Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

MotoGP: Τι μάθαμε και τι δε μάθαμε από τις δοκιμές της Μαλαισίας

Ελλάδα 18:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

MotoGP: Τι μάθαμε και τι δε μάθαμε από τις δοκιμές της Μαλαισίας

NEWSMOTO

MotoGP: Τι μάθαμε και τι δε μάθαμε από τις δοκιμές της Μαλαισίας

NEWSMOTO

Οι πρώτες δοκιμές προετοιμασίας για το 2024 πραγματοποιήθηκαν στη Σεπάνγκ και τα πρώτα συμπεράσματα μπορούν να βγουν.

Advertisement
Advertisement

Αν έπρεπε με τρεις λέξεις να περιγράψουμε τις πρώτες δοκιμές του 2024 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP αυτές θα ήταν «Ducati, Ducati και… Ducati». Μετά από δύο μήνες απραξίας λόγω της χειμερινής διακοπής, οι αναβάτες του MotoGP επέστρεψαν στις σέλες των μοτοσικλετών τους για τις δοκιμές της Σεπάνγκ, στη ζεστή και υγρή Μαλαισία.

Έπειτα από τρεις ημέρες δουλειάς και αμέτρητους γύρους το μόνο σίγουρο είναι ότι η Ducati παραμένει η κυρίαρχη δύναμη και σε αυτήν την πρώτη φάση του 2024. Με αρκετές αλλαγές στα αεροδυναμικά και έναν καινούριο κινητήρα οι αναβάτες τόσο της εργοστασιακής Lenovo Ducati όσο και οι υπόλοιποι αναβάτες των δορυφορικών ομάδων, δούλεψαν με θετικό τρόπο κυριαρχώντας στην κατάταξη.

Ο πρωταθλητής Πέκο Μπανάια ολοκλήρωσε το τριήμερο στην πρώτη θέση σπάζοντας άνετα το ρεκόρ πίστας, δηλώνοντας ότι ο νέος κινητήρας είναι πολύ καλύτερος σε σχέση με πέρυσι. Λίγο πίσω του έμεινε ο Χόρχε Μαρτίν ο οποίος από την πρώτη στιγμή που ανέβηκε στην GP24 αισθάνθηκε άνετα και κινήθηκε πολύ γρήγορα. Στην 3η θέση ήταν ο Ένεα Μπαστιανίνι ο οποίος εμφανίστηκε πολύ βελτιωμένος και του άρεσε η νέα μοτοσικλέτα, ενώ μέσα στην πρώτη εξάδα βρέθηκαν τα αδέρφια Μάρκεθ με τον Άλεξ μπροστά από τον Μαρκ.

Advertisement

Η Ducati φαίνεται λοιπόν με το καλημέρα να είναι ξανά ανταγωνιστική και σίγουρα είναι πάλι η μοτοσικλέτα σημείο αναφοράς για το 2024. Άλλωστε, εκτός από τον γρήγορο γύρο με το μαλακό ελαστικό, όλοι οι αναβάτες της Ducati είχαν ανώτερο ρυθμό σε συνθήκες αγώνα.

Advertisement

Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στο στρατόπεδο της Aprilia. Το εργοστάσιο του Νοάλε είχε φέρει πολλά εξαρτήματα να δοκιμάσουν οι αναβάτες της προσπαθώντας να βρουν τον κατάλληλο συμβιβασμό.Αεροδυναμικά, ηλεκτρονικά και κινητήρας ήταν στο επίκεντρο των Αλέιξ Εσπαργκαρό και Μάβερικ Βινιάλες οι οποίοι ενισχύθηκαν από τον Μιγκέλ Ολιβέιρα της νέας ομάδας Trackhouse Racing. Να αναφέρουμε ότι νέος Αγωνιστικός Διευθυντής της Trackhouse Aprilia είναι ο Ντάβιντε Μπρίβιο, πρώην μέλος της ομάδας Alpine Formula 1.

Η μοτοσικλέτα σε πρώτη φάση ήταν ανταγωνιστική με τον Εσπαργκαρό να σκαρφαλώνει μέχρι τη 5η θέση, ωστόσο όλοι συμφώνησαν στο ότι η RS-GP του 2024 είναι αρκετά δύσκολη στον χειρισμό. Παρατηρήθηκε μεγάλη αστάθεια στην είσοδο της στροφής, ενώ τα νέα αεροδυναμικά την έχουν κάνει βαριά σε αίσθηση.

Τα πράγματα στην KTM ήταν σίγουρα καλύτερα με τους αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας και τον rookie Πέδρο Ακόστα της GasGas Tech3 να δείχνουν πολύ δυνατοί. Ο Μπραντ Μπίντερ έκλεισε το τριήμερο στην 7η θέση έχοντας έναν από τους καλύτερους ρυθμούς στην προσομοίωση αγώνα. Ο εντυπωσιακός Ακόστα ήταν στη δεκάδα, ενώ και ο Μίλερ ήταν ανταγωνιστικός.

Αν υπάρχει κάποιος φέτος που μπορεί να κοντράρει την Ducati αντικειμενικά είναι η KTM, με την Aprilia να ακολουθεί από κοντά αν λύσει τα προβλήματά της.

Οι Ιάπωνες κατασκευαστές ξεκίνησαν τον αγώνα δρόμου για να πλησιάσουν τους υπόλοιπους. Στη Honda υπήρξε συγκρατημένη αισιοδοξία με την καινούρια μοτοσικλέτα να είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι. Οι εργοστασιακοί αναβάτες της Repsol Honda, Λούκα Μαρίνι και Ζοάν Μιρ ικανοποιήθηκαν από τη γενική εικόνα της μοτοσικλέτας στα αεροδυναμικά και τον κινητήρα, ωστόσο κάποια ζητήματα που ταλαιπώρησαν το εργοστάσιο πέρυσι – όπως την έλλειψη πρόσφυσης στην επιτάχυνση – δε λύθηκαν τελείως.

Ταχύτερη Honda ήταν εκείνη του Μιρ στη 10η θέση που βελτίωσε τον χρόνο του κατά ένα δευτερόλεπτα σε σχέση με πέρυσι.

Προβληματισμός επικράτησε στη Yamaha καθώς η νέα μοτοσικλέτα είχε δύο όψεις. Αρχικά, πολλά από τα ζητήματα που δε λειτουργούσαν σωστά πέρυσι βελτιώθηκαν χάρη κυρίως στον καινούριο ισχυρό κινητήρα. Εκεί που δε βρέθηκε λύση είναι στα ηλεκτρονικά της μοτοσικλέτας και ιδιαίτερα όταν η απόδοση του ελαστικού πέφτει. Τόσο ο Φάμπιο Κουαρταραρό όσο και ο Άλεξ Ρινς δε βρήκαν λύση στο ζήτημα, αλλά έμειναν αισιόδοξοι ότι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.

Εκτός δοκιμών έμειναν οι τραυματίες Φράνκο Μορμπιντέλι (Pramac Ducati) και Ραούλ Φερνάντεζ (Trackhouse Aprilia). Επόμενο διήμερο δοκιμών πραγματοποιείται στην πίστα του Κατάρ 19 με 20 Φεβρουαρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αισιοδοξία στη Yamaha MotoGP το 2024 (+video)
MotoGP: Ρόσι και Μάρκεθ ξανά στην ίδια πίστα
Βόμβα ή πυροτέχνημα η Trackhouse Aprilia στο MotoGP