Menu
Τιμές αυτοκινήτων | NewsMoto newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Newsmoto

Triumph Tiger 850 Sport MY2021: Σε κάνει να αναρωτιέσαι

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Πριν λίγες ημέρες ένα teaser video της Triumph μας ενημέρωνε για την έλευση ενός νέου Tiger ονόματι 850 Sport και όλοι πιστέψαμε πως θα αφορούσε σε ένα Street Adventure που θα βάδιζε στα χνάρια του μοσχοπουλημένου 1050 Sport.

Τζίφος, καμία σχέση με αυτό, καθώς εδώ βρισκόμαστε μπροστά στην αποδυνάμωση της βασικής έκδοσης του Οn/Off Adventure Tiger 900, με το οποίο το νέο 850 μοιάζει σαν δύο σταγόνες νερό, μέσα κι έξω. Εξαίρεση τα χρώματα, τα φλας (μικρότερου μεγέθους στο 850) και η μάρκα των -σε κάθε περίπτωση διπλής χρήσης- ελαστικών (Metzeler Tourance στο 900, Michelin Anakee στο 850). Η Triumph λέει πως με το νέο Sport θα απευθυνθεί σε κοινό που θα κινείται αποκλειστικά στην άσφαλτο (όπως κάνει δηλαδή και η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων παρόμοιων μοντέλων), αλλά από την άλλη -ρωτάμε εμείς- γιατί ο μπροστινός τροχός είναι 19 ιντσών και όχι 17; Επίσης, γιατί φοράει ελαστικά On/Off και όχι ασφάλτινα; Και τα γιατί δεν σταματούν εδώ, καθώς το μεγάλο ερώτημα προς το αγγλικό εργοστάσιο “γιατί δεν βαδίσατε στο δρόμο που εσείς οι ίδιοι χαράξατε με το 1050 Sport” θα παραμείνει αναπάντητο..

Μειωμένη ιπποδύναμη

Δύο λέξεις που αφορούν στη μόνη αλλαγή. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός Euro5 τρικύλινδρος των 887cc που χρησιμοποιούν ήδη τα Tiger 900 του 2020. Στην περίπτωση του 850 Sport εμφανίζεται με μειωμένη απόδοση στους 85Hp/8.500rpm (από 95/8.750) και στα 82Nm/6.500rpm (από 87/7.250). Προφανώς, η μείωση των τιμών έχει επέλθει μέσα από νέα χαρτογράφηση και θα αποφέρει ακόμα καλύτερη κατανάλωση με παράλληλη μείωση των εκπομπών ρύπων. H Triumph ισχυρίζεται ότι τον έχει ρυθμίσει έτσι ώστε να έχει “γεμάτη” απόδοση από τις χαμηλές στροφές και εμείς δεν έχουμε λόγους να μην την πιστέψουμε.

Βασικός ο εξοπλισμός

Όπως και το Tiger 900 στη βασική του έκδοση, έτσι και το νέο Sport 850 δεν διαθέτει το πακέτο εξοπλισμού των ακριβών εκδόσεων του 900 (GT, GT Pro, Rally, Rally Pro), όπως δηλαδή σύστημα συνδεσιμότητας My Triumph, cornering ABS, cornering traction control, μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) και πληθώρα οδηγικών προγραμμάτων, παρά μόνο δύο (Rain και Road, τη στιγμή που τα “ακριβά” έχουν επιπρόσθετα Sport, Rider, Off-Road, Off-Road Pro). Ούτε λόγος για την ύπαρξη του Triumph Shift Assist (quickshifter) των εκδόσεων 900 GT Pro & Rally Pro. Το 850, πέραν των δύο προαναφερθέντων riding modes, θα είναι εξοπλισμένο με δικάναλο μη απενεργοποιούμενο ABS, ρυθμιζόμενο traction control, συμπλέκτη slip&assist, φωτισμό full LED, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, πρίζα 12V και προβολείς με φώτα ημέρας (DRL). Συνεχίζοντας στα ευχάριστα, κανείς συμβιβασμός δεν έχει γίνει σε φρένα και ανάρτηση, όπου Brembo Stylema monobloc δαγκάνες, Marzocchi πιρούνι USD 45mm και μονό αμορτισέρ με εξωτερικό ρυθμιστή εγγυώνται την απαιτούμενη υψηλή απόδοση.

Απλά τα πράγματα;

Τι είναι τελικά το 850 Sport; Που διαφοροποιείται σε σχέση με το Tiger 900 πλην της ιπποδύναμης; Θα κανιβαλίσει το ένα το άλλο ή θα αλληλοφαγωθούν; Με δεδομένη τη χαμηλότερη τιμή αγοράς του, εμείς πιστεύουμε ότι σύντομα θα στείλει τη βασική έκδοση του Tiger 900 στο χρονοντούλαπο. Και θα το κάνει αυτό γιατί θα καυχιέται πως είναι ένα μοντέλο από μόνο του, μια ξεχωριστή παρουσία στην πολυμελή οικογένεια (υπάρχουν και τα 1200 , ενώ σύντομα αναμένεται και μια έκδοση με μικρότερο κυβισμό βασισμένη στο project του νέου Trident 660  ). Θα το κάνει επίσης γιατί υπάρχουν εκεί έξω αναβάτες που αφενός δεν θα τους λείψουν 10 ίπποι ή/και αφετέρου δεν θέλουν να τους λείψουν παραπανίσια χρήματα από την τσέπη.

Είναι εμφανές πως η Triumph βαδίζει στα μονοπάτια της BMW, όπου η πρωτοδιδάξασα βαυαρική φίρμα διαθέτει τα F 750/850 GS με ίδιας χωρητικότητας κινητήρα (853cc) και διαφοροποιημένη απόδοση (77Hp το “750” και 95Hp το 850).  Άρα αγαπητή Triumph, να περιμένουμε πως το επόμενό σου βήμα θα είναι ένα πραγματικό Street Adventure α λα BMW F 900 XR; Κάτι που λείπει από τη γκάμα σου και με δεδομένη την παύση παραγωγής του 1050 Sport θα δημιουργήσει ένα κενό στις επιλογές των φίλων και οπαδών σου; Δεν είναι περίεργο που δεν επενδύεις σε μια κατηγορία που γνωρίζει τρελές πωλήσεις; Πως είπες; Ο χρόνος θα δείξει;

Πότε και πόσο;

To νέο Tiger 850 Sport θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη κατά τα τέλη Ιανουαρίου σε δύο χρωματισμούς (Graphite Diablo red / Graphite Caspian blue) και σε τιμή χαμηλότερη από αυτή της βασικής έκδοσης του 900. Και λέμε στην Ευρώπη και όχι στην Ελλάδα καθόσον η αντιπροσωπεία δεν προτίθεται να το εισάγει, τουλάχιστον για το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Διαβάστε επίσης:

Kymco 2021: “Time to Excite” με Αdventure scooter;

Honda NC750X MY2021: Περισσότερη δύναμη, περισσότερα ηλεκτρονικά

BMW Definition CE 04: Μέσα από τις πόλεις του μέλλοντος

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr