Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε τη νέα ηλεκτρική BMW iX3 στο Μόναχο

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr)

Ταξιδέψαμε μέχρι τη Γερμανία για να γνωρίσουμε την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική BMW X και να κυκλοφορήσουμε “αθόρυβα” στους δρόμους του Μονάχου.

Η νέα BMW iX3 αποτελεί μία ακόμα επιλογή στην γκάμα της γνώριμης Χ3. Βλέπετε η BMW πρόσφερε το μεσαίο της SUV με κινητήρες βενζίνης, diesel και plug-in υβριδικό, ενώ στα τέλη του χρόνου θα υπάρχει ακόμα μία επιλογή, αυτή της αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης.

Η BMW iX3, την οποία οδηγήσαμε στο Μόναχο, δεν διαφοροποιείται πολύ από την Χ3, αλλά λόγω του “πράσινου” χαρακτήρα του, οι σχεδιαστές πρόσθεσαν τις ανάλογες αισθητικές πινελιές. Η εξωτερική του σχεδίαση παραμένει στιβαρή και με τις κλασικές γραμμές της γερμανικής φίρμας, ενώ η εμπρός ποδιά και τα “νεφρά” υιοθετούν ένα ερμητικά κλειστό “πρόσωπο”.

Τόσο η υπόλοιπη σχεδίαση όσο και οι ειδικές ζάντες έχουν στόχο να μειώνουν τον συνολικό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,29). Μάλιστα, οι αεροδυναμικές ζάντες μειώνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 5% συγκριτικά με ένα αντίστοιχο όχημα με συμβατικές ζάντες.

Οι διακριτικές μπλε πινελιές στο εξωτερικό και το εσωτερικό της νέας BMW iX3 παραπέμπουν στην παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Η εικόνα του cockpit είναι οικεία με τη γνώριμη πολυτέλεια και τα ποιοτικά υλικά να είναι εφάμιλλη με αυτών των συμβατικών εκδόσεων X3. Η ευρυχωρία είναι δεδομένη και παρά το ότι στο πάτωμα έχει τοποθετηθεί η μπαταρία των 80 kWh, ο χώρος αποσκευών έχει μείνει ανέπαφος, στα 510 λίτρα. Αυτή η τιμή μπορεί να αυξηθεί με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και να φτάσει τα 1.560 λίτρα.

Η πηγή κίνησης της νέας BMW iX3 είναι ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 210 kW, δηλαδή 286 παραδοσιακών ίππων και 400 Nm ροπής. Το ηλεκτρομοτέρ διαθέτει 5ης γενιάς τεχνολογία BMW eDrive και επιτρέπει στο SUV να επιταχύνει από στάση και να φτάσει τα 100 km/h σε μόλις 6,8 sec. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 km/h. Η μεταφορά ισχύος στους πίσω τροχούς δημιουργεί μία κλασική οδηγική εμπειρία BMW σε συνδυασμό με ανώτερη ελκτική πρόσφυση – χάρη στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB – και εξαιρετική απόδοση. Η μπαταρία με ωφέλιμο 74 kWh χαρίζει αυτονομία 460 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, σύμφωνα με την εταιρεία.

Φορτίζοντας…
Η φόρτιση του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει είτε μέσω οικιακής πρίζας ή wallbox είτε μέσω ταχυφορτιστή (έως 150 kW). Στην τελευταία περίπτωση, οι οδηγοί χρειάζεται να περιμένουν 10 λεπτά για να “γεμίσουν” με 100 km την αυτονομία της μπαταρίας. Το πιο “γήινο και… ελληνικό σενάριο” είναι η φόρτιση σε 11 kW φορτιστή, που φτάνει το 80% σε περίπου 7,5 ώρες.

Φυσικά υπάρχει και η ανάκτηση ενέργειας που πραγματοποιείται εν κινήσει. Το επίπεδο του Brake Energy Regeneration προσαρμόζεται στις οδηγικές συνθήκες όπως περιγράφονται από το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Για παράδειγμα, όταν το όχημα πλησιάζει σε μία διασταύρωση, μία ευθεία με όριο ταχύτητας ή ένα προπορευόμενο όχημα, η ανάκτηση ενέργειας αξιοποιείται πλήρως. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Εναλλακτικά, αντί τις προσαρμοζόμενης ανάκτησης ενέργειας, στην θέση D, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει high, medium ή low επίπεδο στο Brake Energy Regeneration. Επίσης, χρησιμοποιώντας τον επιλογέα στην κεντρική κονσόλα για την επιλογή της θέσης B δημιουργείται η χαρακτηριστική αίσθηση ‘one-pedal’ των ηλεκτρικών οχημάτων BMW, προσφέροντας έντονη ανάκτηση ενέργειας.

“Ηλεκτρική” διαδρομή
Με την είσοδό μας στην καμπίνα της νέας BMW iX3 νιώσαμε ευχάριστα και σε γνώριμο περιβάλλον. Εκτός από τις μπλε λεπτομέρειες σε διακριτικά σημεία, η καμπίνα παραμένει εντελώς αθόρυβη και μετά το πάτημα του μπουτόν start. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διαφοροποιείται ελάχιστα, μιας έχει σε πρώτο πλάνο τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός σχετικά με τη μπαταρία και την αυτονομία του αυτοκινήτου. Η ένδειξη, μετά την πλήρη φόρτιση, των 425 χιλιομέτρων δεν αγχώνει καθόλου τον οδηγό και είναι μια ρεαλιστική απόσταση που μπορεί κανείς να διανύσει με φυσιολογική οδήγηση.

Ξεκινώντας, χρειάστηκαν κάποια δευτερόλεπτα να συνειδητοποιήσουμε ότι μια Χ3… μπορεί να κινείται τόσο αθόρυβα και περιμέναμε πότε θα μπει σε λειτουργία ο θερμικός κινητήρας. Αδίκως περιμέναμε και οι πρώτες στροφές έκαναν την εμφάνισή τους. Εκεί, η BMW iX3, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους κατά 74 mm και της σφιχτής ανάρτησης, ανταποκρίθηκε πολύ αποτελεσματικά, χαρίζοντας μας τα πρώτα χαμόγελα. Τα χαμόγελα δεν σταματάνε όμως εκεί, μιας και η ακαριαία ροπή σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ, καθώς και ο τεχνητός ήχος (τον οποίο μπορεί να ρυθμίσει και ο οδηγός) μέσα στην καμπίνα είναι ακόμα κάποιοι λόγοι.

Αν και στα χαρτιά, το βάρος των 2.260 κιλών δείχνει υψηλό, στην πράξη η BMW iX3 συμπεριφερόταν σαν… πούπουλο, ενώ στον δρόμο οποιοσδήποτε εξωτερικός θόρυβος εξαφανιζόταν δια μαγείας, κρατώντας τον οδηγό άνετο και συγκεντρωμένο. Σε αυτό οφείλεται -κατά μεγάλο βαθμό- και τα ειδικά ηχομονωτικά κρύσταλλα, που τα συναντάμε σε προαιρετικό πακέτο. Μάλιστα, στο ίδιο πακέτο διατίθεται και η εντυπωσιακά μεγάλη head-up display οθόνη, η οποία παρέχει σχεδόν όλες τις πληροφορίες στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.

Η BMW iX3 διατίθεται ήδη για παραγγελία στη χώρα μας με τιμή εκκίνησης τα 67.900 ευρώ και θα είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που κατασκευάζεται και για εξαγωγές στο εργοστάσιο της Shenyang στην Κίνα, το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto