Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

SYM Maxsym TL 508: Αύξηση κυβισμού και Euro5

Ελλάδα 3:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

SYM Maxsym TL 508: Αύξηση κυβισμού και Euro5

NEWSMOTO

SYM Maxsym TL 508: Αύξηση κυβισμού και Euro5

NEWSMOTO

H επιτυχία που σημείωσε το Maxsym TL 465 άνοιξε την όρεξη στο ασιατικό εργοστάσιο και το νέο TL 508 είναι αυτό που θα το ανεβάσει επίπεδο σε δύναμη και πρεστίζ.

Advertisement
Advertisement

Σε μια αγορά που διευρύνεται συνεχώς και με το καταναλωτικό κοινό να γίνεται όλο και πιο απαιτητικό, η SYM κάνει τη δική της κίνηση και βρίσκεται -και πάλι- πολύ κοντά σε ένα ρουά ματ.

Δύο οι κύλινδροι

Advertisement
Advertisement

Το αρκτικόλεξο TL προέρχεται από τις λέξεις Twin in Line και υπονοεί τον κινητήρα του νέου Maxsym, ο οποίος είναι δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, οκταβάλβιδος και με 2 ΕΕΚ. Οι κύλινδροι τροφοδοτούνται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού και έχουν μεγάλη κλίση προς τα μπροστά, δίνοντας στο σύνολο μια σχεδόν οριζόντια τοποθέτηση. Μπορεί αυτή η διάταξη να μεγαλώνει το μεταξόνιο, από την άλλη όμως δημιουργεί ένα όχημα που έχει κεντρική κατανομή βάρους (50:50) και αυτό, αν μη τι άλλο, είναι το ζητούμενο όταν θέλουμε να μιλάμε για σωστή οδική συμπεριφορά. Και αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο το TL των 508cc αναμένεται να διαπρέψει, έτσι δηλαδή όπως έκανε και το 465. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο πλαίσιο και όχι στο ψαλίδι, έχει αυτόματη μετάδοση τύπου CVT (θεωρητικά απείρων σχέσεων), με την κίνηση να περνάει μέσα από υγρό πολύδισκο συμπλέκτη.

Η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα, μια λύση που παραπέμπει σε μοτοσυκλέτα και η οποία είναι ζητούμενη από την πλειοψηφία των υποψήφιων αγοραστών ανά την Ευρώπη. Αντικραδασμικός άξονας δεν υπάρχει στην παραδοσιακή του μορφή, υπάρχει όμως μια τρίτη μπιέλα και ένα μικρό κούφιο έμβολο, που αναλαμβάνουν την εξάλειψη των κραδασμών. Το πλαίσιο είναι ένα ατσάλινο περιμετρικό χωροδικτύωμα και -όπως είπαμε παραπάνω- φιλοξενεί τον κινητήρα στο κέντρο του. Υπάρχει ξεχωριστό αλουμινένιο ψαλίδι, κάτι που παρέα με την τελική μετάδοση και την πίσω ανάρτηση αποπνέει μια μοτοσυκλετιστική χροιά. Και αυτό σημαίνει μεγαλύτερη ακαμψία και σωστότερη κατανομή βάρους, που με τη σειρά τους επιφέρουν καλύτερη οδική συμπεριφορά σε κάθε συνθήκη.

Advertisement

Τα περιφερειακά

Advertisement

Ευχάριστα τα νέα στον τομέα της ανάρτησης, όπου ένα άνευ ρυθμίσεων ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm προσφέρει διαδρομή τροχού 120mm και στα μοτοσυκλετιστικά πρότυπα δένει πάνω σε δύο πλάκες στο λαιμό του πλαισίου. Πίσω τα πράγματα ξεφεύγουν τεχνολογικά, καθώς ο κατασκευαστής έχει χρησιμοποιήσει ένα ιδιαίτερο σύστημα. Παρατηρούμε λοιπόν ένα μονό αμορτισέρ στην αριστερή πλευρά του -ομολογουμένως στιβαρού- ψαλιδιού με σχεδόν οριζόντια διάταξη και με ένα μοχλικό σύστημα το οποίο στην πράξη ανταμείβει το σύνολο με μία εξαιρετικά προοδευτική λειτουργία. Στον τομέα των φρένων συναντάμε τρεις κυματιστούς (“μαργαρίτα”) δίσκους διαμέτρου 275mm, οι οποίοι ενεργοποιούνται μέσα από σωληνάκια “υψηλής” και ελέγχονται από δικάναλο ABS της γερμανικής Continental. Μπροστά υπάρχουν τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε ποιος κρύβεται πίσω από την κατασκευή τους.

Εξοπλισμός

Advertisement

Εδώ τα πράγματα έχουν περισσότερο λιτή μορφή, καθόσον δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά και εφαρμογές που έχουμε δει στον ανταγωνισμό. Όπως για παράδειγμα traction control, οδηγικά προγράμματα, γρήγορα ρυθμιζόμενη ζελατίνα, σύστημα διασύνδεσης με κινητό κλπ. Από την άλλη, υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη που προσφέρει μια σειρά διαφορετικών απεικονίσεων και η οποία ελέγχεται μέσω μπουτόν στο τιμόνι. Πολύ πρακτική, αρκετά ευανάγνωστη, προσφέρει πλήθος πληροφοριών και ευκολία στη λειτουργία της. Όσον αφορά στους αποθηκευτικούς χώρους, κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενηθεί ένα full face κράνος και αρκετά μικροπράγματα, ενώ υπάρχουν και δύο ντουλαπάκια (που δεν κλειδώνουν) εκατέρωθεν του τιμονιού, με το ένα εξ αυτών (το δεξιό συγκεκριμένα) να διαθέτει θύρα USB.

H ζελατίνα ρυθμίζεται σε δύο θέσεις, αλλά για να γίνει αυτό απαιτείται εργαλείο και λίγα λεπτά ενασχόλησης. Στα φώτα παρατηρούμε τεχνολογία LED με προβολείς DRL, με χαρακτηριστικό το “γράφημα” του πίσω φαναριού, όπου πολλά μικρά Led δημιουργούν την εικόνα μιας φλόγας. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του μαρσπιέ σε δύο επίπεδα, έτσι ώστε να οδηγεί με τον τρόπο που αυτός θα επιλέγει κατά περίσταση, όπως επίσης και “μαξιλαράκι” στο πίσω μέρας της σέλας που του αναλογεί.

Τι αλλάζει στο 508

To best seller στην κατηγορία του στην Ελλάδα κέρδισε για το 2021 περισσότερα κυβικά και ισχύ και αναβάθμισε ελαφρώς τον εξοπλισμό του. Το προδιαγραφών Euro5 508 δεν αλλάζει από πλευράς εμφάνισης (εκτός από τους χρωματικούς συνδυασμούς). Η βασική διαφορά αφορά στον κυβισμό του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα, που αύξησε τη διάμετρο και τη διαδρομή του φτάνοντας τα 508cc (από 465) και αποδίδει πλέον 43,7 ίππους στις 6.750rpm (από 40,4 στις 6.750 που ήταν πριν) και ροπή 4,96kgm στις 5.500 rpm (από 4,3 στις 6.250). Παράλληλα το 508 εφοδιάστηκε με σύστημα keyless αλλά και νέα θύρα USB QC3.0 (από QC2.0).

Πότε; Πόσο;

Από την αντιπροσωπεία της SYM ενημερωθήκαμε πως η άφιξη του νέου TL 508 στη χώρα μας θα γίνει κάπου ανάμεσα σε άνοιξη και καλοκαίρι του 2021. Όσον αφορά στην τιμή του, αυτή εκτιμάται σε κάτι λίγο παραπάνω από τα 8.000€. Θα σας ενημερώσουμε όταν έρθει η ώρα.

Διαβάστε επίσης:

Kymco 2021: “Time to Excite” με Αdventure scooter;

Honda NC750X MY2021: Περισσότερη δύναμη, περισσότερα ηλεκτρονικά

BMW Definition CE 04: Μέσα από τις πόλεις του μέλλοντος