Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημη αποκάλυψη του νέου Toyota Mirai για την Ευρώπη

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Το δεύτερης γενιάς, υδρογονοκίνητο Mirai φέρει σημαντικά αυξημένη αυτονομία, μεγαλύτερη ισχύ, και πιο αθλητικό χαρακτήρα.

Στην επίσημη παρουσίαση του δεύτερης γενιάς, υδρογονοκίνητου Mirai προχώρησε η Toyota, μόλις λίγες εβδομάδες μετά την πρεμιέρα του στην πατρίδα της, Ιαπωνία.

Πρόκειται για ένα μοντέλο που παρέχει μια διαφορετική οπτική όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, καθώς τον ρόλο της παραγωγής ενέργειας επωμίζονται οι κυψέλες υδρογόνου και όχι μια εξωτερική παροχή ρεύματος (φορτιστές).

Σε σύγκριση με το Mirai πρώτης γενιάς, το επερχόμενο σεντάν θα βασίζεται στη νέα πισωκίνητη πλατφόρμα GAL και ως εκ τούτου θα φέρει μεγαλύτερες διαστάσεις. Αυτές μεταφράζονται σε αύξηση του μήκους κατά 88 mm (4,975 μ.), του μεταξονίου κατά 140 mm (2, 920 μ.) και του πλάτους (1,855). Στον αντίποδα, το ύψος έχει χαμηλώσει, αποτυπωμένο πλέον στα 1,468 μ.

Παράλληλα, η νέα πλατφόρμα (σ.σ. χρησιμοποιείται και στο Lexus LS) έχει επιτρέψει στους Ιάπωνες να τοποθετήσουν και τρίτη δεξαμενή υδρογόνου, γεγονός που αυξάνει την αυτονομία του κατά 30% και δη στα 650 χλμ.

Η αύξηση της τελευταίας κατέστη εφικτή και χάρη στην προσέγγιση των μηχανικών της εταιρίας με φόντο τη μείωση του βάρους. Η στοίβα κυψελών καυσίμου (Fuel cell stack), για παράδειγμα, είναι μικρότερη, αλλά φέρει αυξημένη πυκνότητα συγκριτικά με εκείνη της πρώτης γενιάς.

Παράλληλα, η Toyota μετατόπισε τις κυψέλες υδρογόνου, γεγονός που της επέτρεψε να αυξήσει τον χώρο εντός της καμπίνας (5 επιβάτες αντί για 4), καθώς και να πετύχει άρτια κατανομή του βάρους (50/50) όπως και μείωση του κέντρου βάρους. Ειδικότερα, οι κυψέλες υδρογόνου, πλέον, δεν βρίσκονται κάτω από την καμπίνα των επιβατών, αλλά κάτω από το καπό.

Παράλληλα, στη μείωση και την καλύτερη κατανομή του βάρους έχει συμβάλει η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας πάνω από τον πίσω άξονα. Περί μοτέρ ο λόγος, αυτό πλέον είναι ισχυρότερο, καθώς παράγει 182 ίππους και 30,6 χλγμ. ροπής.

Οι επεμβάσεις που αφορούν την καλύτερη συμπεριφορά του οχήματος στον δρόμο επεκτείνονται και στο σύστημα της ανάρτησης. Ειδικότερα, στη θέση των γονάτων MacPherson εμπρός και των δοκών στρέψης πίσω συναντάται διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με παχύτερες αντιστρεπτικές και σκληρότερα αμορτισέρ.

Εξωτερικά, το νέο Toyota Mirai έχει υιοθετήσει μια πιο επιθετική και σπορτίφ σχεδιαστική γλώσσα. Πέρα από το χαμήλωμα και την αύξηση του πλάτους, πλέον το καπό είναι μακρύτερο, ενώ η οροφή φέρει μεγαλύτερη κλίση προς τα πίσω. Σύμφωνα με την Toyota, οι εν λόγω αισθητικές επεμβάσεις συνδράμουν και στη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, που συνεπάγεται μεγαλύτερη αυτονομία.

Στην καμπίνα, η εικόνα παραπέμπει… περισσότερο σε Lexus, με τις νέες δερμάτινες ταπετσαρίες, το αφρώδες ταμπλό, την κεντρική οθόνη των 12, 3 ιντσών, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου. Όπως προαναφέραμε,  χαμόγελα χαρίζονται και σε όσους κάθονται στα πίσω καθίσματα, όπου μπορούν να φιλοξενηθούν πλέον 3 επιβάτες.

Διαβάστε επίσης:

Με τη βοήθεια της Toyota το νέο  Mazda 2

Μια Toyota Supra με 500 ίππους

Αποκάλυψη για το νέο υβριδικό Toyota Camry

Δημοφιλή στο Protothema.gr