Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

Newsmoto

Harley-Davidson Pan America 1250: Περιπετειώδες αμερικάνικο όνειρο

  • των Νίκου Βιτσιλάκη και Νίκου Τσαμάνδουρα

Το αμερικάνικο όνειρο μπαίνει στη σφαίρα των μεγάλων on/off μοτοσυκλετών με ένα μοντέλο που θα κληθεί να γίνει βασική σανίδα σωτηρίας για την εταιρεία από το Milwaukee.

Άργησε αλλά ήρθε το Pan Αmerica 1250, μια μοτοσυκλέτα που οπωσδήποτε αποτελεί ένα νέο κεφάλαιο της όσο ιστορικής, άλλο τόσο και πολύπαθης Harley-Davidson. Η γνωστή για τις εμβληματικές της μοτοσυκλέτες εταιρεία μας φέρνει το πρώτο της μεγάλο On/Off σε δύο εκδόσεις (απλή και special), οι οποίες μάλιστα είναι και απροσδόκητα καλά εξοπλισμένες από άποψη ηλεκτρονικών.

Πάνω ή κάτω;

Πρώτο στοιχείο που αιφνιδιάζει δεν είναι άλλο από το ..αυτόματα ρυθμιζόμενο ύψος της Special έκδοσης, ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό που χαμηλώνει τη μοτοσυκλέτα όταν είναι σε στάση και την ξαναψηλώνει εν κινήσει, μεταβάλλοντας το ύψος της σέλας από τα 789mm στα 850mm. H Harley ονομάζει το πρωτοποριακό αυτό σύστημα ARH, που προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Adaptive Ride Height (προσαρμοζόμενο ύψος οδήγησης). Μιλώντας πάντα για τη Special έκδοση της μοτοσυκλέτας, επιπρόσθετα της απλής συναντάμε και ημι-ενεργητική ανάρτηση, που ελέγχει ηλεκτρονικά τη λειτουργία της σε κάθε άκρο και έχει την υπογραφή της Showa.

Μέσω αισθητήρων η απόσβεση των κραδασμών προσαρμόζεται στο περιβάλλον, μεταβάλλοντας τις ρυθμίσεις σε πραγματικό χρόνο, τόσο στο USD πιρούνι όσο και στο piggyback μονό αμορτισέρ. Έχει μάλιστα και προκαθορισμένα σεταρίσματα –5 τον αριθμό- για καταστάσεις όπως ταξίδι, εκτός δρόμου αλλά και.. sport οδήγηση (comfort, balanced, sport, off-road soft, off-road firm)! Και εδώ τελειώνουν οι διαφορές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, όλα τα υπόλοιπα είναι κοινά και χωρίς άλλες εξαιρέσεις. Η διαδρομή αμφότερων των αναρτήσεων είναι στα 191mm, με τη διάμετρο των καλαμιών στα 47mm, ενώ οι τροχοί των 17” (πίσω) και 19” (μπροστά) χρησιμοποιούν ελαστικά διπλής χρήσης (Michelin Scorcher σε χυτές ζάντες), επομένως ο adventure χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας δεν είναι μόνο στα χαρτιά.

Νέος κινητήρας, πάντα V2

Οι εκπλήξεις συνεχίζονται στον κινητήρα, τον πρωτοεμφανιζόμενο Revolution Max με τον κυβισμό στα 1252cc και τη V2 διάταξη, o οποίος αποδίδει 150Hp και 127Nm ροπής. Αίσθηση προκαλούν οι υδραυλικά αυτορυθμιζόμενες(!) βαλβίδες, που θεωρητικά δεν απαιτούν service! Το πιο εντυπωσιακό; Η κατανάλωση, που επί χάρτου είναι στα 4,9l/100km και συνδυαζόμενη με τα 21,1 λίτρα του ρεζερβουάρ υπόσχεται αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα. Η δύναμή του στο δρόμο περνάει μέσα από ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με την τελική μετάδοση να γίνεται με γρανάζια και αλυσίδα. Ο συμπλέκτης είναι υποβοηθούμενος περιορισμένης ολίσθησης (assist & slip), ενώ σύστημα τύπου quickshifter δεν θα βρούμε ούτε καν στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Τα έχει -σχεδόν- όλα

Όμοια με τον αριθμό των ρυθμίσεων της ανάρτησης, συναντάμε 5 riding modes: Sport, Road, Rain, Off-Road και Off-Road Plus. Τα εν λόγω προγράμματα οδήγησης επεμβαίνουν σε ισχύ, φρένο κινητήρα, cornering ABS και cornering Traction Control, με όλα αυτά μαζί (και άλλα πολλά που θα αναλύσουμε σε μελλοντικό άρθρο) να αποτελούν μια πρωτιά για την αμερικάνικη φίρμα. Στα modes εκτός δρόμου το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί έως και τελείως, δίνοντας τη δυνατότητα στον αναβάτη να οδηγήσει σβέλτα στο χώμα και να το διασκεδάσει με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Στα φρένα συναντάμε τη συνήθη ύποπτο Brembo, με τους διπλούς δίσκους των 320mm μπροστά να ακινητοποιούνται από ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες. Πίσω υπάρχει μονός δίσκος 280mm με μονοπίστονη δαγκάνα και όλοι μαζί ελέγχονται από σύστημα cornering ABS. Τρομακτικό θα έλεγε κανείς είναι το βάρος της μοτοσυκλέτας, το οποίο όταν είναι πλήρης υγρών ξεπερνά τα 240Kg (254 στην περίπτωση της έκδοσης Special)! Άρα, στο χώμα απαιτείται εμπειρία και δεξιότητα από τον αναβάτη, ειδικά στα κακοτράχαλα μονοπάτια και -ακόμα πιο ειδικά- όταν ο ιδιοκτήτης της την έχει φορτώσει με κάγκελα, βαλίτσες κλπ.

Και συνδεσιμότητα έχει

Η πληροφόρηση φτάνει στον αναβάτη μέσω μιας έγχρωμης TFT οθόνης αφής 6,8’’, η οποία πέρα από το ότι είναι υπερπλήρης από άποψη πληροφοριών επικοινωνεί και την πλοήγηση, τη μουσική, τα μηνύματα και τις τηλεφωνικές κλήσεις. Αναμενόμενα δεν λείπει και η συνδεσιμότητα Bluetooth μέσα από αντίστοιχη εφαρμογή (app). Αυτό που λείπει είναι το cruise control και θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αμερικάνοι θα το διαθέσουν σύντομα, έστω και στον προαιρετικό εξοπλισμό, εκεί δηλαδή όπου -αδικαιολόγητα- βρίσκονται διάφορα ακόμα χρήσιμα καλούδια (κεντρικό σταντ, θερμαινόμενα γκριπ, ακτινωτές ζάντες κλπ). Βγάζεις κυρία Harley μοντέλο Adventure σε δύο εκδόσεις χωρίς κάποια εξ αυτών να διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό ακτινικές ζάντες, θερμαινόμενα γκριπ, cruise control κλπ; Μα είναι δυνατόν;

Όταν το οδηγείς δεν το βλέπεις

Τελευταίος, μα όχι ασήμαντος, ο τομέας της εμφάνισης. Όλο το αισθητικό κομμάτι περιστρέφεται γύρω από τον κινητήρα, με την όψη του Pan Αmerica 1250 να θυμίζει διασταύρωση μοντέλoυ της HD με κάποια ιδιοκατασκευή γοτθικού ρυθμού. Το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας είναι -ας πούμε- συμπαθές, με το πέρασμα στο εμπρός να φέρνει ανάμεικτα συναισθήματα. Ήθελαν οι υπεύθυνοι της Harley να θυμίζει την αμερικάνικη καταγωγή του και το έκαναν να μοιάζει με αυτοκίνητο, και μάλιστα περασμένων δεκαετιών. Ο προβολέας ειδικά, μας ξεπερνάει..

Πέρα από την εικόνα όμως, η ουσία είναι πως η Harley-Davidson κάνει μια αξιόλογη προσπάθεια σε άγνωστα για εκείνη νερά. Το Pan Αmerica 1250 ίσως να μην είναι αυτό που έχει συνηθίσει πρωτίστως το μάτι μας, έχει όμως τα τεχνολογικά φόντα και τον εξοπλισμό να κοιτάξει κατάματα τον ανταγωνισμό, δίχως να φαντάζει σαν το παραπαίδι της οικογένειας των μεγάλων Adventure μοτοσυκλετών.

Με τις τιμές να βρίσκονται στα 18.590€ και 21.990€ για την απλή και Special έκδοση αντίστοιχα, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως η H-D υιοθετεί μια δελεαστική τιμολογιακή πολιτική, τηρουμένων των αναλογιών του ανταγωνισμού πάντα. Για να δούμε, θα γίνει το Pan Αmerica 1250 η πραγμάτωση ενός ονείρου ή μήπως η συνέχεια ενός εφιάλτη για την αμερικάνικη φίρμα; Ο χρόνος θα δείξει..

Διαβάστε επίσης:

Triumph Bonneville: To 2021 φέρνει αναβαθμίσεις

Honda CRF300 Rally: Χαρακτήρας On/Off με αγωνιστικά γονίδια

Νέος τιμοκατάλογος Suzuki 2021: Στα 21.495€ το νέο Hayabusa!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr