Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Σουμάχερ: Πολύ αργός για να φρενάρει;

Ελλάδα 2:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Σουμάχερ: Πολύ αργός για να φρενάρει;

ΑΓΩΝΕΣ

Σουμάχερ: Πολύ αργός για να φρενάρει;

ΑΓΩΝΕΣ

Τα δεδομένα δείχνουν πως ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε ένα παιδαριώδες λάθος και ταυτόχρονα είπε ψέματα για να το καλύψει. Προχτές στη Σιγκαπούρη η σύγκρουση του Ναρέιν Καρθικέγιαν με τις μπαριέρες στον 30οστό γύρο οδήγησε τον αλυτάρχη στην εμπλοκή του αυτοκινήτου ασφαλείας μέχρι να απομακρυνθεί η HRT.

Advertisement
Advertisement

Τα 22 μονοθέσια που συνέχιζαν τον αγώνα ακολουθούσαν στωικά το ρυθμό της Mercedes SLS του Μπερντ Μεϊλάντερ μέχρι να καθαριστεί η διαδρομή. Σημειώστε πως ο ρυθμός των μονοθεσίων γίνεται αργότερος κατά 1 λεπτό στο γύρο με ότι αυτό συνεπάγεται για την πτώση στη θερμοκρασία των ελαστικών.

Όταν ο αγώνας ξαναβρήκε το ρυθμό του με την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας και προτού ολοκληρωθεί ένας γύρος, ο Σουμάχερ χάνει τα φρένα στο τέλος της Esplanade Bridge και πέφτει πάνω στην Toro Rosso του Ζαν Ερίκ Βερν που βρίσκεται μπροστά του. Χαρακτηριστική η αγωνιώδης ερώτηση του Ρος Μπρον στο ασύρματο: «Τι έγινε τώρα;».

Η πίστα γεμίζει συντρίμμια και ο αγώνας τελειώνει άδοξα και για τους δυο. Μιλώντας στους δημοσιογράφους που τον περίμεναν στη μεικτή ζώνη ο Γερμανός πρωταθλητής λέει: «Φρέναρα λίγο πιο νωρίς απ’ ότι συνήθως για τη συγκεκριμένη στροφή αλλά το μονοθέσιο δεν επιβράδυνε. Πρέπει να διερευνήσουμε αν υπήρχε κάποιο πρόβλημα στα φρένα. Έφυγα ευθεία, πάτησα δυνατά τα φρένα μπλόκαραν οι τροχοί αλλά δεν μπορούσα πια να αποφύγω τη σύγκρουση»

Advertisement
Advertisement

Ο Σουμάχερ άφησε να εννοηθεί πως ίσως υπήρχε κάποιο πρόβλημα με τα φρένα της W03. Οι αγωνοδίκες που εξέτασαν το συμβάν μετά το τέλος του αγώνα αξιολόγησαν τα δεδομένα τηλεμετρίας του μονοθεσίου του Γερμανού που δείχνουν αν φρέναρε στο σύνηθες σημείο αλλά και αν υπήρχε πρόβλημα με τα φρένα. Επίσης είδαν όλα τα διαθέσιμα replay άκουσαν την άποψη ενός εκπροσώπου της Mercedes, αλλά και του ίδιου του Σουμάχερ. Κατόπιν απεφάνθησαν πως υπήρξε υπαιτιότητα του Σουμάχερ για τη σύγκρουση και του επέβαλλαν ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του Ιαπωνικού GP. Η ποινή είναι διπλάσια από το σύνηθες γιατί ο Σουμάχερ έχει υποπέσει ξανά σε ίδιο παράπτωμα στην Ισπανία τότε είχε εμβολίσει τον Μπρούνο Σένα.
[nggallery id=596]
Η απόφαση των αγωνοδικών αναφέρει μεταξύ άλλων: « Ο οδηγός παραδέχτηκε πως η σύγκρουση οφείλεται σε δικό του λάθος καθώς δεν μπόρεσε να εκτιμήσει σωστά την ικανότητα πέδησης του μονοθεσίου λόγω της πτώσης θερμοκρασίας των ελαστικών από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας».

Κοιτώντας λίγο κανείς τη διαδρομή από τη στιγμή που ξαναβρήκε ο αγώνας το ρυθμό του μέχρι το σημείο της σύγκρουσης, διαπιστώνει πως ο Σουμάχερ όπως και οι υπόλοιποι πιλότοι έχουν φρενάρει βίαια 3 φορές μέχρι εκεί. Ειδικά στη στροφή Memorial από τα 300km/h στα 100km/h! Η εύπεπτη ατάκα «λάθος εκτίμηση λόγω χαμηλής θερμοκρασίας των ελαστικών» θα μπορούσε ίσως να περάσει αν την χρησιμοποιούσε ο Βερν αλλά όχι ο Σουμάχερ μετά από 300+ GP.

Το πιο πιθανό είναι ο Γερμανός να αφαιρέθηκε όπως έχει ξανασυμβεί φέτος, ρυθμίζοντας κάτι στο τιμόνι και έπεσε πάνω στην Toro Rosso. Προσπαθεί με ψέματα να το καλύψει για να αποφύγει την κατακραυγή. Ίσως μετά το συμβάν να έχει ήδη προβεί σε εξετάσεις για να διαπιστώσει εάν βαίνει μειούμενο το πεδίο της περιφερειακής του όρασης. Φυσικά θα εκνευρίστηκε όταν τον ρώτησε η γυναίκα του τι συνέβη ενώ θα αισθάνεται ιδιαίτερα άβολα απέναντι στους μηχανικούς της Mercedes που γνωρίζουν την αλήθεια. Αν είναι έτσι τα πράγματα…

Advertisement

Πηγή: protothema.gr