Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Honda CRF300L 2021: Enduro – Καθημερινότητα σημειώσατε Χ

Ελλάδα 3:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Honda CRF300L 2021: Enduro – Καθημερινότητα σημειώσατε Χ

NEWSMOTO

Honda CRF300L 2021: Enduro – Καθημερινότητα σημειώσατε Χ

NEWSMOTO

H Honda υπερκυβίζει το μικρό της On/Off και πέρα από περισσότερη δύναμη το εφοδιάζει με όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία που το ανάγουν σε ένα ιδιαίτερα σκληροτράχηλο μοντέλο.

Advertisement
Advertisement

Όπως είχαμε δει και εδώ οι dual sport μοτοσυκλέτες αποτελούν ένα δυνατό χαρτί για τη Honda. Απόδειξη και η αντοχή στο χρόνο άλλωστε, αφού από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 κυκλοφόρησε το XL250S, μία μοτοσυκλέτα εξαιρετική για το δρόμο και ταυτόχρονα με αξιώσεις σε συνθήκες εκτός ασφάλτου. Το CRF300L είναι εδώ για να συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση.

Στα άμεσα highlights είναι ο αυξημένος κυβισμός, ο αναβαθμισμένος χρονισμός εκκεντροφόρων εισαγωγής και οι νέας σχεδίασης αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής που πετυχαίνουν υψηλότερη ισχύ και σημαντικά αυξημένη ροπή σε όλο το εύρος στροφών. Κάτι που γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον γνωρίζοντας πως το βάρος έχει μειωθεί κατά 4 κιλά, γεγονός που σημαίνει 13% βελτιωμένη αναλογία ισχύος/βάρους.

Advertisement
Advertisement

Ξεκινώντας από την καρδιά του CRF300L, ο νέος κινητήρας των 286cc αποδίδει 10% υψηλότερη ισχύ (27,3Hp/8.500rpm) και 18% περισσότερη ροπή (26,6Nm/6.500rpm) σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου μοντέλου. Ο εκκεντροφόρος εισαγωγής έχει επανασχεδιαστεί, όπως και το σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής για περισσότερη ισχύ και αμεσότερη απόκριση στις μεσαίες στροφές. Οι σχέσεις 1-5 έχουν πλέον πιο κοντή κλιμάκωση, άρα και καλύτερες ρεπρίζ, ενώ η 6η είναι μακρύτερη για μεγαλύτερη άνεση και οικονομία σε ταχύτητες ταξιδιού. Ένας υδραυλικός μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper) ελέγχει τώρα των πίσω τροχό στα απότομα κατεβάσματα και χαρίζει 20% ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα. Εννοείται πως τα προαναφερθέντα πάνε πακέτο και με τις προδιαγραφές που ορίζει το Euro5.

Το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί ένα ψυγείο απόδοσης 12.7kW, τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας πίσω από μία πλαστική γρίλια για βελτίωση της ροής αέρα. Ένας λεπτός ανεμιστήρας ψύξης ελέγχει τη θερμοκρασία στις χαμηλές ταχύτητες, είτε σε δρόμους με πυκνή κυκλοφορία ή σε απαιτητικές off-road συνθήκες. Και στο πλαίσιο έχουν γίνει βελτιώσεις, αφού συνολικά 4 κιλά έχουν εξοικονομηθεί κάνοντας το CRF300L να ζυγίζει τώρα (πλήρες υγρών) 142kg. Το ατσάλινο πλαίσιο είναι εντελώς νέο και συμβάλλει κατά 2,15kg στη μείωση βάρους. Εξίσου σημαντικό, για καλύτερη αίσθηση της πρόσφυσης και των δύο τροχών, είναι η μείωση κατά 25% της πλευρικής ακαμψίας.

Advertisement

Στα περιφερειακά, τo ανεστραμμένο πιρούνι των 43mm της Showa κέρδισε 10mm διαδρομής φτάνοντας τα 260mm, ενώ και τα ελατήρια και οι αποσβέσεις έχουν αναθεωρηθεί ώστε να προσφέρει ακριβή έλεγχο σε μεγάλο εύρος εδαφών και ταχυτήτων. Η πίσω ανάρτηση Pro-Link προσφέρει επίσης αυξημένη διαδρομή 260mm (από 240) ενώ το αμορτισέρ της Showa επιδέχεται ρύθμιση στην προφόρτιση του ελατηρίου του.

Advertisement

Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί από 255 σε 285mm και το πλαίσιο και ο κινητήρας εδράζονται κατά 20mm ψηλότερα, χάρη στις αναβαθμίσεις στο κάτω τμήμα του πλαισίου, το στροφαλοθάλαμο και την τάπα του κάρτερ λαδιού. Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι τώρα 27,5°/109mm (από 27,6°/113mm) και το μεταξόνιο μακρύτερο κατά 10mm (1455mm). Πέρα από τη γλώσσα των αριθμών, μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα όχι μόνο πιο ευέλικτη αλλά και σαφώς πιο χωμάτινη.

Advertisement

Στα φρένα συναντάμε ένα δίσκο 256mm με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και ένα με δαγκάνα ενός εμβόλου πίσω. Όπως στα αγωνιστικά CRF, ο κύλινδρος στο πίσω φρένο είναι ελαφρύς και μονοκόμματος. Οι δίσκοι έχουν κυματοειδή σχεδίαση –όπως στα CRF250R/CRF450R– με εξαιρετικές ικανότητες αυτοκαθαρισμού σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, ενώ ένα δικάναλο ABS περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.

Η επανασχεδιασμένη και ελαφρύτερη κατά 70g οθόνη LCD, περιλαμβάνει μαύρες ενδείξεις σε λευκό φόντο για άμεση αναγνωσιμότητα. Οι αριθμοί στην κλίμακα ταχυμέτρου είναι κατά 6mm μεγαλύτεροι στα 23mm. Μεταξύ των πληροφοριών είναι ο δείκτης της σχέσης κιβωτίου, η χιλιομετρική αυτονομία και κατανάλωση, η μέση ταχύτητα, το χρονόμετρο και το στροφόμετρο. Τελευταίο δυνατό χαρτί του CRF300L είναι η εμφάνιση. Με γραφικά και «κοψίματα» στα πλαστικά που θυμίζουν το μεγαλύτερο και «καθαρότερο» CRF450R , τα Σαββατοκύριακα αναμένεται να έχουν σίγουρα περισσότερα λασπωμένα ρούχα στα άπλυτα.

Ανάμεσα στα ειδικά σχεδιασμένα αξεσουάρ που διατίθενται για τo CRF300L είναι μια βαλίτσα top box 38lt, πίσω σχάρα αλλά και ποδιά με βάσεις για προστασία του κάρτερ του κινητήρα.

Η τιμή του νέου CRF300L έχει καθοριστεί στα 5.950€, καθιστώντας το σε μια ιδιαίτερα δελεαστική πρόταση για πολύ κόσμο. Μείνετε συντονισμένοι καθώς έρχεται και μια αναλυτικότερη ματιά στη «Rally» έκδοση του μοντέλου.

Διαβάστε επίσης:

Honda PCX125 MY2021: Νέος κινητήρας και traction control!

KTM 1290 Super Adventure S MY2021: Παραμένει το πιο δυνατό, διαθέτει και ραντάρ!

Triumph Speed Triple 1200 RS MY2021: Τρικύλινδρη φοβέρα