Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Harley-Davidson Custom 1250: Επίσημη ανακοίνωση για παραγωγή

Ελλάδα 8:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Harley-Davidson Custom 1250: Επίσημη ανακοίνωση για παραγωγή

NEWSMOTO

Harley-Davidson Custom 1250: Επίσημη ανακοίνωση για παραγωγή

NEWSMOTO

Λίγες εβδομάδες μετά την παρουσίαση του Big On/Off Pan America, το αμερικάνικο εργοστάσιο επιβεβαιώνει την άφιξη ενός μοντέλου Custom που θα χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα και -μάλιστα- χωρίς περιορισμούς σε ιπποδύναμη και ροπή.

Advertisement
Advertisement

Καλύτερα όμως είναι να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, συγκεκριμένα από τον Ιούλιο του 2018 όταν η H-D μέσα από ένα πολυσέλιδο και βαρύγδουπο δελτίο τύπου μας ενημέρωνε για το μέλλον της. Ανάμεσα σε διάφορες παραφιλολογίες δήλωνε περίτρανα τα εξής:

• Θα παρουσιάσουμε μια νέα πολυμορφική πλατφόρμα μοτοσυκλετών με κινητήρες 500 έως 1250cc, που θα καλύψουν τρεις ξεχωριστές κατηγορίες. Ξεκινούμε με την πρώτη Adventure Touring μοτοσυκλέτα του εργοστασίου Pan America 1250, ένα Custom μοντέλο 1250cc και ένα Streetfighter 975cc. Όλα τα μοντέλα πρόκειται να διατεθούν προς πώληση το 2020. Περαιτέρω μοντέλα που θα διευρύνουν ακόμη περισσότερο τη γκάμα μας σε αυτές τις κατηγορίες θα ακολουθήσουν μέχρι το 2022.

• Εξελίσσουμε μια πιο προσιτή μοτοσυκλέτα μικρού κυβισμού (250 έως 500cc) για τις αναδυόμενες ασιατικές αγορές, μέσα από μια στρατηγική συνεργασία με κατασκευαστή από την Ασία. Αυτή η νέα μοτοσυκλέτα και η ευρύτερη διανομή της στοχεύει στην προσέλκυση πελατών από την Ινδία και την ανάπτυξη του εργοστασίου στην τοπική αγορά, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες σε όλο τον κόσμο και ειδικότερα της Ασίας.

Advertisement
Advertisement

Όλα αυτά αποτελούσαν μέρος του αναπτυξιακού προγράμματος “More Roads to Harley-Davidson”, το οποίο υπέγραφε ο Matt Levatich, τότε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Harley-Davidson. Και λέμε τότε γιατί τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην, με τα τεράστια οικονομικά προβλήματα του εργοστασίου να οδηγούν στην ανάθεση της ηγεσίας στον γερμανικής υπηκοότητας Jochen Zeitz από το Μάρτιο του 2020.

Αυτός, με το που ανέλαβε CEO, προχώρησε άμεσα στην κατάργηση του προγράμματος “More Roads to Harley-Davidson” και στην εφαρμογή του αντίστοιχου “HardWire”, το οποίο προέβλεπε μια άμεση σφικτή οικονομική πολιτική και περιορισμό στη δημιουργία νέων μοντέλων, τουλάχιστον για τα επόμενα πέντε χρόνια. Σε αυτά τα πλαίσια “εξαφανίστηκε” από τον χάρτη το streetfighter Bronx, ενώ αμέσως μετά μπήκε σε αμφιβολία και το μέλλον των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της εταιρείας.

Advertisement

Ενιαία πλατφόρμα

Advertisement

Παράλληλα με την παρουσίαση του ριζοσπαστικού -για τη φίρμα- Pan America, o Jochen Zeitz έκανε κάποιες δηλώσεις λέγοντας πως “αυτή είναι η αρχή” και ότι “πολύ σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα που θα μοιράζονται τη νέα μας πλατφόρμα”. Προφανώς το Bronx θα αποτελούσε ρίσκο για τη Harley, που όπως δείχνουν τα πράγματα θα βαδίσει σε πιο γνώριμα μονοπάτια όσον αφορά σε σχεδίαση και χαρακτήρα, παρουσιάζοντας ένα επιβλητικό Custom με άγρια εμφάνιση και διαθέσεις. Μυώδης σχεδίαση σε λιτή σιλουέτα, θα χρησιμοποιεί το νέο κινητήριο σύνολο “Revolution Max” των 1.250cc/145Ηp και θα βγει στους δρόμους στην τελική τoυ μορφή τον ερχόμενο Νοέμβριο σαν μοντέλο 2022.

Και λέμε τελική μορφή γιατί -όπως οι ίδιοι οι αμερικάνοι δηλώνουν- τα χαρακτηριστικά του μοντέλου παραγωγής ενδέχεται να διαφέρουν από το λευκό πρωτότυπο που βλέπετε στις φωτογραφίες του άρθρου. Φρόντισαν μάλιστα να διαρρεύσουν στο διαδίκτυο εικόνες του επερχόμενου μοντέλου (το μαύρο των φωτογραφιών, δείτε και το βίντεο στο τέλος), το οποίο θα διαφέρει σε αρκετά σημεία. Θα διαθέτει τελείως διαφορετικό πίνακα οργάνων, με δυνατότητα συνδεσιμότητας και πολλές παροχές, ανάμεσά τους και πλοήγηση. Το ψυγείο επίσης θα είναι άλλης μορφής, οι λαιμοί της εξάτμισης, οι καθρέφτες, τα φλας, τα μαρσπιέ και άλλες μικρολεπτομέρειες. Θα ζυγίζει πολλά κιλά λιγότερα (από το Pan America), θα έχει μέρος των ηλεκτρονικών βοηθημάτων (πάλι από το Pan America), θα χρησιμοποιεί ανάρτηση της Showa και θα φρενάρει με δίσκους και δαγκάνες της Brembo.

Advertisement

Σχεδιαστικά, το Custom 1250 ακολουθεί τη γραμμή του νέου Fat Bob της εταιρείας και αυτό σημαίνει πως “αντίπαλοί” του δεν θα είναι άλλοι από τα Indian Scout και FTR 1200, ειδικά τώρα που η γκάμα Sportster σταμάτησε να διατίθεται -λόγω Euro5- στην Ευρώπη. Με ελαστικά “μπαλόνια” διαστάσεων 180/17 και 160/16, με τελικά εξατμίσεων τύπου κανόνια στο πλάϊ και ψηλά, με μεγάλο μεταξόνιο και χαμηλή θέση οδήγησης, το νέο Custom θα συγκινήσει ιδιαίτερα τους “Dragsterάδες” οπαδούς της Harley και όχι μόνο. Λένε μάλιστα πως μετά την έκδοση 1250 θα ακολουθήσει και μια μικρότερη με τον -επίσης τεχνολογίας Revolution Max- V-2 των 975cc και ιπποδύναμη περί τους 125Ηp.

Και όσον αφορά στο όνομα που θα τους δώσει η H-D, το πιθανότερο είναι να θυμηθεί την προ Iron εποχή και να τα βαφτίσει Nightster. Μέσα στους επόμενους μήνες θα το μάθουμε κι αυτό..

Διαβάστε επίσης:

MotoGP, Qatar1: Ο Vinales τη νίκη, ο Zarco τις εντυπώσεις

Marc Marquez: Επιστροφή στη δράση μετά από 9 μήνες

Moto Guzzi 1921-2021 Μέρος Α: 100 χρόνια γεμάτα αναμνήσεις