Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110 ps

Ελλάδα 11:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110 ps

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110 ps

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μετά από 50 χρόνια το VW Golf θέτει νέα πρότυπα στη χρήση τεχνολογιών. Τόσο ψηφιακών όσο και μηχανικών.

Advertisement
Advertisement

Στην έκδοση eTSI, η αίσθηση οδήγησης του Golf και η ποιότητα κατασκευής συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.

Στην όγδοη γενιά του το Golf «θέλει» να γίνει πρότυπο της αυτοκίνησης και πρότυπο τεχνολογίας. Τα «έξυπνα» συστήματα υποβοήθησης σε συνδυασμό με την αίσθηση, που δίνει η οδήγηση του Golf επιχειρούν κάνουν κάθε διαδρομή πιο άνετη και πιο χαλαρή.

Με μπαταρίες ή στην πρίζα;

Advertisement
Advertisement

Με τρεις νέους κινητήρες eTSI (48V – mild hybrid) και δύο νέα plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα με μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης, στα Golf eHybrid και Golf GTE, το Golf νέας γενιάς γίνεται το πλέον εξηλεκτρισμένο μοντέλο της Volkswagen. Η όγδοη γενιά του μοντέλου ήρθε στην Ελλάδα την περασμένη άνοιξη, με εκδόσεις λανσαρίσματος με ένα κινητήρα βενζίνης και ένα πετρελαίου (1.5 TSI ACT και 2.0 TDI). Μόλις οι Γερμανοί βρήκαν τον εαυτό τους, η γκάμα έφτασε την πληρότητά της, με εκδόσεις για όλες τις ανάγκες και επιθυμίες (από τα τρικύλινδρα 1000ρια ως τα δίλιτρα R). Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η βασική με τον 3κύλινδρο 1.0 TSI των 110 ίππων και το ήπιο υβριδικό σύστημα με 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου. Μπορεί να είναι ένα εισαγωγικό μοντέλο, αλλά έχει πάνω του πολύ τεχνολογία.

Εμφάνιση: Εξέλιξη και όχι Επανάσταση

Advertisement

«Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει», «Στην επιτυχημένη συνταγή δεν αλλάζουν τα συστατικά» μπορούμε να βρούμε πολλά κλισέ, που προσπαθούν να εξηγήσουν γιατί οι σχεδιαστές της VW δεν προχώρησαν σε μεγάλες αλλαγές και προτίμησαν την εξέλιξη της εικόνας του δημοφιλούς μοντέλου τους. Αυτό βέβαια, όπως δείχνουν οι πωλήσεις, δεν ενοχλεί το αγοραστικό κοινό.

Η σχεδίαση δεν ξεφεύγει από το κλασικό (για Golf) σχήμα και ακολουθεί τα σύγχρονα μοτίβα της γερμανικής εταιρείας. Πάντως για ένα πράγμα δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε το Golf: Πως δεν είναι αναγνωρίσιμο. Το περίγραμμα, οι γραμμές, το σχήμα  φανερώνουν πως έχετε μπροστά σας το νέο Golf. Σύμφωνα με την VW: «Τα σχεδιαστικά στοιχεία που το διαφοροποιούν από την προηγούμενη γενιά δεν είναι λίγα και ευνοούν αρκετά την αεροδυναμική (Cd 0,275)». Εμείς αυτό που παρατηρήσαμε είναι η πιο έντονη καμπυλότητα στο καπό με τα τέσσερα νεύρα, η μάσκα με το νέο λογότυπο της εταιρείας και τα σφηνοειδή φώτα τεχνολογίας LED, στάνταρ σε όλη την γκάμα. Στο πλάι, είναι η πλατιά πίσω κολόνα, που είναι σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Πίσω συναντάμε τα νέα φώτα τεχνολογίας LED που θυμίζουν αυτά του T-Roc και φυσικά τον νέο λογότυπο στο κέντρο της πόρτας.

Advertisement

Τεχνολογία

Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι δύο, τα Life και Style, με τον 1.000άρη να συνδυάζεται προς το παρόν μόνο με το βασικό Life. Η έκδοση δοκιμής είναι η βάση για τους κινητήρες βενζίνης, συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και ονομάζονται eTSI. Πιο αναλυτικά η βασική έκδοση του Golf διαθέτει τον καινούργιο αλουμινένιο 3κύλινδρο 1.0 TSI Evo βενζινοκινητήρα με άμεσο ψεκασμό και το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων, Επίσης ο νέος κινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Miller, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Στην έκδοση eTSI, συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7. Το μοτέρ έχει βοήθεια από το ήπιο υβριδικό σύστημα με 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Το σύστημα ολοκληρώνεται με μια μίζα-γεννήτρια (για το σύστημα stop/start), και ιμάντα που συνδέει το ηλεκτρικό μοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα. Εκτός από την οικονομία καυσίμου το υβριδικό Golf εκπέμπει 98 g/km κατά το πρότυπο WLTP.

Advertisement

Εσωτερικό

Αν θεωρείτε την εμφάνιση του Golf, χαμηλού προφίλ, ο εσωτερικός του «κόσμος» θα κερδίσει την προσοχή σας. Η επιλογή των υλικών, είναι πολύ καλή, με τις υφασμάτινες επενδύσεις να δείχνουν και να είναι ποιοτικές. Όλες οι επιφάνειες είναι ταιριασμένες σχολαστικά, με προσεγμένο φινίρισμα.

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το ταμπλό έχει αλλάξει ριζικά. Έχει αποκτήσει minimal αισθητική, με την κεντρική οθόνη (αυτή του infotainment) να έχει την διαχείριση όλων των λειτουργειών. Ο οδηγός βλέπει δύο οθόνες, εκ των οποίων η μια έχει τη θέση του πίνακα οργάνων (10”) ενώ η άλλη στο κέντρο του ταμπλό (8,25” στο στάνταρ infotainment Composition Media). Ο χειρισμός της γίνεται με την αφή κάτι που απαγορεύει να γίνει εν κινήσει. Φυσικά χρειάζεται χρόνο προσαρμογής και σιγά-σιγά θα βρείτε τον τρόπο. Τα εργονομικά παράπονα αφορούν στην αδυναμία χειροκίνητης αναζήτησης σταθμού στο ραδιόφωνο και στην έλλειψη φωτισμού στο πάνελ αφής (ένταση ηχοσυστήματος, ρύθμιση θερμοκρασίας στον κλιματισμό) κάτω από την κεντρική οθόνη που κάνει το σύστημα δυσδιάκριτο τη νύχτα.

Κατά τα άλλα, οι αποθηκευτικοί χώροι και οι πρακτικές θήκες είναι υπεραρκετές. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με καλή πλευρική στήριξη χωρίς να χάνεται η άνεση ή τα καθίσματα να δείχνουν έντονα. Άφθονοι είναι και οι χώροι για τους επιβάτες. Δύο κανονικού αναστήματος ενήλικοι θα χωρέσουν άνετα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 380 lt είναι ανταγωνιστικός για την κατηγορία, (είναι ίδιος ακριβώς με του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς). Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες χαρίζουν καλή περιμετρική ορατότητα και μόνο διαγώνια προς τα πίσω θα δυσκολευτείτε ελαφρώς λόγω της φαρδιάς κολόνας.

Η κίνηση με το Golf

Ο χιλιάρης TSI, γίνεται eTSI όταν συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 και έχει τη βοήθεια από το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συνεργάζεται με την εμπρός κάμερα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, με αποτέλεσμα να επηρεάζει ενεργά την έντασή του. Το αυτόματο κιβώτιο DSG7 έχει ομαλή λειτουργία, κάνει ταχύτατες αλλαγές και έχει άμεσο kickdown. Υπάρχει ακόμα δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles στο τιμόνι, καθώς και σπορ πρόγραμμα λειτουργίας.

Το υβριδικό σύστημα δεν προσθέτει στην ιπποδύναμη, οπότε οι 110 ίπποι είναι η απόδοση του θερμικού μοτέρ. Σύμφωνα με την Volkswagen το υβριδικό σύστημα υποβοηθά το θερμικό μοτέρ στο ξεκίνημα, κάτι που δεν το καταλαβαίνετε. Αυτό που καταλαβαίνετε είναι πως το μοτέρ βενζίνης σβήνει τελείως με κάθε ευκαιρία, Π.χ όταν αφήνετε το γκάζι και το αυτοκίνητο κυλά ελεύθερα, ενώ η επανεκκίνηση γίνεται χωρίς κανένα θόρυβο ή κραδασμό. Με τη βοήθεια αυτού του συστήματος, είναι πολύ εύκολο να κρατήσετε την κατανάλωση στα 4,8 με 5,3 λίτρα τιμές που είδαμε στο όργανο μέτρησης του Golf. Αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν η αίσθηση της δύναμης και πόσο γραμμικά εξελισσόταν ως τις 6.200 στροφές. Στο σημείο που το σύστημα DSG ανεβάζει σχέση.

Η ανάρτηση συνδυάζει την άνεση με την sportive συμπεριφορά. Οι τροχοί των 16” με λάστιχα διάστασης 205/55 δίνουν μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης κάτι που βοηθά αν θέλετε να πάρετε λίγη sport αίσθηση των μεγαλύτερων Golf σε δρόμο με στροφές. Εκεί μας εντυπωσίασε το σύστημα διεύθυνσης. Το τιμόνι είναι άμεσο και γρήγορο και έτσι καταφέρνει να δίνει μια πολύ καλή αίσθηση ιδιαίτερα για Golf. Αντίστοιχα καλή εντύπωση μας έκαναν και τα φρένα, τα οποία δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης ακόμη και όταν ξεχάσαμε πως το Golf της δοκιμής μας ήταν το 1000άρι.

Επιστρέφοντας στις… κανονικές συνθήκες Πέρα από την ανάρτηση, στο άνετο ταξίδι βοηθούν ο χαμηλός αεροδυναμικός θόρυβος, αλλά και η «μακριά» σε κλιμάκωση 7η ταχύτητα που ρίχνει τις στροφές του κινητήρα. Επιπλέον, τα ελαστικά δεν παράγουν υπερβολικό θόρυβο κύλισης αφού το προφίλ τους φιλτράρει ότι περνά από την ανάρτηση.

Συμπέρασμα

Η νέα γενιά του Golf καταφέρνει να συνδυάσει την παράδοση του μοντέλου της Volkswagen (άνεση καλή οδική συμπεριφορά) με τα οφέλη του υβριδικού συστήματος κίνησης αλλά και την σύγχρονη εικόνα στην καμπίνα.

Η τιμή του Golf 1.0 eTSI με το αυτόματο DSG7 και το 48βολτο σύστημα φτάνει τις 21.710 ευρώ. Η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου είναι ένα επιπλέον δεδομένο και σε συνδυασμό με το 50άρι ρεζερβουάρ χαρίζει μεγάλη αυτονομία που ξεπερνάει τα 700 km.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110 ps

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 110 PS/ 5000 rpm
Ροπή: 200 Nm/ 2000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 202 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4,3 lt
Εκπομπές CO2: 98 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4284 x 1799 x 1456 mm
Μεταξόνιο: 2636 mm
Βάρος: 1227 kg
Χώρος αποσκευών:380lt
Τιμή Από 21.710 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Στην Ελλάδα το VW Golf R των 320 ίππων (+τιμή)

Στην Ελλάδα το υβριδικό VW Golf των 130 ίππων (+τιμές)

Καθοδόν η ισχυρότερη έκδοση του VW Golf R