Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

MV Agusta Dragster 800: Ακόμα πιο ακραίο

Ελλάδα 7:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

MV Agusta Dragster 800: Ακόμα πιο ακραίο

NEWSMOTO

MV Agusta Dragster 800: Ακόμα πιο ακραίο

NEWSMOTO

Η ιταλική εταιρεία ακονίζει την κορυφαία της γυμνή πρόταση στα 800cc και τη ρίχνει στους δρόμους έτοιμη να ανταγωνιστεί οτιδήποτε την προκαλέσει.

Advertisement
Advertisement

Και αυτή η πρόταση δεν είναι άλλη από τη streetfighter έκδοση του επίσης νέου Brutale 800 , πού έχοντας δεχθεί βελτιώσεις σε κινητήρα και πλαίσιο, όπως επίσης και αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα, καλείται να υπερασπιστεί τον τίτλο του πιο εξελιγμένου μοντέλου στη συγκεκριμένη κατηγορία και για μοτοσυκλέτες με κινητήρα κάτω των 1000cc.

Κάποια στιγμή θα πρέπει να πάψουμε να “γκρινιάζουμε” κάθε φορά που η MV Agusta -εδώ και αρκετά χρόνια- εξελίσσει μια κατά βάση ίδια μοτοσυκλέτα, παρουσιάζοντάς την -κάθε φορά- σαν νέο μοντέλο. Και θα πρέπει να αναρωτηθούμε τι άλλο θα έπρεπε να κάνει το ιταλικό εργοστάσιο για να μας “ευχαριστήσει”. Πριν βρούμε τη σωστή απάντηση, αυθόρμητα μας έρχεται το “να φτιάξει μοτοσυκλέτες με πιο γήινες εφαρμογές για να μπορούμε να τις οδηγήσουμε περισσότεροι χωρίς να ξοδέψουμε μια περιουσία”. Θα έκανε κάτι τέτοιο ο ιταλός κατασκευαστής με τα ρώσικα κεφάλαια; Δεν το πιστεύουμε και ο λόγος είναι απλός: δεν τους ενδιαφέρει εκεί στο Varese γιατί το προϊόν τους είναι premium και απευθύνεται στους “έχοντες” και όχι στο ευρύ κοινό..

Advertisement
Advertisement

Brutale ή Dragster;

Εν αρχή το μοντέλο εμφανίστηκε σαν Brutale πριν ακριβώς είκοσι χρόνια, αποκτώντας στην πορεία του χρόνου διάφορες υποεκδόσεις με τρικύλινδρους ή/και τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες. Το όνομα Dragster αποτελεί μια από αυτές εδώ και επτά χρόνια (2014), ερχόμενο στη ζωή σαν μια πιο ακραία εκδοχή τύπου streetfighter, πλην όμως χωρίς να φέρει πλέον το όνομα Brutale. Από τότε μέχρι και σήμερα, οι διαφορές ανάμεσα σε Brutale και Dragster είναι ελάχιστες και είναι αυτές που χαρακτηρίζουν τα δύο μοντέλα. Street Naked το πρώτο, Streetfighter το δεύτερο. Για το 2021, θα χρειαστεί ένα έμπειρο μάτι προκειμένου να τις εντοπίσει, αφού αυτές περιορίζονται στη μορφή του -σε κάθε περίπτωση- αλουμινένιου υποπλαισίου, στη διαφορετική έδραση της πινακίδας κυκλοφορίας, στη σχεδίαση του πίσω φωτιστικού σώματος και των ζαντών, στα αεροδυναμικά πλαστικά που περιβάλλουν τον πίνακα οργάνων και στον τύπο του τιμονιού (ρυθμιζόμενα κλιπόν στο Dragster, fatbar στο Brutale).

Advertisement

Dragster 2020 vs Dragster 2021

Στο νέο μοντέλο θα βρούμε όλες τις αλλαγές και βελτιώσεις που δέχθηκε το αδερφό Brutale. Ο τρικύλινδρος Euro5 κινητήρας των 798cc διατηρεί τη μέγιστη τιμή των 140Hp, ενώ έχει δεχθεί επίστρωση DLC στα καπελότα των βαλβίδων, κάτι που υπόσχεται μειωμένες τριβές. Έχει δεχθεί επίσης νέα κουζινέτα στροφάλου και μπιέλας, επανασχεδιασμένoυς λαιμούς εξάτμισης, τελικά (πάντα τρία στον αριθμό) με περισσότερο γωνιώδη μορφή και, τέλος, σύστημα ψεκασμού με αυξημένη πίεση στα μπεκ (4 από 3.5 bar).

Advertisement

Τα ηλεκτρονικά του κινητήρα είναι εξίσου νέα, με την ECU (στην περίπτωση φτιαγμένη από την Continental όπως και το cornering ABS) να προσφέρει ακριβέστερη απόκριση του γκαζιού και το -προαιρετικό- ηλεκτρονικό quickshifter 3ης γενιάς να παρέχει γρηγορότερες και σαφέστερες αλλαγές ταχυτήτων. Νέος είναι και ο μονόδρομος συμπλέκτης με σκοπό να προσφέρει μεγαλύτερη αξιοπιστία και καλύτερη αίσθηση. Τη φιλοξενία του μηχανικού συνόλου αναλαμβάνει το φρεσκαρισμένο πλαίσιο (πάντα ατσάλινο χωροδικτύωμα), το οποίο πλέον φέρει νέα πλαϊνά τμήματα ενισχυμένη ακαμψία στο διαμήκη άξονά του. Στοχεύοντας στην άνεση, οι μηχανικοί της MV πρόσθεσαν περισσότερο αφρώδες υλικό στη σέλα και επανασχεδίασαν το σύνδεσμο της πίσω ανάρτησης για καλύτερη λειτουργία απόσβεσης των κραδασμών του πίσω μέρους. Ομοίως έχει επαναρυθμιστεί και το ανεστραμμένο πιρούνι δεχόμενο νέες βαλβίδες.

Advertisement

Εξέλιξη στα ηλεκτρονικά

Σε συνεργασία με τη Μιλανέζικη e-Novia, η MV εξέλιξε την πλατφόρμα μέτρησης της αδράνειας (IMU) ώστε να είναι κομμένη και ραμμένη αποκλειστικά για τα νέα της Brutale και Dragster. Η εν λόγω IMU ελέγχει με ακρίβεια το traction control, το launch control και το cornering ABS, όπως επίσης και τις ..σούζες μέσω του συστήματος FLC (front lift control). Όλη η πληροφορία για τα παραπάνω καταλήγει στον αναβάτη μέσω μιας έγχρωμης TFT οθόνης 5,5’’, που αναλαμβάνει τα χρέη του πολυοργάνου και προσφέρει ακόμα και λειτουργία tracker για καταγραφή του στίγματος της μοτοσυκλέτας! To cruise control είναι μια νέα και απόλυτα χρηστική προσθήκη, ενώ παρούσα είναι φυσικά και η συνδεσιμότητα με smartphone μέσω της εφαρμογής MV Ride App, όπου -μεταξύ άλλων και χάρη στην τεχνολογία mirroring- επιτρέπει και την προβολή της πλοήγησης. Ο έλεγχος όλων γίνεται μέσω ενός joystick στο τιμόνι, χωρίς φυσικά να χρειάζεται ο αναβάτης να έχει και την έννοια χειρισμού του κινητού του.

Όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Brutale έτσι και το Dragster μας έρχεται σε διάφορες εκδόσεις, που διαφέρουν μεταξύ τους στα σημεία. Υπάρχει και μία με περιορισμένη ισχύ στους 110 ίππους (Rosso), όπως επίσης και η κορυφαία της γκάμας RR SCS με ημι-αυτόματο συμπλέκτη (Smart Clutch System).

Κύρια Χαρακτηριστικά Dragster 2021

• Κινητήρας Euro5 χαμηλών τριβών
• Σύστημα Ψεκασμού υψηλής πίεσης
• Επανασχεδιασμένη εξάτμιση και τελικά
• Νέα μονάδα μέτρησης της αδράνειας 6 αξόνων
• ABS της Continental με λειτουργία Cornering
• Νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση
• Οθόνη TFT 5.5”
• GPS και Bluetooth
• Συνδεσιμότητα MV Ride App
• Σύστημα πλοήγησης στο πολυόργανο
• Full Led προβολέας με φώτα ημέρας DRL
• Front Lift Control (έλεγχος σούζας)
• Νέα χειριστήρια στο τιμόνι με διακόπτη για το Launch Control
• Νέος αισθητήρας σχέσεων κιβωτίου EAS 3.0
• Νέος αλγόριθμος για τη διαχείριση του γκαζιού
• Cruise Control

Διαβάστε επίσης:

Triumph Bonneville: To 2021 φέρνει αναβαθμίσεις

Honda CRF300 Rally: Χαρακτήρας On/Off με αγωνιστικά γονίδια

Νέος τιμοκατάλογος Suzuki 2021: Στα 21.495€ το νέο Hayabusa!