Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Από το ζενίθ στο ναδίρ – Πάγωσε η αγορά

Ελλάδα 1:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Από το ζενίθ στο ναδίρ – Πάγωσε η αγορά

ΑΓΟΡΑ

«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Από το ζενίθ στο ναδίρ – Πάγωσε η αγορά

ΑΓΟΡΑ

Το Newsauto.gr αποκαλύπτει ότι δεν θα μπορούν να ενταχθούν αναδρομικά όσοι αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό όχημα έως την επαναλειτουργία του προγράμματος.

Advertisement
Advertisement

«Παγωμένη» κυριολεκτικά παραμένει από την 1η Ιανουαρίου 2022 η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2021 ο πρώτος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και έκτοτε η online πλατφόρμα δεν δέχεται αιτήσεις.

Ωστόσο το μεγάλο ερωτηματικό που έχει δημιουργηθεί σε εισαγωγείς ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και καταναλωτές είχε να κάνει με το γεγονός αν θα μπορούν αναδρομικά να ενταχθούν στο δεύτερο κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τα οχήματα που θα πουληθούν το μεσοδιάστημα μέχρι την επαναλειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος. Δηλαδή όσοι ιδιοκτήτες αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό όχημα από την 1η Ιανουαρίου 2022 μέχρι την έναρξη του δεύτερου κύκλου.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newauto.gr δυστυχώς ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος  «Κινούμαι Ηλεκτρικά» δεν θα αφορά εκείνους που αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό όχημα μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και έναρξης του δεύτερου κύκλου και βέβαια οι συγκεκριμένοι καταναλωτές δεν θα μπορούν να καταθέσουν αίτηση επιδότησης για τα όχημα που έχουν αποκτήσει την περίοδο που δεν λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος.

Να υπενθυμίσουμε πως στον πρώτο κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» υπήρξε αναδρομικότητα και όσοι είχαν αποκτήσει κάποιο ηλεκτρικό όχημα πριν την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μπορούσαν εκ των υστέρων να καταθέσουν κανονικά την αίτηση επιδότησης.

Στον δεύτερο κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται με αποτέλεσμα να έχουν «παγώσει» κυριολεκτικά όλες οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων καθώς οι καταναλωτές φαίνεται ότι περιμένουν να επαναλειτουργήσει η πλατφόρμα και να λάβουν την επιδότηση αντί να ρισκάρουν να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό όχημα τώρα και να μην επιδοτηθούν ποτέ.

Advertisement

Βέβαια το  «πάγωμα» της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στερεί από το κράτος και πολύτιμα έσοδα ενώ παράλληλα είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει και αρκετούς επιχειρηματίες του κλάδου σε αδιέξοδο καθώς με μηδενικές πωλήσεις για σχεδόν τρεις μήνες η ρευστότητά τους θα κυμαίνεται σε εξαιρετικά επικίνδυνα επίπεδα ενώ σε συνδυασμό με την κρίση που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός τότε τα πράγματα χειροτερεύουν πολύ περισσότερο.

Να υπενθυμίσουμε πως η συνολική απορρόφηση των επιδοτήσεων του α’ κύκλου στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά ανήλθε περίπου στα 20 εκατ. ευρώ ενώ ο συνολικός τζίρος στην αγορά έχει ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ.

Advertisement

Στελέχη από την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων επισημαίνουν στο Newsauto.gr πως: «Από την αρχή του 2022 σχεδόν κανένας εισαγωγέας και έμπορος ηλεκτρικών οχημάτων δεν έχει πουλήσει ή του έχει παραγγελθεί κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ηλεκτρικό ποδήλατο ή ηλεκτρικό scooter καθώς οι καταναλωτές δεν ρισκάρουν να χάσουν την επιδότηση που θα προβλέπει ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ο οποίος να υπενθυμίσουμε ότι είναι ανενεργός και αναμένεται να επαναλειτουργήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2022.

Οι εταιρείες όμως για ένα τουλάχιστον ένα τρίμηνο δεν θα κάνουν ούτε μία πώληση καθώς οι καταναλωτές επισκέπτονται τα καταστήματα εμπορίας ηλεκτρικών οχημάτων αλλά μεταθέτουν την όποια αγορά τους μετά την ενεργοποίηση του δεύτερου κύκλου του προγράμματος. Μάλιστα τα υψηλότερα ποσά των επιδοτήσεων που έχουν ανακοινωθεί εδώ και μήνες από τα στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αποτελούν ακόμη έναν σοβαρό λόγο αναβλητικότητας κάποιας παραγγελίας υπό το φόβο μη χαθεί η αυξημένη επιδότηση. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα πρέπει άμεσα να επαναλειτουργήσει το σύστημα καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα έχουμε τρεις μήνες με μηδενικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με άκρως αρνητικές συνέπειες για τις επιχειρήσεις του κλάδου.»

Advertisement

Όσον αφορά στην αναδρομική ισχύ του δεύτερου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» στελέχη από τον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων επισημαίνουν στο Newsauto.gr πως: «Αν το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αποφασίσει να εντάξει τελικά τα ηλεκτρικά οχήματα που θα πωληθούν το μεσοδιάστημα από την 1η Ιανουαρίου έως την έναρξη του νέου προγράμματος κάτι τέτοιο θα αποτελέσει δώρο ζωής για τις επιχειρήσεις του κλάδου και βέβαια οι καταναλωτές θα αποκτήσουν άμεσα κάποιο ηλεκτρικό όχημα αφού θα είναι σίγουροι ότι δεν θα χάσουν την επιδότηση από το νέο πρόγραμμα. Σε διαφορετική περίπτωση τόσο τα ταμεία των επιχειρήσεων του κλάδου όσο και του υπουργείου Οικονομικών θα παραμείνουν ερμητικά άδεια με ανυπολόγιστες συνέπειες για τον κλάδο αλλά και για την πορεία των δημοσίων εσόδων».

Τα «αγκάθια» του προγράμματος

Το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά γνώρισε μεγάλη επιτυχία από την αρχή του και μάλιστα αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλές  για τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος αναμένεται να περιλαμβάνει αρκετές αλλαγές με πιο τρανταχτή την αύξηση της επιδότησης στις 22.500 ευρώ για την απόκτηση ηλεκτρικού Ταξί! Επίσης στις αλλαγές θα περιλαμβάνεται και η αύξηση του αριθμού των επιδοτούμενων οχημάτων για εταιρείες.

Ωστόσο το μεγάλο «αγκάθι» που υπήρχε και στον πρώτο κύκλο του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά έχει να κάνει με τον αριθμό των αιτήσεων από κάποιον που έχει ατομική επιχείρηση ή αιτείται ως φυσικό πρόσωπο καθώς δεν υπάρχει κανένας διαχωρισμός και το πρόγραμμα ορίζει ξεκάθαρα ότι κάθε ΑΦΜ δικαιούται μόνο μιας αίτησης!

Δηλαδή αν κάποιος θέλει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή e-scooter δεν μπορεί να αγοράσει και να ωφεληθεί της επιδότησης και για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού ποδήλατου. Δυστυχώς οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να επιλέξουν ποια επιδότηση θα λάβουν αντί να μπορούν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζί με ένα ηλεκτρικό scooter ή ηλεκτρικό ποδήλατο. Με αυτό τον τρόπο περιορίζονται πολύ οι επιλογές των καταναλωτών και βέβαια τείνουν να χρησιμοποιηθούν σε οχήματα με μεγαλύτερες αξίες (αυτοκίνητα, e-scooters) εις βάρος των φθηνότερων ποδηλάτων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Time out για το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά!
Κινούμαι Ηλεκτρικά: «Πρωταθλητές» τα ηλεκτρικά ποδήλατα!
Κινούμαι Ηλεκτρικά: Πότε έρχονται οι νέες αυξημένες επιδοτήσεις