Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Suzuki GSX-S1000GT

Ελλάδα 12:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Suzuki GSX-S1000GT

NEWSMOTO

Δοκιμή: Suzuki GSX-S1000GT

NEWSMOTO

Οδηγούμε το νέο Suzuki GSX-S1000GT και απολαμβάνουμε την άψογη υλοποίηση μιας απλής ιδέας από τους μηχανικούς του Hamamatsu.

Advertisement
Advertisement

Δεν έχουν περάσει παρά μόνο μερικές εβδομάδες από τότε που συναντήθηκα με φίλους σε «μοτο-βόλτα» – μια από τις σπάνιες πλέον με καλή παρέα. Ανάμεσα στους συνοδοιπόρους υπήρχε ένας αναβάτης με τον οποίο γνωριζόμαστε μεν, αλλά όχι τόσο καλά. Η σχέση μας άλλαξε σε εκείνη τη βόλτα καθώς ο Πέτρος είχε εγκαταλείψει λίγες ημέρες πριν την παλιά του sport touring μοτοσικλέτα και είχε κάνει δική του μια ολοκαίνουρια Suzuki GSX-S1000GT.

Η «φιλία» μου για εκείνον δυνάμωσε ακόμα περισσότερο όταν δεν είχε πρόβλημα να μου δείξει τη μοτοσικλέτα, να μου μιλήσει για εκείνη και να με αφήσει να την οδηγήσω. Η αλήθεια είναι ότι ο τρόπος με τον οποίο εκθείασε την GSX-S1000GT με έβαλε σε σκέψεις και μόλις ολοκληρώθηκε η βόλτα μας δεν έχασα χρόνο και κανόνισα με τους ανθρώπους της Suzuki να πάρω το δημοσιογραφικό μοντέλο για να διαπιστώσω αν όντως οι «μπλε» από το Hamamatsu έχουν κάνει τόσο καλή δουλειά.

Advertisement
Advertisement

Όταν είδα για πρώτη φορά την GSX-S1000GT στην EICMA 2021 στο Μιλάνο μου είχε προκαλέσει ανάμεικτα συναισθήματα. Σκέφτηκα ότι η Suzuki έκανε το αυτονόητο, να πάρει δηλαδή εξαρτήματα από διαφορετικά μοντέλα, να τα συνδυάσει και να φτιάξει ένα «καινούριο» μοντέλο στην κατηγορία sport touring. Το αποτέλεσμα δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, ωστόσο εκείνο που δεν μπορείς να χωνέψεις είναι πώς στο καλό κατάφεραν με τον πιο απλό τρόπο να δημιουργήσουν μια τόσο ικανή μοτοσικλέτα.

GT εμφάνιση και άνεση

Η Suzuki GSX-S1000GT είναι μια τουριστική μοτοσικλέτα και ως τέτοια οφείλει να είναι άνετη και να προστατεύει καλά τον αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης. Οι άνθρωποι της Suzuki λοιπόν σχεδίασαν από την αρχή μια νέα μάσκα η οποία ξεφεύγει από κάθε άλλο μοντέλο της εταιρείας. Το εμπρός μέρος είναι αιχμηρό και άκρως αεροδυναμικό με δύο τετράγωνους προβολείς LED και δύο «φρύδια» DRL από πάνω τους.

Advertisement

Τα πλαϊνά φέρινγκ είναι αρκετά περίπλοκα και χωρίζοντας σε δύο κομμάτια. Το σίγουρο είναι ότι προστατεύουν καλά τα πόδια του αναβάτη, σε αντίθεση με την ζελατίνα η οποία είναι σχετικά χαμηλή και ο αέρας φτάνει στο κράνος. Με ελάχιστο σκύψιμο αποφεύγεις τον άνεμο, αλλά μια μεγαλύτερη ζελατίνα θα βοηθούσε στο ταξίδι. Η σέλα από την άλλη είναι απίστευτα άνετη, δημιουργεί μια ιδανική θέση οδήγησης με το τιμόνι να είναι κοντά στον κορμό, τα πόδια με χαλαρή γωνία, την ψηφιακή οθόνη TFT 6 ιντσών (με συνδεσιμότητα) σε τέλειο ύψος και τους διακόπτες σε απόσταση βολής στο τιμόνι. Συνολικά, η GSX-S1000GT ανταπεξέρχεται πλήρως στον όρο Grand Tourismo καθώς προσφέρει άνεση, καλή κάλυψη και πολλαπλές ευκολίες στις μεγάλες αποστάσεις.

Advertisement

Τα υλικά κάνουν το μάστορα

Η βάση της μοτοσικλέτας είναι η γυμνή έκδοση GSX-S1000 κάτι που σημαίνει ότι κινητήρας και πλαίσιο προέρχονται από την εξαιρετική naked. Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 999 κ.εκ. έχει απόδοση 152 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και 106 Nm ροπής στις 9.250 σ.α.λ. και συνοδεύεται από μια σύγχρονη και αποτελεσματική σουίτα ηλεκτρονικών. Το σύστημα ονομάζεται SIRS (Suzuki Intelligent Ride System) και περιλαμβάνει τρεις επιλογές οδήγησης (A,B,C), ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα γκαζιού Ride-By-Wire, σύστημα quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων με δυνατότητα απενεργοποίησης και σύστημα αυτόματης ρύθμισης ταχύτητας ταξιδιού.

Advertisement

Όπως όλοι οι τετρακύλινδροι κινητήρες, έτσι και ο συγκεκριμένος της GSX-S είναι ομαλός και γραμμικός σε λειτουργία. Είναι πολύ γεμάτος στις μεσαίες στροφές και αποδοτικός στις υψηλές στροφές, ενώ μπορεί να γίνει σπιρτόζικος και στις χαμηλές στροφές αν επιλέξεις την χαρτογράφηση «A». Στους δρόμους της πόλης η επιλογή μου ήταν η «C», η οποία έκανε πολύ ομαλή την απόκριση στο γκάζι στις χαμηλές στροφές και δεν σε ταλαιπωρούσε η μοτοσικλέτα στο άνοιγμα/κλείσιμο του γκαζιού.

Μόλις έβγαινες σε πιο ανοιχτό δρόμο τοποθετούσες την επιλογή «B» και αμέσως απολάμβανες 150 χορταστικούς τετρακύλινδρους ίππους. Αν ήθελες να διασκεδάσεις σε ένα ορεινό κομμάτι με στροφές ή σε πίστα, η επιλογή «A» σου δίνει τη δυνατότητα μιας άμεσης απόκρισης η οποία συνοδεύεται από έναν πιο άγριο ήχο και επιταχύνσεις που θυμίζουν superbike. Όπως καταλάβατε, τα ηλεκτρονικά της GSX-S1000GT είναι κομμένα και ραμμένα άψογα για τις ανάγκες της μοτοσικλέτας. Χωρίς υπερβολές, χωρίς να χάνεσαι σε άπειρες ρυθμίσεις, έχεις πάντα αυτό που θέλεις άμεσα και εύκολα. Όσο για την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα η οποία θα έλεγα ότι είναι εντυπωσιακή για τετρακύλινδρο 1000άρι.

Στο ταξίδι λέμε ναι!

Έχοντας αποφασίσει να επιλέξει το δρόμο των μεγάλων αποστάσεων η Suzuki αντίστοιχα τοποθέτησε τα κατάλληλα περιφερειακά στην GSX-S1000GT. Το αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο έρχεται αυτούσιο από το naked GSX-S1000, το ίδιο και οι αναρτήσεις της KYB και τα φρένα της Brembo με διαφορετικές ρυθμίσεις. Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. και στο πίσω μέρος ένα μονό αμορτισέρ επίσης της KYB που εδράζεται σε αλουμινένιο ψαλίδι.

Οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες και μπορείς εύκολα να επέμβεις και να τις φέρεις στα μέτρα σου. Τα φρένα είναι της Brembo με δύο δίσκους 310 χιλ. εμπρός με 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες και έναν δίσκο πίσω με διπίστονη δαγκάνα, ενώ το σύστημα συνοδεύεται από ABS.

Ξεκινώντας την οδήγηση της GSX-S1000GT το πρώτο πράγμα που απολαμβάνεις είναι σταθερότητα και συνοχή από το εμπρός και το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας. Στις μικρές ταχύτητες μέσα στην πόλη η μοτοσικλέτα είναι πολύ άνετη και εύκολα φτάνεις τα πόδια στο έδαφος για οποιαδήποτε μανούβρα. Οι αναρτήσεις έχουν πλούσια πρόσφυση και τα φρένα είναι προοδευτικά, ωστόσο η αίσθηση που σου δίνει η μοτοσικλέτα είναι ότι «πνίγεται» όταν πρέπει να κινηθεί σε συνθήκες κίνησης εντός αστικού ιστού.

Τα πράγματα έρχονται τούμπα όταν βρεις ανοιχτό δρόμο μπροστά σου και η GSX-S1000GT «αναπνεύσει». Ο πολύ ισχυρός κινητήρας ανεβάζει πρόθυμα στροφές και ξεδιπλώνει τις ροπάτες αρετές του, η ακρίβεια στο γκάζι γίνεται πιο φιλική, ενώ το πλαίσιο «γλυκαίνει» όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Οι αναρτήσεις αρχίζουν να διαβάζουν καλύτερα το οδόστρωμα και να παρέχουν περισσότερη αίσθηση στον αναβάτη, ενώ τα φρένα, παρότι τους λείπει το αρχικό δάγκωμα, δείχνουν τη δύναμή τους επιβραδύνοντας αποτελεσματικά τη μοτοσικλέτα.

Στο ταξίδι η GSX-S1000GT είναι απολαυστική. Κινούμενος με περισσότερα από 130 χλμ/ώρα ο κινητήρας γουργουρίζει ανάμεσα στα πόδια σου και η άνετη θέση οδήγησης σε κρατάει ξεκούραστο. Τοποθετείς το cruise control στην ταχύτητα που Θέλεις και η μοτοσικλέτα «καταπίνει» τα χιλιόμετρα σαν στραγάλια. Οι προσπεράσεις γίνονται εν ριπή οφθαλμού χωρίς καν να κατεβάσεις σχέση στο κιβώτιο, ενώ χάρη στην κατανάλωση και το μεγάλο ρεζερβουάρ των 19 λίτρων έχεις εξαιρετική αυτονομία. Αν βάλουμε και τις πλαϊνές βαλίτσες στον βασικό εξοπλισμό της μοτοσικλέτας τότε δεν έχεις να σκεφτείς πολλά, καβαλάς και φεύγεις!

Το έξτρα στοιχείο που θα σου καλύψει η GSX-S1000GT είναι το κομμάτι της οδηγικής απόλαυσης. Στις στροφές η μοτοσικλέτα είναι υπέροχη, στρίβει με αυτοπεποίθηση, με ένα μπροστινό μέρος που δίνει την εντύπωση ότι είναι βιδωμένο στην άσφαλτο και ένα πίσω μέρος που χαρίζει εξαιρετική πληροφόρηση όταν ο ρυθμός ανεβαίνει. Το σπορ DNA της Suzuki δεν θα μπορούσε να λείπει από την GSX-S1000GT και μάλιστα είναι σε μεγάλες ποσότητες ακόμα και για τον πολύ έμπειρο αναβάτη.

Τουρισμός αλά Hamamatsu

Τελικά, ο φίλος Πέτρος κάτι ήξερε παραπάνω που εκθείαζε την καινούρια του μοτοσικλέτα. Η GSX-S1000GT της Suzuki είναι μια τίμια, γρήγορη, άνετη, διασκεδαστική και τεχνολογικά πλήρης μοτοσικλέτα που δύσκολα θα βρεις κάτι το αρνητικό πάνω της. Σε αντίθεση με τις μοτοσικλέτες περιπέτειας, τις ψηλές εκείνες μοτοσικλέτες με τους μεγάλους τροχούς που έχουν κατακλύσει την αγορά, η GSX-S1000GT έχει να αντιπαρατάξει ένα ποιοτικό σύνολο, έναν συναρπαστικό τετρακύλινδρο κινητήρα και ένα χαμόγελο στο πρόσωπο του αναβάτη κάθε φορά που περνάει το πόδι του πάνω από το ρεζερβουάρ. Μπορούμε λοιπόν με ασφάλεια να πούμε ότι αυτή είναι η καλύτερη Suzuki που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Suzuki GSX-S1000GT
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, DOHC, 16V
Κιβυσμός: 999 cc
Ισχύς: 152 PS / 11.000 rpm
Ροπή: 106 Nm / 9.250 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός με Ride-by-Wire
Αναρτήσεις: ΚΥΒ πλήρως ρυθμιζόμενες
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με quickshifter
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 7 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 19 L
Τροχοί: 17 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 226 kg
Τιμή: 14.795 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γνωρίζετε ποιο είναι το πρώτο δίκυκλο της Suzuki; (+video)
Suzuki V-Strom 1050: Εξοπλισμός από το… πάνω ράφι (+video)
Πληθαίνει η γκάμα των scooter της Suzuki (vid)