Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Ducati Monster MY2021: Αλλαγή ταυτότητας

Ελλάδα 5:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ducati Monster MY2021: Αλλαγή ταυτότητας

NEWSMOTO

Ducati Monster MY2021: Αλλαγή ταυτότητας

NEWSMOTO

Μετά την «προκλητική» απουσία του Desmo στο νέο Multistrada V4, η επόμενη κίνηση της εταιρείας από το Borgo Panigale έρχεται και πάλι να θερίσει θύελλες, σπέρνοντας το νέο Monster.

Advertisement
Advertisement

 

Εν αρχή το όνομα

Το Monster σκέτο- καταφθάνει σαν αντικαταστάτης του 821, στην ουσία όμως έρχεται να διαγράψει τους κυβισμούς πάνω και κάτω από αυτό, με τις εκδόσεις 1200 να έχουν ένα χρόνο ζωής μπροστά τους ελέω αδυναμίας στη μετάβαση από Euro4 σε Euro5. Κατά τα άλλα, θα υπάρχει “one Monster to rule them all”, αφήνοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν. Γεννημένο το 1993, θα έλεγε κανείς πως η «κρίση των 30» το χτύπησε αρκετά νωρίς…

Advertisement
Advertisement

Χωροδικτύωμα: Τίτλοι Τέλους

Αν κάτι διέκρινε με την πρώτη ματιά τα Monster, αυτό ήταν το πλαίσιο χωροδικτύωμα. Ε, ξεχάστε το λοιπόν, καθώς πλέον τη φιλοξενία του κινητήρα αναλαμβάνει ένα αλουμινένιο πλαίσιο τύπου «Front Frame» εμπνευσμένo από τo Panigale V4, το οποίο χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν ενεργό στοιχείο. Το βάρος του σε σχέση με το προηγούμενο είναι μειωμένο κατά 60%, δηλαδή κατά 4,5 ολόκληρα κιλά, πλην όμως άμα τη εμφανίσει του προκάλεσε αντιδράσεις από τους Ducatisti, κλασικούς και μη.

Advertisement

Το υποπλαίσιο με τη σειρά του έχει αλλάξει και αυτό, όντας κατασκευασμένο όχι από κάποιο μέταλλο, αλλά από ένα συνδυασμό πολυμερών με ενισχύσεις από υαλοβάμβακα (GFRP-Glass Fiber Reinforced Polymer). Ακόμα, νέο -και από αλουμίνιο- είναι το α λα Multistarada V4 ψαλίδι, το οποίο με τη σειρά του έχασε 1,6Kg. Η συνολική απώλεια βάρους –ως προς τον προκάταχο 821 πάντα- φτάνει τα 18Kg, με τη μοτοσυκλέτα πλήρη υγρών να γράφει στη ζυγαριά τα εντυπωσιακά λίγα 188Kg.

Advertisement

Γνώριμος κινητήρας

Το μηχανικό σύνολο που κινεί το νέο Monster έχει φορεθεί.. πολύ. Πρόκειται για τον Testastretta 11° κινητήρα των 937cc που συναντάμε στα Multistrada 950, Hypermotard και Supersport. Σύμφωνος πάντα με τις προδιαγραφές του Euro5, έχει μικροαλλαγές στη Monster εκδοχή του, αποδίδοντας 111Hp στις 9.250rpm και μέγιστη ροπή της τάξης των 93Nm στις 6.500rpm. Εντός του υπάρχει ένα υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, με τα ανεβάσματα αλλά και τα κατεβάσματα ταχυτήτων να γίνονται συνοδεία QuickShifter. Ο κινητήρας θα διατίθεται μάλιστα και περιορισμένος στα 35Kw που προβλέπουν τα διπλώματα της κατηγορίας Α2, για τους πιο πρωτάρηδες αναβάτες ή απλά για αυτούς που.. δεν θέλουν και τόσο πολύ γκάζι (λέμε τώρα). Στα συν του νέου κινητήρα έναντι του προκατόχου προσθέστε και τη μείωση 2,4 κιλών!

Advertisement

Συγνώμη κύριε, ποιος είστε;

Η εμφάνιση του νέου «Κτήνους» πήρε επίσης το δρόμο της αλλαγής. Πίσω συναντάμε μια ουρά που θα μπορούσε να είναι από superbike, ενώ προχωρώντας συναντάμε το μυώδες ρεζερβουάρ των 14 λίτρων που είναι ίσως και το μόνο που θυμίζει.. Monster. Κάποια λίγα πλαστικά κρύβουν το αλουμινένιο πλαίσιο και πίσω δεξιά βλέπουμε το ιδιαίτερο διπλό τελικό της εξάτμισης. Ένα τελικό που ίσως να φέρνει και λίγο σε MV Agusta. Τα πράγματα φέρνουν περισσότερο σε Varese παρά σε Borgo Panigale όταν φτάσουμε στο Led προβολέα. Ωραίος μεν, κάπως… Brutale δε.

Πάνω από αυτόν υπάρχει μια έγχρωμη TFT οθόνη 4,3’’, η οποία με α λα Panigale V4 γραφικά προσφέρει πληθώρα πληροφοριών, επικοινωνώντας και με το smartphone του αναβάτη μέσω Bluetooth. Το λεγόμενο Ducati Multimedia System (DMS) επιτρέπει μάλιστα το χειρισμό της συσκευής και μέσα από τα χειριστήρια του τιμονιού.

Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, συναντάμε στο στάνταρ εξοπλισμό τα εξής:

  • Riding Modes (3 επιλογές, Sport, Touring και Urban)
  • Cornering ABS (Ρυθμιζόμενο σε 3 επίπεδα με “only front” Mode)
  • Traction Control
  • Wheelie Control
  • Launch Control

Περιφερειακά

Μεγάλες εκπλήξεις –σε αντίθεση με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα- δεν συναντάμε στα περιφερειακά εξαρτήματα, με τις αναρτήσεις να μην είναι ρυθμιζόμενες πλην της πίσω προφόρτισης. Τους δύο δίσκους των 320mm «δαγκώνουν» οι τετραπίστονες monobloc M4-32 της Brembo, ενώ ελαφρύτερες κατά 1,7Kg είναι και οι ζάντες αλουμινίου, που φοράνε τα Diablo Rosso III της Pirelli (120/70 εμπρός και 180/55 πίσω) σαν ελαστικά πρώτης τοποθέτησης.

Έκδοση «Plus»

Ένα μονόσελο και ένα λιλιπούτιο αλεξίνεμο δεν φέρνουν την άνοιξη, αλλά την Plus έκδοση του Monster. Σχεδόν αστεία πρόταση καθώς υπάρχει μια μεγάλη γκάμα σε αξεσουάρ που μπορούν να κάνουν το Monster μοναδικό.

Ταυτότητα

1. Το σύνολο των ιδιοτήτων που προσδιορίζουν την ιδιαίτερη φύση ενός ατόμου ή συνόλου
2. Το σύνολο των χαρακτηριστικών που ξεχωρίζουν το μέλος ενός συνόλου από τα υπόλοιπα μέλη

Δεν κλείνουμε τυχαία με τον παραπάνω ορισμό, καθώς αφού μιλήσαμε για το νέο Monster πρέπει να πούμε κάποια πράγματα για τη Ducati γενικότερα. Συγκεκριμένα, για τα χαρακτηριστικά που οικοδομούν την ταυτότητα της. Πρώτα από όλα, το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων. Εν ολίγοις, ένα σύστημα όπου στη θέση των ελατηρίων υπάρχουν μοχλοί, οι οποίοι αποσκοπούν σε μεγαλύτερη αντοχή σε υψηλές στροφές. Έπειτα το πλαίσιο χωροδικτύωμα, μια ατσάλινη (συνήθως) κατασκευή, με χαρακτηριστική δομή που αγκαλιάζει τον κινητήρα. Τέλος, ο ξηροκάμπανος συμπλέκτης με τον χαρακτηριστικό ήχο.

Βασικά χαρακτηριστικά με αμιγώς αγωνιστικές καταβολές που καθιέρωσαν στην καρδιά του μοτοσυκλετιστικού κόσμου τη Ducati. Λόγω πρακτικότητας; Σίγουρα όχι. Λόγω συναισθήματος; Δε χωρά αμφιβολία. Η γραμμή όμως φαίνεται πως παρεκκλίνει από τις ρίζες της, με τις αποφάσεις του Ιταλικού εργοστασίου να φαίνεται πως «προδίδουν» τους ανθρώπους που την καθιέρωσαν, για χάρη άλλων με εντελώς πιο «αριθμητικά ψυχρή» λογική. Στο φινάλε, οι ειδικοί που κρίνουν την αγορά και τις ανάγκες της ίσως ξέρουν παραπάνω, με την εξέλιξη να είναι αδυσώπητη απέναντι σε κάθε μορφής δίτροχο ρομαντισμό.

Το Μάρτιο του ερχόμενου έτους το Monster θα έρθει στη χώρα μας σε τρεις χρωματισμούς: Ducati Red και Dark Stealth με μαύρες ζάντες, Aviator Grey με κόκκινες. Θα μπορέσει άραγε η τιμή του, που προβλέπεται περί τα 12.500€ (έναντι των 12.700 του 821), να δελεάσει όσους δυσφόρησαν από τις αλλαγές; Η απάντηση είναι θέμα χρόνου

Διαβάστε επίσης:

Honda CRF300L/Rally MY21: Για το εντούρο της καθημερινότητας

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 1ο

Ducati Panigale V4/S/SP MY2021: Όσο δεν πάει άλλο..