Live Κίνηση
Περισσότερα
Porsche

Ηλεκτρική «επίθεση» της Porsche

Ελλάδα 12:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτρική «επίθεση» της Porsche

Porsche

Ηλεκτρική «επίθεση» της Porsche

Porsche

Μέχρι το 2025 τα μισά από τα μοντέλα της Porsche θα είναι ηλεκτρικά, δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume.

Advertisement
Advertisement

Παρά το ένδοξο παρελθόν της ως ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων που έχει δημιουργήσει ορισμένους από τους πιο χαρακτηριστικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Porsche στοχεύει να βάλει την υπογραφή της και στην ηλεκτροκίνηση. Στο επίκεντρο της προσπάθειας αυτής βρίσκεται ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Oliver Blume.

Πέραν των δύο κέντρων ψηφιακής τεχνολογίας που λειτουργούν στη Silicon Valley και στο Τελ Αβίβ, η Porsche έχει επενδύσει ένα ποσό που αγγίζει τα 9 δισ. ευρώ για την εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρικών και υβριδικών μοτέρ, που θα τοποθετηθούν μέχρι το 2025 στο 50% των μοντέλων παραγωγής.  Από το παραπάνω ποσό περίπου 500 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την εξέλιξη της Taycan στις διάφορες εκδόσεις της, περίπου 1 δισ. ευρώ για την προσθήκη ηλεκτρικών και υβριδικών συστημάτων κίνησης στην υπάρχουσα γκάμα προϊόντων, αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια για την επέκταση εγκαταστάσεων, καθώς και περίπου 700 εκατ. ευρώ για νέες τεχνολογίες, υποδομές φόρτισης και συστήματα έξυπνης κινητικότητας.

Περισσότερες πληροφορίες για την Porsche και τα μοντέλα της μπορείτε να βρείτε εδώ

Advertisement
Advertisement

Τα στρατηγικά πλάνα της εταιρείας για τα επόμενα δύο χρόνια περιλαμβάνουν το λανσάρισμα δύο αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, της Taycan Cross Turismo, που αναμένεται στα τέλη του 2020, και της ηλεκτρικής Macan, με την τελευταία να αποτελεί το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE, η οποία έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Audi.

Πλέον όλο το ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί στην ηλεκτροκίνηση, ακόμα και στα εμβληματικά μοντέλα της, όπως η 911. «Εχοντας μια επιτυχημένη παρουσία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με το πρωτότυπο 919 Hybrid, είμαστε σε θέση να μεταφέρουμε την τεχνογνωσία μας στη δημιουργία μιας υβριδικής έκδοσης της 911», εξηγεί ο Blume. Να αναμένουμε και ηλεκτρικές εκδόσεις των νέων 718 Cayman/Boxster; «Ακόμα δεν έχουμε αποφασίσει ποια θα είναι η κατεύθυνση που θα ακολουθήσουμε. Εργαζόμαστε επάνω σε διαφορετικά πρωτότυπα και θα πάρουμε την απόφαση φέτος», λέει ο Blume.

Advertisement

H γκάμα των 718 Cayman/Boxster δεν σημείωσε την ανάλογη εμπορική επιτυχία, καθώς το 2019 πουλήθηκαν μόλις 20.467 μοντέλα, με την 911 να σημειώνει 34.800 πωλήσεις. Παρά τη χαμηλή ζήτηση, όμως, ο Blume δεν έχει κανένα λόγο να φοβάται για το μέλλον του συγκεκριμένου αυτοκινήτου και τονίζει: «Οι πελάτες μας δεν αγοράζουν ένα σπορ αυτοκίνητο επειδή θέλουν αποκλειστικά να οδηγούν γρήγορα. Απαιτούν επίσης τα οχήματά μας να είναι καινοτόμα χωρίς να χάνουν τα δυναμικά τους χαρακτηριστικά».

Περισσότερες πληροφορίες για την Porsche και τα μοντέλα της μπορείτε να βρείτε εδώ

Advertisement

Από την άλλη πλευρά, οι παραγγελίες της Taycan έχουν ξεπεράσει και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, με πάνω από 15.000 αυτοκίνητα. Σχεδόν το 50% αυτών προέρχεται από νέους πελάτες, οι οποίοι σύμφωνα με τον Blume: «Είναι οι πρώτοι που ενδιαφέρονται για την αειφορία, την καινοτομία και την ψηφιοποίηση». Ο CEO είναι υπερήφανος -και δεν το κρύβει- που η Porsche έχει μειώσει τα τελευταία χρόνια τις εκπομπές ρύπων κατά 75%, βελτιώνοντας τις διαδικασίες ανάπτυξης, παραγωγής, αλλά και στην αλυσίδα εφοδιασμού. Συμφωνεί ότι η τρέχουσα παραγωγή μπαταριών δεν τόσο «πράσινη» όσο θα έπρεπε, αλλά το τεχνολογικό τμήμα Porsche Digital θα βρει νέους τρόπους κατασκευής μπαταριών στερεάς κατάστασης, οι οποίες χρειάζονται μικρότερη ποσότητα λιθίου, αλλά και λιγότερη ενέργεια για την κατασκευή τους.

Τέλος, η Porsche ανακοίνωσε τη συνεργασία με την ABB για την από κοινού προώθηση της ηλεκτροκίνησης με πρωταγωνίστρια την ομάδα TAG Heuer Porsche Formula E, που για πρώτη φορά θα συμμετάσχει στο ομώνυμο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Advertisement

Περισσότερες πληροφορίες για την Porsche και τα μοντέλα της μπορείτε να βρείτε εδώ

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε την Porsche Taycan Turbo

Η Porsche Taycan Cross Turismo χωρίς καμουφλάζ

Η πρώτη επαφή του Jamiroquai με την Porsche Taycan (video)