Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

Newsmoto

BMW R 18 Dragster: Με νίτρο και διαθέσεις drag bike!

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Ο διάσημος βελτιωτής μοτοσυκλετών Roland Sands ήταν ο πρώτος που -έχοντας την ευλογία της BMW Motorrad– του δόθηκε η δυνατότητα να δώσει τη δική του ερμηνεία για ένα ξεχωριστό custom drag bike, το οποίο βασίζεται στο νέο R 18!

O Καλιφορνέζος σχεδιαστής και η ομάδα του δούλεψαν σκληρά πάνω στο εντυπωσιακό Big Boxer των 1.800cc, που ως γνωστόν τυγχάνει και το μεγαλύτερο σε κυβισμό δικύλινδρο μοντέλο στην ιστορία της Βαυαρικής φίρμας. Ένα άκρως σημαντικό μοντέλο για τη BMW, που παρουσιάστηκε επίσημα στο Μόναχο τον περασμένο Σεπτέμβριο και που είχαμε την τιμή να είμαστε παρόντες στην πανευρωπαϊκή του αποκάλυψη.

Πρόκειται για το αντίπαλο δέος των αμερικάνων κατασκευαστών (Harley και Indian), αυτό που θα κυνηγήσει τον τίτλο στην κατηγορία των μεγάλων custom cruiser ακόμα και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού! Δεν θα είναι μόνο του βέβαια, αρχής γενομένης με το R 18 Classic θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις σε διάφορες κατηγορίες, δημιουργώντας μια πλήρη γκάμα με επίκεντρο τον θηριώδη boxer των 1.800cc. Μέχρι και έκδοση On/Off ακούγεται ότι θα υπάρχει, ο χρόνος θα τα δείξει όλα.

Τόλμη χρειάζεται

Το R 18 Dragster είναι σίγουρα μια καινοτομική ιδέα και αποκαλύπτει τις διαθέσεις του γερμανικού εργοστασίου για το άμεσο μέλλον. Μια υπερβολή, αν θέλετε, ένα πείραμα ουσίας και εντυπώσεων. Αλλά καλύτερα είναι να αφήσουμε τον μίστερ Sands να μας τα πει με τα δικά του λόγια: “Με έναν κινητήρα που είναι τόσο ορατός στο κεντρικό τμήμα της μοτοσυκλέτας, το πρώτο πράγμα που ήρθε στο μυαλό μου ήταν τα αμερικάνικα muscle cars και η χρήση νίτρου. H οικογένειά μου ανέκαθεν ήταν οπαδός της ταχύτητας και ο πατέρας μου συμμετείχε ενεργά σαν αναβάτης και μηχανικός σε αγώνες dragster, οπότε το δεύτερο πράγμα που σκέφτηκα ήταν να διαμορφώσω ανάλογα το R 18 και να βρω μια μεγάλη ..ευθεία”!

Βάση για βελτιώσεις

Ο Roland Sands ξεκινά πάντα σκιαγραφώντας τις ιδέες του σε χαρτί και τα λόγια του δεν αφήνουν απορίες να αιωρούνται: “H πραγματική μαγεία συμβαίνει όταν φέρνουμε το σκίτσο στη ζωή. Περισσότερο από κάθε άλλη μοτοσυκλέτα, το νέο R 18 έχει σχεδιαστεί προκειμένου να βελτιώνεται εύκολα. Το αφαιρούμενο υποπλαίσιο και η εξαιρετικά πλούσια γκάμα γνήσιων αξεσουάρ της BMW δίνουν στον ιδιοκτήτη τη δυνατότητα να προσαρμόσει τη μοτοσυκλέτα, λειτουργικά και εμφανισιακά, στα δικά του μέτρα. Τα ηλεκτρονικά ήταν σίγουρα το πιο δύσκολο έργο που είχαμε να αντιμετωπίσουμε, καθώς κάνουμε χρήση νίτρου, αφαιρώντας τις στοκ εξατμίσεις και επεμβαίνοντας δραστικά στην εισαγωγή.

Η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας δεν έχει δεχθεί αλλαγές στο μπροστινό σύστημα, αλλά στο πίσω μέρος έχουμε επέμβει δραστικά αφαιρώντας τα στάνταρ εξαρτήματα (αμορτισέρ, υποπλαίσιο και τελικά εξαμίσεων) και χρησιμοποιώντας ανάρτηση τύπου “hard tail” (κοινώς δεν υπάρχει αμορτισέρ, μοχλικό σύστημα κλπ)! Επιπλέον, επιλέξαμε να τροποποιήσουμε και τα δύο φτερά, έτσι ώστε να ταιριάζουν καλύτερα στις όλες αλλαγές στο πλαίσιο. Η όλη διαδικασία μελέτης του πρωτότυπου κράτησε περίπου τρεισήμισι μήνες και η συνέχεια, αμέσως μετά, δόθηκε στον πάγκο των μετατροπών”.

Η BMW παρουσιάζει το R 18 Dragster μέσα από το επίσημο δημοσιογραφικό της ιστότοπο και αυτό μας κάνει να ελπίζουμε πως, έστω και σε αριθμημένη έκδοση, κάποια στιγμή θα το δούμε να παίρνει το δρόμο της παραγωγής, χωρίς τη χρήση νίτρου φυσικά. Έτσι δεν είχε γίνει και με την περίπτωση της αναβίωσης της κλασσικής σειράς μοντέλων R nineT; O Sands ήταν αυτός που το Μάιο του 2013 υπέγραφε το concept «Ninety», ένα μοντέλο με την υποστήριξη της BMW Motorrad σε ένδειξη τιμής για τα 40 χρόνια ζωής του θρυλικού R90S. Και το 2014, κόβοντας το «y» και κάνοντας κεφαλαίο το «t», παρουσίασε επίσημα το R nineT, μια μοτοσυκλέτα βάση για μετατροπές ή αλλιώς, τη βασίλισσα του customizing! Έκτοτε, αρκετά ακόμα μοντέλα το χρησιμοποίησαν σαν βάση και παρουσιάστηκαν επίσημα (Scrambler, Urban G/S, Pure, Racer και -το πιο πρόσφατο- /5  ).

Η μετατροπή και τι περιλαμβάνει:

• Χρήση νίτρου
• Τροποποιημένοι αυλοί εισαγωγής
• Αφαίρεση υποπλαισίου
• Κατάργηση πίσω ανάρτησης
• Τροποποιημένα φτερά
• Χειροποίητες ατσάλινες εξατμίσεις
• Διαφορετικές αντλίες φρένου και συμπλέκτη
• Πιρούνι από R nineT
• Μπροστινό φρένο από S 1000 RR
• Ειδικά σχεδιασμένη σέλα

Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε όλο το ιστορικό γύρω από τη μετατροπή, βήμα προς βήμα!

Διαβάστε επίσης:

Αφιέρωμα: 30 χρόνια Honda CBR Fireblade

Suzuki Hayabusa MY2021: Το γεράκι εφορμά ξανά!

Triumph Speed Triple 1200 RS MY2021: Τρικύλινδρη φοβέρα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr