Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Kymco AK550 E5: Ηλεκτρονικό γκάζι και προδιαγραφές Euro 5

Ελλάδα 19:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Kymco AK550 E5: Ηλεκτρονικό γκάζι και προδιαγραφές Euro 5

NEWSMOTO

Kymco AK550 E5: Ηλεκτρονικό γκάζι και προδιαγραφές Euro 5

NEWSMOTO

Πέρα από την αναβάθμιση με μικρές βελτιώσεις, η ναυαρχίδα της Kymco συμμορφώνεται πλέον και στις προδιαγραφές που επιβάλλει το Euro5.

Advertisement
Advertisement

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν δυο δεκαετίες για να παρουσιαστεί επιτέλους ένα scooter ικανό να αμφισβητήσει την ηγεμονία του Yamaha T–MAX. Το AK550 αποτέλεσε ένα τολμηρό βήμα για την Kymco και θα προσθέταμε και επιτυχημένο κρίνοντας από την αποδοχή του μοντέλου στην αγορά. Για το 2021 ήταν φυσικά αναμενόμενη η προσαρμογή στις Euro5 προδιαγραφές και στο άρθρο που ακολουθεί παρουσιάζουμε τις αλλαγές που επέφερε αυτή η κίνηση.

Το «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις» είναι μια πολύ σοφή πρακτική, στην προκειμένη περίπτωση όμως συνεπικουρείται και από το «έτσι και αλλιώς δεν χρειάζεται να την αλλάξεις». Τι εννοούμε με αυτό; Ότι το AK550 αποτελεί ένα προϊόν που είχε μελετηθεί πολύ πριν βγει στην παραγωγή, καθότι περιθώρια λαθών και ατυχών κινήσεων δεν υπήρχαν. Όταν πας να προκαλέσεις ένα μοντέλο-θρύλο, όπως το Τ-ΜΑΧ, το ματς είναι ντέρμπι και όλοι έχουν στραμμένη την προσοχή τους περιμένοντας να δουν αν θα γίνεις βορά για τα θηρία ή θα αποκαθηλώσεις το βασιλιά. Καλώς η κακώς, στην προκειμένη περίπτωση το φιλοθεάμον κοινό εισέπραξε απογοήτευση, καθότι δράμα δεν υπήρξε, ούτε καν ισοπαλία.

Advertisement
Advertisement

Για την ακρίβεια, κερδισμένοι ήταν όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές. Το ΑΚ550 αποδείχτηκε πολύ αξιόλογο, φθάνοντας τον ψηλά τοποθετημένο πήχη της κατηγορίας –στην οποία εδώ και χρόνια υπήρχε μόνο του το Τ-ΜΑΧ– αλλά αποκαθήλωση δεν υπήρξε. Τα sport GT Τ-ΜΑΧ και ΑΚ550, μαζί με την πρόσφατη προσθήκη του SYM Maxsym ΤL, απέκτησαν περισσότερες προτάσεις και ο κάθε ένας από τους συμμετέχοντες απέκτησε μια δική του έκφραση, που ορίζεται από πολλές συνισταμένες, με την οικονομοτεχνική και το επίπεδο του εξοπλισμού να είναι οι πλέον έκδηλες. Ας βάλουμε τα σπαθιά μέσα στα θηκάρια τους λοιπόν. Μετά από αυτή την απαραίτητη διευκρίνηση, πιστεύουμε ότι έγινε αντιληπτό ότι δικαιωματικά αξίζει στο AK550 να εξετάζεται ως μια ξεχωριστή οντότητα και όχι να προσδιορίζεται πάντα και εμμονικά με βάση τον ανταγωνισμό.

Για το 2021 η Kymco διατήρησε τα περισσότερα στοιχεία του ΑΚ αναλλοίωτα. Το αλουμινένιο πλαίσιο (για την κατασκευή του οποίου έχει δημιουργηθεί ξεχωριστό τμήμα στο εργοστάσιο), το 50-50 ζύγισμα του βάρους μπροστά και πίσω, τα υψηλής ποιότητας/απόδοσης περιφερειακά και η γωνιώδης και επιθετική σε ύφος σχεδίαση, δεν υπήρχε λόγος να πειραχτούν. Ούτε και ο κινητήρας υπήρχε λόγος να αλλάξει, αλλά στην προκειμένη περίπτωση αυτό υπαγορεύθηκε από τη νομοθεσία της ΕΕ και τις χρονικές προθεσμίες για τη συμμόρφωση με τις Euro5 προδιαγραφές. Όπερ και εγένετο, με την Kymco απλά να αναφέρει ότι προσάρμοσε τον κινητήρα στις οριζόμενες εκπομπές καυσαερίων και ρύπων, χωρίς όμως να γίνεται αναλυτική περιγραφή για το πώς κατέστη αυτό δυνατό. Ο κινητήρας δεν έχει αλλάξει σε ό,τι αφορά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Παραμένει λοιπόν ο γνωστός δικύλινδρος σε σειρά, με στρόφαλο τύπου crossplane 270 μοιρών, υγρόψυκτος και οκταβάλβιδος, με δυο επί κεφαλής εκκεντροφόρους και χωρητικότητα 550,4cc

Advertisement

Ωστόσο η απόδοσή του για το 2021 παρουσιάζεται ελαφρώς μειωμένη σε ό,τι αφορά την απόλυτη ισχύ, που ανακοινώνεται στους 51Hp/7.500rpm, έναντι των 53,5Hp (επίσης στις 7.500rpm) που απέδιδε η Euro4 έκδοση. Η ροπή από την άλλη, έμεινε στα ίδια ακριβώς επίπεδα, δηλαδή 5,6kgm/5.500rpm. Μια ακόμα διαφοροποίηση είναι αυτή της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, που μειώθηκε από τα 15 στα 12,5 λίτρα καταδεικνύοντας ότι κάτι έχει αλλάξει χωροταξικά, αλλά προς το παρόν, επαναλαμβάνουμε ότι δεν υπάρχουν αναλυτικές πληροφορίες για το είδος και την έκταση των αλλαγών. Το «στεγνό» βάρος παρουσιάζεται επίσης αυξημένο από τα 226 στα 230Kg. Σε γενικές γραμμές, πλην της αυτονομίας που λογικά θα έχει μειωθεί, οι μεταβολές αυτές δεν παρουσιάζουν δραματικές διαφοροποιήσεις ώστε να θεωρούνται δεδομένες μεγάλες αλλαγές στη συμπεριφορά και στις επιδόσεις, σε κάθε περίπτωση όμως θα περιμένουμε τη δοκιμή του μοντέλου 2021 στο δρόμο για να αποφανθούμε με σιγουριά.

Advertisement

Μια νέα προσθήκη αποτελεί αυτή του ride–by–wire όπως έχουμε συνηθίσει να το λέμε, δηλαδή της ηλεκτρομηχανικής διαβίβασης των εντολών του αναβάτη σε ό,τι αφορά το γκάζι. Από τη στιγμή που το ποσοστό του γκαζιού ψηφιοποιείται, ανοίγει ο δρόμος για την επεξεργασία των δεδομένων από την ECU και στην προκειμένη περίπτωση η Kymco αξιοποίησε το γεγονός για να ομαλοποιήσει την απόκριση στο χαμηλομεσαίο φάσμα των στροφών. Συνήθως το ride–by–wire σημαίνει και εφαρμογή riding modes, αλλά το AK είχε κάτι ανάλογο από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του, με την επιλογή μεταβολής των χαρτογραφήσεων του κινητήρα σε Sport και Rain.

Advertisement

Το πιρούνι είναι αντεστραμμένο με καλάμια διαμέτρου 41mm, ενώ στην πίσω ανάρτηση υπάρχει μονό αμορτισέρ οριζόντια τοποθετημένο, ορατό στην αριστερή πλευρά του scooter. Το περίτεχνα σχεδιασμένο και κατασκευασμένο ψαλίδι είναι τύπου μοτοσυκλέτας. Τα φρένα προέρχονται από την κορυφαία ιταλική Brembo και αφορούν σε δυο πλευστούς δίσκους 270mm μπροστά με τετραπίστονες δαγκάνες (M50) ακτινικά τοποθετημένες, ίδιες με αυτές που χρησιμοποιούν μοτοσυκλέτες superbike των 1000cc και 200Hp! Ο πίσω δίσκος είναι διαμέτρου 260mm, ενώ η πέδηση ελέγχεται από δικάναλο ABS Bosch 9.1M. Οι τροχοί του ΑΚ είναι 15 ιντσών και οι διαστάσεις τους 120/70 μπροστά και 160/70 πίσω, με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης να είναι της Metzeler. Το μεταξόνιο φτάνει τα επίπεδα της κατηγορίας των μεγάλων maxi scooter στα 1.580mm. To ύψος σέλας είναι στα 785mm και όταν ανοιχτεί από τον κεντρικό διακόπτη αποκαλύπτει ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο που χωράει δύο κράνη.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται θερμαινόμενα grip, Full LED φώτα, ρυθμιζόμενες μανέτες, keyless σύστημα λειτουργίας του κεντρικού διακόπτη, TFT έγχρωμος πίνακας οργάνων και πρακτικά ντουλαπάκια στην ποδιά για την αποθήκευση μικροπραγμάτων. Το ΑΚ550 του 2021 συνεχίζει φυσικά να εξοπλίζεται με το σύστημα διασυνδεσιμότητας Νοodoe, που αποτελεί μια από τις πληρέστερες πλατφόρμες αυτού τους είδους με πληθώρα δυνατοτήτων, στις οποίες μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνονται πλοήγηση, διαχείριση κλήσεων και social media ειδοποιήσεων, πυξίδα, πρόγνωση καιρού, εύρεση πρατηρίου βενζίνης και πολλά άλλα.

Αναμένουμε τον ερχομό του 550 στην ελληνική αγορά και την ανακοίνωση της τιμής του.

Πηγή scooternet.gr

Διαβάστε επίσης:

MotoGP, Portimao: Επιβλητική νίκη για Quartararo

Triumph Trident 660: Άφιξη Ελλάδα και η διαμόρφωση στο επίκεντρο

KTM Central Store: Μια νέα εμπειρία στην επιλογή