Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε στην Ιταλία το ηλεκτρικό Fiat 500e

Ελλάδα 22:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ιταλία το ηλεκτρικό Fiat 500e

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε στην Ιταλία το ηλεκτρικό Fiat 500e

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στο ιστορικό εργοστάσιο του Lingotto, η Fiat μας παρουσίασε το αμιγώς ηλεκτρικό 500e, ανεβάζοντας τον πήχη στην κατηγορία αρκετά ψηλά.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΟΡΙΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΙΑΤΗΣ

Παρόν στην εκδήλωση ήταν και ο Διευθύνων Σύμβουλος της FCA, Olivier Francois, ο οποίος ανέλαβε την επίσημη αποκάλυψη του 500e, που αποτελεί και το πρώτο μοντέλο της ιταλικής φίρμας με μηδενικούς ρύπους.

To 500e είναι κατασκευασμένο επάνω σε μία νέα πλατφόρμα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί και σε μελλοντικά μοντέλα της FCA, ενώ σε σχέση με τις βενζινοκίνητες και mild hybrid εκδόσεις, διαθέτει μεγαλύτερες διαστάσεις και μεταξόνιο. Πιο συγκεκριμένα το συνολικό μήκος φτάνει τα 3,63 μέτρα, όντας μεγαλύτερο κατά 6,1 εκατοστά, το πλάτος αγγίζει τα 1,69 μ. (+56 χλστ), ενώ η απόσταση ανάμεσα στους δύο άξονες έχει αυξηθεί κατά 22 χλστ. (2.322 χλστ). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι χώροι για τους επιβάτες να έχουν αυξηθεί, ενώ σαφώς βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης, ιδίως για άτομα με ύψος πάνω από 1,85 μέτρα.

Advertisement
Advertisement

Αισθητικά, γίνεται άμεσα αντιληπτό, κυρίως κοιτώντας το εμπρός, όπου κυριαρχεί το λογότυπο «500» στην μάσκα, τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και η υποδοχή για την φόρτιση της μπαταρίας, εκεί όπου βρίσκεται το ρεζερβουάρ καυσίμου για τις συμβατικές εκδόσεις.

Advertisement

Να αναφέρουμε ότι η νέα αρχιτεκτονική του 500e αποσκοπεί στο να φιλοξενεί τη μπαταρία ιόντων-λιθίου, που έχει σχεδιαστεί από τη Samsung και βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα, βελτιώνοντας την κατανομή του βάρους (52-48) ανάμεσα στους δύο άξονες. Η ενεργειακή απόδοσή της διαφέρει ανάλογα την έκδοση του ηλεκτρικού Fiat. Πιο συγκεκριμένα η έκδοση Action διατίθεται με την μικρής απόδοσης μπαταρία των 23,8kWh, που προσφέρει αυτονομία πάνω από 180 χλμ. στον κύκλο WLTP. Αντίστοιχα, οι πλουσιότερες Passion και Icon διαθέτουν μπαταρία 42 kWh, με αποτέλεσμα η αυτονομία, όπως ανακοινώνει η εταιρεία να αυξάνεται στα 320 χλμ.

Advertisement

Στη βασική έκδοση υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 70kW (95 ίπποι), που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 135 χλμ./ώρα. Οι εκδόσεις Passion και Icon είναι εξοπλισμένες με το ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ 87kW (118 ίπποι) και 220 Nm ροπής. Εδώ σαφώς βελτιωμένες παρουσιάζονται οι επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 9,0 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

Ανάλογος της χωρητικότητας της μπαταρίας είναι και ο χρόνος που χρειάζεται για την φόρτισή της. Στην περίπτωση αυτής των 42,0kWh και με την προϋπόθεση να υπάρχει ταχυφορτιστής 85kW, από 0% σε 80% χρειάζονται 35 λεπτά, ενώ η φόρτιση που εξασφαλίζει αυτονομία 50 χλμ. διαρκεί μόλις 5 λεπτά. Επίσης,  σε Wallbox 11 kWh για μία πλήρη φόρτιση χρειάζονται 4 ώρες και 15 λεπτά, ενώ υπολογίστε κοντά στις 15 ώρες σε οικιακή πρίζα.

Advertisement

Πως συμπεριφέρεται το 500e στο δρόμο; Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, η διαδρομή περιελάμβανε κατά 90% αστικό περιβάλλον. Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση με την ισχυρότερη μπαταρία και πραγματικά μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, τόσο με την άριστη διαχείριση της ενέργειας, όσο και με το πόσο βελτιωμένη είναι η ποιότητα κύλισης, ακόμα και στους κλασσικούς πλακόστρωτους δρόμους που κυριαρχούν στο κέντρο των ιταλικών μεγαλουπόλεων. Επίσης, η ποιότητα υλικών και συναρμογής κρίνεται θετικά, όπως και η εργονομία. Σε αυτό συμβάλλει η απουσία του τούνελ μετάδοσης, όπου ως ηλεκτρικό μοντέλο το 500e διαθέτει αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, αλλά και η νέα χωροταξική σχεδίαση του εσωτερικού. Ας μην ξεχάσουμε επίσης και τα τρία διαφορετικά προγράμματα που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός (Normal, Range και Sherpa) με το δεύτερο να αποτελεί ένα βασικό σύντροφο για διαδρομές μέσα στην πόλη, καθώς ενεργοποιεί τη λειτουργία «one-pedal», επιτρέποντας την επιτάχυνση και επιβράδυνση χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.

Το νέο Fiat 500e δεν θα κατασκευάζεται στην Πολωνία, όπως οι υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά στο θρυλικό εργοστάσιο του Mirafiori, σαν το πρώτο «500αράκι» του 1957. Η συγκεκριμένη μονάδα έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως, ενώ τα στελέχη της εταιρείας ανακοινώνουν ότι μπορεί να συναρμολογεί μέχρι και 700 αυτοκίνητα την ημέρα. Τέλος, ανακοινώθηκε ότι το νέο ηλεκτρικό μοντέλο αναμένεται στη χώρα μας μέσα στον Δεκέμβριο, με τις τιμές του να ξεκινούν από τις 19.970 ευρώ, για την έκδοση Action, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης.

Διαβάστε επίσης:

Υπουργείο: Ασυντήρητο το online-σύστημα για 4,5 χρόνια!

Τελειώνουν και τα αυτοκίνητα με… Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης!

Προσοχή! Με «μαϊμού» book service εισαγόμενα μεταχειρισμένα VW