Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Honda Forza 750: Mega scooter υπεροχής

Ελλάδα 20:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda Forza 750: Mega scooter υπεροχής

NEWSMOTO

Honda Forza 750: Mega scooter υπεροχής

NEWSMOTO

Χαρακτήρας μοτοσυκλέτας στο σώμα ενός scooter. Η φράση που συνοψίζει απόλυτα τις αρετές του Forza 750, του μεγαλύτερου, ισχυρότερου και πλέον Premium mega scooter του κορυφαίου κατασκευαστή στον πλανήτη.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για τον εκάστοτε κατασκευαστή να βελτιώσει τα οχήματά του, υπάρχει και ο τρόπος της Honda. Στην περίπτωση του Forza 750 το αποτέλεσμα δικαιώνει το μεγάλο «Η», θέτοντας ψηλά τον πήχη στις επιδόσεις, την άνεση και την ασφάλεια. Το ολοκαίνουριο Forza 750 αποτελεί όχι μόνο τη ναυαρχίδα της οικογένειας Forza, αλλά και το ισχυρότερο scooter της Honda, με τους 58 ίππους του να συνοδεύονται και από κορυφαίο εξοπλισμό, που τους κάνει από απόλυτα ασφαλείς έως άκρως απολαυστικούς.

Κινητήρας πρότυπο

Advertisement
Advertisement

Ξεκινώντας εκ των έσω, η καρδιά του Forza 750 χτυπά με τη μορφή του υγρόψυκτου, 8-βάλβιδου δικύκινδρου εν σειρά SOHC κινητήρα των 745cc. Σχεδιασμένος να αποδίδει από το χαμηλό/μεσαίο φάσμα του στροφόμετρου, αποδίδει 58,6Hp (43.1kW) στις 6.750rpm, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 69Nm στις 4.750rpm. Ισορροπώντας μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας, τα πρώτα 50μ καλύπτονται σε 3,9’’, με την κατανάλωση να βρίσκεται στα μόλις 3,6 λίτρα/100Km. Αυτό μεταφράζεται σαν αυτονομία που μπορεί να φτάσει ως και τα 370Km με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ των 13,2 λίτρων.

Ο σχεδιασμός του κινητήρα είναι τέτοιος όπου τα επιμέρους του εξαρτήματα εκτελούν πολλαπλές λειτουργίες (πχ ο εκκεντροφόρος κινεί και την αντλία νερού), μειώνοντας βάρος και φθορές. Ταυτόχρονα, εντός του υπάρχουν και δυο αντικραδασμικοί άξονες, αποσκοπώντας στην πλήρη απουσία των ενοχλητικών κραδασμών. Ενδεικτικό του ευφυούς σχεδιασμού του κινητήρα είναι το γεγονός ό,τι στα 60Km/h οι στροφές του είναι μόλις 2.500rpm, προσφέροντας μεγάλη οικονομία και αθόρυβη λειτουργία. Τα παραπάνω γίνονται υπό τις συνθήκες του Euro5, με τον υποψήφιο αναβάτη να έχει στο χέρι του ένα Throttle By Wire –ηλεκτρονικό- γκάζι.

Advertisement

DCT και ξενοιάζεις

Advertisement

Δοκιμασμένο εδώ και 11 χρόνια σε πάνω από 140.000(!) μοτοσυκλέτες της Honda, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη “Dual Clutch Transmission” (DCT) δίνει το παρών στο Forza 750, εγγυώντας ταχείες αλλαγές ταχυτήτων δίχως κραδασμούς. Στα οφέλη του DCT προσθέστε την αντοχή (τα γρανάζια δεν ταλαιπωρούνται από κακή χρήση του κιβωτίου), δεν υπάρχει το άγχος του σβησίματος και με την οδήγηση στην πόλη να είναι πιο άνετη, μειώνοντας κατ επέκταση και την κόπωση του αναβάτη, ο οποίος μάλιστα έχει την επιλογή του αυτόματου ή του μηχανικού επιλογέα ταχυτήτων. Στην πρώτη περίπτωση όλα γίνονται αυτόματα με βάση τη σχέση και τις στροφές του κινητήρα, ενώ στη δεύτερη οι αλλαγές γίνονται μέσω διακοπτών τύπου «paddle-shift» στο τιμόνι.

Πλαίσιο τύπου διαμάντι

Advertisement

Τα παραπάνω φιλοξενούνται σε ένα -εξίσου έξυπνα σχεδιασμένο- σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο τύπου «διαμάντι». Ο εργονομικός του χαρακτήρας φαίνεται και από τον άπλετο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, με τα 22 λίτρα να χωρούν… πολλά. Συνεργάζεται αρμονικά με το αλουμινένιο ψαλίδι, με συνδετικό κρίκο την Pro Link ανάρτηση αλλά και τους τροχούς από χυτό αλουμίνιο (17/15” μπροστά και πίσω). Δεδομένα που έρχονται με τη σειρά τους να συμβάλλουν τα δέοντα στο κομμάτι της άνεσης.

Στο πεδίο των αναρτήσεων και των φρένων, η απόσβεση των ανωμαλιών του εδάφους γίνεται μέσω των USD μπροστινών καλαμιών, διαδρομής 120mm και διαμέτρου 41mm και του monoshock αμορτισέρ πίσω, διαδρομής επίσης 120mm. Το έργο της πέδησης αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα 310mm με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων και ένα δισκόφρενο 240mm με δαγκάνα ενός εμβόλου, μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Προδιαγραφές που προέρχονται από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και οι οποίες δίνουν στον αναβάτη του Forza την ενεργητική ασφάλεια που απαιτείται στις δύσκολες συνθήκες οδήγησης.

Ηλεκτρονικός κόσμος μοτοσυκλέτας

Όπως προείπαμε, το ηλεκτρονικό εξοπλιστικό πακέτο του Forza 750 θα το ζήλευαν και πολλά δίτροχα άλλων κατηγοριών καθώς συναντάμε:

  •  Throttle By Wire (ηλεκτρονικό) γκάζι, το οποίο προσφέρει 3 προεπιλεγμένα riding modes (Standard, Sport, Rain) και 1 πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη (USER mode)
  •  Honda Selectable Torque Control, εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης πίσω τροχού που προσφέρει ακόμα πιο ακριβή έλεγχο και 3 επίπεδα παρέμβασης
  •  Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη DCT
  •  Σύστημα Smart Key
  •  Δικάναλο ABS
  •  Σύστημα Honda Smartphone Voice Control
  •  Θύρα USB στον αποθηκευτικό χώρο

Τα παραπάνω καταλήγουν στην TFT οθόνη των 5’’, η οποία αφενός επέχει θέση πολυοργάνου, αφετέρου συνδέεται με το smartphone παρέχοντας όχι μόνο τις πληροφορίες του αλλά και επιτρέποντας μέσω φωνητικών εντολών τη διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων, email, μουσικής και του συστήματος πλοήγησης. Τέλος, όλοι οι φωτισμοί είναι τύπου Led, με τα πίσω φλας να έχουν και λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS), πληροφορώντας τους ακόλουθους οδηγούς στην περίπτωση ενός απότομου φρεναρίσματος.

Grand Touring και το εννοεί

Η αφετηρία του Forza 750 μπορεί να είναι εντός των τειχών των πόλεων, αυτό δεν σημαίνει όμως πως δεν μπορεί να ξεφύγει με ευκολία από αυτά. Πέραν του εξοπλισμού του άλλωστε το επιβεβαιώνει και η εικόνα του. Η μεγάλη ζελατίνα θα προστατεύσει τους επιβαίνοντες από τον αέρα, δένοντας και αισθητικά με το σπορτίφ εμπρός μέρος του Forza. Επιθετικοί μα διακριτικοί όγκοι περιβάλλουν το κυρίως σώμα δίχως να φέρνουν συμβιβασμούς στην εργονομία της αστικής μετακίνησης που απαιτεί μαζεμένες διαστάσεις. Ξεχωρίζει η άνετη -και για τους δυο επιβάτες- σέλα, αλλά και ο χώρος για τα πόδια του οδηγού, που ασχέτως απόστασης υπόσχεται άνεση.

Το ταξίδι μάλιστα μπορεί ναι γίνει και αρκετά πιο μακρινό, χάρη στα ακόλουθα αξεσουάρ:

  •  Θερμαινόμενα γκριπ
  •  Προστατευτικά ποδιών πάνω/κάτω
  •  Κουβέρτα για τα πόδια
  •  Πίσω σχάρα
  •  50L Smart top box
  •  38L top box με αλουμινένιο/χρωματιστό ασορτί ένθετο
  •  Βάσεις στήριξης βαλίτσας
  •  Βαλίτσες –δεξιά 26L, αριστερή 33L- με αλουμινένιο/χρωματιστό ασορτί ένθετο

Στο δια ταύτα

Το Forza 750 έρχεται να θέσει τα standards της κατηγορίας των mega scooter συνθέτοντας το μοτίβο της άνετης μετακίνησης ανεξαρτήτου απόστασης χωρίς να χάνει τον προσανατολισμό της καθημερινότητας. Με την τεχνολογία και την ποιότητα κατασκευής να είναι «Honda» και να φαίνονται, δεν θα ήταν υπερβολή να μιλήσουμε για το μελλοντικό best seller.

Το νέο Forza 750 αναμένεται στην ελληνική αγορά εντός του μήνα που διανύουμε και η λιανική τιμή πώλησης έχει οριστεί στα 11.950€. Οι διαθέσιμοι χρωματισμοί είναι 4 συνολικά και εντυπωσιακοί αν μη τι άλλο: Jeans Blue Metallic, Candy Chromosphere Red, Matt Beta Silver Metallic και Graphite Black.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

Διαβάστε επίσης:

Voge LX300GY Rally: Ένα προσιτό On/Off

Triumph Street Triple 765 RS: Με DNA από το MotoGP!

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 2ο