Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Honda SH350i: ‘Αφιξη με υψηλές προσδοκίες

Ελλάδα 8:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda SH350i: ‘Αφιξη με υψηλές προσδοκίες

NEWSMOTO

Honda SH350i: ‘Αφιξη με υψηλές προσδοκίες

NEWSMOTO

Πάνω από ένα εκατομμύριο scooter με το λογότυπο SH έχουν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη τα τελευταία 36 χρόνια και το νέο 350i έρχεται για να τα κάνει ακόμα περισσότερα..

Advertisement
Advertisement

Αύξηση κυβισμού για τη ναυαρχίδα των SH της Honda συνεπάγεται μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και βελτιωμένη επιτάχυνση. Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές Euro5, το νέο πλαίσιο έχει εξοικονομήσει βάρος, ενώ η όλη σχεδίαση έχει εξελιχθεί στυλιστικά. Φωτισμός Full LED, πίνακας οργάνων LCD, θύρα USB Type-C και Traction Control υπογράφουν ένα μοντέλο που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει από την πρώτη στιγμή. Η οποία στιγμή μόλις έφτασε, με την άφιξη του νέου SH στην εγχώρια αγορά να ανακοινώνεται επίσημα από την αντιπροσωπεία. Σας είχαμε μιλήσει για το μοντέλο εδώ, αλλά ας αφήσουμε την ίδια τη Honda να μας τα περιγράψει αναλυτικότερα.

Εισαγωγή

Το SH300i με συμπαγή, step-through επίπεδη σχεδίαση πατώματος και τροχούς 16 ιντσών διέθετε όλα τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά SH και κάτι επιπλέον, έναν ισχυρό κινητήρα με μέγιστη απόκριση για χρήση σε πόλη και αυτοκινητόδρομο. Ήταν το πρώτο Honda που πληρούσε τις προδιαγραφές Euro4 το 2015. Παράλληλα, τα μέτρα βελτίωσης του κινητήρα απέφεραν αύξηση ροπής και μείωση της κατανάλωσης. Και εμφανισιακά, όμως, απέκτησε μεγαλύτερο μυϊκό όγκο, ενώ με την αναβάθμιση του πλαισίου απελευθερώθηκε πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος διατηρώντας ατόφια την ξυραφένια οδική συμπεριφορά του. Το 2019 απέκτησε Honda Selectable Torque Control (HSTC), κοινώς σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Για το 2021 η ιστορία συνεχίζεται: το νέο SH350i αποκτά μεγαλύτερο κυβισμό και σημαντικές αναβαθμίσεις, εδραιώνοντας τη θέση του ως το ιδανικό scooter για κάθε χρήση.

Advertisement
Advertisement

Συνοπτική παρουσίαση

Τα επιπλέον 50 κυβικά εκατοστά αυξάνουν την ισχύ κατά 16%, στα 21.5kW (29,2Ηp) και ο νέος κινητήρας eSP+ είναι αισθητά ισχυρότερος σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας καλύτερη επιτάχυνση και αυξημένη τελική ταχύτητα. Το πλαίσιο έχει αναθεωρηθεί με σκοπό την εξοικονόμηση βάρους, ενώ στυλιστικά έχει πλήρως ανανεωθεί, εξελίσσοντας τη συνταγή SH: συμπαγείς διαστάσεις και πρακτικότητα, τόσο εν κινήσει όσο και εν στάσει. Μία θύρα φόρτισης USB κάτω από τη σέλα αντικαθιστά το φορτιστή ACC, ενώ υπάρχει και νέος πίνακας οργάνων LCD.

Advertisement

Ο Κινητήρας

Advertisement

• Κινητήρας 330cc με ισχύ αυξημένη κατά 4Ηp και 4,8Nm επιπλέον ροπή
• Τεχνολογία ‘enhanced Smart Power+’ σημαίνει οικονομική κατανάλωση 30km/l (WMTC mode) και συμμόρφωση με το Euro5
• 10% ελαφρύτερος στρόφαλος
• Μεγαλύτερο σώμα ψεκασμού στα 36mm (από 34mm)
• Διάμετρος βαλβίδων εισαγωγής αυξημένη στα 28mm (από 27mm)
• Νέο μπεκ λαδιού ψύξης εμβόλου για βελτίωση της ψύξης και της απόδοσης καύσης
• Αναβαθμισμένοι αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής βελτιώνουν την αποδοτικότητα
• Νέας σχεδίασης σιλανσιέ με δύο θαλάμους
• Υδραυλικός τεντωτήρας καδένας και αντλία επιστροφής λαδιού για μείωση εσωτερικών τριβών

Το συγκριτικό γράφημα δυναμομέτρησης δίνει μία εικόνα όπου φαίνεται η αξιοσημείωτη αύξηση της ισχύος και της ροπής από τις 3.500rpm και πάνω. Από στάση, το SH350i επιταχύνει στα 200m κατά 0,7 δευτερόλεπτα ταχύτερα από το 300, δηλαδή σε 10,2 δευτερόλεπτα. Για τα επιπλέον κυβικά εκατοστά η διάμετρος του κυλίνδρου αυξήθηκε από 72mm σε 77mm και η διαδρομή αντίστοιχα στα 70,7mm. Και για να αξιοποιηθεί ο αυξημένος κυβισμός, ο χρονισμός και η βύθιση των βαλβίδων έχουν βελτιστοποιηθεί. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής και το άνοιγμα/κλείσιμο των βαλβίδων εξαγωγής καθυστερούν κατά 5°. Η βύθιση έχει αυξηθεί κατά 0,3mm, με το χρόνο ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής να παραμένει ίδιος.

Advertisement

Με τον επανασχεδιασμό του, ο στρόφαλος είναι τώρα 10% ελαφρύτερος. Αυτό επιτεύχθηκε χωρίς κάποια αλλαγή στις διαστάσεις των κομβίων, ή θυσίες στην ακαμψία και αντοχή που απαιτούνται για τη μετάδοση υψηλότερης ισχύος. Κοκοράκια με περιστρεφόμενους ολισθητήρες, κουζινέτα στροφαλοφόρου χαμηλών τριβών και στεγανός στροφαλοθάλαμος, προσφέρουν αξιοπιστία σε βάθος χρόνου και ισχυρές επιδόσεις. Για βελτίωση της ψύξης του εμβόλου, ένα μπεκ λαδιού όπως αυτό του CRF450R ψεκάζει το λάδι στο πίσω τμήμα του εμβόλου, βελτιώνοντας το χρονισμό της ανάφλεξης και την αποδοτικότητα καύσης.

Με την αναβάθμιση της εισαγωγής, η πεταλούδα ψεκασμού αυξήθηκε σε 36mm από 34mm, ενώ οι βαλβίδες εισαγωγής αυξήθηκαν κατά 1mm, στα 28mm, προς όφελος της απόδοσης. Αέρας τροφοδοτείται από ένα φιλτροκούτι 5,5 λίτρων. Οι αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως. Ο αυλός εισαγωγής προσφέρει αυξημένη ροή και στροβιλισμό στον κύλινδρο για πιο σταθερή καύση. Τα καυσαέρια εξέρχονται μέσω μιας ευθείας και όχι καμπύλης εξαγωγής, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την απόδοση. Για μείωση της αντίστασης ροής των καυσαερίων, το νέο σιλανσιέ αποτελείται τώρα από δύο ξεχωριστούς θαλάμους αντί τρεις. Βελτιώσεις στο σχεδιασμό του σωλήνα που συνδέει το θάλαμο εκτόνωσης καθώς και στο μέγεθος και τη θέση του καταλύτη βελτιώνουν επίσης τη ροή και το φιλτράρισμα των καυσαερίων.

Οι εσωτερικές τριβές έχουν μειωθεί χάρη στην έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου κατά 5mm, στην υιοθέτηση υδραυλικού τεντωτήρα καδένας και στη χρήση μιας αντλίας επιστροφής λαδιού. Η αντλία αυτή, που χρησιμοποιείται σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων, μειώνει την εσωτερική πίεση μέσα στον κινητήρα, την ανάδευση του λαδιού, καθώς και τις απώλειες και τις εσωτερικές τριβές στα κινούμενα μέρη. Ένας νέος αντικραδασμικός άξονας ελαχιστοποιεί τους ενοχλητικούς κραδασμούς πρώτης τάξης και συμβάλλει σε μία ομαλή λειτουργία. Ένας αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης ελέγχει ένα κιβώτιο V-Matic (με κλιμάκωση κατάλληλη για δυνατές επιταχύνσεις στις χαμηλές ταχύτητες) και τον ιμάντα τελικής μετάδοσης. Ο κινητήρας του SH350i διαθέτει Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Το σύστημα ανιχνεύει την οποιαδήποτε διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού, υπολογίζει το βαθμό ολίσθησης και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω του ψεκασμού καυσίμου για ανάκτηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Το HSTC ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από ένα διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Μία ένδειξη ‘Τ’ στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα λειτουργεί ελέγχοντας την πρόσφυση Σύμφωνα με τις ισχύουσες αυστηρές προδιαγραφές, οι επιτρεπόμενες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ η μείωση των συνολικών επιτρεπόμενων εκπομπών υδρογονανθράκων έχει ξεπεράσει το 40%. Η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή στα 30km/Lt, ενώ με χωρητικότητα ρεζερβουάρ 9,1Lt η αυτονομία υπερβαίνει τα 270km.

Στυλ & Εξοπλισμός

• Εξελιγμένο στυλ SH, διατηρεί το χαρακτηριστικό επίπεδο πάτωμα
• Υποδοχή USB Type-C κάτω από τη σέλα
• Νέα όργανα LCD
• Λειτουργία προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος

Το SH350i είναι ένα scooter που κάνει αισθητή την παρουσία του στο δρόμο, επισημαίνοντας την premium SH καταγωγή του με μία ολοκαίνουργια σχεδίαση που αντιγράφει την εμφάνιση του μικρότερου μοντέλου και best-seller της οικογένειας SH150i. Οι λέξεις κλειδιά στο στυλ είναι “μυώδες” και “επιφανειακή ένταση”. Η νέα του πρόσοψη το κάνει να ξεχωρίζει: ο προβολέας LED διαθέτει τώρα διαχωρισμό της μεσαίας σκάλας σε δύο δέσμες, ενώ τα φώτα πορείας τοποθετούνται ψηλά, πάνω στο κέλυφος του τιμονιού, δημιουργώντας μια μοντέρν και χαρακτηριστική εμφάνιση. Το επανασχεδιασμένο πίσω φανάρι LED και τα φλας τοποθετούνται ανάμεσα στις χειρολαβές συνεπιβάτη, που τώρα κατασκευάζονται από αλουμίνιο.

Ασφαλώς, για ένα μοντέλο SH η λειτουργικότητα είναι εξίσου σημαντική με την εμφάνιση. Η θέση οδήγησης υποστηρίζει διάφορους σωματότυπους αναβατών και υπόσχεται μια άνετη, όρθια θέση σώματος και άριστη ορατότητα. Το συνολικό μήκος είναι 2160mm, με πλάτος 742mm και ύψος 1161mm. Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι 131mm. Υπάρχει χώρος για ένα full-face κράνος κάτω από τη σέλα, ενώ το ύψος της παραμένει πρακτικά χαμηλό στα 805mm (μόλις 5mm παραπάνω από του SH125/150). Το στάνταρ επίπεδο πάτωμα του SH (πλάτος 435mm) διευκολύνει τη μεταφορά φορτίων και βοηθά τον αναβάτη να ανεβαίνει και να κατεβαίνει με ευκολία. Ένα αναδιπλούμενο άγκιστρο μεταφοράς στο εμπρός πάνελ αυξάνει την πρακτικότητα.

Ο νέος πίνακας οργάνων LCD περιλαμβάνει όλες τις προειδοποιητικές λυχνίες –συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών HSTC και ABS– διατεταγμένων γύρω από μία κεντρική ψηφιακή οθόνη. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω μπουτόν στο αριστερό γκριπ. Τα εμπρός και πίσω φλας του SH350i έχουν νέα λειτουργία αυτόματης ακύρωσης Emergency Stop Signal. Μόλις ο εγκέφαλος του ABS ανιχνεύσει ξαφνικό φρενάρισμα, τα αλάρμ θα αναβοσβήνουν με μεγάλη ταχύτητα για να προειδοποιήσουν τους επερχόμενους οδηγούς. Το Smart Key είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τον πολυάσχολο αναβάτη που είναι συνέχεια σε κίνηση. Πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και την κλειδαριά στο ντουλαπάκι, είναι συμβατό και με την προαιρετική, αφαιρούμενη βαλίτσα top box των 35 λίτρων. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, το top box κλειδώνει αυτόματα όταν απομακρυνθεί ο αναβάτης, ενώ μπορεί να το κλειδώσει και ο ίδιος από το κλειδί.

Πλαίσιο

• Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο για εξοικονόμηση βάρους
• Τηλεσκοπικό πιρούνι 35mm και δύο πίσω αμορτισέρ
• Εμπρός και πίσω τροχοί 16 ιντσών για βελτιωμένη ευστάθεια

Το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο με κριτήριο την ασφάλεια και την ευελιξία σε όλες τις συνθήκες. Στο νέο μοντέλο αναβαθμίστηκαν οι διάμετροι των σωλήνων, το πάχος των τοιχωμάτων και τα υλικά των εξαρτημάτων του πλαισίου, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την άνεση στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και εξοικονομώντας βάρος 1kg. Ομαλή απόσβεση ανωμαλιών παρέχει το τηλεσκοπικό πιρούνι των 35mm, τα δύο πίσω αμορτισέρ, το ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο και ένα σύστημα συνδέσμων Oleo τοποθετημένο κάτω από τον κινητήρα για καλύτερη αίσθηση και απόσβεση κραδασμών. Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού ορίζονται στα 27°5’/99mm, με μεταξόνιο 1452mm, ενώ το τιμόνι περιστρέφεται κατά 45° από το κέντρο. Το βάρος χωρίς υγρά είναι 174kg. Το εμπρός ελαστικό είναι 110/70-16 και το πίσω 130/70-16, με το δικάναλο ABS να επενεργεί σε μονούς δίσκους 256mm μπροστά και πίσω.

Αξεσουάρ

Η γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ Honda για το SH350i περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Top box 35 λίτρων & πίσω σχάρα, σετ ζελατίνα και χούφτες, θερμαινόμενα γκριπ, κουβέρτα κλπ.
Το νέο SH350i διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά σε 4 χρωματισμούς (Mat Carnelian Red Metallic, Mat Ruthenium Silver Metallic, Pearl Cool White και Black), με τη λιανική τιμή πώλησής του να ξεκινάει από τα 5.650€.

Διαβάστε επίσης:

Marc Marquez: Επιστροφή στη δράση μετά από 9 μήνες

Moto Guzzi 1921-2021 Μέρος Α: 100 χρόνια γεμάτα αναμνήσεις

Πανευρωπαϊκή παρουσίαση Piaggio Beverly 300/400 MY2021