Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημο: Νέο Lexus NX (+video)

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Η Lexus αποκάλυψε τη νέα γενιά του πολυτελούς crossover, το οποίο είναι το πρώτο της μοντέλο που προσφέρεται σε plug-in υβριδική έκδοση.

“Feel more in every moment”. Αυτό είναι το μότο της δεύτερης γενιάς του πολυτελούς crossover της Lexus, NX, που υποδηλώνει την έμφαση της μάρκας στην εξέλιξη μοντέλων τα οποία δημιουργούν συναισθηματικούς δεσμούς με τους οδηγούς.

Ποια είναι η συνταγή; Η υιοθέτηση του τρίπτυχου «οδηγική απόλαυση – κορυφαίες τεχνολογίες- κομψή εμφάνιση». Όπερ και εγένετο το νέο NX, το πρώτο plug-in υβριδικό όχημα της ιαπωνικής πολυτελούς μάρκας.

Με την πρώτη γενιά να διαγράφει μια λαμπρή πορεία με περισσότερες από 170.000 ευρωπαϊκές πωλήσεις, το έργο των ανθρώπων της Lexus μόνο εύκολο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Έτσι, οι δοκιμές που εκτυλίχθηκαν στην πίστα του Toyota Technical Center Shimoyama, ήταν ατελείωτες, βάζοντας στο «μικροσκόπιο» τη δυναμική συμπεριφορά του SUV.

Νέα αρχιτεκτονική, πιο κομψή εμφάνιση

Το Lexus NX δεύτερης γενιάς βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική “Global architecture K-Platform”, η οποία προσφέρει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, χαμηλότερο κέντρο βάρους (-20 χλστ), μειωμένους θορύβους, αλλά και την απαραίτητη «ελευθερία» στους designers να προσδώσουν στο αμάξωμα κομψό και δυναμικό ύφος.

Συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, το NX έχει αυξημένες διαστάσεις: Το μήκος του είναι στα 4,660 μ. (+20 χλστ), το πλάτος 1,865 μ. (+20 χλστ), το ύψος 1,640 μ. (+5 χλστ) και το μεταξόνιο 2,690 μ. (+30 χλστ).

Σε επίπεδο εμφάνισης, ακολουθείται μια avant-garde προσέγγιση. Highlight του μπροστινού μέρος συνιστά η πελώρια μάσκα που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας. Οι κεντρικοί προβολείς είναι ελαφρώς πιο «επιθετικοί» και ενσωματώνουν πλέον τα φώτα ημέρας, ενώ κάτω από τον προφυλακτήρα υπάρχει splitter.  

Η σχεδίαση του προφίλ δημιουργεί ένα μυώδες αποτέλεσμα, με πολλές «κοφτές» γραμμές που συνυπάρχουν με ανάγλυφες επιφάνειες και φουσκωμένα φτερά. Στο πίσω μέρος οι διαφοροποιήσεις είναι εμφανώς πιο έντονες: Τα φωτιστικά σώματα είναι πιο λεπτά, έχουν διαφορετική φωτεινή υπογραφή και δείχνουν να ενώνονται από μια επιμήκη LED μπάρα. Ακόμη, στις άκρες υπάρχουν εισαγωγές αέρα, οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης έχουν τραπεζοειδές σχήμα και το λογότυπο της Lexus έχει αντικατασταθεί από την ονομασία της μάρκας.

Η χρωματική παλέτα έχει διευρυνθεί με τις επιλογές Redline, Cloudburst Gray και Grecian Water, ενώ φυσικά δεν θα απουσιάζει και η έκδοση F-Sport που θα απολαμβάνει την αποκλειστικότητα των Ultra White, Obsidian και Ultra Sonic Blue Mica 2.0. Πέρα από τα επιπλέον χρώματα, η F-Sport θα έχει πιο αθλητική εμφάνιση, με έξτρα στιλιστικά στοιχεία και 20αρες ζάντες αλουμινίου σε γυαλιστερό μαύρο.

Η Lexus ακολούθησε μια ακόμα πιο τολμηρή προσέγγιση στο εσωτερικό εσωτερικό, χαρίζοντας στο νέο Lexus NX σαφώς πιο premium αύρα και ψηφιοποιημένο χαρακτήρα. Το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα έχουν πιο σύγχρονη σχεδίαση, ενώ έχει μειωθεί κατά πολύ ο αριθμός των παραδοσιακών διακοπτών.

Το πολυτελές crossover είναι το πρώτο Lexus που υιοθετεί τη φιλοσοφία “Tazuna”. Έτσι συναντάμε έναν εργονομικό και υψηλής ευκρίνειας πίνακα οργάνων 7,0″ (προαιρετικά 10,0″), σχεδιασμένο με τρόπο που να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Ολοκαίνουρια είναι και η προαιρετική HD κεντρική οθόνη των 14,0“ (στάνταρ 9,8″), ούσα η μεγαλύτερη στην κατηγορία.

Αυτή υποστηρίζει το ολοκαίνουριο σύστημα πολυμέσων της Lexus το οποίο είναι 3,6 φορές γρηγορότερο από το απερχόμενο και περιλαμβάνει διάφορες προηγμένες λειτουργίες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η ψηφιακή βοηθός “Hey Lexus” όπως και η παροχή πρόσβασης στο cloud πλοήγησης, με πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο  και αυτόματο επαναϋπολογισμό διαδρομής.

Κινητήρες: PHEV και Hybrid

Όπως προαναφέραμε, το Lexus NX είναι το πρώτο μοντέλο της πολυτελούς έκφραση της Toyota που προσφέρεται σε plug-in υβριδική έκδοση. Ο λόγος για την έκδοση NX 450h+ που ενσωματώνει την ίδια τεχνολογία με το RAV4.

Ειδικότερα, το κινητήριο σύνολο απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα 2.500 κ.εκ. 185 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα 183 PS. Συνδυαστικά παράγονται 306 ίπποι, με το 0-100 χλμ./ώρα να «έρχεται» σε 6,0 δλ.

Το ηλεκτρικό μοτέρ θα τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh που παρέχει έως και 58 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και δεν επηρεάζει τη χωρητικότητα του πορτπαγκάζ. Χρησιμοποιώντας τον στάνταρ on-board φορτιστή 3,3 kW η φόρτιση σε τάση 240 volt διαρκεί 4,0 – 4,5 ώρες, ενώ με τον προαιρετικό 6,6 kW δεν απαιτούνται περισσότερα από 2,5 ώρες. Υπάρχει, επίσης, μόνιμη τετρακίνηση με έξυπνα συστήματα κατανομής της ροπής, ενισχύοντας τη δυναμική συμπεριφορά του μοντέλου. Σημειώνεται πως σύμφωνα με τη Lexus, οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 40 γρμ/χλμ. και η κατανάλωση καυσίμου 3,0 λτ/100 χλμ.

Τετρακίνητη είναι και η υβριδική έκδοση NX 350h (Hybrid) που εφοδιάζεται με το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα της μάρκας. Αυτό, σύμφωνα με τη Lexus, προσφέρει 22% περισσότερη ισχύ, 15% ταχύτερη επιτάχυνση (0-100 7,7 δλ.) και μειωμένες κατά 10% εκπομπές CO2. Ειδικότερα, συναντάμε έναν 4κύλινδρο 2,5 lt και έναν μεγάλης ισχύος ηλεκτροκινητήρα που παράγουν συνδυαστικά 239 PS.

Τα Lexus 450h+ και NX350+ είναι τα πρώτα Lexus που ενσωματώνουν e-pedal, το οποίο σε ορισμένες συνθήκες επιτρέπει στον οδηγό να αυξομοιώνει ταχύτητα μόνο με το πεντάλ γκαζιού.

Τέλος, στη Ρωσία και τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης θα προσφέρονται και δύο νέες βενζινοκίνητες εκδόσεις. H ΝΧ 250 με τον ατμοσφαιρικό 2,5 λτ των 199 ίππων και η NX 350 με έναν τούρμπο 2,4 λτ. απόδοσης 279 PS και 430 Nm ροπής.

Τέλος, το νέο NX ενσωματώνει τη νέα γενιά συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της εταιρείας “Lexus Safety System+”.  Συμπεριλαμβάνεται σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με εντοπισμό πεζών και δικυκλιστών, αλλά και το e-latch electronic door release που εμποδίζει τον οδηγό να ανοίξει τη θύρα, όταν διαγνωστεί πως ακολουθεί κάποιο όχημα.

Η παραγωγή του Lexus NX θα ξεκινήσει το τρίτο τρίμηνο του έτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
“Τραυμάτισε” το GR Yaris για να κάνει “μόστρα” (VIDEO)
H Lexus αναζητά το μέλλον σε εναλλακτικούς σχεδιαστές
Νέος Twin-Turbo V8 από την Toyota

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto