Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Executive: Skoda Kodiaq

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Mercedes: «Κανείς δεν θα πληρώσει περισσότερα για ένα μοντέλο επειδή είναι ηλεκτρικό»

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Ο ηλεκτρισμός είναι το μέλλον του αυτοκινήτου και ο Jochen Hermann, ο αντιπρόεδρος ανάπτυξης όλης της «ηλεκτρικής» στρατηγικής της Daimler. Τον συναντήσαμε κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης και μιλήσαμε μαζί του για έναν κόσμο που αλλάζει.

Αυτή η συνεχής αλλαγή που συμβαίνει γύρω μας, ο καλπασμός της τεχνολογίας που αλλάζει την καθημερινότητά μας ήταν η πρώτη μου ερώτηση. Πώς λοιπόν ένας από τους κορυφαίους αυτοκινητικούς Ομίλους παγκοσμίως όπως η Daimler, μπορεί να σχεδιάσει το μέλλον σε μια εποχή που τα πάντα αλλάζουν; Πώς αντιδρά απέναντι στις αλλαγές που φέρνει η Ε.Ε. με τις αυστηρές νόρμες ρύπων, στο επικείμενο Brexit, αλλά και στον εμπορικό πόλεμο που έχει κηρύξει ο Trump στην Ευρώπη; «Είναι πολύ δύσκολο» μου λέει ο Jochen Hermann. «Εμείς την περίοδο αυτή την ονομάζουμε “ασταθή κόσμο”. Έναν κόσμο όπου τα πράγματα δεν μπορούν πλέον να τα προγραμματίσει κάποιος και επίσης έναν κόσμο όπου αυτά που έχεις κάνει στο παρελθόν, στο άμεσο μέλλον μπορεί απλά να μην λειτουργούν».

Όμως λύσεις υπάρχουν και στηρίζονται στις 3 κύριες κολώνες εξέλιξης στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης της Daimler: «Φέρνουμε συνεχώς νέες στρατηγικές και της προσαρμόζουμε στα νέα δεδομένα. Τα 3 κύρια πεδία εξέλιξης των ηλεκτρικών μας, το EQ Boost (σύστημα κίνησης mild hybrid), το EQ Power (plug-in υβριδικό) και το EQ (ηλεκτρικό) είναι η σταθερή μας δομή. Η οποία όμως είναι και παράλληλα ευέλικτη. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα: Η αμιγώς ηλεκτρική Mercedes EQC παράγεται στην ίδια γραμμή παραγωγής όπου κατασκευάζονται και τα αυτοκίνητά μας με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή plug-in υβριδικά συστήματα. Και αυτό σου δίνει ευελιξία. Ευελιξία και άμεση αντίδραση στο τι ζητά η αγορά». Όμως δεν είναι μόνο αυτό: «Οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας Mercedes Me έφεραν τον κόσμο κοντά στη οικογένεια Mercedes. Συνδεθήκαμε με κοινό που δεν είχε αποκτήσει ποτέ αυτοκίνητό μας στη ζωή του, δεν ήταν συνδεδεμένο μαζί μας. Και το αποτέλεσμα αυτού είναι αυτή τη στιγμή η Mercedes να είναι η No1 μάρκα αυτοκινήτου στον κόσμο με τους περισσότερους followers στα social media. Και αυτό θα κάνουν όλες οι μάρκες στο μέλλον».

Ακόμη όμως και αυτό το πλάνο έχει τους κινδύνους του. Τον ρωτάω λοιπόν εάν φοβάται το μέλλον. Το μέλλον της Daimler, το μέλλον του αυτοκινήτου, το μέλλον της οδήγησης. Η απάντησή του είναι ξεκάθαρη: «Όχι, δεν το φοβάμαι. Και ξέρετε γιατί; Γιατί είμαι στο κέντρο των εξελίξεων όλων των απαιτήσεων που θα φέρει το μέλλον. Και οι απαιτήσεις αυτές για κάποιους συγκεκριμένους ανθρώπους μπορεί να μην είναι το αυτοκίνητο. Μπορεί να είναι η κινητικότητα. Στο μέλλον μπορεί να είσαι πελάτης της Mercedes και να έχεις ένα αυτοκίνητο και να ταξιδεύεις σε άλλη χώρα και να χρειάζεσαι αυτοκίνητο. Μέσω του Mercedes Me εμείς θα σε βοηθήσουμε να κινηθείς. Ή κάποιοι άνθρωποι που δεν θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητο, μπορούν να μοιραστούν (car sharing) μια Mercedes σε συγκεκριμένες πόλεις. Οπότε, αυτό θεωρώ ότι θα είναι μια μεγάλη αλλαγή. Και στο τέλος της ημέρες πιστεύω πολύ σε κάθε τρόπο κινητικότητας. Αυτό θα είναι το κλειδί του μέλλοντος».

Αλλάζω λίγο τη συζήτηση και του ζητώ να μου αποκαλύψει ποια θα είναι τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Daimler. Άλλωστε η ίδια η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι μέσα σε μόλις 3 χρόνια από σήμερα θα μας παρουσιάσει τουλάχιστον 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Μάλλον δύσκολος στόχος… « Η μάρκα EQ που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση του Παρισιού το 2016 είναι το κλειδί» μου λέει ο Hermann. Και συνεχίζει: «Αμέσως μετά παρουσιάσαμε την ηλεκτρική Mercedes EQC, στη συνέχεια την πρωτότυπη EQA και τώρα παρουσιάζουμε στη Γενεύη την πρωτότυπη EQV, η έκδοση παραγωγής της οποίας θα αποκαλυφθεί το φθινόπωρο στη Φρανκφούρτη. Και πλέον, από εδώ και πέρα κάθε 6 μήνες θα παρουσιάζουμε ένα αυτοκίνητο πλήρως ηλεκτρικό μέχρι το 2022».

Τι θα κάνει όμως η Daimler με τη smart; Την εταιρεία που τη δεκαετία του ’90 έφερε την επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις; Για μια ακόμη φορά ο Hermann μου απαντά ευθέως: «Η smart θα είναι μόνο ηλεκτρική μάρκα, προσφέροντας μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης: 2θεσιο κουπέ και κάμπριο, αλλά και 4θέσιο κουπέ. Πιστεύω άλλωστε ότι η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει απόλυτα στα αυτοκίνητα πόλης. Και η smart προσφέρει το τέλειο αυτοκίνητο πόλης. Μπορείς εύκολα να το παρκάρεις, χωράει παντού και πλέον, όντας ηλεκτρικό πιστεύουμε ότι είναι η τέλεια λύση για την πόλη. Εάν δεν είχαμε το smart, θα έπρεπε σίγουρα να το είχαμε εφεύρει!»

Τι θα γίνει με τις τιμές των ηλεκτρικών; Πόσο θα κοστίζουν στο άμεσο μέλλον; O Hermann μου απαντά: «Η τιμή κάθε νέου ηλεκτρικού μοντέλου πρέπει να ταιριάζει στην κατηγορία του. Κανείς δεν θα πληρώσει περισσότερα για ένα νέο μοντέλο μόνο επειδή είναι ηλεκτρικό. Εμείς πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι τα κόστη εξέλιξης και παραγωγής είναι αυτά που πρέπει ώστε να βγάλουμε κέρδος και να έχουμε παράλληλα υιοθετήσει όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες που θα φέρει το μέλλον. Θα το δείτε για παράδειγμα όταν η EQC ξεκινήσει να πωλείται ότι η τιμή της είναι σωστή. Φυσικά θα είναι πάντα πιο ακριβό να οδηγείς μια νέα Mercedes, από ό,τι ένα αυτοκίνητο μια μάρκας μη premium. Αλλά αυτό είναι μέρος του παιχνιδιού».

Για το τέλος του ζητώ να μου απαντήσει εάν θα πρότεινε σήμερα, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, σε κάποιον φίλο ή μέλος της οικογένειάς του να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο: «Εάν το αυτοκίνητο αυτό ήταν μια Mercedes EQC, ναι. Οδηγώ μια EQC και την προτείνω ανεπιφύλακτα. Όλοι ανησυχούν για την αυτονομία των ηλεκτρικών. Όμως, από προσωπική πείρα σας λέω: Έχω στην τσέπη μου μια εταιρική κάρτα για καύσιμα. Δεν την χρησιμοποιώ όμως. Όποτε πάω στο βενζινάδικο πρέπει να περιμένω στην ουρά για να βάλω καύσιμο, να περιμένω να πληρώσω κ.ο.κ. Δεν μου αρέσει καθόλου. Πλέον, οδηγώντας όμως την EQC καθημερινά συνειδητοποιώ ότι όλο αυτό δεν μου λείπει καθόλου. Φορτίζω το αυτοκίνητό μου στο σπίτι, στη δουλειά ή στην πόλη και παράλληλα έχω ένα αυτοκίνητο πλήρως ήσυχο, χωρίς θορύβους. Αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό. Και σε ό,τι αφορά στην αυτονομία, δεν έχω καθένα πρόβλημα στην καθημερινότητά του. Σε πιο μεγάλες αποστάσεις, χρειάζεται μια διαφορετική προσέγγιση. Τις 2-3 φορές το χρόνο που θα πας διακοπές. Όμως έστω και τότε, με την τεχνολογία των ταχυφορτιστών, δεν θα έχεις πρόβλημα. Οπότε, ναι, αδιαμφισβήτητα θα το πρότεινα στους φίλους μου».

Δημοφιλή στο Protothema.gr