ήχο από την εξάτμιση, ο οποίος στην επιλογή N δεν είναι απλά εκρηκτικός, αλλά θα λέγαμε… τρομακτικός, αφού σε κάθε εκτόνωση του μοτέρ τα «σκασίματα» από τις διπλές απολήξεις δίνουν και παίρνουν. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η τιμή που θα δει ο οδηγός στο trip computer του νέου i30 N εξαρτάται και από τη χρήση του εκάστοτε οδηγικού set-up. Εμείς, στη δοκιμή μας και με τη χρήση των όλων επιλογών είδαμε ένα νούμερο κοντά στα 12.0 lt./100 km.

ΦαΝταστικό στο δρόμο!

i30 N Test 640

Η εμπειρία των ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από την εξέλιξη του νέου i30 N φαίνεται από την στιγμή που διανύεις τα πρώτα σου χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο στην πόλη ή την εθνική, μέχρι φυσικά τη στιγμή που θα επιλέξεις να απολαύσεις την αγαπημένη σου στριφτερή διαδρομή ή ακόμη να περάσεις μια μέρα στην πίστα. Είναι από τη μια ότι υπάρχουν τα συστατικά της επιτυχίας (στιβαρό πλαίσιο, ενισχυμένες αναρτήσεις και μεγαλύτερα φρένα, μπάρες θόλων εμπρός-πίσω, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό διαφορικό, μεγάλες ζάντες με χαμηλού προφίλ ελαστικά), όμως από την άλλη είναι το γεγονός ότι η μίξη τους έχει γίνει τόσο επιτυχημένα, ώστε πάνω από όλα να μπαίνει η απόλαυση του οδηγού και το μοναδικό συναίσθημα ευχαρίστησης που μπορεί να προσφέρει ένα hot-hatch της εποχής. Στην πράξη αυτό σημαίνει κορυφαία περιθώρια πρόσφυσης ανεξαρτήτως της κλίσης του δρόμου, γρήγορα στριψίματα και παράλληλα, μια αίσθηση που παραπέμπει σχεδόν στο «απόλυτο», δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να ακροβατεί στο όριο, χωρίς όμως ποτέ –και το τονίζουμε– να φοβάται ότι θα βγει εκτός αυτού. Στο όλο παιχνίδι της απόλαυσης μπαίνει και ο κινητήρας, ο οποίος δείχνει ότι έχει ρυθμιστεί με τέτοιον τρόπο ώστε σε απόλυτη αρμονία με το στήσιμο του αυτοκινήτου να δίνει στον οδηγό του απλόχερα το μέγιστο δυνατό χωρίς να τρομάζει.

Σε καθημερινούς ρυθμούς από την άλλη το i30 N εκμεταλλεύεται τις πολλές επιλογές που προσφέρει στο σετάρισμά του το σύστημα N Grin Control, ώστε να μην «κουράσει» τον οδηγό του στην κίνηση εντός πόλεως ή να του προσφέρει το απαραίτητο χαλαρό ρολάρισμα στην εθνική σε ταχύτητες εντός των ορίων. Το τιμόνι στην πόλη κόβει αισθητά λιγότερο από ό,τι σε ένα «απλό» i30 μειώνοντας ελαφρώς τα επίπεδα της ευελιξίας, από την άλλη όμως η ρυθμιζόμενη ανάρτηση και το γενικότερο στήσιμο φροντίζουν ώστε να μην ενοχλούνται στο μέγιστο οι επιβάτες του αυτοκινήτου κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του δρόμου.

i30 N Test 640a (7)

Εν τέλει, το νέο Hyundai i30 N Performance είναι ένα αυτοκίνητο που εστιάζει ξεκάθαρα στην απόλαυση του οδηγού του. Πρόκειται για μια πραγματικά σπορ κατασκευή, ένα «όπλο» που είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να του προσφέρει μοναδικές στιγμής ευχαρίστησης, χωρίς να απαιτεί κανέναν συμβιβασμό. Η τιμή των 28.750 ευρώ είναι πραγματικά ανταγωνιστική, δίνοντας ένα προβάδισμα επιλογής στον ενδιαφερόμενο αγοραστή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 275 PS/6.000 rpm
Ροπή: 36.0 kgm/1.450-4.700 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.1 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 163 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 399,35 €
Βάρος: 1.429 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.335/1.795/1.447 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Χώρος αποσκευών: 395 lt (381 lt με την πίσω μπάρα ακαμψίας)
Τιμή: 28.750€

Δημοφιλή στο Protothema.gr