Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Honda CRF300L/Rally MY21: Για το εντούρο της καθημερινότητας

Ελλάδα 10:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda CRF300L/Rally MY21: Για το εντούρο της καθημερινότητας

NEWSMOTO

Honda CRF300L/Rally MY21: Για το εντούρο της καθημερινότητας

NEWSMOTO

Τα μικρά On/Off καθημερινής χρήσης της Honda ανανεώνονται πλήρως κερδίζοντας σε ισχύ και χάνοντας σε βάρος.

Advertisement
Advertisement

Το CRF250L, που κυκλοφόρησε σε όλη την Ευρώπη το 2012, απέδειξε αθόρυβα και με συνέπεια τη συνολική αξία και την ελκυστικότητα μιας ελαφριάς μοτοσυκλέτας διπλής χρήσης. Το 2017 ήρθε και το CRF250 Rally με ..Ντακαρίσια εμφάνιση και εστίαση σε περιπέτειες μεγαλύτερης εμβέλειας. Το μοντέλο του 2021 παρουσιάζει σημαντικές αναβαθμίσεις και για τις δύο εκδόσεις, χάρη στο νέο κινητήρα μεγαλύτερης χωρητικότητας, ο οποίος τοποθετείται πλέον σε ένα πολύ ελαφρύτερο πλαίσιο, παρέχοντας σημαντική βελτίωση (κατά 13%) στην αναλογία ισχύος προς βάρος.

Ο μονοκύλινδρος και τετραβάλβιδος κινητήρας DOHC των 286cc είναι συμβατός με το Euro5, παράγει 27,3Ηp στις 8.500rpm και, χάρη στη μεγαλύτερη διαδρομή, 18% περισσότερη μέγιστη ροπή της τάξης των 26,6Nm στις 6,500rpm (από 24,7Hp/8.500rpm και 22,6Nm/6.750rpm του προκατόχου). Η «αναπνοή» του κινητήρα βελτιώθηκε χάρη στο νέο χρονισμό του εκκεντροφόρου εισαγωγής και στα αναθεωρημένα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής αέρα. Κοινώς, έχουν γίνει αλλαγές σε φιλτροκούτι, εξάτμιση και ανάφλεξη, με στόχο το άπλωμα της ισχύος σε όλο το φάσμα των στροφών και με έμφαση στη χαμηλομεσαία περιοχή.

Advertisement
Advertisement

Οι μικρότερες αναλογίες για τα πρώτα πέντε γρανάζια ενισχύουν τα οφέλη της αυξημένης ροπής και ισχύος, ενώ η 6η είναι μακρύτερη για πιο χαλαρή πορεία σε υψηλότερες ταχύτητες. Ένας υποβοηθούμενος συμπλέκτης ολίσθησης διαχειρίζεται τώρα τον πίσω τροχό και πέραν της αποφυγής μπλοκαρίσματος του τροχού στα απανωτά κατεβασματα προσφέρει και 20% λιγότερο φορτίο στη μανέτα.

Advertisement

Το επανασχεδιασμένο ατσάλινο πλαίσιο και το αλουμινένιο ψαλίδι συμβάλλουν σημαντικά στη συνολική απώλεια βάρους 4 κιλών, προσφέροντας σύμφωνα με τη Honda καλύτερη ισορροπία -με περισσότερη πλευρική κάμψη- για αυξημένη ανάδραση και αίσθηση. Η γεωμετρία του τιμονιού έχει ρυθμιστεί λεπτομερώς ώστε να ταιριάζει παράλληλα με τη μακρύτερη ανάρτηση (10mm μπροστά / 20mm πίσω για το CRF300L και 10mm μπροστά για το CRF300 Rally) και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Γεωμετρικά σημειώνονται επίσης αλλαγές, οι οποίες είναι κοινές και στις δύο εκδόσεις. Η γωνία κάστερ στα νέα μοντέλα βρίσκεται στις 27.5° (από 27.6°), το ίχνος έχει μειωθεί στα 109mm (από 113) και το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 10mm, φθάνοντας συνολικά τα 1455.

Advertisement

Ανανεωμένο είναι και το παρουσιαστικό του CRF300L, το οποίο διαθέτει ένα πιο λεπτό σύνολο σέλας και ρεζερβουάρ (που παραμένει στα 7,8Lt χωρητικότητας) και νέα οθόνη LCD στη θέση του οργάνου. Η θέση οδήγησης επίσης βελτιώθηκε, για να ενθαρρύνει την ευελιξία, με το τιμόνι να έρχεται προς τα πίσω, τα μαρσπιέ να χαμηλώνουν και να έρχονται και αυτά πιο πίσω. Τέλος, το ύψος της σέλας αυξήθηκε κατά 5mm στα συνολικά (και πολλά) 880mm.

Για την έκδοση Rally η σέλα πάει στα 885mm, 10mm χαμηλότερη αλλά και ελαφρά φαρδύτερη από αυτή του προκατόχου, ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ αυξάνεται κατά 2,7Lt φτάνοντας στα 12,8. Το τιμόνι του διαθέτει εσωτερικά βάρη για ελαχιστοποίηση των κραδασμών και τα μαρσπιέ καλύπτονται με λαστιχένια ένθετα. Τέλος, οι ενδείξεις LED είναι τοποθετημένες διαφορετικά και με γνώμονα την αντοχή.

Advertisement

Συνολικά, τα CRF300L και CRF300 Rally παραμένουν εξαιρετικά χρηστικά, όπως αρμόζει σε μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης. Και με όλες τις βελτιώσεις του 2021, είναι πιο έτοιμα από ποτέ για να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε πρόκληση και να μπουν στο χώμα με καλύτερες προοπτικές. Ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη κατηγορία όλο και αυξάνεται, με την κίνηση της Honda για διπλή παρουσία να ανεβάζει τις επιλογές στην πρόθεση αγοράς.

Περιμένουμε από την αντιπροσωπεία να ανακοινώσει άφιξη και τιμές, οπότε και θα επανέλθουμε με αναλυτικό άρθρο για τα δύο μοντέλα.

Διαβάστε επίσης:

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 1ο

Ducati Panigale V4/S/SP MY2021: Όσο δεν πάει άλλο..

Husqvarna 2021-22: Μέλλον πολλών βολτ