Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: SYM Joyride 300 16”

Ελλάδα 13:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: SYM Joyride 300 16”

NEWSMOTO

Δοκιμή: SYM Joyride 300 16”

NEWSMOTO

Οδηγούμε το καινούριο SYM Joyride 300 16″ και ανακαλύπτουμε έναν σύγχρονο «Δαβίδ» έτοιμο να τα βάλει με όλους τους «Φιλισταίους».

Advertisement
Advertisement

Μόλις είχα επιστρέψει το SYM Joyride 300 16″ στο κατάστημα της Καλλιθέας της Γκοργκόλης Α.Ε. και περπατούσα στο πεζοδρόμιο της Θησέως βυθισμένος στις σκέψεις μου για το ταϊβανέζικο scooter. Παράλληλα περπατούσαν κάποιοι μαθητές της Δ’ τάξης του Δημοτικού με τον έναν από την παρέα να κρατάει στα χέρια του το βιβλίο των θρησκευτικών.

Δεν χρειάστηκαν παρά μερικά δευτερόλεπτα προκειμένου το μυαλό μου να αρχίσει να παίρνει περίεργες στροφές και ασυναίσθητα έπιασα τον εαυτό μου να φωνάζει δυνατά «Αυτό είναι! Είναι ο Δαβίδ…». Είναι ο «Βασιλιάς» που με έξυπνο τρόπο κερδίζει τον «Γολιάθ».

Advertisement
Advertisement

Το Joyride είχε διαγράψει τη δική του πορεία στην αγορά έχοντας κερδίσει το κοινό με την αξιοπιστία και την άνεση που προσέφερε. Η SYM αποφάσισε να παρουσιάσει ένα εντελώς καινούριο Joyride στην κατηγορία των 300 κ.εκ. και να γράψει από την αρχή την ιστορία του διάσημου μοντέλου. Η αλήθεια είναι ότι κοιτάζοντας το νέο Joyride δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν και δεν συνδέεται σε κανένα σημείο με την προηγούμενη γενιά. Ακόμα και το λογότυπο του μοντέλου είναι καινούριο!

Σχεδιαστικά το νέο scooter της SYM ξεχωρίζει αμέσως χάρη κυρίως στην ανανεωμένη μάσκα στο εμπρός μέρος. Τα δύο αιχμηρά φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED και συνοδεύονται από DRL φώτα ημέρας. Ανάμεσά τους βρίσκεται ένας επίσης LED προβολέα, ενώ τα φλας είναι ενσωματωμένα στη μάσκα του scooter.

Advertisement

Η ζελατίνα είναι μεγάλη και ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις για καλή προστασία από τον άνεμο, ενώ πιο χαμηλά υπάρχουν αεροδυναμικά πλαστικά για την προστασία των ποδιών του αναβάτη. Η σέλα είναι φαρδιά και άνετη, ενώ το πίσω φωτιστικό σώμα LED είναι εκλεπτυσμένο, με διακριτική σχεδίαση και χαρακτηριστική «υπογραφή». Σύγχρονο, διακριτικό και ποιοτικό, αυτά είναι τα στοιχεία που κάνουν το Joyride να ξεχωρίζει.

Μονοκύλινδρο βελούδο

Advertisement

Ο κινητήρας του Joyride 300 16″ είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 278 κ.εκ. και αποδίδει 26 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 26 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Συνεργάζεται με έναν πολύ σύγχρονο ψεκασμό της Continental υψηλού επιπέδου ο οποίος ευθύνεται τόσο για την πολιτισμένη λειτουργία του συνόλου, όσο και για την οικονομία σε καύσιμο. Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου CVT κιβωτίου ταχυτήτων και ιμάντα, ενώ το σύνολο διαθέτει και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Traction Control.

Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η βελούδινη, αθόρυβη λειτουργία του. Ο εξαιρετικός ψεκασμός και το σύστημα μετάδοσης φροντίζουν για την γραμμική λειτουργία του με τις επιδόσεις να εντυπωσιάζουν παρά το γεγονός ότι δεν το αντιλαμβάνεσαι εύκολα. Εκείνο που μου έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι στη διαδικασία της επιτάχυνσης είναι τόσο ήσυχη και ομαλή η λειτουργία του συνόλου που νομίζεις ότι κάποιοι από τους 26 ίππους δεν έχουν εμφανιστεί.

Advertisement

Μόλις όμως ρίξεις ένα βλέμμα στο ψηφιακό ταχύμετρο θα καταλάβεις περί τίνος πρόκειται και αμέσως θα βάλεις τα χέρια στις μανέτες του φρένου για να μειώσεις τον ρυθμό που κινείσαι. Το Joyride είναι σβέλτο στις επιταχύνσεις και χωρίς να ζοριστεί πολύ ξεπερνάει τα 130 χλμ/ώρα και συνεχίζει ακάθεκτο εντυπωσιάζοντας τον αναβάτη.

Ακόμα ένα στοιχείο που θα εκτιμήσει ο αναβάτης στην καθημερινότητα είναι η συνέπεια με την οποία λειτουργεί ο κινητήρας καθώς δίνει την εντύπωση ενός ανεπηρέαστου και άθραυστου συνόλου σε όλες τις συνθήκες. Αν προσθέσουμε και την πολύ καλή κατανάλωση η οποία μένει στα επίπεδα των 3,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα τότε έχεις στα χέρια σου ένα ολοκληρωμένο καθημερινό GT scooter.

Εμπνέει εμπιστοσύνη στο δρόμο

Ανεβαίνοντας στη σέλα του Joyride το πρώτο πράγμα που απολαμβάνεις είναι η άνεση σέλα. Η στήριξη χαμηλά στην πλάτη είναι πολύ καλή, ενώ τα πόδια έχουν άφθονο χώρο να κινηθούν χάρη στο φαρδύ επίπεδο πάτωμα. Αρχικά, θα σου φανεί περίεργο το ύψος που τοποθετούνται τα πόδια, αλλά γρήγορα θα αισθανθείς άνετα με τα χέρια να έρχονται κοντά στο τιμόνι και το σώμα σε όρθια θέση. Μπροστά στα μάτια του αναβάτη βρίσκεται μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη LCD με πολλές ενδείξεις, ενώ όλα τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι ανθεκτικοί και εύκολα προσβάσιμοι.

Από την πρώτη στιγμή που ανοίξεις το γκάζι και ξεκινήσεις να κινείσαι, το SYM σου δίνει την εντύπωση ότι το γνωρίζεις χρόνια. Πολύ εύκολο σε όλες τις διαδικασίες, το Joyride είναι ιδανικό για πολλά ξεκούραστα χιλιόμετρα μέσα στην πόλη. Οι αναρτήσεις είναι ποιοτικές με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός διαδρομής 115mm και δύο αμορτισέρ ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενώ στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο εμπρός 26 χιλ. με 4πίστονη δαγκάνα και ABS δικάναλο της Continental. Οι τροχοί είναι 16 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω, ενώ το βάρος του scooter είναι στα 186 κιλά γεμάτο.

Έχοντας τεράστια εμπειρία πλέον στα GT scooter η SYM έχει πετύχει έναν δυναμικό συνδυασμό άνεσης και διασκεδαστικής οδηγικής συμπεριφοράς. Το πλαίσιο ισορροπεί καλά ανάμεσα στην ευελιξία και την στιβαρότητα, ενώ οι αναρτήσεις παρέχουν πολύ καλό επίπεδο πρόσφυσης ακόμα και όταν η άσφαλτος δεν είναι στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.

Το Joyride εμπνέει εμπιστοσύνη όταν το οδηγείς, νιώθεις ότι είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να σε προστατεύσει από κάθε αναπάντεχη στιγμή και κυρίως το κάνει με έναν ήρεμο… σχεδόν ζεν τρόπο. Θα έλεγε κάποιος ότι κοιτάει τους πάντες αφ’ υψηλού με ύφος μπλαζέ διότι γνωρίζει τις πολύ ποιοτικές δυνατότητές του.

Εξαιρετικό είναι το επίπεδο εξοπλισμού του νέου SYM Joyride 300 16″ καθώς περιλαμβάνει το πρακτικότατο σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί δεύτερη γενιάς (Keyless Gen2), το επίπεδο πάτωμα για εύκολη πρόσβαση και έναν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο 35+ λίτρων κάτω από τη σέλα για ένα full face κράνος και πολλά ακόμα αντικείμενα.

Επιπλέον, το scooter διαθέτει θύρα φόρτισης USB και σχάρα για τοποθέτηση βαλίτσας, ενώ το εμπρός ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο στην καθημερινότητα. Ουσιαστικά, το scooter της SYM έχει ακριβώς ότι χρειάζεσαι στις μετακινήσεις σου για να γίνει η καθημερινότητά σου παιχνιδάκι.

Ήρεμη δύναμη

Το SYM Joyride 300 16″ έχει φέρει μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση και φιλοσοφία στην κατηγορία των μεσαίων GT scooter. Σε αντίθεση με τον φρενήρη ρυθμό των αντιπάλων του, το ταϊβανέζικο scooter έχει να αντιπαρατάξει στοιχεία όπως η ηρεμία, η ασφάλεια, η πρακτικότητα και η άνεση με τρόπο που κάνουν ακόμα και τον πιο αγχωμένο αναβάτη να χαλαρώσει και να απολαύσει τις διαδρομές του. Κρύβει πολλά και έξυπνα στοιχεία στον χαρακτήρα του τα οποία όταν τα ξεδιπλώσει μπορεί να τα βάλει με όλους και να επικρατήσει… όπως ο Βασιλιάς Δαβίδ έριξε τελικά κάτω τον ανίκητο Γολιάθ!

Όλα τα στοιχεία του SYM Joyride 300 16″ ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – SYM Joyride 300 16″
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος
Κυβισμός: 278 cc
Ισχύς: 26 PS / 8.000 rpm
Ροπή: 26 Nm / 6.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός Continental
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 3,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 11,5 L
Τροχοί: 16 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω
Βάρος: 186 kg
Τιμή: 4.795 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
SYM Roadtrip: Η συνήθεια που έγινε θεσμός
Αυτά είναι τα 300άρια scooter της SYM
Νέο MAXSYM TL 508 με Traction Control System (+video)