Live Κίνηση
Περισσότερα
RENAULT-DACIA-LPG

Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG

Ελλάδα 6:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG

RENAULT-DACIA-LPG

Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG

RENAULT-DACIA-LPG

Με όπλα του τον αναβαθμισμένο κινητήρα, την προσθήκη 6τάχυτου κιβωτίου και το χαμηλό κόστος χρήσης, το υγραεριοκίνητο Clio αναδεικνύεται σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία του.

Advertisement
Advertisement

Δεν χρειάζεται να είσαι φανατικός οπαδός της αυτοκίνησης για να γνωρίζεις το Renault Clio, το μοντέλο που ηγείται των πωλήσεων της γαλλικής εταιρείας σε πολλές γωνιές της Ευρώπης. Από την άλλη, ίσως σου διαφεύγει ότι διατίθεται εδώ και αρκετό καιρό και σε έκδοση διπλού καυσίμου, καταναλώνοντας τόσο βενζίνη όσο και υγραέριο.

Εμείς συστηθήκαμε για πρώτη μαζί του πριν περίπου ένα χρόνο, διαπιστώνοντας στην πράξη τα πολύπλευρα οφέλη που προσφέρει στον οδηγό το LPG.

Από τότε, όμως, μέχρι σήμερα η Renault δεν έμεινε με… σταυρωμένα χέρια, αλλά φρόντισε να επέμβει βελτιωτικά στον τρικύλινδρο turbo 1.000αρη ο οποίος πλέον συνεργάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο (αντί 5τάχυτου), για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Advertisement
Advertisement

Παράλληλα, οι μηχανικοί της Renault επενέβησαν και στο μοτέρ. Όταν καταναλώνεται υγραέριο, η ισχύς έχει διατηρηθεί στους 100 ίππους (5.000 σ.α.λ.), αλλά η μέγιστη ροπή αυξήθηκε κατά 10 Nm, στα 170, και αποδίδεται μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. (αντί 2.750 σ.α.λ.), για ακόμα καλύτερη απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Κατά τη δευτερεύουσα λειτουργία του κινητήρα –δηλαδή με βενζίνη- παράγονται 91 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., με τη ροπή να ανέρχεται στα 160 Nm στις 3.750 σ.α.λ.

Advertisement

Δεδομένων των οικονομικών οφελών που παρέχει η χαμηλή τιμή του υγραερίου, στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να επιστρατεύσει τη βενζίνη. Ούτε θα την αναπολήσει, μιας στη λειτουργία LPG, το τρικύλινδρο τουρμπάτο μοτέρ κινεί το 1.216 κιλών αμάξωμα με μπρίο από αρκετά χαμηλά. Στο ταξίδι ο κινητήρας αποδεικνύεται ψυχωμένος, με ευρύ φάσμα απόδοσης, και κινεί σβέλτα το γαλλικό supermini, το οποίο αποδεικνύεται και ήσυχο για τα δεδομένα της κατηγορίας του.

Αδιαμφισβήτητα, τα 12,5 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα δεν ενθρονίζουν το Clio σε… βασιλιά της ασφάλτου. Ένας τίτλος άλλωστε που δεν συνάδει με τον πρακτικό προσανατολισμό της συγκεκριμένης έκδοσης. Ικανοποίηση χαρίζει και το κιβώτιο με το ευχάριστο κούμπωμά και τη σχετικά πυκνή κλιμάκωση.

Advertisement

Κατά τα άλλα, η LPG παραλλαγή δεν επεμβαίνει στην οδική συμπεριφορά του Renault Cliο, το οποίο ενίοτε μπορεί να λάβει σπορτίφ απόχρωση, χάρη στη στιβαρότητα του πλαισίου, την καλορυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) και την αμεσότητα του μπροστινού μέρους.

Χιλιομετροφάγος

Κάθε ατού βέβαια του Renault Clio επισκιάζεται από την ικανότητά του να… μαζεύει στις πλάτες του χιλιόμετρα, δίχως να κάνει στέκι του τα πρατήρια καυσίμου.

Advertisement

Τα εύσημα, φυσικά, αποδίδονται στις δύο δεξαμενές καυσίμου, χωρητικότητας 39 λίτρων για βενζίνη και 32 λίτρων για υγραέριο. Η τελευταία βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας και ως εκ τούτου δεν επηρεάζει τη χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ που ανέρχεται στα 317 λίτρα.

Παράλληλα, το κιτ υγραερίου προσφέρεται σε ένα απολύτως ασφαλές εργοστασιακό πακέτο, απευθείας από τη Renault, σε συμμόρφωση με τα αυστηρότερα στάνταρ ασφαλείας. Η δεξαμενή είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής, το μέγιστο όριο πλήρωσης είναι 80% και μεταξύ άλλων υπάρχει βαλβίδα εκτόνωσης για αποφυγή έκρηξης σε περίπτωση που αυξηθεί η εξωτερική θερμοκρασία.

Σύμφωνα με τη Renault, τα δύο ρεζερβουάρ καθιστούν το Clio σε… χιλιομετροφάγο, επιτρέποντάς του να διανύσει αθροιστικά πάνω από 1.000 χλμ, με τις ανακοινωθείσες τιμές για την κατανάλωση σε μεικτό κύκλο να είναι 5,4 – 6,0 (Βενζίνη) και 6,9 – 7,8 (LPG).

Αναφορικά, με τη λειτουργία του διπλού συστήματος τροφοδοσίας, η εναλλαγή γίνεται αυτομάτως (και ανεπαίσθητα), στην περίπτωση που αδειάσει ένα από τα δύο ντεπόζιτα. Βέβαια, το ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί μπορεί να οριστεί και από τον οδηγό, μέσω ενός διακόπτη που είναι τοποθετημένος αριστερά και κάτω από το τιμόνι. Αυτός φέρει μικροσκοπικές LED ενδείξεις οι οποίες αναπαριστούν τη διαθέσιμη ποσότητα του υγραερίου.

Μια από τις σημαντικές αναβαθμίσεις που αφορούν τη συγκεκριμένη έκδοση είναι και η προσθήκη μερικού χιλιομετρητή στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0” που παρέχει ενημέρωση για τα διαθέσιμα χιλιόμετρα με LPG. Φυσικά, δεν απουσιάζει και η σχετική ένδειξη για το είδος καυσίμου που χρησιμοποιείται.

Σχετικά, τώρα με τον ανεφοδιασμό καυσίμου, αυτός γίνεται μέσω δύο διαφορετικών στομίων που βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, πίσω από το καπάκι/πορτάκι του ρεζερβουάρ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Renault Clio LPG διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Authentic, Expression, Expression Plus και Dynamic. Εμείς δοκιμάσαμε την τελευταία, με τον εξοπλισμό της να περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη 7,0″, σπορτίφ μαύρα καθίσματα με γκρι τμήματα, πίνακα οργάνων 7,0”, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες και κάμερα οπισθοπορείας με εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος.

Πλήρης είναι και η παλέτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, παρουσία Hill Start Assist, Cruise Control, συστήματος υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και τεχνολογίας αναγνώρισης πινακίδων οδικής κυκλοφορίας.

Το Renault Clio διπλού καυσίμου αναβαθμίστηκε, ενσωματώνοντας 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που συνεργάζεται με έναν καλύτερο σε απόκριση τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.000 κ.εκ.

Προσθέτοντας στην εξίσωση το χαμηλό κόστος χρήσης του υγραερίου και την ιδιαίτερα προσιτή τιμή του μοντέλου (18.990 ευρώ έκδοση EQUILIBRE) το Clio LPG εξελίσσεται σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Renault Clio 1.0 TCe LPG
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς με βενζίνη: 91 PS/  5.000
Ισχύς με LPG: 100 PS / 5000 rpm
Ροπή με βενζίνη: 160 Nm/3.750 rpm
Ροπή με LPG: 170 Νm / 2.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12.5 sec
Τελική ταχύτητα: 188
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής (βενζίνη): 5,4 lt/100 km / 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 121-136 (Βενζίνη)/107-121 (LPG)
Βάρος: 1.216 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.050 / 1.798 /1.440 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Χώρος αποσκευών: 317 lt
Τιμή: Από 18.990 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Captur Plug-in Hybrid
Δοκιμή: Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 PS LPG
Δοκιμή: Dacia Duster 1.5 dCi 115 PS 4×4