Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Σκοτώθηκε σε τροχαίο ο Βρετανός Paul Smart

Ελλάδα 2:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σκοτώθηκε σε τροχαίο ο Βρετανός Paul Smart

NEWSMOTO

Σκοτώθηκε σε τροχαίο ο Βρετανός Paul Smart

NEWSMOTO

Ο Βρετανός Paul Smart παραμένει ένας από τους κορυφαίους θρύλους αλλα και ένας εμβληματικός αναβάτης για την Ducati, νικητής της Imola το 1972 και πιθανότατα ο γεννήτορας της εποχής των SuperSport.

Advertisement
Advertisement

To τροχαίο ατύχημα συνέβη την Τετάρτη 27/10 στο δρόμο μεταξύ του Ανατολικού Sussex και του Kent. Τα αίτια διερευνώνται από τις αστυνομικές αρχές ενώ την είδηση γνωστοποίησε η οικογένειά του σκορπίζοντας θλίψη στο χώρο του παγκόσμιου motorsport.

Ο Paul Smart είχε πετύχει την θρυλική νίκη στον αγώνα «Imola 200 miles» την ημέρα των γενεθλίων του στις 23 Απριλίου του 1972 κλείνοντας τα 29 του χρόνια πανηγυρίζοντας στην ψηλότερη θέση του βάθρου της απονομής.

Advertisement
Advertisement

Μία νίκη αναπάντεχη τόσο στα μάτια των 70,000 θεατών που παρακολουθούσαν τον αγώνα όσο και στην ίδια την ομάδα του Paul Smart. Για τον απλούστατο λόγο ότι είχε να συναγωνισθεί μία καθαρά αγωνιστική μοτοσικλέτα 500 κυβικών MV Agusta με αναβάτη τον ίδιο τον Giacomo Agostini.

Από την πλευρά του τώρα, οδηγούσε μία μοτοσικλέτα με τον πρώτο Desmodromic κινητήρα όπου πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα αλλά και ο ίδιος κινητήρας ήταν όλα παραγωγής.  Στο τέλος του αγώνα η καρό σημαία τερματισμού θα έπεφτε στον ταλαντούχο Paul Smart που θα σφράγιζε μία επιτυχημένη πορεία τόσο για τον ίδιο όσο και για την ομάδα της Ducati στους αγώνες μοτοσικλέτας.

Advertisement

Άξιο δε αναφοράς είναι ότι η αμοιβή του από την Ducati  για εκείνο τον αγώνα ήταν η πληρωμή των αεροπορικών του εισιτηρίων και 500 αγγλικές λίρες για τα έξοδα του. Αυτό σε αντιπαράθεση με τα συμβόλαια εκατομμυρίων των σημερινών αγώνων του παγκοσμίου.

Το 2006 η Ducati θέλοντας να τιμήσει τη νίκη του Paul Smart στα 200 μίλια της Ίμολα το 1972 παρουσίασε την Ducati Paul Smart 1000 LE. Μια neo-retro μοτοσυκλέτα στα χρώματα της μοτοσυκλέτας την οποία οδήγησε στο θρίαμβο ο Βρετανός.

Advertisement

Η Paul Smart 1000 LE είχε τον γνωστό δικύλινδρο αερόψυκτο (L-twin) κινητήρα με δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο με απόδοση 92 ίππους στις 8,000 στροφές. Το κιβώτιο ήταν 6τάχυτο και το πλαίσιο της το γνωστό ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο στρογγυλής διατομής (χωροδικτύωμα). Οι αναρτήσεις έφεραν το μαγικό όνομα Ohlins και στα δύο άκρα,  43mm up side-down  μπροστινό πιρούνι και monoshock ανάρτηση στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας πλήρως ρυθμιζόμενη. Το μεταξόνιο ήταν στα 1425mm, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 15 λίτρα και το συνολικό βάρος αυτής της κατασκευής δεν ξεπερνούσε τα 181kg.

Advertisement

Η παραγωγή της ήταν σε περιορισμένο αριθμό. Το γαλάζιο χρώμα του σωληνωτού πλαισίου της  με το ασημί χρώμα της υπόλοιπης μοτοσικλέτας σε συνδυασμό με το θρυλικό όνομα της ήταν η αιτία να μην περνάει απαρατήρητη αλλά ούτε και να μπερδεύεται με οποιαδήποτε άλλο μοντέλο τόσο της ίδιας της εταιρίας όσο και του ανταγωνισμού. Από την άλλη πλευρά σφράγιζε την άποψη ότι οι Ιταλοί ξέρουν να σχεδιάζουν μοτοσικλέτες!

Μια μοτοσυκλέτα που έχει αποκτήσει πλέον συλλεκτική αξία με το συγκεκριμένο μοντέλο μάλιστα να αποτελεί διακαή πόθο για τους συλλέκτες ανά τον κόσμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 
MV Agusta Superveloce Ago: Νέα έκδοση για τον Giacomo Agostini
Valentino Rossi: Το ιατρείο θα παραμείνει κλειστό
Νέα μοντέλα Triumph Gold Line Limited Edition