Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Moto Morini 6½ “Seiemmezzo”: Fashion victim

Ελλάδα 14:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Moto Morini 6½ “Seiemmezzo”: Fashion victim

NEWSMOTO

Moto Morini 6½ “Seiemmezzo”: Fashion victim

NEWSMOTO

Όλο και πιο κοντά στη γραμμή παραγωγής το γυμνό 650 της Ιταλικής εταιρείας, με τo “downsizing” να συνεχίζεται στον κόσμο των retro και με χαρακτήρα scrambler μοτοσυκλετών μεσαίου κυβισμού.

Advertisement
Advertisement

Tο “Seiemmezzo” στη γλώσσα μας σημαίνει “εξήμισυ” και είναι αυτό που μαρτυρά τον κυβισμό του μοντέλου. Το είχαμε δει πλάϊ στο On/Off X-Cape 650 στην έκθεση του Μιλάνου το Νοέμβριο του 2019, αλλά η πανδημία ψαλίδισε τα όποια σχέδια για την παραγωγή του το 2020. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον μοντέλο Scrambler, το οποίο η Moto Morini χαρακτηρίζει σαν entry level στη γκάμα της και το προορίζει για αναβάτες κάθε γούστου και εμπειρίας που ψάχνουν μια μοτοσυκλέτα με στυλ και χαρακτήρα για την καθημερινή τους μετακίνηση.

Όπως όλοι έχουμε ήδη καταλάβει, οι κατηγορίες μοτοσυκλετών αυξάνονται και πληθύνονται τα τελευταία χρόνια, θα λέγαμε ότι η συγκεκριμένη των street scramblers έχει αρχίσει να καθιερώνεται. Αυτό σημαίνει περισσότερες προτάσεις από τους κατασκευαστές και πολύ περισσότερες από τους απανταχού custom builders (βελτιωτές). Και εδώ είναι το μυστικό του , ότι δηλαδή έχει πιάσει το νόημα και δείχνει σαν καστομαρισμένη μοτοσυκλέτα από τα γεννοφάσκια της. Γιατί είναι πολύς ο κόσμος που θέλει να πάρει κάτι που να δείχνει διαφορετικό και ο οποίος, όμως, δεν έχει το χρόνο ή/και τη διάθεση να το κάνει αυτό από μόνος του ξοδεύοντας παραπανίσια αρκετά χρήματα.

Advertisement
Advertisement

Όπως και στο X-Cape, το 6½ θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις όσον αφορά στην απόδοση του κινητήρα, μια “ανοικτή” με άγνωστη προς το παρόν ιπποδύναμη και μια “Α2” με 48 ίππους. Δυστυχώς η Moto Morini αποδείχθηκε πολύ φειδωλή στα τεχνικά χαρακτηριστικά που έδωσε στη δημοσιότητα, καθώς παρέλειψε να συμπεριλάβει σημαντικές πληροφορίες. Δεν ξέρουμε τίποτα για αριθμό εκκεντροφόρων και βαλβίδων, για σύστημα τροφοδοσίας, σχέση συμπίεσης, διαστάσεις εμβόλων κλπ, απλά ότι η διαχείριση (ECU) γίνεται μέσω μονάδας της Bosch και πως το μηχανικό κιβώτιο διαθέτει 6 σχέσεις. Φανταζόμαστε ότι θα τα μάθουμε όλα λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής, κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στους επόμενους μήνες.

Πέραν αυτού, πρέπει να παραδεχθούμε ότι γύρω από το κινητήριο σύνολο απαντάμε υψηλών προδιαγραφών περιφερειακά, ειδικά στην ανάρτηση, όπου ένα κτηνώδες και πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο Marzocchi με καλάμια των ..50mm και ένα (ομοίως πλήρως ρυθμιζόμενο) μονό αμορτισέρ (έκκεντρα τοποθετημένο) της ίδιας μάρκας εγγυώνται εξαιρετικά αποτελέσματα στην οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Το έμπειρο μάτι θα σταθεί και στις περίτεχνες ακτινικές (και αλουμινένιες) ζάντες της κορυφαίας Excel (17 και 19”), όπως επίσης και στα αντίστοιχων υψηλών προδιαγραφών ελαστικά μικτής χρήσης Karoo Street της Metzeler.

Advertisement

Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν έχουμε περαιτέρω πληροφόρηση πέραν της ύπαρξης δικάναλου ABS της Bosch, το οποίο συνεργάζεται με τρία δισκόφρενα ευμεγέθων διαστάσεων (300mm μπροστά και 255mm πίσω, παντού διπίστονες δαγκάνες της J.Juan). Στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας ξεχωρίζουν η έγχρωμη οθόνη LCD των 5” (με χειρισμό από μπουτόν στο τιμόνι), τα full Led φωτιστικά σώματα, οι ρυθμιζόμενες μανέτες και η -κυριολεκτικά- τεράστια ποδιά προστασίας κινητήρα.

Advertisement

Λίγα λόγια για τη Μοto Morini του σήμερα

Πρόκειται για μια ακόμη ιστορική ιταλική φίρμα που εξαγοράστηκε από κινέζικη εταιρεία, με τον κατασκευαστή οχημάτων Zhongneng να αποκτά το 100% των μετοχών της. Μόλις το 2015 ήταν που η Moto Morini είχε αγοραστεί από την ιταλική επενδυτική εταιρεία Autjann και τρία χρόνια μετά (2018) πέρασε στα χέρια των Κινέζων. “Η Moto Morini θα παραμείνει στην Ιταλία”, είχαν ανακοινώσει οι νέοι ιδιοκτήτες, με την αξία της συναλλαγής, σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα, να αγγίζει τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Σε μια πρώτη δήλωση οι Κινέζοι είχαν μιλήσει για σχέδια επέκτασης της γκάμας σε μικρότερους κυβισμούς και να που επαληθεύτηκαν!

Advertisement

Οι εγκαταστάσεις της Μorini παραμένουν –τουλάχιστον προς το παρόν- στην Ιταλία, δηλαδή στο Trivolzio (κάπου ανάμεσα σε Μιλάνο και Πάβια). Η Zhongneng έχει σαν έδρα τη Σαγκάη και επί του παρόντος κατασκευάζει scooter και μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού. Έτσι λοιπόν, μετά τις SWM και Benelli, η Moto Morini έγινε η τρίτη ιταλική φίρμα που πέρασε σε κινεζικά χέρια. Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία Δέλτα Μοτοσυκλέτες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά 6½

  • Μονάδα διαχείρισης Βosch ECU 
  • Δικάναλο ABS της Bosch  
  • Κιβώτιο 6 σχέσεων 
  • Ύψος σέλας 825mm 
  • Μεταξόνιο 1460mm  
  • Κάστερ 24,5° 
  • Ίχνος 110mm  
  • Δύο δίσκοι 300mm μπροστά, ένας 255mm πίσω 
  • Διπίστονες δαγκάνες J. Juan 
  • Ελαστικά 110/80-19 και 150/70-17 
  • Διαδρομές ανάρτησης 125mm μπροστά και 120mm πίσω 

Διαβάστε επίσης:

Aprilia RSV4 1100: Περισσότερες πληροφορίες, τιμές και.. ήχος

Yamaha TMAX 20th Anniversary: Επετειακό και αριθμημένο

KTM 1290 Super Adventure R: Χωμάτινος οδοστρωτήρας