Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Honda CRF300 Rally: Χαρακτήρας On/Off με αγωνιστικά γονίδια

Ελλάδα 12:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Honda CRF300 Rally: Χαρακτήρας On/Off με αγωνιστικά γονίδια

NEWSMOTO

Honda CRF300 Rally: Χαρακτήρας On/Off με αγωνιστικά γονίδια

NEWSMOTO

Εμπνευσμένo σχεδιαστικά από το αγωνιστικό CRF450 Rally και εφοδιασμένο με πλήρη εξοπλισμό δρόμου, το νέο CRF300 Rally απευθύνεται σε αναβάτες που θέλουν μια μοτοσυκλέτα να τα κάνει όλα.

Advertisement
Advertisement

Και όταν λέμε όλα εννοούμε τα πάντα, από καθημερινή χρήση και εκδρομές μέχρι εντουράδα στα βουνά και περιηγήσεις τα Σαββατοκύριακα. Μια μοτοσυκλέτα πασπαρτού, που όπως μας λέει η Honda “κινείται με άνεση στην πυκνή αστική κυκλοφορία χάρη στο ελαφρύ βάρος, τις slim αναλογίες και την εξαιρετική ευελιξία της, ενώ η ανάρτηση, η απόσταση από το έδαφος και το ύψος της σέλας προσφέρουν μία απολαυστική εμπειρία στον αναβάτη σε τραχύ οδόστρωμα και σε συνθήκες εκτός δρόμου. Ουσιαστικά, ανοίγει νέους ορίζοντες στους λάτρεις των δύο τροχών, ανεξάρτητα από το επίπεδο εμπειρίας του αναβάτη”.

 

Οι αλλαγές συνοπτικά

Advertisement
Advertisement

Στα πρότυπα του νέου CRF300L  το νέο Rally (πάντα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο των 250cc) έχει αυξημένο κυβισμό, υψηλότερη ισχύ και σημαντικά αυξημένη ροπή σε όλο το εύρος στροφών. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει πιο κοντές σχέσεις με εξαίρεση την 6η που είναι μακρύτερη, ενώ ο υδραυλικός μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper) προσφέρει πλέον πιο ακριβή έλεγχο του πίσω τροχού. Η συμπεριφορά σε όλα τα εδάφη έχει βελτιωθεί με ένα νέο ψαλίδι, πλαίσιο με αυξημένη πλευρική ευκαμψία, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης και επανασχεδιασμένη θέση οδήγησης. Η σέλα εδράζεται σε ελαστικές βάσεις και είναι χαμηλότερα τοποθετημένη, ενώ υπάρχουν ελαστικά ένθετα στα μαρσπιέ. Το τιμόνι φέρει αντίβαρα για την εξάλειψη των κραδασμών, τα φλας στηρίζονται σε εύκαμπτες βάσεις, ενώ τελική πινελιά είναι μία ευανάγνωστη οθόνη LCD. Το βάρος έχει μειωθεί κατά 4kg (συνολικά 153kg), κάτι που μεταφράζεται σε 13% βελτιωμένη αναλογία ισχύος/βάρους. Τέλος, η αυξημένη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ αυξάνει και την αυτονομία.

Συνοπτική παρουσίαση

Advertisement

Ο νέος κινητήρας των 286cc, σε σχέση με τον πρoηγούμενο των 250cc, αποδίδει 10% υψηλότερη ισχύ (27,3Hp/8.500rpm) και 18% περισσότερη ροπή (26,6Nm/6.500rpm). Ο εκκεντροφόρος εισαγωγής έχει επανασχεδιαστεί όπως και το σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής για ισχυρότερη ροπή και ισχύ στις μεσαίες στροφές. Οι σχέσεις 1-5 προσφέρουν πιο πυκνή κλιμάκωση, για βελτιωμένη απόκριση, ενώ η 6η σχέση είναι μακρύτερη για μεγαλύτερη άνεση σε ταχύτητες ταξιδιού. Ένας υδραυλικός, μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper) ελέγχει τώρα των πίσω τροχό στα απότομα κατεβάσματα και χαρίζει 20% ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα. Το επανασχεδιασμένο, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το αλουμινένιο ψαλίδι και η κάτω πλάκα πιρουνιού έχουν μειώσει το βάρος κατά 4Kg συνολικά, εξασφαλίζοντας διαφορετικά χαρακτηριστικά στρεπτικής ακαμψίας, με αποτέλεσμα καλύτερη αίσθηση και πληροφορία για τον αναβάτη. Η γεωμετρία του τιμονιού προσαρμόστηκε ανάλογα ενώ η διαδρομή του πιρουνιού έχει αυξηθεί κατά 10mm. Η νέα, αιχμηρή σιλουέτα της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 12,8Lt και άνετη φαρδιά σέλα, ασύμμετρο διπλό προβολέα LED και νέα ευανάγνωστη οθόνη LCD με μαύρες ενδείξεις σε λευκό φόντο. Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης για ελαφρύτερη αίσθηση στο τιμόνι που είναι απαραίτητη σε συνθήκες εκτός δρόμου, αλλά και χρήσιμη στους δρόμους της πόλης.

Advertisement

Κινητήρας Euro5

Η αύξηση χωρητικότητας κατά 14% για τον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα με τους 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC) είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης διαδρομής του εμβόλου (63mm από 55. Η διάμετρος παραμένει στα 76mm, όπως και η σχέση συμπίεσης στο 10.7:1. Τα γραφήματα ροπής και ισχύος του κινητήρα δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για τα οφέλη της αυξημένης ισχύος και ροπής: ο νέος κινητήρας είναι ισχυρότερος σε όλες τις συνθήκες από τις 2.000rpm. Στον δε αυτοκινητόδρομο, η τελική ταχύτητα αυξάνεται από 129km/h σε 135 km/h. Ο νέος χρονισμός του εκκεντροφόρου εισαγωγής ενισχύει την απόκριση στο μεσαίο φάσμα στροφών –που χρησιμοποιείται με μεγαλύτερη συχνότητα στην πόλη και σε συνθήκες εκτός δρόμου– και συνεργάζεται με το επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι, το σωλήνα εξαγωγής, το σιλανσιέ και το χρονισμό της ανάφλεξης. Ένα μπουζί ιριδίου σε συνδυασμό με την ακριβή ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται από το σύστημα PGM-FI βελτιστοποιεί την απόδοση καύσης και τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά.

Advertisement

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί έναν έκκεντρα τοποθετημένο κύλινδρο, που μειώνει τις απώλειες των εσωτερικών τριβών, ενώ το έμβολο φέρει ένα ειδικό υλικό στην επιφάνειά του αλλά και επίστρωση μολυβδαινίου. Η αντλία λαδιού φέρει δομή εσωτερικής ανακούφισης που εμποδίζει τον εξαερισμό του λαδιού. Το κομβίο του στροφάλου είναι ημι-διαιρούμενο με πρεσσαριστό μεταλλικό κουζινέτο, ενώ το ρουλεμάν στροφάλου φέρει κουζινέτο από χυτοσίδηρο. Ένας πρωτεύοντας αντικραδασμικός άξονας μειώνει περαιτέρω τους κραδασμούς. Το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί ένα ψυγείο απόδοσης ψύξης 12.7kW, τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, πίσω από μία πλαστική γρίλια για βελτίωση της ροής αέρα. Ένας λεπτός ανεμιστήρας ψύξης ελέγχει τη θερμοκρασία στις χαμηλές ταχύτητες, είτε σε δρόμους με πυκνή κυκλοφορία ή σε απαιτητικές off-road συνθήκες.

Νέο πλαίσιο

Συνολικά 4Kg έχουν εξοικονομηθεί με τη χρήση νέου πλαισίου, ενώ παράλληλα -και για καλύτερη αίσθηση της πρόσφυσης και των δύο τροχών- μειώθηκε κατά 25% η πλευρική ακαμψία. Αυτό είναι αποτέλεσμα της μείωσης πλάτους της κεντρικής δοκού (-30mm), η χρήση κάτω σωλήνων διατομής 25,4mm (από 28,6) και η μείωση πλάτους κατά 20mm του κεντρικού συνδετικού σωλήνα. Αντίστοιχα, το μονοκόμματο αλουμινένιο ψαλίδι είναι 550g ελαφρύτερο και προσφέρει αυξημένη πλευρική ευκαμψία κατά 23%. Επίσης είναι κατά 15mm πιο στενό πίσω από το σημείο άρθρωσης. Εφαρμόστηκε τεχνική ομαλής σχηματοποίησης διατομής για τις αντίστοιχες μεταβάσεις. Ο ρυθμιστής της αλυσίδας είναι από εξελασμένο αλουμίνιο. Η ατσάλινη κάτω πλάκα του σταυρού αντικαταστάθηκε από αλουμινένια, εξοικονομώντας 730g από μια περιοχή που σχετίζεται άμεσα με το κέντρο βάρους.

Αναβαθμισμένη ανάρτηση και γεωμετρία

To ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43mm κέρδισε 10mm διαδρομής φτάνοντας τα 260 συνολικά και τα ελατήρια και οι αποσβέσεις έχουν αναθεωρηθεί, ώστε να προσφέρεται ακριβέστερος έλεγχος σε μεγάλο εύρος εδαφών και ταχυτήτων. Η πίσω ανάρτηση με μοχλικό σύστημα Pro-Link προσφέρει επίσης διαδρομή 260mm (από 240), ενώ το αμορτισέρ της Showa είναι μονού σωλήνα. Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί από 270mm σε 275mm, χάρη στις αναβαθμίσεις στο κάτω τμήμα του πλαισίου, το στροφαλοθάλαμο και την τάπα του κάρτερ λαδιού. Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι τώρα 27,5°/109mm (από 27,6°/113mm) και το μεταξόνιο μακρύτερο κατά 10mm (1455mm).

Φρένα και τροχοί

Η πέδηση επιτυγχάνεται μέσω δύο δισκόφρενων, ένα σε κάθε τροχό, τα οποία συνεργάζονται με δικάναλο ABS (άγνωστο αν υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησής του). Μπροστά υπάρχει δίσκος 296mm με διπίστονη δαγκάνα και πίσω ένας διαμέτρου 220mm με δαγκάνα ενός εμβόλου. Όπως στα καθαρόαιμα CRF, ο πίσω κύλινδρος φρένου είναι ελαφρύς και μονοκόμματος. Οι δίσκοι έχουν κυματοειδή σχεδίαση με εξαιρετικές ικανότητες αυτοκαθαρισμού σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Ελαφριές, αλουμινένιες ζάντες μειώνουν περαιτέρω τη μη αναρτώμενη μάζα. Για το 2021 η επιφάνεια του αλουμινίου έχει ακόμα πιο γυαλιστερό φινίρισμα. Ελαστικά με τακούνια τύπου enduro (80/100-21 και 120/80-18) παρέχουν πρόσφυση σε ποικίλες συνθήκες οδήγησης. Ο εμπρός τροχός των 21” και ο πίσω των 18” αυξάνουν τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας στο χώμα, ενώ επιτρέπουν την τοποθέτηση πιο εξειδικευμένων off-road ελαστικών αν χρειαστεί. Η χρήση ενός μηχανουργικά κατεργασμένου πίσω κέντρου τροχού σε συνδυασμό με βίδες Μ8 (αντί για Μ10) και κοίλου πίσω άξονα εξοικονομεί 240g και 160g αντίστοιχα.

Στυλ & Εξοπλισμός

Το CRF300 Rally είναι μία μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη για μεγάλες αποστάσεις, κάτι το οποίο υποδηλώνει και το στυλ της. Προερχόμενα από τo CRF450 Rally, η ανεξάρτητη ζελατίνα, το πάνω/κάτω φέρινγκ και τα πλαϊνά καλύμματα προστατεύουν αποτελεσματικά τον αναβάτη από τα καιρικά φαινόμενα. Χούφτες παρέχουν προστασία για τα χέρια και τις μανέτες του φρένου και του συμπλέκτη. Μία ποδιά προστατεύει το κάτω τμήμα της μοτοσυκλέτας και ο επιλογέας σχέσεων έχει αναδιπλούμενο άκρο. Από τη μέση της μοτοσυκλέτας και πίσω το ανανεωμένο στυλ παραπέμπει ξεκάθαρα σε μοντέλο ΜΧ. Η πίσω βάση πινακίδας κυκλοφορίας είναι πολύ μικρότερη εξοικονομώντας 300g, ενώ περαιτέρω βάρος εξοικονομείται από το νέο εμπρός φτερό. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου έχει αυξηθεί κατά 2,7Lt (συνολικά 12,8) και με κατανάλωση έως και 32,3km/l (μέτρηση WMTC) η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 410 km.

Το ύψος της σέλας είναι στα 885mm, δηλαδή 5mm ψηλότερα από το CRF300L και 10mm χαμηλότερα από πριν. Έχει το ίδιο στενότερο προφίλ μπροστά αλλά το πλάτος της είναι 20mm μεγαλύτερο στην περιοχή που κάθεται ο αναβάτης. Για πιο άνετο έλεγχο η θέση οδήγησης έχει τροποποιηθεί: το τιμόνι είναι ελαφρώς τραβηγμένο προς τα πίσω, ενώ τα μαρσπιέ έχουν τοποθετηθεί πιο πίσω και χαμηλότερα για να μπορεί ο αναβάτης να αλλάζει ευκολότερα ταχύτητες όταν φορά μπότες τύπου off-road. Το πλαϊνό σταντ έχει επανασχεδιαστεί με τη νέα, αναδιπλούμενη επιφάνεια επαφής να έχει αυξηθεί κατά 10%.

Μία επανασχεδιασμένη και ελαφρύτερη κατά 70g οθόνη LCD περιλαμβάνει μαύρες ενδείξεις σε λευκό φόντο. Οι αριθμοί στην κλίμακα ταχυμέτρου είναι κατά 6mm μεγαλύτεροι στα 23mm. Μεταξύ των πληροφοριών είναι ο δείκτης της σχέσης κιβωτίου, η χιλιομετρική κάλυψη και κατανάλωση, η μέση ταχύτητα, το χρονόμετρο και το στροφόμετρο. Ο προβολέας είναι μία συμπαγής ασύμμετρη διπλή μονάδα LED και συνδυάζεται με ένα πίσω φανάρι με λαμπτήρες. Τα φλας είναι επίσης LED και τώρα στηρίζονται σε εύκαμπτες βάσεις.

Τιμή και αξεσουάρ

Για να αποκτήσετε το νέο CRF300 Rally θα πρέπει να καταβάλλετε 7.400€. Δεν είναι ένα ευκαταφρόνητο ποσό αλλά αν δεν σας ενδιαφέρουν τα extra που φοράει μπορείτε να δείτε κατά CRF300L μεριά, όπου τα 5.950€ σίγουρα είναι αρκετά λιγότερα. Ανάμεσα στα ειδικά σχεδιασμένα αξεσουάρ που διατίθενται για το Rally περιλαμβάνονται βαλίτσα top box 38Lt, σχάρα, αλλά και ποδιά με βάσεις για το κάρτερ του κινητήρα.

Διαβάστε επίσης:

Νέος τιμοκατάλογος Suzuki 2021: Στα 21.495€ το νέο Hayabusa!

Honda SH Mode 125: Σημαντική η ανανέωση για το 2021

Moto Guzzi Centenario: Τρεις special εκδόσεις για τα 100 χρόνια της φίρμας του αετού