Menu
Τιμές αυτοκινήτων | NewsMoto newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Newsmoto

Honda CB1000R MY2021: Βήμα στην εξέλιξη

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Κοντά μας από το 2018, το streetfighter της Honda αναβαθμίζεται στα σημεία για το 2021 και συνεχίζει την εμπορική του πορεία με μεγαλύτερη σιγουριά.

Το CB1000R στην πρόσφατη μορφή του έχει ενστερνιστεί τη σχεδιαστική ταυτότητα της φιλοσοφίας NSC (Neo Sports Café) της ιαπωνικής εταιρείας, απόλυτα σύγχρονη και λίαν μινιμαλιστική, αναμειγνύοντας στοιχεία από διάφορες κατηγορίες. O Ιάπωνας κατασκευαστής κάνει λόγο για κουλτούρες sports naked και café racer, θα συμφωνήσουμε με τον πρώτο όρο αλλά όχι και με το δεύτερο. Εμείς θα χαρακτηρίζαμε τη σχεδίαση του σαν μεταμοντέρνα, καθώς έχει πετύχει να αναβλύζει ρετρό στοιχεία και να τα συνδυάζει με αντίστοιχα φουτουριστικά. Κανείς δεν πρόκειται να τη μπερδέψει με κάτι άλλο, είναι ξεκάθαρη και εξατομικευμένη.

Σίγουρα κάθε εξάρτημα έχει επιλεγεί με αισθητικά κριτήρια, ακόμα πιο σίγουρα αυτά τα ίδια είναι που την ανάγουν σε μοτοσυκλέτα με σπορ καταβολές. Το περίτεχνο μονόμπρατσο ψαλίδι, το αφαιρούμενο υποπλαίσιο, το τεράστιο ανεστραμμένο πιρούνι, οι επιβλητικές ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, το ογκώδες τελικό με τη διπλή απόληξη, όλα μα όλα εντυπωσιάζουν ουσιαστικά στην πράξη και όχι στη θεωρία. Το ίδιο κάνουν και τα πολλαπλά προγράμματα οδήγησης με τους διαφορετικούς συνδυασμούς ισχύος, φρένου κινητήρα και συστήματος επιλογής ροπής (Selectable Torque Control), τα οποία τρέχουν σε ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης κινητήρα μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου γκαζιού (Throttle By Wire).

Το 2021 φέρνει φρεσκάρισμα

Η Honda αναθεώρησε τη σχεδίαση του CB1000R στα σημεία, χωρίς όμως αυτές οι πινελιές αλλαγής να είναι εκτεταμένες και να απομακρύνουν τη μοτοσυκλέτα από τη σχεδιαστική της ταυτότητα. Πιο «χτυπητή» αλλαγή είναι αυτή του προβολέα, που περνά σε μια νέα, πιο ρευστή μορφή, ενσωματωμένη ανάμεσα στις τιμονόπλακες και με μια χαρακτηριστική κλίση προς τα πίσω. Το αλουμινένιο υποπλαίσιο έχει επανασχεδιαστεί, όπως επίσης και τα καλύμματα σε ψυγείο και φιλτροκούτι. Νέες είναι και οι ζάντες, οι οποίες ναι μεν παραμένουν χυτές αλουμινένιες, πλην όμως τώρα φέρουν περισσότερα μπράτσα θυμίζοντας ακτινωτούς τροχούς.

Αναβάθμιση έχουμε και στον πίνακα οργάνων, με μια έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών να αντικαθιστά το μονόχρωμο LCD Panel της προηγούμενης έκδοσης. Η οθόνη προσφέρει πληθώρα πληροφοριών, αλλά και τέσσερις διαφορετικές αναπαραστάσεις για τις ενδείξεις του ταχύμετρου και του στροφόμετρου. Πλέον, ενσωματώνει το σύστημα συνδεσιμότητας Honda Smartphone Voice Control (HSVC), το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη, μέσω του κινητού του, να ελέγχει -μέσω μπουτόν στο τιμόνι ή/και φωνητικά- λειτουργίες όπως διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων, μηνυμάτων, μουσικής, ακόμα και την πλοήγηση. Νέες προσθήκες είναι το σύστημα φρεναρίσματος πανικού Emergency Stop Signal (ESS) και φλας με αυτόματη ακύρωση. Κάτω από τη σέλα έχει τοποθετηθεί και μια θύρα USB για τη φόρτιση των ηλεκτρικών συσκευών μας.

Ίδια η δύναμη, στάνταρ τα ηλεκτρονικά

Πλαίσιο και κινητήρας δεν αλλάζουν, με τον δεύτερο να φέρει ένα βελτιωμένο σύστημα ψεκασμού PGM–FI και να συμμορφώνεται με τις Euro5 προδιαγραφές, ευτυχώς χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση του, η οποία παραμένει στους 145,5 ίππους/10.500rpm και στα 10,6 κιλά ροπής στις 8.250rpm. Το ηλεκτρονικό γκάζι (ride-by-wire) δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, με το ένα μάλιστα εξ αυτών (User) να του επιτρέπει να κάνει τις δικές του ανεξάρτητες ρυθμίσεις σε ισχύ κινητήρα (P), φρένο κινητήρα (Engine Brake) και στο απενεργοποιούμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (HSTC).

Και μια ειδική έκδοση

Παράλληλα με τη «standard» έκδοση, για το 2021 θα είναι διαθέσιμη και η «Black Edition» σε μαύρο χρώμα, φέροντας στο βασικό της εξοπλισμό σύστημα quickshifter+/-, μικρό ζελατινάκι πάνω από τον προβολέα και κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη (κοινώς κοκοβιός). Το “απλό” CB1000R θα είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματικές επιλογές (Candy Chromosphere Red, Mat Ballistic Black Metallic, Matt Beta Silver Metallic) και θα μπορεί να δεχθεί τον εξοπλισμό του “Black Edirtion” σαν έξτρα. Για την ώρα δεν έχουμε πληροφόρηση σχετική με τιμές και άφιξη των δύο εκδόσεων του μοντέλου και θα σας ενημερώσουμε πάραυτα μόλις έχουμε κάτι νεώτερο.

Διαβάστε επίσης:

MotoGP2020, Portimao: Πρεμιέρα και αυλαία μαζί!

BMW R 1250 GS & GS Adventure MY2021: Έμφαση στον εξοπλισμό

Triumph Tiger 850 Sport MY2021: Σε κάνει να αναρωτιέσαι

Δημοφιλή στο Protothema.gr