Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

Newsmoto

Δοκιμή: Triumph Trident 660

  • Γιάννης Πετρόχειλος (gp@newsauto.gr)

Οδηγούμε το νέο Triumph Trident 660 και ανακαλύπτουμε για μια ακόμα φορά γιατί αγαπάμε τον μαγικό χαρακτήρα του τρικύλινδρου.

Ο Βρετανός είναι περίεργος άνθρωπος. Του αρέσει να τρώει ψάρι με τηγανιτές πατάτες, να κάνει ηλιοθεραπεία στο πάρκο κάθε φορά που βγαίνει ο ήλιος, να πηγαίνει στις παμπ νωρίς το απόγευμα, να υποκλίνεται στη Βασιλική Οικογένεια, να πηγαίνει στο γήπεδο τη μέρα των Χριστουγέννων και να πίνει ζεστή μπύρα! Ανάμεσα όμως σε όλες αυτές τις ιδιαιτερότητες κρύβεται και ένα άσβεστο πάθος για τη μοτοσικλέτα το οποίο πάνω από έναν αιώνα τώρα μας έχει χαρίσει μοναδικά δίκυκλα με βασικό στοιχείο την έντονη προσωπικότητα.

Μπορεί να έχουν περάσει σχεδόν 120 χρόνια από την ίδρυση της Triumph, ωστόσο η βρετανική μάρκα δεν έχει χάσει στο ελάχιστο τη μαγεία του να δημιουργεί μοναδικές μοτοσικλέτες. Ακόμα και στα μικρότερα και πιο απλά μοντέλα της η εταιρεία από το Hinckley έχει τον τρόπο να μεταφέρει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα μετατρέποντάς τις όχι απλά σε ένα ακόμα δίκυκλο, αλλά σε μοντέλα που έχουν να δώσουν πολλά περισσότερα στον αναβάτη από μια μετακίνηση.

Πιο τρανταχτή απόδειξη των παραπάνω είναι η έλευση του Trident 660 πριν από περίπου δύο χρόνια. Το μεσαίο naked μοντέλο των Βρετανών ήρθε να αποδείξει ότι δεν χρειάζονται 300 ίπποι, αναρτήσεις από MotoGP και ηλεκτρονικά από τη NASA για να δημιουργήσεις μια διασκεδαστική και αποτελεσματική μοτοσικλέτα. Και η Trident 660 είναι αυτό ακριβώς: Μια αποτελεσματική και διασκεδαστική μοτοσικλέτα!

Naked αισθητική με ρετρό περιτύλιγμα

Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι η Triumph πέτυχε μια ιδιαίτερη ισορροπία που κινείται ομαλά ανάμεσα στο vintage και το σύγχρονο. Το εμπρός στρογγυλό φωτιστικό σώμα LED είναι το πιο χαρακτηριστικό σημείο της μοτοσικλέτας, ενώ το μεγάλο λογότυπο της Triumph στο πανέμορφο πορτοκαλί χρώμα του ρεζερβουάρ δίνουν ένα τόνο πολυτέλειας στο μοντέλο. Στο πίσω μέρος, η ουρά είναι επιθετική, «κόβεται» απότομα και αφήνει τον τροχό εκτεθειμένο προς τα πίσω. Ιδιαίτερη πινελιά είναι το μικρό λογότυπο της Triumph στο πίσω φωτιστικό σώμα.

This is kind of magic!

Η καρδιά της Trident – το σημείο της μοτοσικλέτας που ουσιαστικά την χαρακτηρίζει – είναι ο κινητήρας. Το νέο τρικύλινδρο σε σειρά σύνολο των 660 κ.εκ. αποδίδει 81 ίππους στις 10.250 σ.α.λ. και 64 Nm ροπής στις 6.250 σ.α.λ. και συνεργάζεται με σύστημα Ride-By-Wire. Ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με αρκετά σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και δύο επιλογές οδήγησης (Rain-Road), ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Ο ήχος του συνόλου σε κάνει να ανατριχιάζεις ακόμα και στο ρελαντί και θέλεις συνεχώς να «παίζεις» με το γκάζι για να τον ακούς. Πάντως, η «δύναμη» του τρικύλινδρου πραγματικά ξεκινάει από τον ήχο του!

Βασικό χαρακτηριστικό του τρόπου λειτουργίας του συνόλου είναι η αμεσότητα στην απόκριση και η ροπάτη λειτουργία. Στις χαμηλές στροφές είναι παιχνιδιάρικος δίνοντας ζωή στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ όσο ανεβάζεις ρυθμό τόσο περισσότερη δύναμη φτάνει στον πίσω τροχό. Δε χρειάζεται να κατεβάζεις συνεχώς ταχύτητες στο κιβώτιο για να επιταχύνεις καθώς η ροπή και η ελαστικότητα του κινητήρα σε βοηθάει να ξεγλιστρήσεις σε κάθε περίπτωση.

Ακόμα και όταν το στροφόμετρο ανέβει ψηλά ο κινητήρας έχει έντονο τράβηγμα και δίνει την εντύπωση ότι έχει περισσότερη δύναμη. Ο κινητήρας του Trident απλά δεν παίζεται, είναι πολύ ταλαντούχος, πολύ διασκεδαστικός και πολύ εθιστικός. Στην οικονομία καυσίμου δεν τα πάει άσχημα καθώς η μέση κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Fish and chips παρακαλώ…

Η Trident, όπως και τα περισσότερα naked μοντέλα της κατηγορίας είναι άνετη, με μια θέση οδήγησης ισορροπημένη ανάμεσα στην επιθετική οδήγηση και την πρακτικότητα. Το σώμα γέρνει ελαφρώς προς τα εμπρός και το φαρδύ τιμόνι βοηθάει στον χειρισμό. Τα χειριστήρια είναι εύκολα προσβάσιμα, το στρογγυλό ψηφιακό όργανο είναι ευανάγνωστο και συνολικά αυτό που βλέπεις μπροστά σου όταν είσαι στη σέλα της μοτοσικλέτας, είναι σύγχρονο και σου αρέσει.

Στην πόλη το Trident αισθάνεται σαν στο σπίτι του. Είναι ευέλικτο, ελαφρύ και μικροκαμωμένο, κάτι που του δίνει πλεονέκτημα στις καθημερινές μετακινήσεις. Είναι ένα εύχρηστο commuter το οποίο όμως έχει στο DNA του γραμμένο τον σπορ χαρακτήρα για οποιαδήποτε περίπτωση το αναζητήσει ο αναβάτης.

Τα πράγματα γίνονται πολύ διασκεδαστικά όταν αποφασίσεις να δοκιμάσεις τις αθλητικές ικανότητες της βρετανικής μοτοσικλέτας. Σε αυτήν την περίπτωση, οι ποιοτικές αναρτήσεις, το «γρήγορο» πλαίσιο και τα ισχυρά φρένα θα σε ανταμείψουν και θα σε γεμίσουν ευχάριστες στιγμές. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό και συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι της Showa 41 χιλ. εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης.

Τα φρένα είναι της Nissin με δύο δίσκους 310 χιλ. εμπρός, διπίστονες δαγκάνες και έναν δίσκο 255 χιλ. πίσω συνοδευόμενα από ABS. Η απόδοσή τους χαρακτηρίζεται από εκπληκτική προοδευτικότητα και αρκετή δύναμη να σταματήσει απροβλημάτιστα τα 189 κιλά της μοτοσικλέτας ακαριαία.

Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει είναι η ευκολία με την οποία γέρνει στην είσοδο της στροφής. Χωρίς να το σκεφτείς ιδιαίτερα βρίσκεις τον εαυτό σου να σέρνεις τα μαρσπιέ στην άσφαλτο με τη μοτοσικλέτα να σου χαρίζει απλόχερα κορυφαία πληροφόρηση και στιβαρότητα.

Το σύνολο συγχωρεί τα λάθη και έχει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης ακόμα και όταν η άσφαλτος δεν είναι τέλεια, ενώ σου δίνει μια αίσθηση αυτοπεποίθησης που λίγες μοτοσικλέτες μπορούν να σου χαρίσουν. Πραγματικά, διασκεδαστική μοτοσικλέτα, εύκολη για νέους αναβάτες, χορταστική για έμπειρους αναβάτες.

Χαρακτήρας από χρυσάφι

Οι περισσότερες σύγχρονες μοτοσικλέτες, ακόμα και οι πιο ιδιαίτερες έχουν αρχίσει να χάνουν ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που είναι ο χαρακτήρας. Στην περίπτωση της Triumph Trident 660 συναντάμε το ακριβώς αντίθετο. Έχουμε να κάνουμε με μια μοτοσικλέτα που σου «μιλάει», σε εξιτάρει και δίνει τροφή σε όλες τις αισθήσεις σου.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι μπορείς να την απολαύσεις κάθε μέρα, σε όλες τις μετακινήσεις σου, χωρίς να σε απασχολεί αν θα κάνει κρύο, ζέστη ή βροχή, αν είναι Δευτέρα ή Σάββατο, αν είναι Σεπτέμβριος ή Ιανουάριος, αν πηγαίνεις στη δουλειά ή στην πίστα. Η ευκολία με την οποία σε φέρνει σε σημείο διασκέδασης είναι σπάνια και σίγουρα εκεί στο Hinckley έχουν βρει τη μαγική συνταγή που φέρνει χαμόγελα. Άλλωστε, 120 χρόνια είναι αυτά… κάτι θα ξέρουν παραπάνω.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Triumph Trident 660
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος
Ισχύς: 81 PS / 10.250 rpm
Ροπή: 64 Nm / 6.250 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Αναρτήσεις: Showa SSF εμπρός
Φρένα: Nissin με ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,6 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 14 L
Τροχοί: 17 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 189 kg
Τιμή: 8.890 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Triumph «κατεβαίνει» στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross
Δύο θρύλοι των αγώνων ταξιδεύουν «Down Under» με Triumph Tiger 1200 (+video)
Είναι η Bobber η πιο όμορφη classic της Triumph; (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto