Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημο: Αυτή είναι η νέα BMW iX

Ελλάδα 4:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημο: Αυτή είναι η νέα BMW iX

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημο: Αυτή είναι η νέα BMW iX

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το νέο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της BMW, αποτελεί τη νέα τεχνολογική ναυαρχίδα της εταιρείας και ξεχωρίζει για τις ισχυρές επιδόσεις, την εντυπωσιακή αυτονομία και την υπερπολυτελή καμπίνα του.

Advertisement
Advertisement

Μετά από αρκετές teaser φωτογραφίες και πολλούς μήνες αναμονής η BMW απομάκρυνε την κουκούλα από το νέο αμιγώς μοντέλο της, BMW iX, το οποίο στην… πρωτότυπη ζωή του έφερε την ονομασία “BMW iNext”.

Αποφασισμένη η γερμανική εταιρεία να δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό μοντέλο, δίχως μειονεκτήματα και εγνωσμένης αξίας, υπέβαλε τα πρωτότυπα αυτοκίνητα σε εξονυχιστικές δοκιμές σε ακραίες καιρικές συνθήκες, είτε σε πάγο, είτε κάτω από τον τσουρουφλιστό αφρικανικό ήλιο.

Τα τεστ απέδωσαν και έτσι έχουμε την BMW iX, το νέο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας. Επίσης πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που βασίζεται στη νέα αρθρωτή, μεγάλης κλίμακας πλατφόρμα της, η οποία αφορά την κατασκευή ξεχωριστών σε στιλ, πολυτελών και ευχάριστων στην οδήγηση μοντέλων. Παράλληλα, όπως αναφέρει η εταιρεία η BMW iX, διακρίνεται για την ευρυχωρία, τη μινιμαλιστική σχεδίαση και την «ένωση» οδηγού-αυτοκινήτου. Η iX θα κυκλοφορήσει κατά το δεύτερο μισό του 2021, ενώ θα παράγεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Dingolfing.

Advertisement
Advertisement

Αυτονομία άνω των 600 χλμ.

Μεγάλο ατού του μοντέλου είναι η εντυπωσιακή χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου  (άνω των 100 kWh), η οποία -βάσει WLTP- επιτρέπει στο μοντέλο να διανύσει με μία φόρτιση πάνω από 600 χλμ.

Advertisement

Το μοντέλο αξιοποιεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, η οποία μεταξύ άλλων, ενσαρκώνεται σε 2 ηλεκτρικά μοτέρ που αποδίδουν συνδυαστικά περισσότερα από 500 άλογα και επιτρέπουν στην BMW iX να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε κάτω από 5 δευτερόλεπτα.

Advertisement

Επιστρέφοντας στην μπαταρία, αυτή μπορεί να φορτίσει με ταχυφορτιστή συνεχούς τάσης (DC) ισχύος 200 kW από το 10 στο 80% σε λιγότερα από 40 λεπτά, ενώ μέσα σε μόλις 10 λεπτά, η BMW iX εξοπλίζεται με ενέργεια αρκετή για 120 χλμ. Μέσω wallbox ισχύος 11 kW, το 0-100 της φόρτισης ολοκληρώνεται σε 11 ώρες.

Σχεδιαστικά φέρει παρόμοιες διαστάσεις με τη X5 τόσο σε μήκος και πλάτος, ενώ σε ύψος μπορεί να συγκριθεί με τη X6. Παίρνοντας ως μέτρο σύγκρισης τις ζάντες, τότε, αναδύεται στην επιφάνεια και η X7.

Μινιμαλιστική σχεδίαση με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον

Advertisement

Στο αμάξωμα του μοντέλου, κυριαρχούν οι καθαρές γραμμές, οι καλά σμιλεμένες επιφάνειες και κάποια ορθογώνια περιγράμματα. Στο εμπρός τμήμα, δεσπόζει η χαρακτηριστική, πλέον, γρίλια τύπου νεφρού, η οποία, λόγω της ηλεκτρικής φύσης του μοντέλου είναι εντελώς κλειστή. Παρ’ όλα αυτά, μόνο απογυμνωμένη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς ενσωματώνει τεχνολογία καμερών και λειτουργίες ραντάρ και αισθητήρων, τα οποία εξυπηρετούν τις ανάγκες των συστημάτων ασφαλείας.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι ιδιαίτερα λεπτά, δίνοντας μια ξεχωριστική μινιμαλιστική νότα στο σχεδιασμό της 5ης θύρας, ενώ στο πλαϊνό μέρος του μοντέλου, λάμπουν δια την απουσία τους τα πλαίσια των παραθύρων.

Οι επιβάτες στο επίκεντρο

Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί υψηλής ποιότητας υλικά αλλά (και ανακυκλώσιμα) που προσφέρουν μια πολυτελή αύρα στο αυτοκίνητο. Υπάρχει μια μεγάλων διαστάσεων πανοραμική οροφή που καλύπτει τα κεφάλια και των 5 επιβατών, τα καθίσματα είναι τελευταίας τεχνολογίας, ενώ έχει υιοθετηθεί μια αρχιτεκτονική που δίνει έμφαση στην ευρυχωρία και βάζει τους επιβάτες στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Τα ηχεία είναι σχεδόν  “αόρατα”, οι αεραγωγοί είναι διακριτικοί, οι θερμαινόμενες επιφάνειες άφθονες, το τιμόνι φέρει εξαγωνικό σχήμα, η κεντρική κονσόλα προβάλλει σαν ένα… έπιπλο υψηλής αισθητικής, ενώ αισθητή κάνουν την παρουσία τους και τα χρυσά διακοσμητικά στοιχεία.

 

Παράλληλα, ενσωματώνεται το σύστημα Curved Display το οποίο επιτρέπει τη συγχώνευση των περιοχών απεικόνισης πληροφοριών και ελέγχου μέσω αφής, σε μια στραμμένη προς τον οδηγό οθόνη, παραμένοντας, παράλληλα, προσβάσιμη και στον συνοδηγό.

BMW iX: Η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα

Οι μηχανικοί της BMW, εφάρμοσαν όλη τους τη τεχνογνωσία, ώστε να εξοπλίσουν την iX με μειωμένο βάρος και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,25). Κάθε υλικό είναι τοποθετημένο στην κατάλληλη θέση για ύψιστη αποδοτικότητα, ενώ ο συνδυασμός των υλικών προσδίδει στο μοντέλο εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά με αποκορύφωμα την άμεση και ακριβή απόκριση σε κάθε κίνηση του τιμονιού.

Όπως, μάλιστα, ανακοινώνει η BMW, το iX συνιστά τη νέα τεχνολογική ναυαρχίδα της. Ειδικότερα, έχουν εφαρμοστεί τεχνολογίες με επίκεντρο την αυτοματοποιημένη οδήγηση, τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις λειτουργίες που αφορούν το παρκάρισμα του μοντέλου.

Επί παραδείγματι, το επίπεδο υπολογιστικής ισχύος έχει αναπτυχθεί προκειμένου να καθίσταται εφικτή η επεξεργασία 20 φορές μεγαλύτερου όγκου δεδομένων συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μπορεί να υποβληθεί σε επεξεργασία η διπλάσια ποσότητα δεδομένων αντλούμενων από τους αισθητήρες του οχήματος.

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε την BMW M8 Coupe Competition

Οδηγούμε τη νέα ηλεκτρική iX3 στο Μόναχο

Ποια είναι η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο;