Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

Newsmoto

KTM 1290 Super Adventure R: Χωμάτινος οδοστρωτήρας

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Αυτή η μοτοσυκλέτα σχεδιάστηκε για να επιτρέψει στους ταξιδευτές να ανακαλύψουν τα πιο απόκρυφα μονοπάτια κάτω από τον ουρανό..

Η δεύτερη δόση των παρουσιάσεων της νέας γενιάς των μεγάλων μοντέλων της οικογένειας KTM Adventure 2021 έρχεται με τη μορφή τoυ νέου και απόλυτου 1290 R, δηλαδή της πλέον “χωμάτινης” έκδοσης του 1290 S . Σχεδιασμένο για να διασχίσει τα πιο παρθένα και απαιτητικά τερέν, αυτό το μοντέλο έχει την ικανότητα να σας πάει όπου του ζητήσετε, αρκεί βέβαια και εσείς να έχετε την απαιτούμενη εμπειρία και ικανότητα. Αν ναι, τότε απλά βάλτε μια καρφίτσα στο χάρτη και βγείτε στον ανοιχτό δρόμο.

Το νέο 1290 Super Adventure R θα σας πάει εκεί που θέλετε ανεξάρτητα με τι θα συναντήσετε στο διάβα σας. Και από το 2021 θα το κάνει με μεγαλύτερη άνεση και ευκολία, καθώς διαθέτει αυξημένη ευκινησία, κορυφαίες επιδόσεις και είναι προικισμένο με ηλεκτρονικά τελευταίας γενιάς, που στόχο έχουν τη μεγιστοποίηση της εμπειρίας για τον αναβάτη όσο εκείνος εξερευνά το άγνωστο. Η μοτοσυκλέτα έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί και διαθέτει μια μακρά λίστα με καινοτόμες αναβαθμίσεις, που προήλθαν από την εμπλοκή του αυστριακού κατασκευαστή σε αγώνες κάθε μορφής.

Ευκινησία σε κάθε τερέν

Ο αρχικός σχεδιαστικός στόχος ήταν να πηγαίνουμε σε κάθε δύσκολο τερέν με χαρακτηριστική ευκολία και αυτοπεποίθηση. Τα επανασχεδιασμένα πλαστικά και οι γραμμές της νέας έκδοσης προσφέρουν βελτιωμένη εργονομία και οδική συμπεριφορά, που προκύπτει από την τοποθέτηση του καυσίμου όσο χαμηλότερα γίνεται. Η αυξημένη ευκινησία σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους δίνουν συνολικά μια αίσθηση σιγουριάς στον αναβάτη κάτω από όλες τις οδηγικές συνθήκες. Οι αντιδράσεις της μοτοσυκλέτας στις απαιτήσεις του αναβάτη και ειδικότερα η πληροφόρηση κατά τη διάρκεια των στροφών έχει επιτευχθεί μεταφέροντας προς τα πίσω κατά 15mm τον άξονα της τιμονόπλακας, αλλάζοντας την εμπρός έδραση του κινητήρα, αυξάνοντας το μήκος του ψαλιδιού και -με τον τρόπο αυτό- βελτιώνοντας ταυτόχρονα τη συμπεριφορά στις επιταχύνσεις.

Οι μηχανικοί της KTM ανέλυσαν κάθε σπιθαμή των επανασχεδιασμένων πλαστικών προκειμένου να διασφαλίσουν το σωστό πάχος του υλικού και την ιδανική εφαρμογή του αναβάτη στο νέο σχήμα της μοτοσυκλέτας. Η αίσθηση ελέγχου και ισορροπίας ενισχύεται με το νέο ρεζερβουάρ τριών τμημάτων χωρητικότητας 23 λίτρων, το οποίο είναι τοποθετημένο χαμηλά ώστε να βελτιώνει ακόμα περισσότερο την οδηγική ισορροπία. Όπως το πλαίσιο έτσι και το υποπλαίσιο έπρεπε να ξανασχεδιαστεί και είναι εξοπλισμένο με μια μονοκόμματη σέλα που έχει ύψος 880mm με στενή σχεδίαση, ενώ κρύβει και χρήσιμο αποθηκευτικό χώρο.

Στη βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά συντελούν μέγιστα οι νέες αναρτήσεις της WP και οι ρυθμίσεις τους. Το 1290 R υιοθετεί γονιδιακά στοιχεία της KTM από τα χωμάτινα τερέν και διαθέτει την καλύτερη τεχνολογία των WP XPLOR. Το πλήρως ρυθμιζόμενο μπροστινό των 48mm έχει εντυπωσιακή διαδρομή στα 220mm, με ξεχωριστές αποσβέσεις σε κάθε καλάμι και μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Ίδια ακριβώς διαδρομή έχει και το αμορτισέρ WP PDS. Η ικανότητα των αναρτήσεων δοκιμάστηκε στα άκρα στην έρημο της California αλλά και σε διάφορες τοποθεσίες ανά την Ευρώπη.

Τεχνολογία που εστιάζει στην απόδοση

Το 1290 Super Adventure R του 2021 είναι μια μοτοσυκλέτα εξοπλισμένη με την τελευταία γενιά ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που προέκυψαν από τη συνέχιση της συνεργασίας με πρωτοπόρους του είδους όπως είναι η Bosch. Ένας νέος αισθητήρας κλίσης που λειτουργεί σε έξι άξονες φιλτράρει τις πληροφορίες για την ακριβή θέση της μοτοσυκλέτας και ελέγχει τη συμπεριφορά της. Αυτή η διαδικασία επηρεάζει την επεμβατικότητα των συστημάτων Motorcycle Traction Control, Motor Slip Regulation, Motorcycle Stability Control αλλά και τις δυνάμεις του Offroad ABS. Προκειμένου να προσαρμοστούν ιδανικά στις σύγχρονες απαιτήσεις, τα ηλεκτρονικά συστήματα μπορούν να παραμετροποιηθούν ή ακόμα και να απενεργοποιηθούν εντελώς.

Μαζί με τις βασικές επιλογές Rain, Street, Sport και Off/Road στη χαρτογράφηση, υπάρχει και το προαιρετικό Rally mode που επιτρέπει στον αναβάτη να ρυθμίσει την απόκριση του γκαζιού αλλά και την επεμβατικότητα του traction control σε εννέα επίπεδα. Οι αλλαγές αυτές γίνονται μέσω μιας νέας TFT οθόνης 7”, η οποία είναι συνδεδεμένη με μια νέα μονάδα. Η μεγαλύτερη οθόνη και το αναβαθμισμένο menu είναι πιο εύκολα και πιο γρήγορα προσβάσιμα ενώ οι turn-by-turn οδηγίες του KTM My Ride app είναι πιο ευδιάκριτες.

Περιφερειακά υψηλών προδιαγραφών

Kαρδιά της μοτοσυκλέτας είναι ο κινητήρας LC8 προδιαγραφών Euro5, που είναι πλέον ελαφρύτερος κατά 1.6kg και παράγει 160Ηp/9.000rpm και 138Nm ροπής στις 6.500rpm για την απολύτως καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο της κατηγορίας. Η KTM προχώρησε σε εσωτερικές αλλαγές του V2 κινητήρα προκειμένου να μειώσει το βάρος αλλά και να βελτιώσει την απαγωγή θερμότητας. Μεγάλη έμφαση δόθηκε στη μεγιστοποίηση της ροής του αέρα γύρω από τη μοτοσυκλέτα, με αποτέλεσμα να είναι εξοπλισμένη με δύο ψυγεία νερού αντί για ένα που είχε ο προκάτοχος της. Με έξυπνα σχεδιασμένες εισαγωγές η ποσότητα ζεστού αέρα που φτάνει στα πόδια του αναβάτη έχει μειωθεί δραματικά και η διαφορά είναι εμφανής ειδικά στις συνθήκες αστικής μετακίνησης.

Χάρη στο επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι, οι αναβάτες μπορούν να έχουν ευκολότερη πρόσβαση στο φίλτρο αέρα απλά αφαιρώντας τέσσερις βίδες. Το ίδιο το φίλτρο διαθέτει πλέον κάθετες ραβδώσεις αντί για οριζόντιες προκειμένου να κατευθύνει τυχόν ακαθαρσίες προς το κάτω μέρος του φιλτροκουτιού. Συνολικά το σχέδιο είναι σημαντικά βελτιωμένο, ειδικά για τους πιο ακραίους αναβάτες. Μερικές ακόμα αναβαθμίσεις του κινητήρα περιλαμβάνουν ελαφρύτερα πλαϊνά καπάκια, νέα έμβολα, βελτιωμένο σύστημα αλλαγών ταχυτήτων, νέες επιστρώσεις και νέο σύστημα εξαγωγής, κάνοντας συνολικά τον κινητήρα ακόμα πιο αξιόπιστο για κάθε λογής εξόρμηση. Τα διαστήματα service παραμένουν στα 15.000km και η μέση κατανάλωση έχει το εντυπωσιακό νούμερο των 5,7Lt/100Km. Μαζί με την PANKL, η KTM επανασχεδίασε το μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων για ακόμα ταχύτερες αλλαγές και πιο άμεση ανταπόκριση. Οι αλλαγές αυτές ενισχύονται ακόμα περισσότερο με το προαιρετικό Quickshifter+, το οποίο έχει μια συνολικά βελτιωμένη λειτουργία.

Η μοτοσυκλέτα είναι εφοδιασμένη με τον κατάλληλο εξοπλισμό υψηλού επιπέδου για να κινηθεί μέχρι την άκρη του πλανήτη. Τα νέα Adventure ελαστικά της Bridgestone είναι τυλιγμένα σε αλουμινένιες ακτινωτές ζάντες της κορυφαίας του είδους Alpina, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν και tubeless ελαστικά με την προσθήκη κατάλληλου μονωτικού ελαστικού. Η τελευταία γενιά του 1290 R έρχεται με εντυπωσιακά γραφικά και χρώματα που δεν θα περάσουν απαρατήρητα. Η τεχνολογία KTM Race On έχει αναβαθμισμένη αυτονομία ενώ νέοι είναι και οι αισθητήρες πίεσης των ελαστικών. Τα φρένα έχει αναλάβει η Ιταλική Brembo με τις ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες ενώ όπως πάντα η ζελατίνα, οι μανέτες, τα ποδωστήρια αλλά και χειριστήρια είναι ρυθμιζόμενα για τη μέγιστη προσαρμοστικότητα της μοτοσυκλέτας στις ανάγκες του αναβάτη.

Aκόμα περισσότερα

Όπως και στο μοντέλο S έτσι και στο νέο R υπάρχει μια πληθώρα προαιρετικών ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Το Rally Pack προσφέρει το Rally riding mode με τη ρύθμιση σε στάδια του MTC και στην απόκριση του ηλεκτρονικού γκαζιού, αλλά και το Tech Pack που περιλαμβάνει τα πάντα, το Quickshifter+, το Motor Slip Regulation, το Hill Hold Control, το προσαρμοστικό πίσω φως φρένων και φυσικά όλα τα χαρακτηριστικά που υπάρχουν στο Rally Pack.

Η νέα γενιά KTM 1290 Super Adventure R θα είναι διαθέσιμη από τον ερχόμενο Μάρτιο και στην τιμή των 22.300€. Αν τα χρήματα ή/και τα 160 άλογα σας φαίνονται πολλά, τότε κάλλιστα μπορείτε να στραφείτε στα -επίσης νέα για το 2021-890 Adventure  (14.790€) και 890 Adventure R (16.290€).

KTM 1290 Super Adventure R ΜΥ2021 – Highlights

• Εντελώς νέα εργονομία με αυξημένη ευκινησία
• Επανασχεδιασμένη σέλα με χαμηλότερο ύψος
• Νέα πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση WP XPLOR
• Ιδανική κατανομή βάρους με χαμηλά τοποθετημένο ρεζερβουάρ
• Ηλεκτρονικά τελευταίας γενιάς που ενισχύουν την οδηγική ευχαρίστηση
• Νέα TFT οθόνη 7’’ με επανασχεδιασμένα χειριστήρια
• Νέος προβολέας LED/DRL
• Αναβαθμισμένος κινητήρας Euro5 με βελτιωμένη θερμική διαχείριση
• Νέα ελαστικά Adventure της Bridgestone

Διαβάστε επίσης:

Triumph Street Twin: Το πέρασμα στο Euro5

Harley-Davidson Pan America 1250: Περιπετειώδες αμερικάνικο όνειρο

Νέος τιμοκατάλογος Suzuki 2021: Στα 21.495€ το νέο Hayabusa!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr