Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

Newsmoto

KTM 1290 Super Adventure S MY2021: Παραμένει το πιο δυνατό, διαθέτει και ραντάρ!

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Στην τρίτη του γενιά, το 1290 S αποτελεί την πιο sport και τεχνολογικά προηγμένη Adventure μοτοσυκλέτα που βγήκε ποτέ από τη γραμμή παραγωγής του αυστριακού εργοστασίου.

Αναζωογονώντας τα τελευταία οχτώ χρόνια την κατηγορία των Adventure μεγάλου κυβισμού, η KTM μέσα από τα μοντέλα της εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις πληροφορίες που συνέλλεξε προκειμένου να παρουσιάσει την επόμενη γενιά μοτοσυκλετών που έχουν τον αναβάτη και την κορυφαία τεχνολογία στο επίκεντρο. Σφυρηλατημένο να προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός πολυπρόσωπου sports-tourer με έμφαση στην άνεση σε κάθε τερέν, το νέο 1290 Super Adventure S δείχνει να είναι η απόλυτη Adventure μοτοσυκλέτα υψηλών επιδόσεων.

Επανασχεδιασμένη εργονομία

Με στόχο την ευελιξία, το 1290 S έχει δεχθεί αναβάθμιση στο πλαίσιο για καλύτερη κατανομή των μαζών, κάτι που επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα σε οδική συμπεριφορά και οδηγική ευελιξία. Η αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης μέσα στις στροφές είναι ακόμα πιο λεπτομερής και επιτυγχάνεται με τη μετατόπιση του λαιμού της τιμονόπλακας κατά 15mm προς τα πίσω και αλλάζοντας τις θέσεις της εμπρός έδρασης του κινητήρα. Επιπλέον, το μεγαλύτερο μήκος του ψαλιδιού συνεισφέρει στη μεγαλύτερη σταθερότητα κατά την επιτάχυνση. Το υποπλαίσιο βοηθά στο μειωμένο ύψος της σέλας του αναβάτη δίχως να θυσιάζει την αξιοπιστία και την πρακτικότητα.

Τον αναβάτη τον περιβάλει ένα keyless ρεζερβουάρ 23 λίτρων και εντελώς επανασχεδιασμένα πλαστικά, κάθε εκατοστό των οποίων έχει μελετηθεί ώστε να μην εμποδίζει την οδηγική απόλαυση. Η νέα σέλα δύο επιπέδων προσδίδει αυξημένη άνεση για τις μεγαλύτερες αποστάσεις και είναι ρυθμιζόμενη στο πάνω/κάτω κατά 20mm. Ρυθμιζόμενα είναι επίσης τα χειριστήρια, η εντελώς νέα TFT έγχρωμη οθόνη αλλά και η ζελατίνα, η οποία έχει εξελιχθεί σε αεροδυναμική σήραγγα και ρυθμίζεται ως προς το ύψος της κατά 55mm. Συνολικά, το νέο 1290 S ξεχωρίζει για τις χαμηλά συγκεντρωμένες του μάζες και τη ραφιναρισμένη ισορροπία του συνολικού βάρους. Σε προκαλεί να το οδηγήσεις ακραία ή, αν θες, να ευχαριστηθείς την ταχύτητα ταξιδιού σε μεγάλες αποστάσεις.

Τεχνολογία στα καλύτερά της

Η οδήγηση ελέγχεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με χαμηλότερη παρεμβατικότητα του traction control στα προγράμματα Rain, Street, Sport, Offroad αλλά και στο νέο προαιρετικό Rally. Για να φτάσεις ακόμα και στον πιο απόμακρο προορισμό με τη λιγότερη έγνοια, η μοτοσυκλέτα διαθέτει ένα πρωτοποριακό σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC) στο βασικό της εξοπλισμό. Εξελιγμένο σε συνδυασμό με τη Bosch, το σύστημα χρησιμοποιεί ένα ραντάρ στο εμπρός μέρος προκειμένου να ρυθμίσει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ανάλογα με τις πέντε επιλογές που έχει στη διάθεσή του ο αναβάτης.

Η οδηγική εμπειρία γίνεται ακόμα πιο μοναδική με την εντελώς νέα TFT οθόνη των 7”, η οποία διαθέτει μια νέα μονάδα Connectivity για ευκολότερη σύνδεση με smartphone. Η μεγαλύτερη οθόνη διαθέτει ένα ταχύτερο και πιο πρακτικό μενού και νέα πιο εντυπωσιακά γραφικά, που δείχνουν επί μέρους τμήματα της μοτοσυκλέτας. Το νέο όργανο κάθεται πάνω σε μια επανασχεδιασμένη θήκη με ενσωματωμένη USB θύρα. Για να επικοινωνεί με τη νέα οθόνη, το 1290 S του 2021 έρχεται με επανασχεδιασμένους διακόπτες και στα δύο άκρα του τιμονιού, οι οποίοι προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη ευκολία χρήσης στον αναβάτη. Νέες συντομεύσεις και πλήκτρα με αγαπημένες επιλογές επιτρέπουν αστραπιαίες αλλαγές εν κινήσει και χωρίς ο αναβάτης να χάνει την επαφή με το δρόμο.

Δύναμη

Kαρδιά του νέου 1290 Super Adeventure S είναι ο επανασχεδιασμένος Euro5 δικύλινδρος 1.301cc σε διάταξη V, με απόδοση 160Hp και 138Nm. Χάρη στο νέο κύκλωμα λαδιού και τα επανασχεδιασμένα κάρτερ έχει μειωμένο βάρος κατά 1,6kg σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου μοντέλου. Ο κινητήρας αναπνέει από ένα νέο αναβαθμισμένο σύστημα εξαγωγής και αλλάζει ταχύτητες με έναν επανασχεδιασμένο μηχανισμό γραναζιών της Pankl, που προσφέρει σημαντικά καλύτερη λειτουργία του προαιρετικού Quickshifter+. Τα νέα έμβολα αυξάνουν την αξιοπιστία της μονάδας, η οποία απέκτησε ακόμα καλύτερη ψύξη χάρη στο νέο κύκλωμα νερού/λαδιού. Επιπρόσθετα, τα δύο νέα ψυγεία σε συνδυασμό με τα επανασχεδιασμένα πλαστικά κατευθύνουν το ζεστό αέρα μακριά από τα πόδια του αναβάτη. Τα 15.000km παραμένουν ως διάκενα μεταξύ των αναγκών service, ενώ η χαμηλή κατανάλωση συνεχίζει να είναι ένα από τα σημαντικά στοιχεία αυτού του κορυφαίου κινητήρα.

Έλεγχος

Tο MTC (Traction Control) παραμένει ευαίσθητο ως προς την κλίση διαθέτοντας δυο διαφορετικούς ελεγκτές, έναν για πρόσφυση του τροχού και έναν που ελέγχει τη στροφή γύρω από τον άξονα της μοτοσυκλέτας, ο καθένας λαμβάνοντας τα δικά του δεδομένα και διαθέτοντας τη δική του στρατηγική παρέμβασης. Τα συστήματα Cornering ABS και Offroad ABS λαμβάνουν εντολές από το σύστημα Motorcycle Stability Control της Bosch, ενώ το αντίστοιχο MSR (Motor Slip Regulation) είναι προαιρετικό. To νέο 1290 S διαβάζει με ευκολία κάθε εμπόδιο του δρόμου χάρη στις τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικές (ημι-ενεργητικές) αναρτήσεις WP APEX Semi-Active Technology. Πιρούνι και αμορτισέρ διαθέτουν επαυξημένες συμπιέσεις εξαιτίας των νέων βαλβιδών αλλά και του 6D αισθητήρα κλίσης ο οποίος τροφοδοτεί με δεδομένα τη μονάδα τους.

KTM PowerParts

Ειδικά σχεδιασμένα για το νέο 1290 S είναι το πακέτο “Suspension Pro”, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα προσωπικών ρυθμίσεων αποσβέσεων τόσο στο πιρούνι όσο και στο αμορτισέρ, αυτόματη απόσβεση επαναφοράς και on/off Anti Dive ρύθμιση. Με το προαιρετικό Rally Pack, που εμπεριέχει το Rally mode και την αντίστοιχη ρύθμιση του MTC, όλα τα παραπάνω (Suspension Pro, Rally Pack, Quickshifter+, Motor Slip Regulation, Hill Hold Control και adaptive brake light) περιλαμβάνονται στο “Tech Pack”.

KTM 1290 Super Adventure S – Highlights

• Νέα εργονομία -> νέο ρεζερβουάρ, χαμηλότερη σέλα και νέα πλαστικά
• Επανασχεδιασμένα πλαστικά -> πιο “κοντό” πλαίσιο, νέο υποπλαίσιο και μακρύτερο ψαλίδι
• Ιδανική κατανομή μαζών -> αυξημένη ευελιξία & άνεση
• Νέα γενιά ηλεκτρονικών -> Πρωτοποριακό ACC & αναβαθμισμένο cornering MTC
• Νέα TFT οθόνη 7” -> ευκολότερη πρόσβαση
• Αναβαθμισμένος κινητήρας 1301cc LC8 -> 160Hp & 138Nm
• Ημι-ενεργητικές αναρτήσεις νέας γενιάς
• Αναβαθμισμένος προαιρετικός ηλεκτρονικός εξοπλισμός -> Suspension Pro, Rally Pack & Tech Pack

Oι δηλώσεις του Joachim Sauer (KTM Product Manager)

Το νέο 1290 είναι μια κορυφαία σπορ μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη να προσφέρει απαράμιλλη οδηγική ευχαρίστηση σε κάθε τερέν. Με αυτό το μοντέλο η KTM παρουσιάζει την τρίτη γενιά των μεγάλων Travel-Enduro μοτοσυκλετών της για τους αναβάτες που θα κινηθούν τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Συλλέγοντας feedback από κάθε αγορά επικεντρωθήκαμε στην ενίσχυση της οδηγικής αίσθησης και εργονομίας ενώ παρουσιάσαμε καινοτόμες τεχνολογίες όπως το Adaptive Cruise Control, πάντα προσαρμοσμένες στο πνεύμα της KTM. Για να εκτιμήσει κανείς τη μαγεία του ACC πρέπει να περιμένεις ότι η ιδανική διαδρομή, αυτή δηλαδή που θα σου επιτρέψει να βιώσεις στο μέγιστο την εμπειρία οδήγησης αυτής της μοτοσυκλέτας, μπορεί να βρίσκεται μερικές ώρες μακριά. Με αυτοκινητόδρομους ενδιάμεσα το ACC θα σου επιτρέψει να κάνεις τη μετάβαση με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο. Η τελευταία γενιά θα σε μεταφέρει όσο πιο μακριά χρειαστεί οδηγώντας όσο πιο επιθετικά επιθυμείς, διατηρώντας πάντα το μοναδικό KTM DNA: δυνατό, κορυφαία απόδοση και εξοπλισμός..”

H τιμή του νέου 1290 Super Adventure S ανακοινώθηκε στα 20.980€, με τη διάθεσή του στην εγχώρια αγορά να ξεκινά τον ερχόμενο Μάρτιο. Φανταζόμαστε πως κάπου μέσα στη χρονιά θα δούμε και άλλες εκδόσεις του μοντέλου, όπως πχ ένα πλέον χωμάτινο “R” ή/και ένα περισσότερο τουριστικό “Τ”, σαν κι αυτά που είδαμε στην προηγούμενη γενιά του.

Διαβάστε επίσης:

Honda PCX125 MY2021: Νέος κινητήρας και traction control!

Moto Guzzi V9 ΜΥ2021: Generation Next

Triumph Speed Triple 1200 RS MY2021: Τρικύλινδρη φοβέρα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto