Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Οδηγούμε το νέο Yamaha ΤΜΑΧ στη Βαλένθια

Ελλάδα 4:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο Yamaha ΤΜΑΧ στη Βαλένθια

NEWSMOTO

Οδηγούμε το νέο Yamaha ΤΜΑΧ στη Βαλένθια

NEWSMOTO

Το δύσκολο δεν είναι να είσαι στην κορυφή, το δύσκολο είναι να να παραμένεις εκεί ακόμα και όταν ο ανταγωνισμός δυναμώνει και εξελίσσεται!

Advertisement
Advertisement

Πέρασαν δυο χρόνια από την παρουσίαση του νέου ΤΜΑΧ και είμαστε πάλι εδώ να υποδεχτούμε τον βασιλιά των σκούτερ ακόμα μια φορά αναβαθμισμένο και εκσυγχρονισμένο.

Ταξιδέψαμε λοιπόν στην Βαλένθια στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Yamaha ΤΜΑΧ για να δούμε από κοντά τις αλλαγές που έχουν γίνει στην 8η γενιά του πιο εμπορικού σκούτερ της Yamaha αλλά και να πάρουμε μια πρώτη γεύση οδηγικά.

Το TMAX ήταν το πρώτο σκούτερ στον κόσμο που οδηγείται αλλά και ακούγεται σαν μοτοσυκλέταΑπλά δεν έχει συμπλέκτη, κάτι που κάνει ακόμη πιο επιβλητικό τον γεμάτο μπάσο ήχο του που ανεβάζει αδιάκοπα από φανάρι σε φανάρι και εκσφενδονίζει το μεγάλο σκούτερ με την ψαρωτική εμφάνιση μπροστά από τα περισσότερα δίτροχα ανεξαρτήτως κυβισμού.

Advertisement
Advertisement

20 χρόνια μετά η συνταγή του τόσο επιτυχημένου σκούτερ εφαρμόζεται κατά γράμμα. Δικύλινδρο μοτέρ σε ελαφρύ πλαίσιο. Πολλά κυβικά, πολλά γκάζια, άλλωστε δεν είναι τυχαίο που ονομάζεται sport. 

Το νέο ΤΜΑΧ έχει επανασχεδιαστεί εμφανισιακά, τονίζοντας περισσότερο όλες τις γωνίες του και ειδικά το μπροστινό ρύγχος του το οποίο έχει γίνει ακόμα πιο επιθετικό.

Advertisement

Το μεγάλο νέο εδώ και αυτό που περίμενε και ο περισσότερος κόσμος είναι η αντικαταστάτη των συμβατικών οργάνων με μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT 7” η οποία είναι συμβατή με την υπηρεσία Garmin Navigation, προσφέροντας το πιο εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης στην κατηγορία των Mega-scooter, είναι ευανάγνωστη κάτω από όλες τις συνθήκες με εύκολη περιήγηση χάρη στο joystick 5 αξόνων που βρίσκεται αριστερά στο τιμόνι. Συνδέεται πολύ εύκολα κατεβάζοντας στο κινητό σας την εφαρμογή της Garmin και συνδέεστε με το TMAX μέσω usb ή wifi.

Advertisement

Ο κινητήρας των 560 κ.εκ. παραμένει ως έχει με 47,6 ίππους, κάνοντας το ΤΜΑΧ κατάλληλο και για οδήγηση με δίπλωμα A2. 

Έχει δυο διαφορετικά  mode οδήγησης, το Sport και το Touring ώστε ο κάθε αναβάτης να επιλέξει το στυλ που τον εκφράζει περισσότερο αισθητικά ή τέλος πάντων να μπορεί να αλλάζει ανάλογα τα κέφια αλλά και τις συνθήκες οδοστρώματος, η μετάδοση γίνεται με ιμάντα και φυσικά υπάρχει και traction control που φροντίζει για την πρόσφυση του πίσω τροχού και το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Οδηγώντας το στην Βαλένθια, δυστυχώς με συνεχόμενη βροχή κάθολη την διάρκεια της παρουσίασης, απολαύσαμε και πάλι άλλο ένα ολοκληρωμένο T Max, όπως και οι προκάτοχοί του. Άμεση επιτάχυνση, ευέλικτο μέσα στην πόλη, πολύ σωστό traction control ειδικά στο βρεγμένο οδόστρωμα και εμπιστοσύνη σε κάθε χούφτωμα του γκαζιού.

Advertisement

Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν να μπορέσουμε να δούμε καλύτερα και τις ελαφρές πινελιές βελτίωσης των πιο ελαφριών τροχών που μειώνουν το αναρτώμενο βάρος και τις  ακόμη πιο εξελιγμένης ανάρτησης. 

Κακά τα ψέματα όμως, είναι βελτιώσεις που πολλοί λίγοι θα μπορέσουν να αντιληφθούν!

Αυτό που μας εντυπωσίασε και μας εντυπωσιάζει πάντα είναι η σταθερότητα και η εμπιστοσύνη που εμπνέει το ΤΜΑΧ σε βρεγμένο οδόστρωμα ακόμα και με ταχύτητες πάνω από τα 160χλμ/ώρα.

Το “πλαίσιο” του TMAX είναι νέο, έχει πιο μικρές διαστάσεις από ποτέ και περιλαμβάνει ριζοσπαστική σχεδίαση μπροστά με δυναμικά φτερά και γωνιακά ανοίγματα εισαγωγής αέρα, καθώς και πιο λεπτούς διπλούς προβολείς LED με ενσωματωμένα φλας, που προσδίδουν ακόμα πιο επιβλητικό τόνο στην εμπνευσμένη από την Supersport κατηγορία εμφάνιση.

Η σέλα είναι πιο μακριά από το προηγούμενο μοντέλο με ρυθμιζόμενη πλάτη για τον αναβάτη που μπορεί να ρυθμιστεί σε ένα εύρος 30 χιλιοστών εμπρός και πίσω ενώ τα μαρσπιέ είναι πιο μεγάλα δίνοντας ακόμη μεγαλύτερα περιθώρια κινήσεων στον αναβάτη. Η θέση οδήγησης είναι λίγο πιο κεκλιμένη προς τα εμπρός, όπως είναι και στις sport μοτοσυκλέτες για καλύτερη αίσθηση του μπροστινού συστήματος. Ανασχεδιασμένη είναι και η θέση του συνεπιβάτη ο οποίος κάθεται 15χιλ ψηλότερα δημιουργώντας έτσι πιο ξεκούραστες γωνίες για τα γόνατα του. Ο αποθηκευτικός χώρος του TMAX παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη γενιά έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει μόνο ένα full Face κράνος και κάποια λίγα μικροαντικείμενα.

Ο ανεμοθώρακας μελετήθηκε και επανασχεδιάστηκε και εκτός από κομψότερη εμφάνιση δημιουργεί και λιγότερο θόρυβο από τον αέρα στις υψηλές ταχύτητες.

Και φυσικά εκτός από τα νέα φώτα τύπου LED αλλά και την ουρά μαχητικού που το πίσω φανάρι με τα φλας σχηματίζουν ένα επιβλητικό Τ, η εκκίνηση γίνεται χωρίς χρήση κλειδιού μέσα από έναν νέο πολύ όμορφο κεντρικό διακόπτη on/off με ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές για την τάπα της βενζίνης και τη σέλα.

Η κατανάλωση που μετρήσαμε κατά την διάρκεια της παρουσίασης κυμάνθηκε μεταξύ 5,1 και 5,5 λτ/100χλμ και γενικά δεν διαφέρει καθόλου απο αυτην της προηγούμενης γενιάς.

Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η πλούσια Tech MAX, η οποία περιλαμβάνει θερμαινόμενη σέλα και γκριπ, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, cruise control, τιμόνι και διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό φθορισμού και ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση ενώ η έκδοση Extreme Yellow, με το κίτρινο χρώμα αποτίνει φόρο τιμής στα πρώτα TMAX που βγήκαν από την γραμμή παραγωγής σε αυτό το συγκεκριμένο χρώμα.

Με την τιμή του να ξεκινάει από τα 13.000 ευρώ για την απλή έκδοση και να φτάνει μέχρι τα 15.200 για την πολυτελή έκδοση Tech MAX σίγουρα δεν το λες φτηνό, είναι όμως το απόλυτο σκούτερ!

Και αν θες να έχεις το απόλυτο πρέπει να το πληρώσεις!

Όπως όλα δείχνουν και θα επιβεβαιωθούν και στην εκτενή δοκιμή στη χώρα μας, το TMAX έχει πολλά χρόνια ακόμα επιτυχημένης καριέρας μπροστά του. 

Το νέο ΤΜΑΧ αναμένεται στη χώρα μας τέλος Μαρτίου!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Yamaha TMAX 2022 (+video)
Yamaha TMAX 20th Anniversary: Επετειακό και αριθμημένο
Yamaha Switch On: Νέα εποχή ηλεκτρικών δικύκλων