Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG

  • Βασίλης Τσακίρογλου (tsak@protothema.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Στα 30α γενέθλιά του, το Clio πέμπτης γενιάς και ιδιαίτερα στην έκδοση διττής ενεργειακής πηγής (βενζίνη ή υγραέριο LPG), πραγματοποιεί δυναμικά βήματα προς το μέλλον των εναλλακτικών καυσίμων.

Ανάμεσα στα συμβατικά μοτέρ βενζίνης ή ντίζελ και τα επερχόμενα υβριδικά, ηλεκτρικά κ.λπ. το παιχνίδι του Clio LPG σε διπλό ταμπλό φαντάζει ιδανικό στην τρέχουσα, τεχνολογικώς μεταβατική, συγκυρία.

Το LPG είναι πιο οικονομικό, λιγότερο ρυπογόνο και προσφέρεται σε ένα απολύτως ασφαλές εργοστασιακό πακέτο, απευθείας από τη Renault. Υπ’ αυτό το πρίσμα, η συζήτηση για το Clio TCe LPG δεν αφορά στη συνολική αποτίμησή του, εφόσον τα χαρίσματά του έχουν ήδη παρουσιαστεί αναλυτικά στις δοκιμές των συμβατικών εκδόσεων, βενζίνης ή ντίζελ.

Το προσκήνιο, λοιπόν, καταλαμβάνει δικαιωματικά το υγραέριο (Liquified Petroleum Gas ή Υγροποιημένο Αέριο Πετρελαίου), για το πώς ακριβώς μετατρέπει ένα μοντέλο που ήδη θεωρείται σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρών, ακόμη πιο αξιοπρόσεκτο.

Τα αγαθά του LPG

Χάρη στην προσθήκη της επιλογής LPG στον κινητήρα βενζίνης εξασφαλίζεται θεαματική αύξηση της αυτονομίας (σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Renault αγγίζει τα 1.400 χλμ. με τον συνδυασμό των δύο τύπων καυσίμου). Αντιστρόφως, επιτυγχάνεται εξίσου σημαντική μείωση στα έξοδα κίνησης του ιδιοκτήτη: Βάσει μετρήσεων σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC η εργοστασιακή ή ιδανική τιμή κατανάλωσης είναι 6,1 λτ./100 χλμ. όταν το Clio κινείται με LPG και κατά τι χαμηλότερη, στα 5,7 λτ./100 χλμ. με βενζίνη. Στη δική μας περίπτωση, η κατανάλωση LPG επαλήθευσε τις εταιρικές τιμές όταν ο ρυθμός της οδήγησης εναποτέθηκε στο cruise control. Εν είδει σύντομου πειράματος, με την ταχύτητα σταθεροποιημένη στα 130 χλμ./ώρα (αντί των καθιερωμένων 120), αποδείχθηκε πως το Clio ταξιδεύει στον ανοιχτό δρόμο άνετα και ανάλαφρα, καταναλώνοντας 6,2 λτ./100 χλμ. υγραέριο.

Στη πραγματική ζωή, σε έναν κατά κυριολεξία μεικτό κύκλο μετακινήσεων, μέσα σε συνθήκες συμφόρησης στο κέντρο της Αθήνας αλλά και εν συνεχεία σε μια γρήγορη εκδρομή με κίνηση σε αυτοκινητόδρομους, στενή βουνίσια διαδρομή κ.λπ, η κατανάλωση LPG κυμάνθηκε από 7,5 έως 8 λτ./100 χλμ. Όμως, θα πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψιν ότι, πέραν της διαφοράς στη θερμική απόδοση ανάμεσα στους δύο τύπους καυσίμων, υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά κόστους. Το τρέχον διάστημα η μέση τιμή ανά λίτρο της απλής αμόλυβδης βρίσκεται περίπου στο 1,4 και του ντίζελ στο 1,1 ευρώ/λίτρο, ενώ του LPG είναι στα 0,7 ευρώ/λίτρο (δηλαδή με βάση τις μετρήσεις μας κατανάλωσης, το κόστος είναι 5,2 ευρώ/100 χλμ.).

Αθόρυβη εναλλαγή

Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του, το διπλό σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα επιλέγει βενζίνη ή LPG αυτομάτως, στην περίπτωση που αδειάσει ένα από τα δύο ντεπόζιτα. Βεβαίως ο οδηγός έχει την ευχέρεια να περάσει από τον έναν τύπο καυσίμου κατά βούληση και ανά πάσα στιγμή. Αριστερά και κάτω από το τιμόνι είναι τοποθετημένο ένα πλήκτρο με ενσωματωμένες (μάλλον δυσδιάκριτες) ενδείξεις για την πλήρωση του ρεζερβουάρ του LPG. Μερικά μικροσκοπικά LED σε τοξοειδή διάταξη, αναπαριστούν τη διαθέσιμη ποσότητα υγραερίου. Το χαρακτηριστικό αυτό αποτελεί ένα από τα ελάχιστα αδύνατα σημεία του Clio, προδίδοντας ότι η χρήση υγραερίου δεν είχε προβλεφθεί εξαρχής στη σχεδίαση του εσωτερικού και τη διάταξη των οργάνων. Σε άλλα αυτοκίνητα με διπλό σύστημα τροφοδοσίας, η στάθμη των καυσίμων αποτυπώνεται σε δείκτες κανονικά ενσωματωμένους στον πίνακα οργάνων. Αντιθέτως, το Clio δεν διαθέτει καν μερικό χιλιομετρητή και απαιτεί από τον χρήστη να στρέφει τακτικά το βλέμμα του σε ένα σημείο εκτός του οπτικού του πεδίου.

Περί αυτονομίας

Δύο διαφορετικοί τύποι καυσίμου, προφανώς αποθηκεύονται σε δύο διαφορετικά ντεπόζιτα. Τα στόμια αναπλήρωσης αμφοτέρων βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, πίσω από την ίδια τάπα, στο σύνηθες σημείο, ενώ το ρεζερβουάρ του LPG φιλοξενείται στο χώρο του εφεδρικού τροχού, στο χαμηλότερο τμήμα του χώρου αποσκευών. Η χωρητικότητά του ντεπόζιτου υγραερίου είναι 32 λίτρα και της βενζίνης 39. Με βάση έναν πολύ πρόχειρο υπολογισμό, έχοντας κατά νου έναν πιεσμένο και «σπάταλο» τρόπο οδήγησης, μια ρεαλιστική εκτίμηση της συνολικής αυτονομίας θα ήταν γύρω στα 1.150 χιλιόμετρα (520 με LPG και 630 με βενζίνη). Ο αριθμός αυτός μπορεί να απέχει από τον εργοστασιακό, εξακολουθεί όμως να εντυπωσιάζει. Σε βαθμό που φαντάζεται κανείς ότι ο οδηγός του Renault Clio TCe LPG θα νιώθει την επιθυμία να επισκέπτεται πρατήρια καυσίμων όχι επειδή το χρειάζεται, αλλά ένεκα νοσταλγίας για τις παλιές του συνήθειες.

Στο πράσινο

Κι αν τα 1.150 χλμ. είναι η ελάχιστη αυτονομία, ο οδηγός έχει πάντα την επιλογή να ακολουθεί τις παραινέσεις του Clio, παρατηρώντας το πράσινο φύλλο στις ενδείξεις του πίνακα οργάνων, το σύμβολο της «αειφόρου οδήγησης» να θάλλει (όταν η κίνηση είναι στρωτή, συνετή και οικονομική) ή να μαραίνεται όταν το πεντάλ του γκαζιού ερωτοτροπεί αδιάντροπα με το πάτωμα. Επίσης, η Renault έχει φροντίσει για μια επιπλέον βοηθητική λειτουργία, η οποία ενεργοποιείται με το πάτημα του πλήκτρου Eco στο ταμπλό. Ο συγκεκριμένος «κόφτης» τροποποιεί τη συμπεριφορά του Clio προς το οικολογικότερον, επεμβαίνοντας σε επιτάχυνση, επιβράδυνση, αλλαγές σχέσεων κ.λπ. Σε βαρύ μποτιλιάρισμα, ο οδηγός μπορεί να διασκεδάσει την ανία του δοκιμάζοντας το πώς ο χαρακτήρας του Clio αλλάζει με το Eco ενεργοποιημένο.

Οδηγώντας

Το να σημειώσει κάποιος ότι το Clio είναι ευέλικτο, ισορροπημένο και ιδιαιτέρως ευχάριστο στην οδήγηση, πολλώ δε μάλλον με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα TCe των 1.000 κ.εκ., αγγίζει τα όρια της κοινοτοπίας. Βεβαίως, οι σκληροπυρηνικοί και ανικανοποίητοι θα εντοπίσουν μια σχετική απομάκρυνση της Renault από την απόλυτη αίσθηση ακρίβειας του τιμονιού, πάντα σε σχέση με ένα πολύ καλύτερο, ενδεχομένως και εξιδανικευμένο παρελθόν. Πάντως, σε ό,τι αφορά στη συγκεκριμένη έκδοση, το Clio προσφέρει στον οδηγό πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, αξιοποιώντας τη ροπή στρέψης των 160 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα ήδη από τις 2.000 σ.α.λ. Το στοιχείο αυτό, σε συνδυασμό με το εξ ορισμού πιο καθαρό υγραέριο, αποτυπώνεται στις τιμές εκπομπών ρύπων. Με το LPG κυμαίνονται μεταξύ 94 και 100 γρ./χλμ., ενώ το αμιγώς βενζινοκίνητο Clio εκλύει 100-107 γρ./χλμ.

Στυλ Clio

Το παρουσιαστικό του Clio επιβεβαιώνει ότι οι σχεδιαστές της Renault κατέχουν κάποια μυστική συνταγή επιτυχίας. Το έκαναν ερωτεύσιμο πριν από 30 χρόνια, το άλλαξαν 5 φορές και εξακολουθεί να παραμένει ελκυστικό -μιλώντας για την εξωτερική του εμφάνιση κυρίως. Στο θάλαμο των επιβατών δεν υπάρχουν εκπλήξεις και, νομοτελειακά, η εξέλιξη της τεχνολογίας και ο ανταγωνισμός θα κάνουν το Clio να φαίνεται γερασμένο όσο θα αυξάνεται η κυρίαρχη διάσταση, η ευκρίνεια και οι ψηφιακές δυνατότητες της οθόνης πολυμέσων. Επί του παρόντος πάντως, το μέγεθος της (7 ίντσες) ταιριάζει στον υπόλοιπο διάκοσμο εντός του Clio.

Ελκυστική πρόταση

Εν κατακλείδι, το Renault Clio στην έκδοση TCe 1.0 των 100 ίππων διπλού καυσίμου είναι μια πρόταση εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, σύγχρονη και απολύτως προσαρμοσμένη στο πνεύμα της εποχής. Συνδυάζει επιδόσεις, ευκολία χρήσης εντός και εκτός πόλης, ποιότητα κατασκευής και, οπωσδήποτε, οικονομία. Βεβαίως, ως προς τον τελευταίο και σαφώς κρίσιμο παράγοντα, χρειάζεται μια κάποια μελέτη εκ μέρους του υποψηφίου κατόχου. Διότι το Clio LPG πωλείται σε τιμή που ξεκινά από τα 15.690 ευρώ, σε σύγκριση με τα 14.890 ευρώ της αποκλειστικά βενζινοκίνητης έκδοσης με το ίδιο μοτέρ. Η διαφορά των 800 ευρώ θα αποσβεστεί εύκολα με την καθημερινή χρήση του φθηνότερου υγραερίου, σε κάθε περίπτωση όμως, η τελική επιλογή επαφίεται πάντα στην κρίση και τις ανάγκες του αγοραστή. Ειδικά για το LPG, πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ανεπαίσθητη διαφορά στα χαρακτηριστικά απόδοσης, με την πιο απαλή λειτουργία σε σχέση με τη βενζίνη, αντισταθμίζεται από όλα τα υπόλοιπα προτερήματα του υγραερίου. Εξάλλου, παγκοσμίως κυκλοφορούν περί τα 26 εκατομμύρια οχήματα που καταναλώνουν LPG, εξ αυτών τα 15 εκατ. στην Ευρώπη, ενώ ο ανεφοδιασμός έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί μειονέκτημα καθώς τα πρατήρια υγραερίου αφθονούν. Η Renault εγγυάται για την ασφάλεια του κυκλώματος LPG στο Clio, το οποίο και υποστηρίζει περαιτέρω με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, σε συνδυασμό με δωρεάν οδική βοήθεια για τρία χρόνια.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 100 PS/5.000 rpm
Ροπή: 160 Nm/2.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12.5 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.7-6.1 lt/100 km με αέριο LPG, 4.6-4.8 lt/100 km με βενζίνη (Εργοστασιακές τιμές)
Εκπομπές CO2: 94-100 με αέριο LPG, 105-110 gr/km με βενζίνη
Τέλη κυκλοφορίας: 83,7 €
Βάρος: 1.206 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.050/1.798/1.440 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Χώρος αποσκευών: 391 lt
Τιμή: Από 15.690€

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto