Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Φρούριο ασφαλείας το νέο Volkswagen Golf

Ελλάδα 2:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Φρούριο ασφαλείας το νέο Volkswagen Golf

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Φρούριο ασφαλείας το νέο Volkswagen Golf

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Το νέο Volkswagen Golf πρωτοπορεί και ταυτόχρονα θέτει νέα πρότυπα στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στον δρόμο.

Advertisement
Advertisement

Έξυπνα συστήματα υποβοήθησης κάνουν κάθε διαδρομή πιο άνετη και πιο χαλαρή, σε συνδυασμό με την μοναδική αίσθηση οδήγησης του δημοφιλούς μοντέλου της γερμανικής εταιρείας.

Πέρα από την επικοινωνία Car2X που σημαίνει ότι το Golf είναι το πρώτο Volkswagen που επικοινωνεί με άλλα οχήματα και την κυκλοφοριακή υποδομή που βρίσκεται κοντά, υπάρχει πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας στη φαρέτρα του. Ας δούμε μερικά από αυτά.

Travel Assist
Το νέο Travel Assist στο Golf επιτρέπει την υποβοηθούμενη οδήγηση με ταχύτητα μέχρι και τα 210 χλμ./ώρα. Σε αυτή τη διαδικασία, το σύστημα βασίζεται σε συστήματα που περιλαμβάνουν το Adaptive Cruise Control – ACC (καθοδήγηση κατά μήκος της πορείας) και το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist (καθοδήγηση κατά πλάτος). Το Travel Assist ενεργοποιείται με το πολυλειτουργικό τιμόνι.

Advertisement
Advertisement

Για νομικούς λόγους και λόγους ασφαλείας, οι οδηγοί πρέπει να παρακολουθούν μόνιμα το σύστημα – για το σκοπό αυτό πρέπει να έχουν τουλάχιστον ένα χέρι στο τιμόνι. Χάρη στη νέα τεχνολογία αισθητήρων στο τιμόνι, είναι επαρκές αν οι οδηγοί απλώς αγγίζουν το τιμόνι.

Ωστόσο, αν αφήσουν το τιμόνι ανέπαφο για περισσότερο από 15 δευτερόλεπτα, ενεργοποιούνται οπτικά και ηχητικά προειδοποιητικά μηνύματα καθώς και περιορισμένο απότομο φρενάρισμα για να λάβει δράση ο οδηγός. Ο οδηγός πρέπει να αντιδράσει μέχρι το σημείο αυτό το αργότερο και να αγγίξει το τιμόνι, διαφορετικά ενεργοποιείται το σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης (Emergency Assist) και μία διαδικασία σταδιακής ακινητοποίησης.

Advertisement

ACC με λειτουργία προνοητικής ρύθμισης ταχύτητας
Η τελευταία γενιά Adaptive Cruise Control στο Golf είναι προνοητική. Σε αυτή τη διαδικασία, το σύστημα υπολογίζει τη θέση του Golf βάσει δεδομένων διαδρομής και GPS από το σύστημα πλοήγησης για να μειώσει την ταχύτητά του πριν φτάσει σε στροφές, στρογγυλές πλατείες (roundabouts), διασταυρώσεις, όρια ταχύτητας κλπ.

Advertisement

Ταυτόχρονα, το ACC σε συνεργασία με το σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας μέσω της μπροστινής κάμερας, ρυθμίζει την ταχύτητα μόλις ανιχνευτεί ένα όριο. Το υψηλότερο στάδιο ανάπτυξης του ACC περιλαμβάνει επίσης το σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης Traffic Jam Assist.

Front Assist
Το Front Assist προσφέρει νέες λειτουργίες. Το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου που λειτουργεί με βάση έναν αισθητήρα ραντάρ και σε συνδυασμό με την εμπρόσθια κάμερα προειδοποιεί και φρενάρει σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ανεπαρκούς απόστασης από το όχημα προς τα εμπρός – χρησιμοποιώντας το σύστημα City Emergency Braking (πέδηση έκτακτης ανάγκης) και Pedestrian Monitoring την αναγνώριση πεζών, ακόμη και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες σε κατοικημένες περιοχές.

Advertisement

Αυτή η γκάμα λειτουργιών ενισχύεται πλέον από την αναγνώριση ποδηλατών Cyclist Monitoring, την υποστήριξη κατά τις αλλαγές πορείας εντός στροφών και – για πρώτη φορά σε ένα Volkswagen – την αυτόματη πέδηση κατά την αλλαγή πορείας εμπρός από αντίθετα ερχόμενο όχημα.

Υποβοήθηση διασταυρώσεων
Όταν το όχημα στρίβει προς τα αριστερά, με επικίνδυνα διασταυρούμενη πορεία με αντίθετα ερχόμενο όχημα, το Golf με το σύστημα αυτό ακινητοποιείται ενώ ταυτόχρονα εκπέμπει ηχητική και οπτική προειδοποίηση. Ανάλογα με την ταχύτητα με την οποία κινούνται και τα δύο οχήματα, το φρενάρισμα του Golf μπορεί να αποτρέψει ένα ατύχημα ή να μετριάσει τις συνέπειες εντός των ορίων του συστήματος.

IQ.LIGHT – προβολείς LED matrix
Η Volkswagen θα προσφέρει το νέο Golf με τρεις διαφορετικές εκδόσεις προβολέων με LED. Για πρώτη φορά, η κορυφαία έκδοση θα διαθέτει ιδιαιτέρως ισχυρούς προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix στην compact κατηγορία. Μια παρόμοια έκδοση του συστήματος είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο τρέχον Touareg πριν μεταφερθεί στο νέο Passat.

Παράλληλα, στην όγδοη γενιά του Golf, η Volkswagen εισήγαγε ένα νέο, κεντρικό και ανώτερο επίπεδο ελέγχου για τις λειτουργίες που επηρεάζουν το χειρισμό: τόσο η λειτουργία XDS (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό) όσο και η προαιρετική ανάρτηση DCC ελέγχονται από το σύστημα διαχείρισης δυναμικής οδήγησης. Η συμπεριφορά του Golf μπορεί να επηρεαστεί σημαντικά από ελαφρές επεμβάσεις φρεναρίσματος σε κάθε τροχό, καθώς και από επιλεκτική ρύθμιση της σκληρότητας του αμορτισέρ σε κάθε τροχό. Ως αποτέλεσμα, ο ήδη ουδέτερος και σταθερός χειρισμός του οχήματος στη βασική έκδοση, βελτιώνεται περαιτέρω.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110 ps
Volkswagen Golf GTI: Η παράδοση συνεχίζεται
VW Golf: Πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη το 2020